;
بیماری هاسلامت

کاهش تب کودک در خانه: ۸ روش موثر خانگی برای کاهش تب

کاهش تب کودک در خانه: به دلیل تغییرات مکرر آب و هوا، سرماخوردگی و بیماری های تغییر فصلی افزایش یافته است. برخی از بیماری ها باعث تب بالا می شوند. دمای بدن بالای ۳۸ درجه به عنوان تب بالا تعریف می شود. یکی از بارزترین علل تب بالا، اثرات سیستم ایمنی بدن ما در برابر میکروب هایی است که در بدن وارد شده است. در چنین مواقعی باید بدون اتلاف وقت به نزدیکترین درمانگاه مراجعه کرد. در صورت کمبود زمان می توان از روش هایی برای کاهش تب در منزل استفاده کرد. در بخش سلامت روش های طبیعی کاهش تب در خانه بررسی شده است.

بیشتر بخوانید: درمان طبیعی آنفولانزا: ۸ بهترین دمنوش برای درمان آنفولانزا!

چگونه تب را کاهش دهیم؟

در کاهش تب بالا در نوزادان و کودکان باید احتیاط بیشتری کرد. اما پایین آوردن تب بالا در بزرگسالان آسان تر است. نباید فراموش کنید که یکی از موثرترین و سریع ترین روش های کاهش تب، دوش گرفتن با آب گرم است. اگر سردتان است و در هنگام گرما مبتلا به مالاریا هستید، نباید خود را بپوشانید، بلکه دمای اتاق را پایین بیاورید و دوش آب گرم بگیرید. برای کاهش تب می توانید از روش های زیر استفاده کنید.

۱.جوراب خیس

کاهش تب کودک در خانه، روش گذاشتن جوراب روی مچ پا که مخصوصاً برای کودکان بسیار موثر است، موثرترین روش برای کاهش تب در خانه به حساب می آید. برای کاهش تب بالا، جوراب را خیس کنید. سپس آن را روی مچ پا قرار دهید. وقتی جوراب ها خشک شدند، دوباره آنها را خیس کنید و این کار را تکرار کنید. لازم نیست جوراب ها را خیلی خیس کنید. حتی خیساندن و فشار دادن آب نیز کافی خواهد بود. این روش کاربردی ترین روش در بین روش های کاهش تب در نوزادان است.

کاهش تب کودک در خانه

۲.دوش آب گرم

کاهش تب کودک در خانه، رایج ترین روش کاهش تب، دوش گرفتن با آب گرم است. به طور کلی، مشکلات جدی می تواند با برنامه های نادرست رخ دهد. روش دوش گرفتن با آب گرم باید به تدریج انجام شود نه ناگهانی. اگر کودک یا فرد مبتلا به تب به طور ناگهانی دوش بگیرد، می تواند یک اثر شوک ایجاد کند.

۳.مصرف آب فراوان

به طور کلی، افراد بیمار حتی نیازی به نوشیدن آب ندارند. اما برای این که میکروب های بدن هر چه زودتر از بین بروند، مصرف آب فراوان ضروری است. اگر بیمار تب داشته باشد، اگر کودک است ۱.۵ لیتر و در بزرگسالی ۲-۲.۵ لیتر آب بدهید. از آنجایی که بدن در طول دوره بیماری با میکروب ها مبارزه می کند، برای بازسازی سلول ها به آب نیاز دارد. بنابراین آب فراوان مصرف کنید.

بیشتر بخوانید: ۲۰ بهترین آنتی بیوتیک های طبیعی جایگزین آنتی بیوتیک های شیمیایی

۴.لباس خیس

کاهش تب کودک در خانه، در این دوره که احساس گرما در ناحیه سر و گردن خود می کنید،  به یک پارچه خیس نیاز خواهید داشت. توصیه می کنیم همان طور که جوراب را روی مچ پا می گذارید، دستمال مرطوب یا پارچه را روی ناحیه سر و گردن بمالید. شما باید این روند را ادامه دهید تا زمانی که پارچه ها خیس می شوند و تب را کاهش می دهند.

۵.مصرف مواد غذایی مایع

کاهش تب کودک در خانه، در موارد تب بالا روی غذاها و سوپ های مایع تمرکز کنید. به خصوص سوپ هایی که با آب مرغ تهیه می شوند، میکروب های بدن را سریعتر از بین می برند.

کاهش تب کودک در خانه

۶.از لباس های ضخیم خودداری کنید

بیمار تب دار را نپوشانید. لرز که یک بیماری شایع است به این معنی نیست که او سرد است. می توانید با یک ملحفه نازک به بیمار استراحت دهید. اگر با پوشش های ضخیم بپوشانید، می توانید به جای کاهش تب، تب بیمار را افزایش دهید.

۷.مکمل ویتامین

کاهش تب کودک در خانه، حتما از میوه هایی که حاوی آب زیادی هستند استفاده کنید. در این دوره می توانید هندوانه، پرتقال، خربزه، کیوی، توت را انتخاب کنید. سبزیجات حاوی ویتامین C مانند کدو سبز و گوجه فرنگی نیز ممکن است انتخاب غذایی شما باشد. هنگامی که غذاهای آبکی فراوان ترجیح داده می شود، بدن انرژی خود را صرف مبارزه با میکروب ها به جای تجزیه غذاهای جامد می کند. این کار روند بهبودی شما را تسریع می کند.

۸.چای آویشن

کاهش تب کودک در خانه، اضافه کردن آویشن به چای، یکی از روش های گیاهی کاهش تب در بزرگسالان و کودکان است. در صورت تمایل می توانید آن را به چای خود اضافه کنید یا آویشن را با آب داغ دم کرده و بنوشید.

بیشتر بخوانید: طول عمر با آب آویشن: ۱۸ خواص آویشن برای سلامت و زیبایی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − 13 =

دکمه بازگشت به بالا