;
خواص گیاهان داروییسلامت

فواید دمنوش گل رز: ۱۲ معجزه شگفت انگیز دمنوش گل رز که نمی دانستید!

فواید دمنوش گل رز: خانواده گل سرخ دارای بیش از ۱۳۰ گونه و هزاران رقم است. همه رزها خوراکی هستند و می توان از آنها در چای استفاده کرد، اما برخی از انواع آن شیرین و برخی دیگر تلخ تر هستند. چای رز یک نوشیدنی گیاهی معطر است که از گلبرگ ها و جوانه های معطر گل رز تهیه می شود. این دمنوش فواید زیادی برای سلامتی جسمی و ذهنی دارد. در بخش سلامت تمام آنچه را که باید در مورد چای گل رز بدانید، از جمله فواید و کاربردهای آن بررسی شده است.

بیشتر بخوانید: تقویت قلب با دمنوش های گیاهی: ۵ چای گیاهی معجزه گر برای تقویت قلب

۱۲ معجزه شگفت انگیز دمنوش گل رز

۱.به طور طبیعی بدون کافئین

بسیاری از نوشیدنی های داغ محبوب از جمله قهوه، چای و حتی شکلات داغ حاوی کافئین هستند. اگرچه کافئین اثرات مثبت بسیاری دارد، از جمله کاهش خستگی و افزایش سطح هوشیاری و انرژی، برخی از افراد ترجیح می دهند از آن اجتناب کنند یا قادر به تحمل عوارض جانبی آن نیستند. به عنوان مثال، کافئین ممکن است فشار خون را افزایش دهد و باعث ایجاد احساس اضطراب در برخی افراد شود.

چای رز به طور طبیعی بدون کافئین است و بنابراین می تواند جایگزینی عالی برای برخی از نوشیدنی های معمولی کافئین دار داغ باشد. با این حال، به خاطر داشته باشید که برخی از چای های گل رز ترکیبی از چای معمولی کافئین دار و گلبرگ های رز هستند، بنابراین اگر می خواهید بدون کافئین مصرف کنید، حتما چای ۱۰۰ درصد گلبرگ گل رز را انتخاب کنید.

احتمالاً بپسندید: درمان بیماری های کبد با این ۸ مواد غذایی شگفت انگیز!فواید دمنوش گل رز

۲.آبرسانی و کاهش وزن

فواید دمنوش گل رز، چای گل رز عمدتاً از آب تشکیل شده است. به همین دلیل، نوشیدن یک یا چند فنجان در روز می تواند به میزان قابل توجهی در کل آب مصرفی شما کمک کند.

ننوشیدن آب کافی می تواند منجر به کم آبی بدن شود که می تواند باعث خستگی، سردرد، مشکلات پوستی، گرفتگی عضلات، فشار خون پایین و ضربان قلب سریع شود.

فواید دمنوش گل رز، بنابراین، دریافت آب کافی در طول روز با خوردن غذاهای غنی از آب و نوشیدن آب ساده، چای، قهوه و سایر نوشیدنی ها بسیار مهم است.

علاوه بر این، آب می تواند با افزایش متابولیسم به کاهش وزن کمک کند. در واقع، تحقیقات نشان داده است که نوشیدن ۵۰۰ میلی لیتر آب می تواند متابولیسم شما را تا ۳۰ درصد افزایش دهد.

فواید دمنوش گل رز، برخی شواهد نشان می‌دهند که نوشیدن آب قبل از غذا ممکن است با ایجاد احساس سیری بیشتر و کاهش کالری دریافتی به کاهش وزن کمک کند. در نهایت، مصرف آب کافی ممکن است به جلوگیری از سنگ کلیه کمک کند.

۳.سرشار از آنتی اکسیدان

آنتی اکسیدان ها ترکیباتی هستند که به مبارزه با اثرات رادیکال های آزاد کمک می کنند. اینها مولکولهای واکنشی هستند که باعث آسیب سلولی می شوند و منجر به استرس اکسیداتیو می شوند که با بسیاری از بیماری ها و پیری زودرس مرتبط است. منابع اصلی آنتی اکسیدان های موجود در چای گل رز، پلی فنول ها هستند.

