;
زندگیخانواده و زناشویی

راز زوج های شاد: چگونه زندگی زناشویی شاد و پر هیجان داشته باشیم؟

این همه رقص و خنده  و شادی در عروسی بسیار سرگرم کننده است. اما ازدواج همیشه یک تکه کیک نیست. گاهی آن قدر تلخ و نچسب می شود که آرزو می کنید ای کاش ازدواج نکرده بودید. پستی ها و بلندی های زندگی مشترک اگر درست مدیریت نشود، ممکن است ارمغان آن فروپاشی رابطه ها باشد. برعکس، هستند زوج هایی که علارغم مشکلات و چالش های زندگی مشترک، چنان شاد و خوشبخت هستند که همه حسرت زندگی آن ها را می خورند. البته این همه شادی و خوشبختی آن ها بی دلیل نیست. از این رو، در این مطلب از سری مطالب خانواده و زناشویی چشمک به می پردازیم. با توجه به این نکات مهم هر زوجی زندگی شاد و موفقی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: کشش مرد به زن: مردان جذب این ۶ ویژگی فیزیکی زنان می شوند!   

فراموش نکنید، حتی زوج های شاد با هم بحث می کنند

هیچ ازدواجی همیشه شاد نیست. اریکا مک گرگور روانشناس می گوید: مانند همه روابط، در زندگی زناشویی هم فراز و نشیب هایی وجود دارد. او می‌گوید، اما وقتی دعوا می‌کنید، ازدواج‌های شاد به نقطه نظرات یکدیگر گوش می‌دهند، تشخیص می‌دهند که مشاجره چه زمانی از بین می‌رود و رسیدگی های لازم را انجام می‌دهند. در واقع، دکتر جولیانا موریس، یک درمانگر خانواده و زوج‌ها، می‌گوید که برخی از شادترین زوج‌هایی که با آنها کار کرده است، «روزهای سختی را پشت سر گذاشته‌اند». بنابراین اگر گاهی اوقات شما و همسرتان با هم دعوا می‌کنید، یا مشکلات سختی را پشت سر می‌گذارید، این لزوماً به این معنا نیست که شما در یک رابطه ناراضی هستید. در واقع، احتمالاً به این معنی است که روابط شما عادی است. برخی دعواها و بحث ها لازمه زندگی مشترک است.

راز زوج های شاد و خوشبخت در زندگی

۹ راز مهم زوج های خوشبخت

۱.راز زوج های شاد و خوشبخت در زندگی، روی نقاط قوت یکدیگر تمرکز کنید

دیدن نقاط ضعف ها همیشه آسان نیست، حتی گاهی ممکن است از شریک زندگی خود متنفر شوید. الن چات، در این مورد می گوید، رای داشتن یک زندگی زناشویی شاد، باید نقاط قوت و ضعف شریک زندگی خود را بپذیرید و بتوانید انتظارات واقع بینانه داشته باشید. به عنوان مثال، اگر با اعداد و ارقام بهتر هستید، وقتی دسته چک را اشتباه می کند، عصبانی نشوید. در عوض، تعیین بودجه را مشترک انجام بدهید. مهم نیست با حواس پرتی یا بد بودن ریاضی همسرتان چکی را اشتباه می نویسد. اگر مهارت او پخت و پز باشد، می تواند در عوض برنامه ریزی غذا را عالی مدیریت کند.

سوزان پیلگی پاولسکی، یکی از نویسندگان کتاب «با هم شاد باشیم» که به همراه همسرش جیمز پاولسکی ، نوشته است. می‌گوید: «استفاده از نقاط قوت ما به صورت روزانه با شادی و رضایت بیشتر همراه است. او تاکید می کند که وقتی به شریک مان کمک می‌کنیم از نقاط قوت خود استفاده کند، رضایت رابطه‌ای بیشتری را تجربه می‌کنیم.

