;
سلامتخواص گیاهان داروییدرمان خانگیسلامت جنسی

خواص ترکیب زنجبیل، عسل و لیمو: از کاهش وزن تا افزایش قوای جنسی

اگر به دنبال یک نوشیدنی دلنشین و آرام‌بخش برای کاهش وزن و افزایش قوای جنسی خود هستید، ترکیب زنجبیل، عسل و لیمو عالی است.  چای زنجبیل با عسل و لیمو یک نوشیدنی عالی با خواص فراوان است. حتما تاکنون مقالات زیادی درباره خواص عسل یا لیمو و یا زنجبیل خوانده اید. اما باید بدانید که ترکیب برخی از محصولات گیاهی با هم، خواص درمانی و فواید آن را چندین برابر می کند. بخش سلامت چشمک امروز با شماست با خواص ترکیب زنجبیل، عسل و لیمو.

شاید این چای محبوب ترین چای در میان مصرف کنندگان چای گیاهی باشد. این چای عجیب و غریب صدها سال است که به دلیل فوایدی که دارد مصرف می شود.

بیشتر بخوانید: 12 بهترین مواد غذایی برای سلامت کلیه ها که نباید فراموش کرد!

موارد مصرف زنجبیل، عسل و لیمو

زنجبیل، عسل و چای لیمو معمولاً برای درمان عفونت های سینوسی و آنفولانزا استفاده می شود. همه این مواد دارای خواص ضد التهابی قوی هستند. لیمو ترکیبات گوارشی قوی دارد، در حالی که زنجبیل به تحریک فرآیند هضم کمک می کند. این یک اثر خراشیدن طبیعی روی روده ها دارد، زیرا سموم جمع شده را نیز تمیز می کند.

در آیورودا، آتش مربوط به معده به عنوان پایه و اساس رفاه در نظر گرفته می شود. بدون آن، کل سیستم بدن نمی تواند همانطور که انتظار می رود کار کند. بر این اساس، استفاده از ادویه ها و انواع غذای گرم به طور منظم در سیستم بالینی قدیمی هند مورد استفاده قرار می گیرد. زنجبیل به طور معمول بدن را گرم می کند، از جریان خون حمایت می کند و فشار خون بالا را پایین می آورد. این ریشه محکم برای هزاران سال برای درمان بیماری هایی مانند سرماخوردگی، سردرد، بیماری، درد مفاصل و فشار خون بالا مورد استفاده قرار گرفته است. همچنین برای کمک به کاهش یبوست و سوء هاضمه و افزایش جریان خون در بدن و جذب مواد مغذی شناخته شده است. ما در ادامه به خواص درمانی ترکیب زنجبیل، عسل و لیمو به صورت مفصل اشاره می کنیم.

بیشتر بخوانید: ترکیب شیر و زعفران: ۵ خاصیت شگفت انگیز شیر و زعفران برای سلامتی

از خواص ترکیب زنجبیل، عسل و لیمو؛ سلامت قلب

طبق گفته مرکز بالینی دانشگاه مریلند، چند مطالعه اساسی نشان می دهد که زنجبیل به جلوگیری از انعقاد خون و کاهش کلسترول کمک می‌کند. این می تواند به مبارزه با بیماری عروق کرونر کمک کند. در این بیماری، رگ ها مسدود می شوند و منجر به سکته مغزی یا نارسایی قلبی عروقی می شوند. با این وجود، انتظار می رود تحقیقات بیشتری تایید کند که آیا زنجبیل برای درمان بیماری عروق کرونر موفق است یا خیر؟

بیشتر بخوانید: خواص درمانی گشنیز: اگر هر روز به صورت مرتب گشنیز مصرف کتید….

تقویت سیستم ایمنی بدن

اولین نقطه در لیست مزایای چای زنجبیل، لیمو و عسل، ظرفیت آن برای تقویت سیستم ایمنی بدن است. این به دلیل وجود درجات قابل توجهی از آنتی اکسیدان ها در زنجبیل است. در حالی که لیمو سرشار از ویتامین C است که به بهبود زخم ها و محافظت از استحکام استخوان ها و دندان ها کمک می کند. در ابتدای سرماخوردگی و آنفولانزا، این چای می تواند به عنوان یک آنتی بیوتیک قوی عمل کند.

بیوفلاونوئیدهای موجود در لیمو به جلوگیری از رشد و گسترش سلول های بیماری و ایجاد سرطان کمک می کند. همچنین ضد اکسیدان های موجود در لیمو به کاهش علائم تشدید و درد مفاصل کمک می کند. آنتی اکسیدان های باورنکردنی می توانند رادیکال های آزاد را در بدن شما کاهش دهند. زنجبیل علاوه بر این جریان خون را در بدن شما بهبود می بخشد که برای سلامتی، ضروری است.

