;
فرهنگ و هنر

عکس های جدید بازیگر نقش یانگوم در سن 52 سالگی | تغییر نکرده که هیچ، جوانتر و زیباتر شده!

بیوگرافی لی یونگ ئه:جواهری در قصر (به کره‌ای:대장금؛ همچنین شناخته شده با عنوان یانگوم) مجموعهٔ تلویزیونی کره جنوبی است که در سال ۲۰۰۳ به کارگردانی لی بیونگ هون ساخته شد. این سریال، اولین بار از ۱۵ سپتامبر ۲۰۰۳ تا ۲۳ مارس ۲۰۰۴ از شبکهٔ ام‌بی‌سی پخش شد و با میانگین ۴۵٫۸٪ بیننده، برترین برنامه در زمان پخش بود که آن را به یکی از پربیننده‌ترین درام‌های تلویزیونی کره تبدیل کرد.

جواهری در قصر با بودجه‌ای معادل ۱۵ میلیون دلار تولید شد و بعدها توانست به ۹۱ کشور صادر شده و درآمدی در حدود ۱۰۳٫۴ میلیون دلار کسب کند. از این رو این سریال یکی از نشانه‌های اصلی گسترش موج کره‌ای در دنیا تلقی می‌شود. در ادامه این مطلب در بخش فرهنگ و هنر در مجموعه فیلم و سریال و تاریخ و تمدن مجله خبری چشمک ضمن معرفی شخصیت یانگوم، جدیدترین عکس ها و بیوگرافی لی یونگ ئه بازیگر نقش یانگوم را با هم مرور می کنیم.

شاید بپسندید: ترلان پروانه با استایل هالیوودی همه را شوکه کرد+عکس و بیوگرافی

بیوگرافی لی یونگ ئه

این مجموعه با بازی لی یونگ ئه در نقش اصلی، داستان یک آشپز یتیم در آشپزخانه دربار را روایت می‌کند که اولین پزشک زن پادشاه می‌شود. در زمانی که زنان نفوذ کمی در جامعه دارند، او تلاش می‌کند اسرار آشپزی و پزشکی کره‌ای را بیاموزد تا خانواده پادشاه را از بیماری‌های مختلف درمان کند. جواهری در قصر بر اساس داستان واقعی سو یانگوم، اولین پزشک زن خاندان سلطنتی سلسله چوسان است.

سریال جواهری در قصر، پشتکار یانگوم و فرهنگ سنتی کره، از جمله غذاهای دربار کره و طب سنتی را به تصویر می‌کشد. لی یونگ ئه (کره‌ای: 이영애; زادهٔ ۳۱ ژانویهٔ ۱۹۷۱)[۲] بازیگر و مدل اهل کره جنوبی است. او با بازی در نقش یانگوم در سریال درام تاریخی جواهری در قصر در سراسر دنیا – به ویژه کشورهای شرق و جنوب شرق آسیا و خاورمیانه و به‌ویژه ایران – محبوبیت و شهرت بسیاری کسب کرد. وی یکی از ۳ زن کره‌ای بود که مشعل اصلی بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ را در مراسم افتتاحیه، روشن نمود.

شاید بپسندید: مریم کاویانی از دردسرهای ازدواجش با یک دیپلمات و سیاستمدار می گوید + فیلم

بیوگرافی لی یونگ ئه

شاید بپسندید: وقتی اخراجی های 1 به جای نفوذ به سرزمین دشمن به معبد آمون نفوذ می کنند+ عکس

محبوبیت وی در بین کشورهای آسیای شرقی زمانی رشد یافت که او در نقش سو یانگوم در سریال جواهری در قصر ایفای نقش کرد. از آن به بعد، لی یونگ ئه دعوتنامه‌های بسیاری برای سفر از سوی کشورهایی نظیر هنگ کنگ، چین، ژاپن، سنگاپور و تایوان دریافت کرد. او ضمن همدردی با مردم آسیب‌دیده ایران، مبلغی را برای کمک به‌زلزله‌زدگان کرمانشاه (حدود ۴۵هزار دلار) در نظر گرفت.

