;
دنیای مدآرایش و زیبایی

۱۰ نکته مهم برای از بین بردن جوش های سرسیاه

زمانی که سلول‌های مرده پوست و چربی داخل منافذ افزایش می یابند، از طریق سطح پوست فشار می‌آورند و در نهایت جوش‌های سرسیاه ایجاد می شوند. پزشکان جوش های سر سیاه را کومدون های باز نیز می نامند. برای درمان آن، فرد باید از محصولاتی استفاده کند که پلاگین روغن تشکیل شده در داخل منافذ را می شکند. پس از شکستن دوشاخه روغن، روش های پیشگیرانه می توانند به جلوگیری از جوش های سر سیاه کمک کنند. در این مطلب از سری مطالب آرایش و زیبایی به چند نکته مهم برای از بین بردن جوش های سرسیاه می پردازیم.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه 15 بهترین ماسک صورت خانگی با مواد اولیه موجود در منزل

۱۰ نکته مهم برای از بین بردن جوش های سرسیاه

 

۱.روزانه صورت تان را پاکسازی کنید

پاکسازی روزانه برای کاهش چربی اضافی، کثیفی و سایر موادی که می توانند منافذ پوست را مسدود کنند و به طور بالقوه باعث ایجاد جوش های سرسیاه می شوند، حیاتی است. ابتدا با یک پاکننده مناسب، آرایش و آلاینده ها را از روی پوست تان پاک کند. سپس با یک شوینده ملایم صورت تان را بشویید. این کار آلودگی و چربی را از بین می برد و پوست را برای درمان های دیگر مانند استفاده از درمان های موضعی آماده می کند.

۲.از مواد موضعی پاک کننده استفاده کنید

مواد موضعی مانند آلفا هیدروکسی اسیدها، روغن درخت چای و سایر مواد مشابه برای از بین بردن جوش های سرسیاه بسیار موثر هستند. زیرا می توانند به شکستن پلاگین روغن که منجر به جوش های سرسیاه می شود کمک کنند. البته این موارد به زمان نیاز دارند و ممکن است فرد مجبور باشد به مدت چندین هفته قبل از شکستن پلاگین روزانه آنها را اعمال کند و جوش سر سیاه را کاهش دهد.

از بین بردن جوش های سرسیاه

۳.از بین بردن جوش های سرسیاه، استفاده از ماسک طبیعی

اسکراب ها یا ماسک های لایه بردار می توانند به حذف سلول های مرده پوست کمک کنند که در غیر این صورت ممکن است منافذ را مسدود کرده و منجر به ایجاد جوش های سرسیاه بیشتر شوند. ماسک بلغور جو دوسر یک گزینه عالی است.

بر اساس یک مقاله در سال ۲۰۱۶، بلغور جو دوسر کلوئیدی دارای خواص ضد التهابی، لایه برداری و تسکین دهنده پوست است که ممکن است به افراد مبتلا به اگزما کمک کند. محققان پیشنهاد کردند که این می تواند به کاهش تحریک و مدیریت شرایط مختلف پوست به دلیل اثرات مفید آن بر روی مانع پوستی کمک کند. ممکن است به آکنه کمک کند، اما شواهد خاصی برای تایید این موضوع وجود ندارد.

۴.اسکراب صورت

برخی از افراد از اسکراب برای لایه برداری پوست استفاده می کنند به این امید که پوست صاف تر و تمیز تر به نظر برسد. برای آکنه، اسکراب کومدون های بسته را باز کرده و از پیشرفت آنها جلوگیری می کند. با این حال، اثر ساینده آنها ممکن است منجر به تحریک شود.

۵.روزانه پوست را تمیز کنید

تمیز و خشک نگه داشتن پوست می تواند به کاهش چربی اضافی در مناطقی از بدن که ممکن است جوش های سرسیاه ایجاد شود، کمک کند. آکادمی پوست آمریکا (AAD) استفاده از شستشوی بدن حاوی بنزوئیل پراکسید را توصیه می کند.

