;
خواص گیاهان داروییسلامت

۲۰ بهترین آنتی بیوتیک های طبیعی جایگزین آنتی بیوتیک های شیمیایی

بهترین آنتی بیوتیک های طبیعی: آنتی بیوتیک های طبیعی زیادی وجود دارند که می توانند به مبارزه با عفونت های ناشی از میکروب های مختلف و بیماری های التهابی کمک کنند. آنتی بیوتیک های طبیعی را می توان برای پیشگیری و درمان بیماری ها و شرایط خاص استفاده کرد.

آنتی بیوتیک های طبیعی جایگزین های بسیار خوبی هستند که مصرف دارو را به موقعیت هایی که واقعاً مورد نیاز است کاهش می دهند. کشف آنتی بیوتیک ها که با پنی سیلین شروع شد جان هزاران نفر را نجات داد و امکان درمان عفونت های باکتریایی کشنده را فراهم کرد.

آنتی بیوتیک های طبیعی در مبارزه با بیماری های فصلی مانند سرماخوردگی، گلودرد و سرفه، در برابر شرایط التهابی و در تحریک دفاع طبیعی بدن بسیار موثر هستند. بنابراین در این روزها که هوا شروع به سرد شدن می کند، افزایش مصرف آنتی بیوتیک های طبیعی برای تقویت سیستم ایمنی و مقاومت در برابر بیماری ها اقدام بسیار خوبی است. در بخش سلامت ۲۰ بهترین آنتی بیوتیک های طبیعی معرفی شده است.

بیشتر بخوانید: گیاهان دارویی ضد درد: ۴ گیاه موثر برای تسکین درد با اثر آنتی بیوتیکی

۲۰ بهترین آنتی بیوتیک های طبیعی

۱.عسل

قرن هاست که عسل را اکسیر طول عمر می دانند. این ماده غذایی ده ها خاصیت مفید دارد و یک آنتی بیوتیک طبیعی قوی به حساب می آید. مصرف یک قاشق چای خوری عسل در روز به حفظ سلامت سیستم تنفسی کمک می کند.

عسل به تسکین سرماخوردگی، سینوزیت، سرفه و برونشیت کمک می کند. عسل به طور موثری با سرماخوردگی و گلودرد مقابله می کند. سه قاشق غذاخوری عسل در روز به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند و باعث بهبودی سریع و تسکین آزاردهنده ترین علائم می شود.

۲.اکیناسه

بهترین آنتی بیوتیک های طبیعی، اکیناسه علاوه بر داشتن یک اثر تحریک‌کننده ایمنی که از دفاع طبیعی ایمنی حمایت می‌کند و از عفونت‌ها جلوگیری می‌کند، در صورت مصرف منظم به مبارزه موثر با سرماخوردگی، گلودرد، تب و سرفه کمک می‌کند. اثربخشی و توانایی آن در بهبود سیستم ایمنی و عدم وجود عوارض جانبی توسط مطالعات مختلف علمی ثابت شده است.

۳.بره موم

بره موم مخلوطی از مواد طبیعی با منشاء گیاهی و حیوانی است، زیرا از رزین هایی که توسط زنبورهای عسل جمع آوری شده و تحت تأثیر آنزیم های گوارشی قرار می گیرد، ساخته می شود. بره موم یک آنتی بیوتیک طبیعی عالی برای مقابله با بیماری های فصلی است. از آنجایی که بره موم می تواند ایمنی را بهبود بخشد، می تواند به عنوان یک درمان پیشگیرانه نیز استفاده شود و خطر ابتلا به بیماری را کاهش می دهد. به ویژه برای کسانی که به گلودرد و عفونت لوزه حساس هستند موثر است.

۴.سیر

بهترین آنتی بیوتیک های طبیعی، در میان موثرترین آنتی بیوتیک های طبیعی، سیر یکی از شناخته شده ترین آن ها است. این یک داروی طبیعی عالی در برابر تب و سرماخوردگی است و دارای خواص مفیدی مانند ضد باکتری و ضد ویروسی است. سیستم ایمنی بدن را تحریک می کند و حاوی مواد معدنی، آنزیم ها و ویتامین ها است. آلیسین، ماده ای که بوی معمولی سیر را می دهد، یک آنتی بیوتیک طبیعی عالی است. همچنین فشار خون و کلسترول بد را کاهش می دهد.

بهترین آنتی بیوتیک های طبیعی

۵.پیاز

بهترین آنتی بیوتیک های طبیعی، پیاز نیز خاصیت آنتی بیوتیکی دارد اما باید به صورت خام مصرف شود. سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است، به ویژه در عفونت های کلیه و مثانه مفید است. در صورت ابتلا به آنفولانزا، قرار دادن نصف پیاز در لیوان مفید است زیرا به پاکسازی محیط کمک می کند.

