;
زندگیسلامتسلامت روانی

فواید آرامش داشتن + ۱۰ اتفاق باورنکردنی!

فواید آرامش داشتن: آرام بودن در زندگی و توسعه هنر حفظ آرامش درونی آن طور که به نظر می رسد دشوار نیست. شما می توانید با تلاش بیشتر و تمرین مداوم یاد بگیرید که بدن، ذهن و روح تان را آرام کنید. زیرا در زندگی پرآشوب امروزی، حفظ آرامش منجر به اتفاق های مثبت زیادی برای جسم و روان شما می شود. بنابراین با کنترل احساسات منفی خود، انجام رفتار درمانی، یوگا یا مدیتیشن، هر آنچه که برای شما ساده تر است، مدتی را برای آرام کردن خود بگذارید و یک تفاوت مثبت واقعی در زندگی خود ایجاد کنید. بنابراین در بخش سلامت روانی ۱۰ فایده باورنکردی آرامش داشتن بررسی شده است.

بیشتر بخوانید: بهترین روغن های آرامش بخش: ۷ روغن گیاهی برای درمان استرس

۱۰ فایده آرامش درونی

۱.کنترل زندگی خود را به دست آورید

فواید آرامش داشتن، با حفظ آرامش، هنر کنترل زندگی خود را به گونه ای یاد می گیرید که به آینده ای بهتر و تصمیم گیری بهتر در موقعیت های استرس زا منجر شود. می دانیم که یادگیری داشتن ذهنی آرام  دشوار است، اما اگر می خواهید از مزایای بی حد و حصر آن بهره مند شوید، باید اراده قوی داشته باشید.

۲.تمرکز بهتر و دید واضح از اهداف خود

با ایجاد آرامش درونی، اعتماد و ایمان به خود، می توانید تمرکز بیشتری داشته باشید و دید واضح تری از اهداف خود داشته باشید. به علاوه سلامتی، شادابی را هم از نظر جسمی و هم از نظر عاطفی تجربه کنید و به نتایجی که می خواهید در تمام جنبه های زندگی برسید.

۳.خلاقیت خود را تقویت کنید

فواید آرامش داشتن، با تمرکز بهتر در زندگی، می توانید با تسلط بر افکار، تمرکز ذهنی و ضمیر ناخودآگاه خود، خلاقیت های خود را دوباره کشف کنید.

۴.شهود و نگرش  مثبت را تقویت کنید

با آرام بودن و مثبت اندیش بودن، نگرش مثبت و شخصیت خود را به شیوه ای خوش بینانه تقویت می کنید. این خود تأثیر مثبتی بر افرادی که بخشی از زندگی شما هستند، می گذارد. زیرا تقویت شهود باعث پیشبینی های درست تری در مورد اطرافیان و آینده تان می شود.

بیشتر بخوانید: درمان گیاهی استرس: معجزه این ۵ دمنوش برای استرس و اضطراب شدید!

فواید آرامش داشتن

۵.تقویت ویژگی های رهبری

فواید آرامش داشتن، با کنترل بهتر ذهن، بدن، احساسات و تصمیمات خود، ویژگی های رهبری بهتری را در خود ایجاد می کنید و مسیر رهبر بودن را به جای پیرو هموار می کنید.

۶.ایمنی از اعتیاد

هنگامی که ذهن شما آرام است و ۱۰۰ درصد هماهنگ با بدن شما کار می کند، به هیچ نوع تثبیت کننده خلق و خو، مواد مخدر یا مصرف الکل نیاز ندارید تا به طور موقت از استرس های روزانه خلاص شوید.

۷.سطح انرژی خود را افزایش دهید

فواید آرامش داشتن، وقتی مثبت فکر می کنید و دیدگاه مثبتی نسبت به زندگی دارید، سالم غذا می خورید، سالم فکر می کنید و در نهایت سطح انرژی خود را چندین برابر افزایش می دهید.

۸.الهام بخش شما برای لذت بردن از زندگی است

فواید آرامش داشتن، ساده است، وقتی به رفاه کلی و مثبت در زندگی دست یابید، تمایل دارید از لحظه لحظه زندگی نهایت لذت را ببرید.

بیشتر بخوانید: مقابله با افسردگی: ۸ نکته آسان و موثر برای درمان سریع افسردگی

فواید آرامش داشتن

۹.روند پیری جسمی و ذهنی را کند می کند

وقتی ذهن راحت است، سطح کورتیزول (هورمون استرس) سالمی دارید که عامل اصلی پیری سریع‌تر است. حفظ آرامش شما را قادر می سازد تا سلامت قلب خود را تقویت کنید، این در نهایت پیش درآمدی برای یک زندگی طولانی سالم است.

۱۰.زمان بیشتری را صرف چیزهایی کنید که برای شما مهم است

فواید آرامش داشتن، حفظ آرامش درونی، شما را قادر می سازد تا آرام باشید و تجدید قوا کنید و امید، بخشش و شفقت را  در درون شما افزایش می دهد. به طور خلاصه، زمان کافی برای انجام کارهایی که برای شما و کارهایی که از انجام دادن آن ها لذت می برید، دارید.

سخن آخر

آرام بودن به شما کمک می کند تا به قلب خود متصل شوید، تنفس بهتر، قدرت عصبی و عضلانی بالاتری ایجاد کنید. بین ذهن و بدن تان تعادل ایجاد کنید. استرس را کاهش دهید. به علاوه باعث می شود شاد، آرام و سالم باشید، خود را از اعتیاد رها کنید که به شما کمک می کند از موقعیت های استرس زا بیرون بیایید. به طور موثر با همه ارتباط برقرار کنید، منفی ها، ترس و خشم را از ذهن و روح تان بیرون کنید.

بیشتر بخوانید: درمان افسردگی با روش های خانگی: بادام هندی بهترین داروی ضد افسردگی

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + دو =

دکمه بازگشت به بالا