۲.انتظار نداشته باشید شریک زندگی تان، شما را کامل کند

بررسی یک واقعیت: جری مگوایر یک شخصیت سینمایی است. وقتی او اعلام کرد “تو من را کامل می کنی”، مطمئناً عاشقانه بود. اما در دنیای واقعی چنین چیزی نیست. به گفته پاولسکی، اگر به همسر خود تکیه کنید، می تواند منجر به یک رابطه بیش از حد وابسته شود که در آن شما به عنوان یک فرد رشد نمی کنید. او می‌گوید در عوض، زوج‌هایی که در روابط سالم هستند باید به رشد یکدیگر کمک کنند نه این که همدیگر را کامل کنند. او تاکید می کند که “ما باید در خود ایمن، بالغ و کامل باشیم و در عین حال برای طرف مقابل همراه باشیم.” بنابراین مطمئن شوید که علایق و خواسته های خود را پرورش می دهید. به جای این که منتظر بمانید تا همسرتان جای خالی را پر کند. بهتر است در کلاسی شرکت کنید، با دوستان برنامه ریزی کنید.

بیشتر بخوانید: شناخت زبان بدن زنان: ۱۰ نشانه که زنی عاشق شما شده است

۳.امور زندگی را با هم انجام دهید و با هم خوش بگذرانید

در حالی که مهم است که برای حفظ یک زندگی شاد کاملا به شریک زندگی خود وابسته نباشید. همچنین لازم است تجربیات مشترک خود را با هم به اشتراک بگذارید. پاولسکی می گوید: فعالیت های مشترک و علایق جدید رابطه شما را مستحکم تر می کند.

وقتی زوج‌ها اشتیاق منحصربه ‌فردی را به اشتراک می‌گذارند، یا مهارت‌هایی را با هم یاد می‌گیرند. مانند شرکت در کلاس آشپزی یا درس‌های تنیس بیشتر احساس رضایتمندی و خوشبختی می کنند. به گفته موریس، “زوج های خوشبخت شوق زندگی در کنار یکدیگر را دارند. چه عشق به سفر باشد، چه میل شدید برای داشتن فرزند، یا تعهد به یک هدف مشترک، این تجربیات روابط آنها را غنی تر می کند.”

راز زوج های شاد و خوشبخت در زندگی

۴.راز زوج های شاد و خوشبخت در زندگی، تصمیم بگیرید که جذب همسرتان شوید

شما باید تصمیم بگیرید که آیا فکر می کنید شریک زندگی جذاب و دوست داشتنی است؟ باور کنید یا نه، بله. سانی مک میلان، مربی و مشاور زناشویی می‌گوید: «جذب شدن به همسرتان تصمیمی است که شما می‌توانید در طول زندگی مشترک تان آن را بگیرید. او تمرین “افکار جذب” را توصیه می کند. او می‌گوید برای انجام این کار، روی ویژگی‌هایی تمرکز کنید که بیشتر به سمت آن‌ها جذب می‌شوید. مانند پاهای عالی همسرتان یا روشی که او فرزندانتان را تربیت می‌کند. (الزامی نیست که فیزیکی باشد). خبر خوب این است که لازم نیست همسرتان الگوی پوششی  جذب باشد تا شما احساس اشتیاق شدید کنید. بکله ازدواج‌های شاد مبتنی بر حس ارتباط است. “جاذبه عاطفی بسیار عمیق تر از ظاهر است.”

۵.راز زوج های شاد و خوشبخت در زندگی، با هم بخندید

زندگی پر از استرس است. بنابراین اگر بتوانید سبکی را پیدا کنید، حتی زمانی که در میان استرس ها هستید، به شما کمک می کند. موریس به زوج‌ها توصیه می‌کند در زمان‌های خوب و بد بخندند. می‌گوید: «معمولاً وقتی یک زوج شوخ طبعی دارند، به این معنی است که آنها دیدگاه دارند. او می‌گوید که متوجه شده است که زوج‌هایی که در ازدواج‌های شاد زندگی می‌کنند، در کنار یکدیگر راحت هستند. او تاکید می کند که چه از طریق جوک‌های کوچک، یک متن غیرمنتظره احمقانه یا حتی تماشای کمدی مورد علاقه‌تان با هم باشد. زیرا ارتباط با همسرتان با خنده می‌تواند پیوند شما را مستحکم تر کند.