بیشتر بخوانید: فواید ترکیب شیر و دارچین برای سلامت جنسی مردان

هیدراته نگه داشتن بدن

نوشیدن چای عسل، لیمو و زنجبیل راهی کاملا سالم برای هیدراته نگه داشتن بدن، بدون وابستگی کامل به آب است. اگر در تمام روز آن را مصرف می کنید، باید کاهش حجم را در نظر بگیرید. در حالی که عسل دارای برخی از مزایای سلامتی است، به طور کلی کالری بالایی دارد. 64 کالری برای هر قاشق غذاخوری.

بیشتر بخوانید: ترکیب عسل و آب لیمو: کاهش وزن، پاکسازی کبد و شفافیت پوست

از خواص ترکیب زنجبیل، عسل و لیمو؛ رفع سوء هاضمه و حالت تهوع

حالت تهوع و استفراغ از جمله اختلالاتی که ممکن است هر فردی با آن روبرو شود. چای زنجبیل، لیمو و عسل بهترین جزء تسکین دهنده را می دهد. علاوه بر این، اگر دچار بیماری حرکتی هستید، می توانید قبل از جلوگیری از حالت تهوع، مقداری از این چای را بنوشید. به همین ترتیب می تواند به رفع استفراغ شناسایی شده با بارداری و شیمی درمانی کمک کند، که مانند یک تسکین دهنده است.

این چای همچنین می تواند به رفع ناراحتی و گرفتگی معده کمک کند. چای زنجبیل و لیمو احتمال سوء هاضمه و سوزش سر دل را کاهش می دهد. همچنین باعث می شود که غذا به طور موثر توسط بدن شما جذب شود و از آروغ و برآمدگی پس از پرخوری جلوگیری می کند. همچنین گرسنگی شما را بهبود می بخشد.

بیشتر بخوانید: 5 بهترین فواید روغن آووکادو برای سلامتی+روش تهیه روغن آووکادو در منزل

کاهش قند خون

مطالعات جدید نشان داده است که نوشیدن چای زنجبیل لیمو به طور مداوم می تواند آسیب کلیه را که به دلیل تأثیرات دیابت اتفاق می افتد کاهش دهد. مقدار قابل توجهی روی یا زینک موجود در زنجبیل نقش بسیار خوبی در ایجاد و کاهش انسولین دارد. انسولین سطح گلوکز را کنترل می کند و دیابت را پنهان نگه می دارد. سایر اثرات ناامن دیابت مانند مشکلات قلبی، فشار خون و غیره را می توان با آنتی اکسیدان های موجود در این چای جادویی مقابله کرد.

بیشتر بخوانید: تقویت سیستم ایمنی بدن: با این ۱۰ ماده غذایی سیستم ایمنی قوی داشته باشید

از خواص ترکیب زنجبیل، عسل و لیمو؛ سلامت پوست

مطالعه ای که در مجله شیمی مواد غذایی انجام شد نشان می دهد که عصاره زنجبیل مملو از آنتی اکسیدان است. لیمو حاوی مقادیر زیادی ویتامین C است. خواص ضد پیری لیمو، کاملاً مشهور است. همچنین خواص ضد باکتریایی و ضد عفونی، عسل را دوستدار پوست می کند.

بیشتر بخوانید: 3 بهترین درمان طبیعی برای تقویت و رشد مو که اثرات آن شگفت انگیز است!

بهبود عملکرد ذهنی

زنجبیل، لیمو و عسل به بهبود تمرکز و عملکرد شناختی کمک می کنند. طبق برخی تحقیقات، زنجبیل یک تقویت‌کننده ذهنی احتمالی برای زنان با سن متوسط ​​است، زیرا در تسکین اعصاب و بهبود خلق و خوی کلی بسیار مؤثر است.

اثرات آنتی اکسیدانی، فشار اکسیداتیو کمتری را به دنبال دارد. در مطالعه دیگری که به صورت کنترل شده در مجله تغذیه بریتانیا توزیع شد، آب مرکبات و شمارش آب لیمو کشف شد که جریان خون به ذهن را به طور قابل توجهی بالا برده و در نهایت عملکرد مغز را بهبود می بخشد. بنابراین، ترکیبی از لیمو و زنجبیل ممکن است پتانسیل گسترده‌ای برای بالا بردن کار ذهنی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: معجون شگفت انگیز ابن سینا برای تقویت حافظه و افزایش قدرت جنسی!

