;
فیلم و سریال

شخصیت های دیزنی اگر جنسیت شان فرق داشت، چه شکلی می شدند+عکس

جنسیت متفاوت شخصیت های دیزنی: در دنیای دیزنی، همه چیز به روال معمول پیش می رود – یک شاهزاده خانم زیبا بی صبرانه منتظر دیدار شاهزاده اش سوار بر اسب سفید است و خود شاهزاده آماده انجام هر کاری است تا در نهایت به عشق زندگی اش برسد. اما یکی از هنرمندان تصمیم گرفت این نظم را به چالش بکشد و برخی از شخصیت های کارتونی را مجبور به تغییر جنسیت کند.

او نتایج را در صفحه اینستاگرام  خود به اشتراک گذاشت و اسباب شگفتی بسیاری از علاقمندان شد.با مطلب جنسیت متفاوت شخصیت های دیزنی همراه باشید.

جنسیت متفاوت شخصیت های دیزنی

هرگز نمی‌توانید تصور کنید که این شخصیت های کارتونی دیزنی به‌عنوان جنس مخالف چه شکلی خواهند بود، پس بیایید با هم به تغییرات باورنکردنی آنها نگاهی بیندازیم. با جنسیت متفاوت شخصیت های دیزنی در بخش بخش فرهنگ و هنر از سری مطالب فیلم و سریال مجله خبری چشمک و فناوری مجله خبری چشمک همراه باشید.

Ariel

شخصیت آریل در دیزنی از شخصیت اصلی داستان پری دریایی کوچک اثر هانس کریستین اندرسن در سال ۱۸۳۷ گرفته شده، اما برای اقتباس فیلم پویانمایی در سال ۱۹۸۹ به شخصیتی متفاوت تبدیل شد. آریل با استقبال متفاوت منتقدان مواجه شد.

برخی از نشریات مانند تایم از او به دلیل اختصاص بیش از حد به اریک انتقاد می‌کنند، در حالی که برخی دیگر مانند امپایر، این شخصیت را به خاطر شخصیت سرکش او ستایش می‌کنند که از نقش‌های قبلی پرنسس‌های دیزنی است. هلی بیلی نسخه لایو اکشن این شخصیت را در اقتباس لایو اکشن فیلم به تصویر خواهد کشید که قرار است در ۲۶ مه ۲۰۲۳ اکران شود.

تغییر جنسیت شخصیت های کارتونی

 

Elsa

السا (به انگلیسی: Elsa) شخصیتی خیالی است که در پنجاه و سومین فیلم استودیو انیمیشن والت دیزنی یخ‌زده و دنباله آن یخ‌زده ۲ ظاهر می‌شود. صداگذاری این شخصیت توسط ایدینا منزل انجام می‌شود. السا مورد استقبال مثبت منتقدان بسیاری قرار گرفته و آن‌ها شخصیت پیچیده و آسیب‌پذیر وی را ستوده‌اند. منزل نیز به دلیل اجرای آوازی خود در السا، به ویژه اجرای ترانهٔ «رهایش کن»، بسیار مورد ستایش قرار گرفته‌است.

 

 

Snow White

سفیدبرفی نخستین بار در تئاتر کارتای سیرکل در لس آنجلس، کالیفرنیا در ۲۱ دسامبر ۱۹۳۷ به نمایش درآمد. این فیلم یک موفقیت تجاری و انتقادی بود و با درآمد جهانی بیش از ۸ میلیون دلار در طول اکران اولیه (در مقایسه با بودجه ۱٫۵ میلیون دلاری خود)، برای مدت کوتاهی رکورد پردرآمدترین فیلم صدادار تمام زمان‌ها را در اختیار داشت.

محبوبیت این فیلم باعث شد تا بارها در سینماها اکران شود، تا اینکه در دهه ۱۹۹۰ نسخه ویدئوی خانگی آن منتشر شد. با تعدیل تورم، این فیلم یکی از ده فیلم برتر گیشهٔ آمریکای شمالی و پردرآمدترین فیلم پویانمایی است. درآمدهای تعدیل‌شده با تورم، این فیلم را در سرتاسر جهان در صدر تمام فهرست‌های فیلم‌های پویانمایی قرار می‌دهد.

 

Tarzan

تارزان (به انگلیسی: Tarzan) شخصیتی خیالی است که نویسنده‌ای آمریکایی به نام ادگار رایس باروز او را خلق کرده‌است. تارزان پسر نجیب‌زاده‌ای انگلیسی است که در کودکی در جنگل‌های آفریقا گم شده و به وسیلهٔ بوزینه ای به نام منگانی پرورش یافته‌است.

او که اینک انسانی وحشی است مانند حیوانات غذا می‌خورد و مانند آن‌ها حرف می‌زند و مانند میمون بر روی شاخه زندگی می‌کند. تا اینکه چند محقق او را به دنیای انسان‌ها می‌برند و کم‌کم مانند آن‌ها زندگی می‌کند. امروزه از تارزان در کارتون، فیلم، اسباب‌بازی و… یک قهرمان ساخته شده‌است. دوست‌داران اصلی تارزان کودکان هستند، ولی بزرگترها هم به تماشای آن میپردازند.