وزیر بهداشت ایران در دیدار با لی یونگ ئه از این کمک او قدردانی کرد. وی در این دیدار گفت:«از زلزله‌ای که در ایران و کرمانشاه رخ داد بسیار ناراحت شده‌است و خواسته هر چند بسیار اندک کمکی کرده باشد و امیدوار است در سال‌های آینده نه‌تنها به عنوان بازیگر بلکه به‌عنوان انسان گام‌های بزرگتری برای نزدیکی روابط بین دو کشور بردارد و از مردم ایران بسیار تشکر کرد. همچنین در سریال دیگری با عنوان سایمدانگ، خاطرات درخشان نیز بازی کرده‌است و امیدوار است مردم ایران، از آن استقبال کنند و برایشان جذاب باشد.» همچنین او سابقه سفر به ایران را نیز دارد.

شاید بپسندید: مشکلات روحی و روانی مثل افسردگی و … اگر جسم می داشتند+عکس

بیوگرافی لی یونگ ئه

شاید بپسندید: بزرگسالی بازیگر نقش ساحل در سریال دنیای شیرین دریا+ عکس و بیوگرافی

در سال ۲۰۰۹، لی با جونگ هو-یونگ، یک تاجر کره‌ای-آمریکایی که بیست سال از او بزرگتر بود، ازدواج کرد. او همچنین پیرو مذهب پروتستان است. خانم لی همچنین به زبان های آلمانی و انگلیسی مسلط می باشد. در ۲۰ فوریهٔ ۲۰۱۱ او فرزندان خود را که یک پسر و دختر دوقلو بودند به دنیا آورد.

شاید بپسندید: بیوگرافی و عکس های بیرون سریالی بازیگر نقش مرجان سریال نون خ!

داستان سریال جواهر در قصر

این مجموعه با بازی لی یونگ ئه در نقش اصلی، داستان یک آشپز یتیم در آشپزخانه دربار را روایت می‌کند که اولین پزشک زن پادشاه می‌شود. در زمانی که زنان نفوذ کمی در جامعه دارند، او تلاش می‌کند اسرار آشپزی و پزشکی کره‌ای را بیاموزد تا خانواده پادشاه را از بیماری‌های مختلف درمان کند. جواهری در قصر بر اساس داستان واقعی سو یانگوم، اولین پزشک زن خاندان سلطنتی سلسله چوسان است. این مجموعه، پشتکار یانگوم و فرهنگ سنتی کره، از جمله غذاهای دربار کره و طب سنتی را به تصویر می‌کشد.

احتمالا بپسندید: عکسی از تولد ۷9 سالگی داریوش ارجمند!

سریال جواهری در قصر

یانگوم که بود؟

سو یانگوم (کره‌ای: 장금، هانجا: 長今، تلفظ: یانگ گئوم) با نام اصلی ته جانگ گئوم نخستین پزشک زن سلطنتی در تاریخ کره است. نام این شخصیت که در قرن شانزدهم میلادی زندگی می‌کرده، در ده بند از اسناد پادشاهی چوسان و مجله پزشکی خاندان یی که منابعی تاریخی و موثق هستند، آمده‌است. آن‌طور که از این نوشته‌های پراکنده بر می‌آید او با دانش پزشکی خود پادشاه چونگ‌جونگ را مبهوت ساخته و پزشک ویژه پادشاه و خانواده‌اش شده بود. یانگوم سومین مقام برتر دربار کره را به دست آورده و به لقب «یانگوم بزرگ» (خط هانگول: 대، هانجا: 大) مفتخر گشته بود.سریالی در مورد این پزشک با نام جواهری در قصر ساخته شده‌است.

بیشتر بخوانید: خاله زینب سریال بچه مهندس چقدر تغییر کرده+عکس

شواهد تاریخی بر واقعی بودن شخصیت یانگوم

طبق مدارک و شواهد به‌دست آمده از تاریخچه سلسله چوسان و نیز مدارک پزشکی آن زمان، فردی به اسم یانگ‌گوم واقعاً در تاریخ وجود داشته‌است. هر قدر هم که توصیفات کم و مراجع اکثراً مختصر بوده‌اند. بسیاری معتقدند و به اثبات رسانده‌اند که یانگ‌گوم اولین پزشک زن دربار بوده که در طول تاریخ کشور کره از آن پس تا به امروز به‌عنوان پزشک امپراتور به کار گرفته شده‌است. با این وجود عده‌ای هم به باور یانگ‌گوم به عنوان یک تجسم افسانه‌ای ادامه داده‌اند.