تصور می شود که رژیم های غذایی غنی از پلی فنول ها خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان، بیماری های قلبی و دیابت نوع 2 را کاهش می دهند و همچنین از مغز شما در برابر بیماری های دژنراتیو محافظت می کنند.

فواید دمنوش گل رز، مطالعه ای بر روی ۱۲ رقم گل رز نشان داد که محتوای فنل و فعالیت آنتی اکسیدانی چای رز برابر یا بیشتر از چای سبز است.

چای رز به ویژه سرشار از اسید گالیک است. این ترکیب آنتی اکسیدانی ۱۰ تا ۵۵ درصد از کل محتوای فنل چای را تشکیل می دهد و دارای اثرات ضد سرطانی، ضد میکروبی، ضد التهابی و ضد درد است.

فواید دمنوش گل رز

این چای همچنین سرشار از آنتوسیانین است که تا ۱۰ درصد از کل محتوای فنل آن را تشکیل می دهد. اینها رنگدانه های رنگی هستند که با سلامت دستگاه ادراری و چشم، بهبود حافظه، پیری سالم و کاهش خطر ابتلا به برخی سرطان ها مرتبط هستند.

سایر فنل هایی که به فعالیت آنتی اکسیدانی در چای گل رز کمک می کنند عبارتند از کامفرول و کورستین.

با این حال، مهم است که توجه داشته باشید که آب داغ قادر به استخراج تمام آنتی اکسیدان های گلبرگ های رز نیست. در واقع، عصاره گلبرگ گل رز ۳۰ تا ۵۰ درصد فعالیت آنتی اکسیدانی بیشتری نسبت به چای گل رز دارد.

بیشتر بخوانید: 5 بهترین دمنوش برای تقویت سیستم ایمنی که در هوای سرد شما را گرم می کند!

۴.ممکن است درد قاعدگی را کاهش دهد

فواید دمنوش گل رز، درد قاعدگی تقریباً ۵۰ درصد از دختران و زنان را تحت تأثیر قرار می دهد، که برخی از آنها استفراغ، خستگی، دردهای مزمن را تجربه می کنند. بسیاری از زنان روش‌های جایگزین کنترل درد را به داروهای معمولی مسکن ترجیح می‌دهند. به عنوان مثال، چای گل رز تهیه شده از جوانه یا برگ Rosa gallica در طب سنتی چینی برای درمان دردهای قاعدگی استفاده شده است.

یک مطالعه اثرات چای گل رز را بر روی ۱۳۰ دانش آموز نوجوان در تایوان بررسی کرد. به شرکت کنندگان دستور داده شد که روزانه ۲ فنجان چای گل رز به مدت ۱۲ روز، از ۱ هفته قبل از پریود و برای ۶ سیکل قاعدگی بنوشند.  کسانی که چای گل رز مصرف کردند نسبت به کسانی که چای ننوشیدند درد کمتر و سلامت روانی بهتری داشتند. این نشان می دهد که چای گل رز ممکن است راه مناسبی برای درمان درد قاعدگی باشد.

فواید دمنوش گل رز، با این حال، نتایج تنها از یک مطالعه است و قبل از اینکه بتوان نتیجه‌گیری قطعی کرد، باید از طریق تحقیقات بیشتر تأیید شود.

فواید دمنوش گل رز

سایر مزایای مصرف دمنوش گل رز

۵.تقویت حافظه و درمان زوال عقل و تشنج

۶.آرامش، کاهش استرس، و اثرات ضد افسردگی

۷.کاهش شدت واکنش های آلرژیک

۸.فواید دمنوش گل رز، خواص ضد باکتریاییی

۹.بهبود مقاومت به انسولین و سلامت قلب

۱۰.درمان بیماری کبد

۱۱..اثرات ملین

۱۲.فواید دمنوش گل رز، خواص ضد التهابی و ضد آرتریت

بیشتر بخوانید: موثرترین دمنوش های گیاهی برای درمان نفخ: پایان نفخ و درد شکم با دمنوش های گیاهی!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × دو =

دکمه بازگشت به بالا