;
آرایش و زیباییدنیای مد

مراقبت از پوست: ۴ راز پوست جوان، شاداب و درخشان

مراقبت از پوست: پوست بسیار حساس است و در معرض عوامل آسیب زای زیادی قرار دارد. این آسیب ها می تواند بر سلامت، جوانی و درخشش پوست تاثیر منفی بگذارد و باعث پیری زودرس آن شود. به خصوص در فصل پاییز که هوا سرد و خشک می شود، پوست هم خشن و خشک می شود. نیاز است تا به درستی از آن مراقبت کنید.

در واقع مراقبت از پوست از جوانی و سلامت پوست محافظت می کند، ظاهر آن را درخشان می کند و شرایط آسیب زای پوستی را کاهش می دهد. استفاده از مراقبت از پوست برای داشتن پوستی سالم بسیار مهم است. برای داشتن پوستی سالم باید پاکسازی آرایش، کنترل جوش سرسیاه و آکنه را به بهترین نحو انجام دهید. شما باید پوست خود را بشناسید و رویه ها را بر اساس آن اعمال کنید.

اگر پوست شما چرب است، باید مراقب باشید که چربی از روی پوست پاک شود. مراقبت از پوست یکسان برای هر نوع پوستی اعمال نمی شود. به همین دلیل ابتدا باید نوع پوست خود را به خوبی بشناسید و سپس به خوبی از آن مراقبت کنید. در بخش آرایش و زیبایی به نکات مهم برای مراقبت از پوست در پاییز پرداخته شده است. اگر این نکات ساده را رعایت کنید، برای همیشه پوست جوان، سالم و درخشانی خواهید داشت.

بیشتر بخوانید: اشتباهات رایج در مراقبت از پوست که به پوست آسیب می‌رساند!

چگونه از پوست در پاییز مراقبت کنیم؟

مراقبت از پوست، اول از همه، هر پوستی متفاوت است و نوع پوست باید به بهترین شکل شناخته شود. پس از تعیین نوع پوست باید دقت کرد که محصولات بهداشتی و مراقبتی به درستی انتخاب شده و برای پوست مضر نباشند.

اگر محتوای محصول خریداری شده مناسب پوست نباشد، ممکن است برای پوست حساس مشکل ایجاد کند. با تغییر فصل، مشکلات پوستی مانند خشکی و ترک بر روی پوست ایجاد می شود. بنابراین مراقبت از پوست در پاییز باید با دقت صورت بگیرد.

مراقبت از پوست

۴ راز پوست جوان، شاداب و درخشان

۱.لایه برداری

برای محافظت از پوست در پاییز می توانید هفته ای دو بار لایه برداری کنید. لایه برداری منظم به از بین بردن پوست مرده و بازسازی سلولی کمک می کند. بهتر است از ماسک های لایه بردار طبیعی و خانگی استفاده کنید.

۲.استفاده از مرطوب کننده عمیق

مراقبت از پوست،  یکی از مهم ترین نکات مراقبت از پوست در فصل پاییز، مرطوب کردن عمیق پوست است. برای این کار از یک مرطوب کننده با کیفیت خوب استفاده کنید. از ماسک های مرطوب کننده طبیعی استفاده کنید تا عمیق پوست را آب رسانی و مرطوب کند.

بیشتر بخوانید: رفع خشکی پوست با ۸ روش خانگی موثر  

مراقبت از پوست

۳.از آفتاب پاییزی دوری کنید

فقط به این دلیل که خورشید گاهی اوقات پشت ابرها پنهان می شود به این معنی نیست که آسیبی به پوست تان نمی رسد. باید در تمام فصل سال از پوست خود با کرم های ضد آفتاب مراقبت کنید. روزانه به صورت منظم از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

۴.به سبک زندگی خود توجه کنید:

نحوه زندگی و خلق و خوی ما پوست ما را تعیین می کند که جوان و شاداب باشد یا پیر و چروکیده شود. خواب، عادات غذایی و آشامیدنی، مصرف آب برای پوست بسیار مهم است. اگر آ کافی ننوشید و خواب با کیفیت نداشته باشید حلقه های سیاه زیر چشم شما ایجاد می شود و نشانه های چین و چروک در اطراف چشم و پیشانی ظاهر می شود.

مراقبت از پوست، در واقع برای حفظ جوانی و شادابی پوست، ۸ ساعت خواب بدون وقفه، رژیم غذایی سالم مدیترانه ای، پرهیز از غذا خوردن در اواخر شب، تحرک زیاد و ورزش از عاداتی هستند که متخصصان توصیه می کنند و باید به سبک زندگی تبدیل شوند.

بیشتر بخوانید: ماسک صورت خانگی برای پوست خشک: ۷ ماسک خانگی با اثر جادویی!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − 8 =

دکمه بازگشت به بالا