بیشتر بخوانید: تقویت حافظه با گیاهان دارویی: ۱۱  گیاه برای تقویت حافظه و تمرکز

۶.آویشن

آویشن علاوه بر رایحه عالی برای طعم دادن به غذاها، گیاهی ارزشمند برای سلامتی است و به دلیل خواص درمانی فراوانش شناخته شده است. علاوه بر این که یک ضد عفونی کننده طبیعی قوی است، می توان آن را به شکل اسانس نیز استفاده کرد که آنتی بیوتیکی به ویژه در برابر استافیلوکوک است. در برابر برونشیت، آسم، سرفه و عفونت های موثر بر سیستم تنفسی موثر است.

۷.اکالیپتوس

عصاره اکالیپتوس خاصیت خلط آور دارد و همچنین ضد باکتری است. بنابراین در موارد فارنژیت، برونشیت، عفونت گوش و آدنیت مفید است. دارای خاصیت نرم کننده و خلط آور موثر در برابر ترشحات سرد مجاری تنفسی می باشد.

بهترین آنتی بیوتیک های طبیعی، اکالیپتوس همچنین یک ضد عفونی کننده طبیعی است که می تواند سلول های باکتریایی ضعیف شده بدن را تجزیه کند. مطالعات اثربخشی این گیاه را در مقابله با تکثیر باکتری ها از جمله اشریشیا کلی، باکتری مسئول انتریت، کولیت و عفونت های ادراری به اثبات رسانده است.

۸.زنجبیل

زنجبیل یک ماده مغذی عالی برای تقویت سلامتی یک داروی واقعی برای جلوگیری از بیماری های فصلی است. نوشیدن چای زنجبیل و لیمو برای سرماخوردگی، تب، برونشیت و گلودرد مفید است. علاوه بر این، به لطف جینجرول موجود در آن، اثر خلط‌آور و سرکوب‌کننده عالی دارد.

به لطف خواص ضد التهابی آن، جویدن یک تکه ریشه تازه می تواند تحریک حفره دهان را کاهش دهد. از طرف دیگر، می‌توانید با مخلوط کردن زنجبیل با غذاهای ضدعفونی‌کننده مانند لیمو یا غذاهای تسکین‌دهنده مانند عسل، یک چای تهیه کنید.

۹.برگ زیتون

برگ زیتون یکی دیگر از آنتی بیوتیک های طبیعی عالی است که به دلیل خواص ضد عفونی کنندگی و تسکین دهنده آن از زمان های قدیم برای التیام زخم ها شناخته شده است.

برگ زیتون حاوی بیش از ۲۰۰ ماده با خواص درمانی است، از جمله اسید النولیک، یک آنتی بیوتیک طبیعی واقعی با خواص ضد میکروبی و ضد ویروسی. آنها را می توان به شکل عصاره یا به عنوان مکمل های غذایی مصرف کرد.

۱۰.چای سبز

برگ های چای سبز سرشار از پلی فنول ها هستند که در برابر باکتری هایی مانند استرپتوکوک بسیار موثر هستند. چای سبز همچنین یک آنتی اکسیدان طبیعی عالی است که می تواند سیستم ایمنی بدن را تحریک و تقویت کند. همچنین قلب و سیستم عروقی را تقویت می کند و به پیشگیری از بیماری های باکتریایی و ویروسی به ویژه در فصل زمستان کمک می کند.

بیشتر بخوانید: 5 بهترین گیاهان دارویی برای بهبود عملکرد مغز و افزایش تمرکز و حافظه!

بهترین آنتی بیوتیک های طبیعی

۱۱.زردچوبه

کورکومین، جزء اصلی زردچوبه، در برابر هلیکوباکتر پیلوری که مخصوص زخم معده و بیماری های ریفلاکس است، بسیار موثر است. همچنین اثر محافظتی بر روی کبد دارد. همیشه برای حفظ عملکرد صحیح کبد، حمایت از گوارش و مقاومت در برابر درد موثر است. از تولید صفرا و خروج آن از روده پشتیبانی می کند، در نتیجه از کبد محافظت می کند و به طور خودکار فواید قابل توجهی برای بدن دارد.

۱۲.اسطوخودوس

اسطوخودوس سرشار از مواد فعال است که اثر تسکین دهنده و آرام بخش بر روی سیستم عصبی دارد و همچنین دارای خواص ضد التهابی و تسکین دهنده درد است. مطالعات نشان داده است که اجزای آن را می توان علیه برخی از باکتری ها که به آنتی بیوتیک ها مقاوم هستند، استفاده کرد.

۱۳.نعناع

بهترین آنتی بیوتیک های طبیعی، نعناع طراوت بخش است و به هضم غذا کمک می کند. وقتی روی دندان بمالید از بوی بد دهان جلوگیری می کند، منتول موجود در آن خواصی دارد که فعالیت معده را تحریک می کند و برای مقابله با حالت تهوع و استفراغ مفید است. عصاره نعناع فلفلی فعالیت صفرا را تسهیل می کند و اثرات ضد تهوع و تسکین درد دارد. روغن نعناع برای سرماخوردگی مفید است.