آکادمی پوست آمریکا خرید یک شوینده بدن حاوی حداقل ۵.۳ درصد بنزوئیل پراکسید را توصیه می کند. شستشوی بدن با بنزوئیل پراکسید تا ۱۰ درصد بدون نسخه در دسترس است. پس از استفاده، حداقل باید ۲ دقیقه روی پوست بماند.

بیشتر بخوانید: پوست چرب: ۵ بهترین ماسک خانگی برای پوست چرب و جلوگیری از آکنه

۶.از برس برای پاکسازی و لایه برداری استفاده کنید

برس زدن خشک پوست یک راه طبیعی برای از بین بردن سلول های مرده پوست است که در غیر این صورت می توانند منافذ را مسدود کنند. از یک برس موی طبیعی با دسته بلند برای رسیدن به پشت، یک نوار پشتی لایه بردار یا یک لوفای بسیار بلند دسته دار استفاده کنید. فرد باید از برس ملایم تری برای صورت استفاده کند تا برای بدن.

از بین بردن جوش های سرسیاه

۷.از بین بردن جوش های سرسیاه، از ضد آفتاب استفاده کنید

مردم اغلب فکر می کنند قرار گرفتن در معرض نور خورشید می تواند آکنه را بهبود بخشد، اما برعکس می تواند علائم را بدتر کند. آفتاب آکنه را تیره می کند و ماندگاری بیشتری ایجاد می کند. برخی از درمان‌های آکنه نیز می‌توانند حساسیت به اشعه ماوراء بنفش (UV) خورشید و تخت‌های برنزه را افزایش دهند.استفاده از کرم ضد آفتاب بدون روغن می تواند به محافظت از پوست در برابر نور خورشید کمک کند.

۸.تمرین برخی عادت ها

در اینجا اقدامات دیگری وجود دارد که می تواند به جلوگیری از آکنه کمک کند، از جمله جوش های سر سیاه. مثل تعویض لباس بلافاصله پس از انجام هر گونه فعالیت تولید عرق، مانند بیرون بودن یا ورزش کردن. عرق نزدیک به پوست می تواند به تجمع باکتری ها کمک کند. پوشیدن لباس های گشاد ساخته شده از الیاف طبیعی، مانند پنبه، که به پوست اجازه تنفس می دهد و اصطکاک تحریک کننده ایجاد نمی کند.

۹.از بین بردن جوش های سرسیاه، نوارهای منافذ

نوارهای منافذ نوعی پد چسب هستند که فرد روی پوست خود قرار می دهد و سپس می کشد. هدف آنها حذف چربی، کثیفی و پوست مرده از سطح پوست است. آنها حاوی ماده ای به نام پلیمر چسب کاتیونی هستند. این به محتویات منافذ مسدود شده متصل می‌شود و وقتی فرد نوار را دور می‌کشد، آن‌ها را از بین می‌برد.

۱۰.داروهای موضعی بدون نسخه

به دنبال درمان های موضعی مانند کرم ها یا ژل ها باشید که حاوی یک یا چند مورد از موارد زیر هستند:

بنزوئیل پراکسید که باکتری ها را از بین می برد و التهاب را کاهش می دهد

رتینوئیدهای موضعی مانند ترتینوئین و آداپالن که سلول های مرده پوست را از بین می برند و از انسداد منافذ جلوگیری می کنند.

لائیک اسید که به حذف پوست مرده و از بین بردن باکتری ها کمک می کند. گوگرد، یک عنصر طبیعی با خواص ضد باکتریایی. البته فرد باید با پزشک یا داروساز خود در مورد گزینه های مناسب، قدرت استفاده و عوارض جانبی احتمالی این داروا صحبت کند.

بیشتر بخوانید: ۸ درمان خانگی بسیار موثر برای از بین بردن جوش های سر سیاه

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × یک =

دکمه بازگشت به بالا