;
خانواده و زناشوییزندگی

اعتماد از دست رفته: ۱۰ نکته برای ایجاد اعتماد در زندگی مشترک

اعتماد از دست رفته: ایجاد اعتماد در هر رابطه ای آسان نیست. زیرا اعتماد زیربنای هر رابطه ای است. به خصوص زندگی مشترک بر مبنای اعتماد بنا می شود. اما بسیاری از مردان و زنان که در یک رابطه عاطفی و عاشقانه قرار می گیرند، در اعتماد سازی مشکل دارند. یا اعتماد شان را نسبت به هم از دست می دهند. بنابراین در بخش خانواده و زناشویی به ۱۰ نکته مهم برای ایجاد اعتماد دوباره در زندگی مشترک پرداخته شده است.

بیشتر بخوانید: ویژگی های مرد خودخواه: از مردی با این ۹ ویژگی دوری کنید!

۱.با یکدیگر صحبت کنید

اولین قدم برای ایجاد اعتماد صحبت کردن با یکدیگر است. اگر زمان زیادی را بدون هیچ مکالمه ای با هم می گذرانید، أصلا خوب نیست. با صحبت کردن در مورد چیزهای کوچک شروع کنید و به مسائل مهم برسید. تلاش کنید در مورد تمام مسائل، اخلاقیات و ارزش های همدیگر به صورت شفاف و واضح صحبت کنید.

۲.قضاوت نکنید

اعتماد از دست رفته، هر زمان که شریک زندگی‌تان چیزی صمیمی، شخصی یا شرم‌آور برای صحبت کردن در میان می‌گذارد، مورد انتقاد یا قضاوت قرار ندهید. زیرا او تصمیم می گیرد خصوصی ترین حرف هایش را با شما به اشتراک بگذارد. شما هم باید رفتار متقابل داشته باشید و حرف های تان را به او بگویید. در واقع اعتماد سازی یک خیابان دو طرفه است نه یک طرفه.

۳.هم دیگر را به دوستان هم معرفی کنید

از معرفی یکدیگر به دوستان تان نترسید. بلکه هم دیگر را به دوستان خود معرفی کنید. زیرا آشنایی با دوستان یک دیگر باعث ایجاد اعتماد بیشتر می شود.

اعتماد از دست رفته

۴.تماس چشمی برقرار کنید

اعتماد از دست رفته، هنگام صحبت با یکدیگر، تماس چشمی خود را حفظ کنید و نگاه خود را منحرف نکنید. زیرا بیشتر آدم هایی که با یک دیگر صادق هستند و دارند راست می گویند به راحتی تماس چشمی برقرار می کنند.

بیشتر بخوانید: شوهرتان دوباره عاشق تان می شود + ۱۰ ترفند موثر

۵.همدلی را تمرین کنید

به مشکلات همسرتان گوش دهید، خود را به جای او بگذارید، تجسم کنید و در مورد آن صحبت کنید. آنچه را که آنها از سر می گذرانند درک کنید و در مورد آن همدل باشید.

۶.بیشتر همدیگر را دوست داشته باشید

صمیمی تر شوید، بیشتر برای هم زمان بگذارید و با هم باشید. حداقل یک بار در هفته رابطه جنسی داشته باشید و عشق خود را بیشتر نشان دهید.

۷.مسائل را با هم حل کنید

اعتماد از دست رفته، مسائل را به دست خود نگیرید و آن را به تنهایی حل کنید. بلکه در مورد مشکلات تان با هم دیگر صحبت کنید و مسائل را با هم حل کنید.

۸.احساسات خود را پنهان نکنید

در مورد احساسات خود صریح باشید و هر چند ماه یکبار یا هر چند وقت یکبار مراحل رابطه خود را مرور کنید. این کمک می کند تا کارها به خوبی اجرا شوند.

بیشتر بخوانید: با این ۱۵ تکنیک ساده تبدیل به بهترین دوست همسرتان شوید!  

۹.از هم حمایت کنید

زمانی که مشکلی پیش می آید یا در موقعیت های دشوار قرار می گیرید از هم حمایت کنید. به جای سرزنش و متهم کردن یک دیگر بهتر است از هم حمایت کنید تا از آن موقعیت های دشوار عبور کنید.

اعتماد از دست رفته

۱۰. مرزهای همدیگر را بدانید

مرزهای همدیگر را برای هم مشخص کنید. باید همسر تان بداند که حساسیت های تان چیست. چه کارهایی از نظر او خوب است و چه کارهایی بد است. این شامل زمان و مکان شخصی نیز می شود. قبل از شروع یک رابطه، آن را با شریک زندگی خود صحبت کنید و خط قرمزهای تان را مشخص کنید.

چگونه اعتماد از دست رفته را در یک رابطه به دست آوریم؟

اعتماد از دست رفته، اگر می ترسید رابطه تان به دلیل از دست دادن اعتماد از هم بپاشد، از نکات زیر برای اعتماد سازی دوباره استفاده کنید.

۱.همدیگر را به خاطر صدمات و اشتباهات گذشته ببخشید.

۲.به خود اعتماد داشته باشید و احساساتی عمل نکنید.

۳.به او زمان و کمی فضا بدهید.

۴.در صورت نیاز استراحت کنید.

۵.قضاوت نکنید و همدیگر را سرزنش نکنید.

۶.همان طور که قبلا گفتیم، هیچ راه حل یا میانبر سریعی برای ایجاد اعتماد در روابط وجود ندارد. شما باید تلاش کنید و به اندازه کافی به شریک زندگی خود اعتماد کنید تا به او این فرصت را بدهید که او هم به شما اعتماد کند.

بیشتر بخوانید: چگونه برای یک مرد یک زن رمانتیک باشیم +۱۱ تکنیک طلایی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + 13 =

دکمه بازگشت به بالا