;
سلامت

هر وقت آنتی بیوتیک مصرف میکنی، واجبه این چیزا رو بدونی!

بایدها و نبایدهای آنتی بیوتیک: مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها در درمان عفونت‌ها و بیماری‌های باکتریایی بسیار مفید است. اما در حال حاضر، مشکلات مرتبط با مصرف بی‌رویه و نادرست آنتی‌بیوتیک‌ها به یک چالش جدی در عرصه پزشکی تبدیل شده است. در این بخش از سلامت، به بررسی مهمترین نبایدهای مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها می‌پردازیم و اهمیت استفاده صحیح از این داروها را بیان می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: ۲۰ بهترین آنتی بیوتیک های طبیعی جایگزین آنتی بیوتیک های شیمیایی

۱.بعد از خوردن آنتی بیوتیک دراز نکشید

پیش از این هم گفتیم که پس از مصرف داروها بهتر است تا 30 دقیقه به حالت دراز کش قرار نگیرید، که این نکته در مورد آنتی بیوتیک ها هم صدق می کند.

بیشتر بخوانید: ۴ بلایی که استرس سر دهان و دندان تان می آورد!

بایدها و نبایدهای آنتی بیوتیک

۲.آنتی بیوتیک را سر ساعت بخورید

برنامه‌ریزی کنید که آنتی‌بیوتیک‌هایتان را تقریباً در یک زمان معین در روز مصرف کنید. برنامه‌ریزی آنها را قبل یا بعد از غذا در نظر بگیرید تا بتوانید به خاطر بسپارید.

شاید بپسندید: ناسازگاری لیمو با غذاها: اطلاعات مهم درباره لیمو ترش که از آن بی اطلاع هستید!

۳.آنتی بیوتیک فراموش شده را نخورید

بایدها و نبایدهای آنتی بیوتیک، اگر آنتی بیوتیک را فراموش کردیم، نوبت بعدی را دوبرابر نکرده و باید به محض یادآوری آن را مصرف کنیم.

۴.آنتی بیوتیک ها را با شیر یا آب میوه مصرف نکنید

دستورالعمل های مربوط به آنتی بیوتیک ها اغلب به شما توصیه می کنند که هر دوز را با آب مصرف کنید و در مورد مصرف لبنیات و آب میوه هشدار می دهند. این محصولات می توانند با آنتی بیوتیک ها تداخل داشته باشند و بر نحوه جذب بدن شما تأثیر بگذارند. در خوردن آب گریپ فروت و مرکبات قبل و بعد از مصرف آنتی بیوتیک، احتیاط کنید و حداقل سه ساعت پس از مصرف نسخه لبنیات مصرف نکنید.

برایتان جالب خواهد بود: ۴ بلایی که استرس سر دهان و دندان تان می آورد!

۵.کمی از نور خورشید دوری کنید

بایدها و نبایدهای آنتی بیوتیک، آنتی بیوتیک ها این پتانسیل را دارند که حساسیت شما به نور را افزایش دهند، پس درصورتی که دوره مصرف آنتی بیوتیک دارید، زمان خود را در خارج از منزل محدود کنید، به خصوص زمانی که خورشید مستقیماً بالای سر شما قرار دارد و تابش آن قوی تر هستند.

احتمالاً بپسندید: گذاشتن پیاز کف پا و داخل جوراب + فواید درمانی آن که نمی دانستید!

بایدها و نبایدهای آنتی بیوتیک

۶.عوارض جانبی را جدی بگیرید

بایدها و نبایدهای آنتی بیوتیک، هر دارویی دارای پتانسیل عوارض جانبی است و عوارض جانبی رایج آنتی بیوتیک ها تهوع، استفراغ، اسهال، تب و عفونت های قارچی است. اگر هر یک از این عوارض جانبی را تجربه کردید، به پزشک خود اطلاع دهید.

احتمالاً بپسندید: ۱۳ مهم ترین خواص خرمالو برای سلامت و زیبایی که شما را شگفت زده می کند!

۷.آنتی بیوتیک را بیشتر از اندازه نسخه مصرف نکنید

بایدها و نبایدهای آنتی بیوتیک، آنتی بیوتیک ها را باید تا زمانی که پزشک تجویز کرده است مصرف کرد. در واقع آنها را دقیقاً همانطور که پزشک به شما می گوید و برای شما تجویز شده است مصرف کنید. وقتی علائم بیماری فروکش می کند، به این معنی نیست که همه باکتری ها از بین رفته اند، باکتری های باقی مانده ممکن است باعث شروع مجدد بیماری شوند.

احتمالاً بپسندید: ۱۰ بهترین خوراکی ها برای گرم نگه داشتن بدن در فصل زمستان!

۸.آنتی بیوتیک را همراه با هر دارویی مصرف نکنید

بایدها و نبایدهای آنتی بیوتیک، از آنجایی که آنتی بیوتیک ها می توانند با سایر داروها تداخل داشته باشند، مهم است که در صورت مصرف داروهای دیگر به پزشک خود اطلاع دهید. به عنوان مثال، آنتی بیوتیک ها ممکن است با برخی از رقیق کننده های خون و آنتی اسیدها تداخل داشته باشند. برخی از آنتی بیوتیک ها می توانند اثربخشی قرص های ضد بارداری را نیز کاهش دهند.

شاید بپسندید: آجیلی که به مغز آسیب می زنه!

 

 

 

برایتان جالب خواهد بود

احتمالاً بپسندید: اگه زیادی میشینی، منتظر این ۵ بلا باش!

گیاهان دارویی ضد درد: ۴ گیاه موثر برای تسکین درد با اثر آنتی بیوتیکی

احتمالاً بپسندید: بهترین روش پخت شلغم برای درمان فوری سرماخوردگی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × سه =

دکمه بازگشت به بالا