۱۴.دانه گریپ فروت

مکمل دانه گریپ فروت دارای خواص مفید مهمی است. این یک اثر ضد باکتریایی و ضد قارچی موثر دارد و می تواند به طور موثر در برابر عفونت ها مقاومت کند.

این عصاره مایعی است که از دانه ها، پالپ و پوست سفید گریپ فروت به دست می آید. مطالعات اخیر اثربخشی آن را در برابر صدها گونه از ویروس ها و باکتری ها و همچنین بسیاری از انواع قارچ ها و بسیاری از انگل ها نشان داده است. سرشار از آنتی اکسیدان های مفید برای تقویت سیستم ایمنی است. هضم را تسهیل می کند و فلور باکتریایی روده را بهبود می بخشد.

۱۵.آلوئه ورا

این گیاهی است که مواد موثره آن می تواند بسیاری از عفونت ها را درمان کند. این یک آنتی باکتریال قوی، یک محرک سیستم ایمنی قوی است و به زخم ها، حتی زخم های عفونی، کمک می کند تا سریع تر بهبود یابند. ژل آلوئه ورا همچنین دارای خواص ضد عفونی کننده و تسکین دهنده است و باعث بهبود آفت ها می شود و از التهاب لثه ها جلوگیری می کند.

بیشتر بخوانید: گیاهانی که خوش شانسی می آورند: ۱۰ گیاهی که ثروت، سلامتی و عشق را به خانه می آورد

۱۶. مریم گلی

مریم گلی یک داروی طبیعی است که به دلیل خواص ضد عفونی کننده، ضد التهابی و ضد میکروبی خود شناخته شده است که می تواند تکثیر میکروارگانیسم هایی را که در تشکیل پلاک دندانی نقش دارند، از بین ببرد. مطالعات علمی اثربخشی دهانشویه‌های مریم گلی را در برابر استرپتوکوک موتانس و کاندیدا آلبیکنس که هر دو در ایجاد پوسیدگی نقش دارند، اثبات کرده‌اند.

بهترین آنتی بیوتیک های طبیعی

۱۷.میخک

بهترین آنتی بیوتیک های طبیعی، عصاره میخک اثر ضد باکتریایی موثری دارد. روغن میخک در برابر آفت، آبسه های دهان، اسهال و سینوزیت موثر است. همچنین روی باکتری هایی که باعث پوسیدگی دندان می شوند موثر است و همچنین یک ضد قارچ عالی است. به ویژه در برابر قارچ هایی که روی ناخن ها و پوست سر ظاهر می شوند موثر است.

آنها التهاب را کاهش می دهند و برای مشکلات دندانی و حفره دهان استفاده می شوند. علاوه بر این، با اثرات میکروب کشی، یک درمان طبیعی عالی برای دندان درد است.

۱۸.درخت چای

اسانس اسطوخودوس و روغن درخت چای برای عفونت دندان و لثه بسیار موثر است. چند قطره از این اسانس ها، خالص یا رقیق شده در روغن زیتون، برای اثر ضد عفونی کننده فوری کافی است. این روغن ها در مورد آبسه دندان نیز بسیار مفید هستند. روغن درخت دارای خواص ضد باکتری، آنتی اکسیدانی، ضد قارچی و ضد عفونی کننده است.

۱۹.هیبیسکوس

هیبیسکوس دارای خواص ضد التهابی، تسکین دهنده، ترمیم کننده و محافظ است. مخصوصا برای سیستیت مفید است. به تسکین خارش یا درد، پاکسازی، جلوگیری از شعله ور شدن و جوانسازی بدن کمک می کند.

دارای خواص ضد میکروبی متعددی است که برای مبارزه با انواع مختلف باکتری ها و قارچ ها ضروری است. به خصوص اشریشیا کلی، کاندیدا آلبیکنس، سودوموناس آئروژینوزا و غیره. در مبارزه با عوامل بیماری زا موثر است.

۲۰.کالاندولا

کالاندولا یک درمان طبیعی همه کاره است. به ویژه در برابر عفونت های مجاری ادرار مفید است. دارای اثرات ضد عفونی کننده، ضد باکتری، تسکین دهنده، طراوت و التیام بخش است. می تواند فلور باکتریایی واژن را دوباره متعادل کند و سوزش مجاری ادراری را آرام کند. حاوی مواد مناسب برای درمان اختلالات دستگاه تناسلی زنان، مانند تغییر در چرخه قاعدگی.

خاصیت ضد التهابی آن اجازه می دهد تا از آن در کولیت، گاستریت، زخم و سایر آسیب شناسی های موثر بر بافت های داخلی استفاده شود. خواص ضد التهابی، ضد عفونی کنندگی، التیام بخش، طراوت و نرم کنندگی آن، آن را به یک درمان طبیعی عالی برای سوختگی، زخم، قرمزی و تحریک پوست، زخم های دهان و التهاب لثه تبدیل کرده است.

بیشتر بخوانید: درمان گیاهی استرس: معجزه این ۵ دمنوش برای استرس و اضطراب شدید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + شانزده =

دکمه بازگشت به بالا