شخصیت های دیزنی

 

Jasmine

یاسمین تنها پرنسس دیزنی است که شخصیت اصلی فیلم خودش نیست و نقش دوم (از میان همهٔ شخصیت‌های فیلم) و نقش اول زن را بر عهده می‌گیرد. این شخصیت نقدهای متفاوت و خوب و بد را به خود جلب کرده‌است، به طوری که قوس شخصیتی او با پیشینیانش آریل از پری دریایی کوچولو (۱۹۸۹) و بل از دیو و دلبر (۱۹۹۱) به‌طور نامطلوب مقایسه شده‌اند، اما به خاطر شخصیت و ویژگی‌های شیمی‌اش با علاءالدین مورد تحسین قرار گرفته‌است.

او ششمین پرنسس دیزنی و اولین عضو غیراروپایی فرنچایز و همچنین اولین شاهدخت غرب آسیا است.[۲] به همین دلیل، یاسمین برای معرفی تنوع فرهنگی در فرنچایز پرنسس دیزنی ستوده می‌شود. یاسمین در دنباله‌های بازگشت جعفر (۱۹۹۴) و علاءالدین و شاه دزدان (۱۹۹۶) و همچنین مجموعهٔ تلویزیونی پویانمایی آن و اقتباس موزیکال برادوی از این فیلم ظاهر شد. لیندا لارکین و لیا سالونگا هر دو جایزه افسانه‌های دیزنی را برای کمک به این نقش دریافت کردند. نائومی اسکات این شخصیت را در اقتباس لایواکشن سال ۲۰۱۹ از فیلم اصلی سال ۱۹۹۲ بازی کرد.

Alice

آلیس (به انگلیسی: Alice) یک شخصیت داستانی و قهرمان داستان از رمان ماجراهای آلیس در سرزمین عجایب (۱۸۶۵) برای کودکان اثر لوئیس کارول و دنباله آن، آن‌سوی آینه (۱۸۷۱) است. آلیس که کودکی در اواسط دوره ویکتوریا، پس از سقوط تصادفی از سوراخ خرگوش به سرزمین عجایب، ناخواسته به یک ماجراجویی زیرزمینی می‌رود.

در ادامه، او از طریق یک آینه قدم به دنیای دیگری می‌گذارد. این شخصیت در داستان‌هایی که کارول برای سرگرم کردن خواهران لیدل در حال پارو زدن با دوستش رابینسون داک‌ورث و در سفرهای قایقرانی بعدی بیان می‌کرد، سرچشمه گرفت. اگرچه او نام خود را با آلیس لیدل به اشتراک می‌گذارد اما محققان در مورد میزان استقرار او بر لیدل اختلاف نظر دارند.

آلیس که توسط کارول به‌عنوان «محبوب و ملایم»، «مهربان با همه»، «معتمد» و «به‌شدت کنجکاو» شناخته می‌شود، آلیس را باهوش، خوش اخلاق، و نسبت به اقتدار بدبین می‌دانند. جنبه‌های منفی بیشتر شخصیت او و ظاهرش با آلیس در زیر زمین، اولین پیش نویس آلیس تغییر کرد. تصاویر کاریکاتوریست سیاسی جان تنیل از او در دو کتاب آلیس وجود دارد.

تغییر جنسیت شخصیت های کارتونی

 

 Aladdin

علاءالدین نام یکی از شخصیت‌های داستانی هزار و یک شب است. این یکی از معروف ترین داستان‌های مرتبط با کتاب هزار و یک شب است، با وجود اینکه بخشی از متن اصلی نیست. آنتوان گالان نویسنده فرانسوی بر اساس داستان عامیانه ای که از حنا دیاب نویسنده سوری شنیده بود، اضافه شده است.

تغییر جنسیت شخصیت های کارتونی

 

Belle and the Beast

بل (به انگلیسی: Belle) یک شخصیت خیالی از دیو و دلبر (۱۹۹۱) سی‌اُمین فیلم پویانمایی بلند والت دیزنی پیکچرز است. بل دختر ناسازگار یک مخترع است که آرزو دارد در ازای ماجراجویی، زندگی روستایی قابل پیش‌بینی خود را رها کند. وقتی پدرش موریس توسط یک دیو خونسرد زندانی می‌شود، بل به او آزادی خود را در ازای آزادی پدرش پیشنهاد می‌کند و در نهایت یادمی‌گیرد که دیو را با وجود ظاهر ناخوشایند دوست داشته باشد. صداپیشگی بل در فیلم اصلی را بازیگر و خواننده آمریکایی پیج اوهارا انجام داده‌است.

