;
درمان خانگیسلامت

عوارض جانبی سیر: اگر زیاد سیر مصرف می کنید منتظر این عوارض جدی آن باشید!

عوارض جانبی سیر: برای بسیاری از خانم ها، سیر به دلیل طعم و عطر تندش ادویه مورد علاقه برای آشپزی است. به ویژه در خورش ها، سس ها، پیتزاها و پاستا ها یکی از مواد ضروری محسوب می شود.

به علاوه این ماده غذایی قدرتمند به دلیل خواص دارویی آن با چندین فواید سلامتی مرتبط است. با این حال، علیرغم مزایای سلامتی آن، برخی از دوستداران سیر تعجب می کنند که آیا می توان از حد مجاز گذشت. در بخش سلامت عوارض جانبی و میزان مجاز مصرف سیر بررسی شده است.

بیشتر بخوانید: منبع شفا: ۱۱ فواید ترکیب سیر و لیمو که باورتان نمی شود!

عوارض جانبی سیر

عوارض جانبی سیر، اگرچه سیر افزودنی سالم به یک رژیم غذایی متعادل است، خوردن بیش از حد ممکن است عوارض جانبی متعددی ایجاد کند.

۱.افزایش خطر خونریزی

یکی از جدی ترین عوارض مصرف زیاد سیر افزایش خطر خونریزی است، به خصوص اگر از داروهای رقیق کننده خون استفاده می کنید یا تحت عمل جراحی قرار می گیرید.

عوارض جانبی سیر، این به این دلیل است که سیر دارای خواص ضد ترومبوتیک است، به این معنی که ممکن است از تشکیل لخته های خون جلوگیری کند.

اگرچه خونریزی ناشی از سیر غیرمعمول است، یک گزارش به شرح موردی پرداخته است که در آن فردی پس از خوردن منظم ۱۲ گرم سیر – تقریباً ۴ حبه – در روز قبل از جراحی، افزایش خونریزی را تجربه کرده است.

احتمالاً بپسندید: درمان بیماری های کبد با این ۸ مواد غذایی شگفت انگیز!

عوارض جانبی سیر

در مطالعه موردی دیگری، فردی پس از جراحی تغییر رنگ و کبودی بیش از حد را تجربه کرد. علت احتمالی، یک مکمل غذایی بود که فرد مصرف می‌کرد، حاوی روغن ماهی و ۱۰ میلی‌گرم کنسانتره سیر، که هر دو بر تشکیل لخته خون تأثیر می‌گذارند.

عوارض جانبی سیر، بنابراین، مهم است که قبل از استفاده از مکمل های سیر با متخصص مراقبت های بهداشتی خود صحبت کنید. اگر دارو مصرف می کنید یا قصد انجام عمل جراحی را دارید، قبل از افزودن سیر به رژیم غذایی خود باید با یک متخصص مراقبت های بهداشتی مشورت کنید.

۲.نفس سیر

سیر حاوی انواع مختلفی از ترکیبات گوگردی است که اغلب به فواید سلامتی فراوان آن نسبت داده می شود.  با این حال، این ترکیبات ممکن است باعث بوی بد دهان شوند، به خصوص زمانی که به مقدار زیاد خورده شوند. این امر به ویژه در مورد سیر خام صادق است، زیرا پخت و پز محتوای این ترکیبات مفید گوگرد را کاهش می دهد.

عوارض جانبی سیر

۳.مشکلات گوارشی

عوارض جانبی سیر، سیر مانند پیاز، تره فرنگی و مارچوبه سرشار از فروکتان است، نوعی کربوهیدرات که ممکن است در برخی افراد باعث نفخ، گاز و درد معده شود.

در واقع، وقتی کسانی که دچار عدم تحمل فروکتان هستند، غذای با فروکتان بالا می خورند، به طور کامل در روده کوچک جذب نمی شود. در عوض، دست نخورده به روده بزرگ می رود و در روده شما تخمیر می شود، فرآیندی که ممکن است به مشکلات گوارشی کمک کند.

عوارض جانبی سیر، به این ترتیب، افرادی که از رژیم غذایی کم FODMAP پیروی می کنند، یک رژیم غذایی حذفی که برای شناسایی غذاهای خاصی که باعث مشکلات گوارشی می شوند، اغلب تشویق می شوند که مصرف سیر خود را محدود کنند.

بیشتر بخوانید: رشد سریع مو با سیر: معجزه سیر برای رشد مو که نمی دانستید!

۴.سوزش سردل

عوارض جانبی سیر، اگر به بیماری ریفلاکس معده به مری (GERD) مبتلا هستید، ممکن است بخواهید میزان مصرف سیر خود را کاهش دهید.

یک بیماری شایع است که زمانی رخ می دهد که اسید معده به مری شما برمی گردد و باعث علائمی مانند سوزش سر دل و حالت تهوع می شود.

سیر ممکن است صدای اسفنکتر تحتانی مری (LES) را کاهش دهد، که توانایی ماهیچه‌های انتهای مری شما برای بسته شدن و جلوگیری از ورود اسید است. به نوبه خود، این ممکن است باعث رفلاکس اسید شود

عوارض جانبی سیر، با این حال، برخی غذاها بر افراد مبتلا به GERD تأثیر متفاوتی دارند. اگر متوجه شدید که خوردن مقدار زیادی سیر علائمی ایجاد نمی کند، احتمالاً نیازی به محدود کردن مصرف آن نیست.

در نهایت خوردن مقادیر زیاد سیر ممکن است باعث تنفس سیر، مشکلات گوارشی و سوزش سر دل شود. در موارد نادر، ممکن است خطر خونریزی شما را افزایش دهد، به خصوص در حین جراحی یا اگر از داروهای رقیق کننده خون استفاده می کنید.

عوارض جانبی سیر

چقدر باید سیر بخورید؟

عوارض جانبی سیر، اگرچه هیچ توصیه رسمی برای میزان مصرف سیر وجود ندارد، مطالعات نشان می دهد که خوردن ۱ تا ۲  حبه در روز ممکن است فواید سلامتی داشته باشد.

عوارض جانبی سیر، اگر بعد از خوردن بیش از این مقدار، متوجه عوارض جانبی شدید، مصرف خود را کاهش دهید.

پختن سیر قبل از خوردن ممکن است به جلوگیری از عوارض جانبی مانند تنفس سیر، مشکلات گوارشی و رفلاکس اسید نیز کمک کند.

عوارض جانبی سیر، اگر بیماری زمینه ای دارید یا دارو مصرف می کنید، بهتر است قبل از ایجاد هر گونه تغییر در رژیم غذایی یا استفاده از مکمل های گیاهی با پزشک خود صحبت کنید.

سخن آخر

سیر بسیار مغذی است و با انواع فواید سلامتی همراه است. با این حال، اگر بیش از حد از آن بخورید، ممکن است عوارض جانبی مانند بوی بد دهان، رفلاکس اسید معده، مشکلات گوارشی و افزایش خطر خونریزی ایجاد کند. بنابراین، بهتر است از این ادویه خوشمزه در حد اعتدال لذت ببرید و مصرف خود را کاهش دهید.

بیشتر بخوانید: فواید پوست سیر برای سلامتی که قطعاً از آن بی خبرید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × سه =

دکمه بازگشت به بالا