;
درمان خانگیسلامت

درمان افسردگی با روش های خانگی: بادام هندی بهترین داروی ضد افسردگی

درمان افسردگی با روش های خانگی: همه آجیل ها و دانه های روغنی به طور کلی دارای فواید عالی و فراوان برای سلامتی هستند. اما برخی از آنها اثرات شگفت انگیزتری دارند. از جمله بادام هندی که علاوه بر داشتن روغن های مفید، ویتامین های گروه B، منیزیم، اسیدهای آمینه ضروری و سایر مواد با اثرات مفید بر مغز، می تواند استرس و اضطراب  را کاهش داده و حتی موارد خفیف افسردگی را درمان کند.

در واقع گردو، فندق، بادام و پسته که از پرطرفدارترین آجیل ها هستند به طور مداوم مصرف می شود. بادام هندی که کمتر شناخته شده اما بسیار مفید است، نه تنها به عنوان یک میان وعده سالم، بلکه به عنوان یک ضد افسردگی طبیعی واقعی نیز عالی است.

این مواد مغذی موجود در بادام هندی که می توانند به طور مثبت و کاملا طبیعی روی خلق و خو عمل کنند، شامل موارد زیر می شود که در بخش سلامت چشمک بررسی شده است.

بیشتر بخوانید: درمان افسردگی بدون دارو | درمان طبیعی افسردگی

۱.تریپتوفان

درمان افسردگی با روش های خانگی، بادام هندی منبع عالی تریپتوفان است. ۱۰۰ گرم بادام هندی حاوی حدود ۴۰۰ میلی گرم تریپتوفان است. تریپتوفان یک آمینو اسید ضروری است که در اکثر غذاهای گیاهی یافت می شود و باید از طریق غذا به دست آید زیرا توسط بدن تولید نمی شود.

تریپتوفان پیش ساز سروتونین است که به هورمون خلق و خوی خوب معروف است که هورمون شادی نیز نامیده می شود. اگر تریپتوفان از رژیم غذایی گرفته نشود، بدن قادر به تولید سروتونین به موثرترین روش نخواهد بود و نمی تواند به طور کامل از سروتونینی که تولید می کند استفاده کند. تریپتوفان همچنین به جذب سروتونین در مغز کمک می کند.

درمان افسردگی با روش های خانگی

به همه این دلایل، کارشناسانی وجود دارند که معتقدند مقدار مناسب بادام هندی شایسته جایگزینی داروهای ضد افسردگی است. به این دلیل که این داروها روی سطح سروتونین نیز تأثیر دارند، اما این کار را به روش شیمیایی انجام می دهند. گفته می شود، مواد شیمیایی مصنوعی دارای عوارض جانبی مختلفی هستند.

تریپتوفان پیش ساز ملاتونین است، هورمونی که ریتم خواب و بیداری را تنظیم می کند و همچنین پیش ساز سروتونین است. بنابراین مصرف غذاهای غنی از این آمینو اسید (مانند بادام هندی و برنج) در هنگام عصر توصیه می شود. به آرامش کمک می کند و خواب بهتر و عمیق تری را فراهم می کند.

بیشتر بخوانید: ۱۵ راه برای درمان طبیعی افسردگی با تغییر سبک زندگی

۲.منیزیم

درمان افسردگی با روش های خانگی، بادام هندی حتی بیشتر از بادام منیزیم دارد. منیزیم برای عملکرد صحیح سیستم عصبی ضروری است و سطح خوب منیزیم در بدن به جلوگیری از خطر اضطراب و افسردگی کمک می کند.

۳.ویتامین B6

درمان افسردگی با روش های خانگی از جمله مواد موجود در بادام هندی ویتامین B6 است که به جذب سروتونین در بدن کمک می کند. بنابراین برای بهبود سلامت سیستم عصبی و مغز و کاهش افسردگی مفید است.

درمان افسردگی با روش های خانگی

۴.چربی های خوب

درمان افسردگی با روش های خانگی، بادام هندی سرشار از چربی های خوب است، برای بسیاری از عملکردهای بدن مفید است، اما برای حفظ خلق و خوی متعادل و جلوگیری از افسردگی نیز مهم است. بنابراین، چربی های خوب نه تنها برای سلامت قلب، بلکه برای سلامتی نیز مفید هستند.

افسردگی یک مشکل جدی برای سلامتی است که نباید آن را سهل انگاری کرد. در موارد شدید، خوددرمانی با مصرف بادام هندی به تنهایی ممکن است کافی نباشد، در عوض با تکیه بر متخصصان.

یک رژیم غذایی سالم و سرشار از غذاهای گیاهی حاوی تمام مواد مفید برای سیستم عصبی و مغز به جلوگیری از اضطراب، استرس و افسردگی کمک می کند.

بیشتر بخوانید: بهترین روغن های آرامش بخش: ۷ روغن گیاهی برای درمان استرس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + یک =

دکمه بازگشت به بالا