بیوگرافی لی یونگ ئه

پژوهشگران هنوز بر سر این مسئله که یانگ‌گوم یک شخصیت حقیقی است یا تجسمی افسانه‌ای از زنان بزرگی که در رشد مقام اجتماعی زنان نقشی ایفا کرده‌اند و نامشان برای همیشه به فراموشی سپرده شده‌است، به توافق نرسیده‌اند. اگرچه منابع موثقی وجود دارد که ثابت می‌کند یانگ‌گوم یک شخصیت حقیقی بوده:

نام یانگوم (جانگ گئوم) که در قرن شانزدهم میلادی زندگی می‌کرده، در ده بند از اسناد پادشاهی چوسان و مجله پزشکی سلسله یی که منابعی تاریخی و موثق هستند آمده‌است. آن‌طور که از این نوشته‌های پراکنده بر می‌آید او با دانش پزشکی خود پادشاه جونگ‌جونگ را مبهوت ساخته و پزشک ویژه پادشاه و خانواده‌اش شده بود.

یانگوم سومین مقام برتر دربار کره را به دست آورده و به لقب دائه جانگ گئوم «یانگوم بزرگ» (خط هانگول: 대، هانجا: 大) مفتخر گشته بود.علاوه بر نام برده شدن از یانگوم در نوشته‌های روزانهٔ سال‌های فرمانروایی پادشاه جونگ جونگ، متن زیر مربوط به منشأ و دستاوردهای جانگ گئوم (یانگوم) است که در مجله پزشکی سلسله یی ثبت شده‌است: «بانوی پزشک جانگ گئوم، که ریشه‌هایش قابل ردیابی نیست،

یانگوم

بر اساس فرمانی که یازدهمین پادشاه کره، جونگ‌جونگ، در هجدهمین سال سلطنتش [۱۵۲۴-۱۵۲۵] صادر کرد، حق نامیده شدن «دائه جانگ‌گئوم= یانگوم بزرگ» را دریافت کرد. در آن زمان سابقه نداشت که یک پزشک زن پادشاهی را معالجه کند، اما شاه به روش جانگ گئوم برای درمان بیماری با غذا اعتماد کرد. جانگ گئوم با اعطای حق استفاده از «دائه» (بزرگ) به نامش، یقیناً بانویی حماسی است که نامش در کتب تاریخ ثبت خواهد شد.»

شاید بپسندید: سرنوشت غم انگیز بازیگر نقش اصلان در سریال خانه به دوش!

احتمالا بپسندید: بازیگر نوجوان سریال دنیای شیرین در آستانه 40 سالگی اش+عکس

 عکس های لی یونگ ئه بازیگر نقش یانگوم

 

بیوگرافی لی یونگ ئه

احتمالا بپسندید: بابا پنجعلی سریال پایتخت به همراه دختر و همسر جوانش+عکس و بیوگرافی

 

یانگوم

شاید بپسندید: چهره جذاب بازیگر نقش خاله دوعا و چیمن در شربت زغال اخته بیرون سریال +عکس و بیوگرافی

بیشتر بخوانید: زندگی بانو جانگ سریال دونگی در واقعیت+سرنوشت تلخ در تاریخ کره!

بیوگرافی لی یونگ ئه

شاید بپسندید: استایل و لباس سنتی عروس در کشورهای جهان+ عکس های بخش دوم

بیشتر بخوانید: آداب و رسوم عجیب خواستگاری در کشورهای مختلف | خواستگاری در کشورهای مختلف چگونه است!؟

 

شاید بپسندید: چهره متفاوت حسام منظور در فیلم ایرانی-ترکی مست عشق+عکس و بیوگرافی

احتمالا بپسندید: بازیگر نقش پرنسس ناک رنگ در سریال جومونگ 3 بیرون سریال + عکس و بیوگرافی

شاید بپسندید: برادر مهربان یوزارسیف به همراه خانواده واقعی اش+عکس و بیوگرافی

احتمالا بپسندید: بهتاش فریبا سریال پایتخت، به همراه پدر و مادر واقعی اش+عکس و بیوگرافی

جالب خواهد بود: مقایسه زیبایی دو بازیگر دونگی، دونگی بزرگ37 ساله و دونگی کوچک 25 ساله+ عکساشون

احتمالا بپسندید: تغییر چهره بازیگران مجید دلبندم بعد از 25 سال

برایتان جالب خواهد بود

جالب خواهد بود: عروسی ژوزه مورایس سرمربی تیم فوتبال سپاهان با شیدا مقصودلو+عکس

بیشتر بخوانید: بازیگر نقش کودکی یانگوم در آستانه 27 سالگی اش کاملا تغییر کرده+عکس

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 4 =

دکمه بازگشت به بالا