;
سلامتخواص گیاهان داروییدرمان خانگی

خواص درمانی گشنیز: اگر هر روز به صورت مرتب گشنیز مصرف کتید….

گشنیز به عنوان یک نوع ادویه شناخته می شود. این گیاه با خاصیت پاک کنندگی خون در بدن جلب توجه می کند. در اینجا اثرات باورنکردنی گشنیز مورد بررسی قرار گرفته است. خواص درمانی گشنیز و اینکه اگر به صورت منظم مصرف شود، چه تأثیراتی داشته، مورد بررسی قرار گرفته است. با بخش سلامت چشمک همراه باشید.

بیشتر بخوانید: ترکیب عسل و آب لیمو: کاهش وزن، پاکسازی کبد و شفافیت پوست

نکاتی مهم درباره خون

حجم خون یک انسان بالغ معادل 1/12 کل وزن بدن است. یعنی فردی با وزن 70 کیلوگرم 5-6 لیتر خون دارد. خون اکسیژن دریافتی را از ریه ها به بافت ها و دی اکسید کربن تولید شده در بافت ها را به ریه ها می رساند. مواد مغذی و هورمون های لازم را از طریق بافت ها پاکسازی می کند. خون در حین انتقال، مواد زائد را به اندام هایی مانند ریه، کبد و کلیه ها منتقل می کند تا دفع شود. به همین دلیل، سلامت خون به ویژه برای اندام های ما اهمیت حیاتی دارد.

غذاهایی که روزانه مصرف می کنیم می توانند به طور مثبت یا منفی به ساختار، سیالیت و سلامت خون ما کمک کنند. به عنوان مثال، غذاهایی مانند سیر، زردچوبه، انگور و لیمو به رقیق شدن خون کمک می کنند، در حالی که غذاهای حاوی ویتامین K مانند لوبیا، گوجه فرنگی، شلغم و اسفناج باعث انعقاد خون می شوند.

در این مرحله مواد سمی به خصوص «جیوه» نیز وجود دارد که با غذا وارد بدن خود می کنیم. “درمان گشنیز” جایگزین خوبی برای پاکسازی سمی است که با جریان خون در بدن ما پخش می شود. در اینجا طرز تهیه و خواص درمانی گشنیز که خون را پاک می کند و سم را دفع می کند، مورد بررسی قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید: 5 بهترین فواید روغن آووکادو برای سلامتی+روش تهیه روغن آووکادو در منزل

اهمیت سم زدایی حون

دنیای امروز بسیار آلوده شده است. افراد بسیاری در معرض سموم و آلاینده های مختلف در هوا قرار می گیرند. کبد ممکن است توانایی رسیدگی به میزان زیاد آلاینده هایی که روزانه با آنها مواجه هستیم را نداشته باشد. این مواد شیمیایی می توانند در محصولات زیبایی، دود، بنزین، رنگ، محصولات شوینده و پاک کننده خانگی، و بسیاری مکان های دیگر وجود داشته باشند.

همچنین، سموم در غذاها و نوشیدنی ها از جمله موارد زیر پنهان شده اند:

– الکل

– محصولات غیر ارگانیک

– ماهی های پرورشی

– آب

– غذاهای بسته بندی شده

بیشتر بخوانید: 3 بهترین درمان طبیعی برای تقویت و رشد مو که اثرات آن شگفت انگیز است!

به خاطر داشته باشید که پوست بزرگترین اندام بدن انسان محسوب می شود و می تواند هرچه با آن در تماس باشد را جذب کند. تا حد امکان از محصولاتی که حاوی مواد بحث برانگیز هستند و احساس خوبی برای خوردن یا استفاده از آنها ندارید، پرهیز کنید.

برای کاهش ورود به سموم باید مصرف غذاهای مضر را به حداقل رساند. از جمله غذاها و نوشیدنی های مضر برای کبد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

– الکل

– قندهای افزوده

– غذاهای سرخ شده

– نمک

کربوهیدرات های پالایش ده

– گوشت قرمز

افزودن گیاهان دارویی و سبزیجات به رژیم غذایی.

از جمله گزینه های مناسب در این زمینه می توان به گشنیز اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: معجون شگفت انگیز ابن سینا برای تقویت حافظه و افزایش قدرت جنسی!

خواص درمانی گشنیز: خون را به صورت کلی پاک می کند

گیاه گشنیز؛ نقش مهمی در درمان بسیاری از بیماری ها مانند التهاب پوست، اسهال، زخم های دهان، سطح کلسترول، سوء هاضمه دارد. گشنیز از نظر ظاهری شباهت زیادی به جعفری دارد، به عنوان ادویه در وعده های غذایی و همچنین به صورت چای گیاهی مصرف می شود. شکل تازه گشنیز در سالاد و از شکل خشک آن در وعده های غذایی با آسیاب کردن استفاده می شود.

گشنیز یک گیاه تصفیه کننده خون است که به حذف جیوه و سایر مواد معدنی مضر از خون کمک زیادی می کند.

بیشتر بخوانید: تقویت سیستم ایمنی بدن: با این ۱۰ ماده غذایی سیستم ایمنی قوی داشته باشید

طرز تهیه گشنیز

1 قاشق چایخوری دانه گشنیز را بردارید و آن را به آرامی له کنید. 1 لیوان آب جوش بریزید. به مدت 5-10 دقیقه دم می شود. چای دم کرده را قبل از غذا به صورت یک لیوان می نوشند. به این ترتیب می توان مقادیر خونی سالم تری داشت.

بیشتر بخوانید: خواص درمانی کلم: 6 دلیل مهم که باعث می شود کلم را دوست داشته باشید!

بیشتر بخوانید: 10 بهترین مواد غذایی سرشار از آهن که می توانند جایگزین گوشت شوند!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 1 =

دکمه بازگشت به بالا