;
سلامتسلامت جنسی

6 بهترین غذا برای بهبود سلامت اسپرم برای افزایش باروری در مردان!

همه ما از اهمیت سلامت آگاه هستیم و می خواهیم سبک زندگی سالمی داشته باشیم. اما زندگی جنسی شما چقدر سالم است؟ ناباروری مردان یکی از دلایل اصلی نگرانی زوج های جوانی است که قصد دارند پدر و مادر شوند. در حالی که باروری زنان با کیفیت تخمک ها تعریف می شود، سلامت اسپرم با کیفیت اسپرم، کمیت، حرکت و شکل اسپرم در بدن مرد تعیین می شود. برای زوج هایی که قصد بچه دار شدن دارند، تعداد و تحرک اسپرم یک عامل تعیین کننده است. تعداد اسپرم سالم شانس بهتر باروری را تعیین می کند. با افزایش موارد ناباروری در مردان، بسیار مهم است که مردان به روش های طبیعی برای افزایش تعداد اسپرم روی آورند. در این مطلب از سری مطالب سلامت جنسی چشمک 6 بهترین مواد غذایی برای بهبود سلامت اسپرم مورد بررسی قرار گرفته است.

تغذیه سالم نقش مهمی در سلامت ما دارد. در زمینه بهبود سلامت اسپرم نیز باید به این موارد توجه زیادی نشان داد. برخی از مهمترین غذاهایی که بهبود سلامت اسپرم را تضمین می کنند عبارتند از:

بیشتر بخوانید: زن مورد علاقه مردان: ۲۰ ویژگی یک همسر خوب و ایده آل

تخم مرغ

تخم مرغ در صدر فهرست بهترین غذاهای فوق العاده باروری قرار دارد. زیرا تخم مرغ سرشار از مواد معدنی، ویتامین ها و تمام مواد مغذی لازم برای بدن سالم است. آنها سرشار از ویتامین K، ویتامین D، ویتامین B6، ویتامین E، روی و کلسیم هستند.

مواد غذایی برای بهبود سلامت اسپرم

اسفناج از بهترین مواد غذایی برای بهبود سلامت اسپرم

اسفناج یکی از بهترین سبزیجات برگ سبز است که باید در رژیم غذایی شما گنجانده شده است. این سبزی سرشار از اسید فولیک است که یک ماده مغذی ضروری برای افزایش باروری در مردان است. همچنین مسئول کاهش خطر ابتلا به اسپرم های غیر طبیعی در مایع منی است. اسفناج همچنین دارای فواید مختلفی است که بر سلامت کلی تأثیر می گذارد.

موز

درست مانند تخم مرغ، موز نیز انتخاب واضحی برای داشتن بدنی سالم است. آن ها سرشار از ویتامین B1، ویتامین C و منیزیم هستند که در نهایت برای سلامت فالیک شما مفید هستند. علاوه بر این، آنها به افزایش تعداد اسپرم و تحرک اسپرم کمک می کنند.

بیشتر بخوانید: قاتل میل جنسی: با این ۱۴ مواد خوراکی میل جنسی تان را نابود می کنید!

سیر از بهترین مواد غذایی برای بهبود سلامت اسپرم

سیر به پاکسازی بدن، افزایش گردش خون و بهبود تولید اسپرم در کیسه بیضه کمک می کند. سرشار از ویتامین B6 و سلنیوم است که گفته می شود برای تولید اسپرم خوب مفید است.

شکلات تلخ

شکلات تلخ به کاهش سطح BMI کمک می کند که نقش مهمی در بهبود باروری مردان دارد. سرشار از آنتی اکسیدان است که به بهبود ارگاسم نیز کمک می کند.

مواد غذایی برای بهبود سلامت اسپرم

گردو از مواد غذایی برای بهبود سلامت اسپرم

گردو به عنوان غذای مغز شناخته می شود. با این حال، تعداد کمی از مردم می دانند که این غذای فوق العاده به افزایش تعداد اسپرم نیز کمک می کند. سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 و آنتی اکسیدان است که به بهبود جریان خون در بیضه ها و افزایش حجم اسپرم کمک می کند.

به غیر از این غذاها، باید غذاهای غنی از روی و پروتئین مانند گوشت قرمز، لوبیا، لبنیات، آجیل نیز مصرف کنید. علاوه بر این، بازپروری رژیم غذایی شما بسیار مهم است، همچنین باید از عوامل دیگری نیز استفاده کنید که می‌توانند تعداد اسپرم را بهبود بخشند، مانند خواب کافی، فولات کافی، بررسی مناسب وزن، محدود کردن مصرف سیگار و الکل و همیشه سالم بمانید.

بیشتر بخوانید: ۸ روش خانگی فوق العاده موثر برای درمان اختلال نعوظ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + یک =

دکمه بازگشت به بالا