 

Rapunzel

راپانزل یا راپونزل (به آلمانی: Rapunzel) یک افسانه آلمانی است که اولین بار در سال ۱۸۱۲ توسط برادران گریم ضبط شده و به عنوان بخشی از قصه‌های برادران گریم منتشر شد. داستان برادران گریم اقتباسی از افسانه راپونزل اثر فردریش شولتز (۱۷۹۰) است که ترجمه‌ای از پرسینت (۱۶۹۸) توسط مادمازل د لا فورس بود که خود تحت تأثیر پتروسینلا (۱۶۳۴) یک داستان ایتالیایی از جیامباتیستا باسیل قرار گرفته بود.

 

Esmeralda

اسمرالدا (به فرانسوی: Esmeralda)، نام دختری است که یکی از شخصیت‌های داستان کتاب رمان گوژپشت نتردام را تشکیل می‌دهد. این کولی زیبا، در واقع یک کولی زاده نیست، بلکه دختر یک روسپی زیباست که بعد از آنکه کولی‌ها دخترش یعنی اسمرالدا را از او دزدیدند از سر ناامیدی سال‌ها گوشه‌نشین شده و دیدن دوباره دخترش را از خدا خواسته. اسمرالدا با آن قلب پاک و معصوم نقطه اصلی این درام انسانی است.

جنسیت متفاوت شخصیت های دیزنی

 

Ursula

اورسولا یک شخصیت خیالی است در بیست و هشتمین فیلم انیمیشن بلند والت دیزنی پیکچرز The Little Mermaid (1989) ظاهر می شود. اورسولا با صداپیشگی بازیگر آمریکایی پت کارول، یک جادوگر شرور دریای سسیلیایی است که به پرنسس پری دریایی به نام آریل فرصتی موقت برای تبدیل شدن به انسان پیشنهاد می‌کند تا بتواند عشق شاهزاده اریک را در عرض سه روز به دست آورد. با این حال، اورسولا در واقع مصمم است تا شانس آریل را خراب کند تا بتواند در نهایت موقعیت پادشاه تریتون را به عنوان حاکم اقیانوس ها غصب کند.

اورسولا از نگاهی پلیدآمیز بهره ‌می‌برد که در کنار موهای شبح مانند و زائده‌های هشت‌پا مانندش، ترکیب بسیار خبیثی را به وجود می‌آورد. اورسولا در آخر به معنای واقعی کلمه فراتر از تنها یک شرور میان رده است و ما به قدری مجذوب حضور با شکوهش شدیم که نمی‌توانیم تشخیص دهیم دقیقا چه ویژگی‌هایی او را انقدر پلید جلوه می‌دهد که این مقوله نشان از طراحی عالی دیزنی دارد.

جنسیت متفاوت شخصیت های دیزنی

Merida

پرنسس مریدا ۱۶ سال سن دارد و دختر پادشاه فرگوس[الف] و ملکه الینور[ب] است که بر پادشاهی اسکاتلند حکومت می‌کنند. انتظارات سنتی ملکه الینور مبنی بر اینکه مریدا شوهر بگیرد و یک بانوی سلطنتی مناسب شود، با اصرار مریدای بی‌اراده و تندرو مبنی بر اینکه او خودش سرنوشت خود را کنترل می‌کند، در تضاد است. مریدا مهارت بالایی در تیراندازی با کمان دارد و یکی از ماهرترین کمانداران در پادشاهی است. او همچنین مهارت فوق‌العاده‌ای در نیزه، شمشیربازی و مسابقه دادن در سراسر حومه شهر بر روی آنگوس،[پ] اسب کلایددیل، دارد.

مریدا علیرغم شخصیت برون‌گرا و نیرومندش، قلب نرمی دارد، به‌ویژه وقتی صحبت از برادران سه‌قلوی کوچک‌ترش، هریس، هوبرت و همیش باشد. او نازپرورده است اما به هیچ وجه لوس نیست و با وجود اینکه مرتباً در حال بحث و جدال با مادرش است، والدین خود را دوست دارد.

جنسیت متفاوت شخصیت های دیزنی

Anna

آنا آو آرندل (‎/ˈɑːnə/‎) یک شخصیت خیالی است که در پنجاه و سومین فیلم استودیو انیمیشن والت دیزنی یخ‌زده و دنباله آن یخ‌زده ۲ ظاهر می‌شود. صداگذاری شخصیت توسط کریستن بل انجام می‌شود. آنا توسط جنیفر لی و کریس باک، کارگردانان مشترک خلق شده‌است و بر اساس گردا، شخصیتی از داستان افسانه ای دانمارکی ملکه برفی اثر هانس کریستیان آندرسن ساخته شده‌ است.

جنسیت متفاوت شخصیت های دیزنی

کدام یک از این تصاویر جدید از شخصیت های دیزنی بیشتر شما را تحت تاثیر قرار داد؟ ما مشتاق شنیدن نظرات شما در بخش نظرات هستیم!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + 13 =

دکمه بازگشت به بالا