سلامت مو

شواهد نشان می دهد که زنجبیل و لیمو در طول قرن ها به طور گسترده برای سلامت مو مورد استفاده قرار گرفته اند. این چای باورنکردنی مملو از ویتامین C و A است که هر دوی آنها به سلامت موها کمک می کنند و شوره سر و خشکی پوست را کاهش می دهند. این می تواند به تقویت موهای شما کمک کند و ظاهری درخشان به آنها ببخشد.

بیشتر بخوانید: خواص درمانی کلم: 6 دلیل مهم که باعث می شود کلم را دوست داشته باشید!

از خواص ترکیب زنجبیل، عسل و لیمو؛ تسکین درد

خواص ضد التهابی داخلی زنجبیل نه تنها تحریک، پف و التهاب را در بدن شما از بین می برد، بلکه می تواند به عنوان یک مسکن نیز عمل کند. مطالعه ای که در کتابخانه ملی پزشکی توزیع شد نشان داد که وقتی دو گرم زنجبیل به مدت یازده روز مصرف می شد، درد عضلات ناشی از ورزش سنگین تا حد زیادی کاهش می یابد. از این رو، مصرف زنجبیل لیمو و چای عسل به شما کمک می کند تا درد بدن، انقباضات قاعدگی، بیماری و حتی درد ناشی از جراحی را بهبود بخشید.

بیشتر بخوانید: 10 بهترین مواد غذایی سرشار از آهن که می توانند جایگزین گوشت شوند!

کاهش وزن

به دلیل سطوح بالای قند در خون، میل به کربوهیدرات ها و میان وعده های چرب را تحریک می کند. در عین حال، زنجبیل سطح قند را متعادل نگه می دارد، که می تواند بر توانایی کاهش وزن یا مصرف وعده های غذایی سالم نیز تأثیر بگذارد. همچنین زنجبیل جذب چربی را در بدن افزایش می دهد و از تشکیل آن جلوگیری می کند.

ترکیب لیمو و زنجبیل دارای خواص ضد التهابی است که التهاب را از بین می برد و عملکرد کبد را بهبود می بخشد، که به کاهش وزن اضافی نیز کمک می کند. علاوه بر این، رایحه عسل استرس را از بین می برد و متابولیسم شما را افزایش می دهد و به اندام های بدن شما اجازه می دهد عملکرد مناسبی داشته باشند و به کاهش وزن کمک کنند.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه نوشابه شلغم به سبک ترکیه ای برای کسانی که بدنبال سلامتی هستند!

قلیایی کردن بدن

همه ما می دانیم که لیمو ماهیتی اسیدی دارد، اما آیا می دانستید که بلافاصله پس از ورود به بدن ما نیز بسیار قلیایی می شود؟ بله، این درست است. وقتی لیمو به چای اضافه می شود، متابولیزه می شود و بدن شما شروع به قلیایی می کند. همچنین، لثه ها و دندان های شما را در وضعیت سالم نگه می دارد، کلسترول مضر و سطح چربی را کاهش می دهد و هوس غذایی اضافی را از بین می برد.

از خواص ترکیب زنجبیل، عسل و لیمو؛ بهبود خلق و خوی

جدا از تاثیر عسل و چای زنجبیل بر روی ذهن و تمرکز، همه این مواد در برخی شرایط به عنوان تقویت کننده خلق و خو در نظر گرفته می شوند. دلیل استفاده زیاد از لیمو در رایحه درمانی و اینکه چرا زنجبیل به کاهش استرس و سطح هورمون تنش در بدن شما کمک می کند به احتمال زیاد باعث می شود احساس آرامش، شادی و تسلط بیشتر بر احساسات خود داشته باشید.

افزایش قوای جنسی

مطالعت نشان می دهد که مصرف منظم ترکسی زنجبیل، عسل و لیمو نقش فراوانی در افزایش قوای جنسی مردان دارد. برای این منظور کافی است دو مرتبه در طول روز چای این ترکیب در وعده های غذایی کنجانده شود. اما ناگفته نماند که مصرف بیش از اندازه این ترکیب نیز می تواند، عوارض جانبی داشته باشد.

نتیجه

فواید بی‌شمار چای زنجبیل، لیمو و عسل آن را برای افراد در هر سنی مناسب می‌کند. لذا لازم است افراد در هر درجه سنی این ترکیب را در مقادیر متوسط ​​و متعادل مصرف کنند. این چای نه تنها برای سلامتی فواید دارد، بلکه می تواند مانند جادویی در بهبود مو و پوست شما نیز موثر باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 4 =

دکمه بازگشت به بالا