;
آرایش و زیباییدنیای مد

ماسک صورت خانگی برای پوست خشک: ۷ ماسک خانگی با اثر جادویی!

ماسک صورت خانگی برای پوست خشک: در پاییز و زمستان باید بیشتر از پوست مراقبت شود. زیرا این فصل با بادهای تند و سردی که دارد به پوست آسیب بیشتر می زند. به خصوص افرادی که پوست خشک دارند، باید بیشتر از پوست شان مراقبت کنند. چون در فصل پاییز پوست آن ها خشک تر و شکننده تر می شود. در واقع خشک شدن بیش از حد پوست سبب پیری زودرس و چین و چروک های عمیق در صورت و گردن می شود.

بنابراین در بخش آرایش و زیبایی، ۷ ماسک صورت خانگی معرفی شده است. شما می توانید با استفاده از برخی میوه ها و سبزیجات ماسک های بسیار موثر برای مراقبت از پوست خشک تهیه کنید. زیرا این ماسک ها سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی مغذی موجود در میوه ها و سبزیجات است و برای پوست های خشک اثر جادویی دارند.

بیشتر بخوانید: این ۵ اسکراب خانگی برای پوست خشک معجزه می کند!

۷ ماسک خانگی با اثر جادویی  برای پوست خشک

۱.ماسک کدو حلوایی برای پوست لکه دار

۱ عدد کدو حلوایی پوره شده در غذاساز، ۱ قاشق غذاخوری عسل، ۲ قطره روغن درخت چای را با هم خوب مخلوط کنید. کدو حلوایی برای تقویت تولید کلاژن، روغن درخت چای برای مبارزه با لک‌ها و عسل برای روشن‌تر کردن پوست عالی است. هفته ای یکبار از این ماسک استفاده کنید تا پوستی درخشان و یکدست داشته باشید.

۲.ماسک آووکادو برای پوست های خشک

ماسک صورت خانگی برای پوست خشک، یک عدد آووکادو، ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک قاشق غذاخوری عسل را خوب با هم مخلوط کنید. این ماسک مرطوب کننده است و پوست را به اندازه کافی آب رسانی کنید. زیرا اسیدهای چرب امگا موجود در آووکادو و روغن زیتون به ترمیم شکاف بین سلول های پوست کمک می کند.

ماسک صورت خانگی برای پوست خشک

۳.ماسک پاپایا

ماسک صورت خانگی برای پوست خشک، نیم فنجان پاپایای له شده، ۱ قاشق چایخوری عسل و ۱ عدد سفیده تخم مرغ زده شده را خوب با هم مخلوط کنید. این ماسک به نرمی و درخشان شدن پوست کمک می کند. آنزیم های موجود در پاپایا یک لایه بردار طبیعی هستند، بنابراین سلول های مرده پوست را از بین می برند، در حالی که عسل و سفیده تخم مرغ هم پوست را نرم می کند.

بیشتر بخوانید: بهترین ماسک های خانگی برای پوست های خشک و حساس

۴.ماسک خیار برای پوست های خشن و خشک

ماسک صورت خانگی برای پوست خشک، یک عدد خیار پوره شده در غذاساز، یک چهارم فنجان شیر و ۱ قاشق غذا خوری شکر قهوه ای را با هم مخلوط کنید. این ماسک خنک کنده است و قرمزی پوست را کاهش می دهد. به علاوه  این ماسک به آرامی لایه برداری می کند و تنها پس از یک بار استفاده، پوست را به طرز محسوسی نرم تر می کند.

۵.ماسک لیمو برای پوست های خسته

ماسک صورت خانگی برای پوست خشک، آب یک عدد لیمو، ۲ قاشق غذاخوری شکر و یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را با هم مخلوط کنید.

این ماسک پوست را مرطوب، سرحال و نرم می کند. در واقع شکر و لیمو با هم سلول های مرده پوست را لایه برداری می کنند، در حالی که روغن زیتون آبرسانی می کند و پوست را شاداب، درخشان و سرحال می کند.

ماسک صورت خانگی برای پوست خشک

۶.ماسک ماست

۱ قاشق غذاخوری ماست، یک قاشق چایخوری عسل و یک قاشق چایخوری پودر کاکائو را با هم مخلوط کنید. این ماسک برای برای انواع پوست های حساس که قرمزی را تجربه می کنند، مناسب است.  ماست پایه بهینه برای ماسک صورت است زیرا ماست سرشار از پروبیوتیک ها و پروتئین های تسکین دهنده پوست است.

فلاوانول ها (مانند آنهایی که به شکل پودر کاکائو اضافه می کنید) تحریک را آرام می کند، در حالی که عسل پوست را سفت می کند. این ماسک برای سفتی پوست عالی عمل می کند.

۷.ماسک بلغور جو دوسر

ماسک صورت خانگی برای پوست خشک، نیم فنجان بلغور جو دوسر پخته شده، یک عدد تخم مرغ و یک قاشق غذاخوری آب لیمو را با هم مخلوط کنید. اسید موجود در آب لیمو برای از بین بردن چربی اضافی و سلول های مرده پوست موثر است. در همین حال، بلغور جو دوسر پوست را تسکین می دهد و هر گونه لکه قرمزی را آرام می کند. و تخم مرغ حاوی أنواع ویتامین و پروتئین است. بنابراین این ماسک برای خشکی و درخشان شدن پوست عالی است.

بیشتر بخوانید: اگر پوست خشک و حساسی دارید به این ۱۳ قانون طلایی توجه کنید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 15 =

دکمه بازگشت به بالا