۶.با یکدیگر مهربان باشید

مک گرگور می‌گوید: «بسیار مهم است که به همسرتان احترام بگذارید و درک کنید. اگر انتقادی و قضاوتی داشته باشید، معمولاً به حالت تدافعی و عصبانیت ختم می‌شود.» بنابراین برای خوشحال نگه داشتن شرایط در زندگی مشترک، از حمله به شخصیت شریک زندگی خود در هنگام ناراحتی خودداری کنید. برای مثال، او می گوید: “تو اینقدر شلخته ای! هرگز ظرف هایت را تمیز نمی کنی.” درعوض، سعی کنید چیزی شبیه این بگویید: «چون من شام درست کردم، واقعا خوشحال می‌شوم اگر امشب بتوانی ظرف‌ها را بشویی». ببینید چقدر زیباتر به نظر می رسد.

بیشتر بخوانید: ۸ روش خانگی فوق العاده موثر برای درمان اختلال نعوظ

۷.لحظات کوچک و خوب، را جشن بگیرید

پاولسکی می‌گوید: «بیشتر ما می‌دانیم که مهم است که در زمان‌های سخت در کنار شریک زندگی‌مان باشیم. اما او می‌گوید، تصدیق اوقات خوب نیز به همان اندازه مهم است. او می‌گوید که اتفاقات خوب بیشتر از بد اتفاق می‌افتد، اما زوج‌ها اغلب فرصت‌های ارتباط را از دست می‌دهند. بنابراین دفعه بعد که همسرتان چیز مثبتی را به اشتراک می‌گذارد. مانند تعریف و تمجید رئیسش، او می‌گوید: فوراً کاری را که انجام می‌دهید متوقف کنید و تمام توجه خود را متمرکز کنید. “با پرسیدن سوال و جشن گرفتن فعالانه خبر خوب، به او کمک کنید. لحظه های شاد را بچشید.” با انجام این کار، قدردانی از لحظات شاد در زندگی مشترک خود را نشان خواهید داد.

راز زوج های شاد و خوشبخت در زندگی

۸.راز زوج های شاد و خوشبخت در زندگی، قدر یکدیگر را بدانید

وقتی همیشه با کسی هستید، به راحتی می توانید او را یک آدم همیشگی زندگی بدانید. اما به گفته مک گرگور، باید هر روز به صورت شفاهی قدردانی خود را ابراز کنید. مک گرگور می‌گوید: چه در حال جلب توجه مثبت به کارهای خلاقانه ای باشید که انجام داده‌اند، یا به او اجازه دهید چیزهایی را که در مورد او دوست دارید، بدانند. مک گرگور می‌گوید: «همه ما باید برای کارهایی که درست انجام می‌دهیم احساس قدردانی کنیم. به عنوان مثال، اگر همسرتان صبح برای شما قهوه درست می کند، به او بگویید که روز شما را با لبخند آغاز کرده است. “اگر احساس ارزشمندی نکنیم ممکن است عصبانی شویم و از هم جدا شویم.”

۹.بپذیرید و انتظار تغییر را داشته باشید

پاولسکی معتقد است که برای این که در زندگی مشترک واقعاً خوشبخت باشند، زوج ها باید مایل به رشد و سازگاری باشند. او می‌گوید: «نیازهای ما همیشه در حال تغییر هستند، مردم در حال رشد هستند و روابط در حال تکامل هستند. بنابراین آنچه امروز به آن نیاز داریم، ممکن است آن چیزی نباشد که سال‌ها بعد به آن نیاز داریم.» موریس موافق نیز در این مورد می گوید: در ازدواج های موفق، هر فرد از دیگری حمایت می کند تا بتواند رشد کند و به بهترین فرد تبدیل شود. این به معنای بلوغ فردی و با هم یکی شدن است.

بیشتر بخوانید: زبان بدن: ۹ نشانه مهم که فردی شما را دوست دارد، حتی اگر به زبان نیاورد!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + 12 =

دکمه بازگشت به بالا