;
دنیای مدآرایش و زیبایی

۱۱ قوی ترین ماسک ضد پیری که برای جوان سازی پوست معجزه می کنند

پیری یک واقعیت است. با افزایش سن چین و چروک ها در سطح پوست نمایان می شود. البته به غیر از افزایش سن، عوامل زیادی بر پیری و ایجاد چین و چروک تاثیر می گذارد.به هر حال مردان و به خصوص زنان از همان سن جوانی تلاش می کنند با استفاده از کرم ها و مواد آرایشی و بهداشتی از جوانی پوست خود محافظت کنند. شاید مواد آرایشی و بهداشتی با مارک های معتبر تاثیراتی داشته باشد. اما مطمئنا برخی عوارض جانبی دارند. به همین دلیل، متخصصان سلامت پوست راهکارهای خانگی و استفاده از مواد طبیعی را برای پیشگیری و درمان چین و چروک پوست توصیه می کنند. از این رو، در این مطلب از سری مطالب آرایش و زیبایی به ۱۱ قوی ترین ماسک ضد پیری پوست پرداخته می شود. با این ماسک های طبیعی همیشه پوست تان جوان و درخشان خواهد بود.

بیشتر بخوانید: دلایل سیاهی دور چشم و روش های درمان خانگی و پزشکی

۱۱ قوی ترین ماسک ضد پیری که برای جوان سازی پوست معجزه می کنند

۱.سفیده تخم مرغ

سفیده تخم مرغ، یک ماسک ضد پیری عالی برای پوست است. زیرا به بهبود خاصیت ارتجاعی پوست کمک کرده و رنگدانه های پوست را محو می کند. برای استفاده از این ماسک، سفیده تخم مرغ را از زرده جدا کرده، هم بزنید تا کف کند. سپس با استفاده از یک برس یا انگشتان خود، روی صورت خود بمالید. اجازه دهید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی صورت تان بماند. سپس با آب ولرم صورت تان را بشویید. بسته به وضعیت پوست تان از این ماسک می توانید ۲ تا ۳ بار در هفته استفاده کنید. پوست تان سفت و جوان می شود.

بیشتر بخوانید: انتخاب بهترین رنگ مو براساس رنگ پوست + عکس

۲.قوی ترین ماسک ضد پیری پوست، سیب زمینی

سیب زمینی حاوی خواص ضد پیری است که علائم پیری را در سطح پوست به تاخیر می اندازد. برای کاهش خطوط و چین و چروک‌ها، کافی است یک سیب‌زمینی را آسیاب یا رنده کنید. سپس آن را به شکل یک خمیره در بیاورید. خمیر آمده شده را روی صورت تان بگذارید. به علاوه دو برش از سیب زمینی خام را روی چشم های تان بگذارید. اجازه دهید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه ماسک روی صورت تان بماند. این ماسک با وجود این که ماسک ضد پیری است اما با استفاده مداوم لکه های صورت را از بین برده و پوست تان را درخشان می کند.

بیشتر بخوانید: ۶ نوع آرایش چشم فوق العاده زیبا و جذاب که هر کسی می تواند انجام دهد

۳.روغن کنجد و کرچک

متخصصان پوست و آیورودا استفاده از روغن کنجد برای بدن را برای از بین بردن سلول های مرده پوست را توصیه می کنند. بهترین راه برای گنجاندن روغن کنجد در رژیم زیبایی خود این است که آن را به یک روال ماساژ روزانه تبدیل کنید. روغن را روی پشت، بازوها و پاهای خود بمالید و برای ۱۰ تا ۲۰ دقیقه ماساژ دهید. هنگام استفاده از روغن کنجد، مطمئن شوید که ارگانیک و برشته نشده باشد. روغن کرچک نیز یک درمان خانگی عالی برای جلوگیری از چین و چروک است.

بیشتر بخوانید: تاریخ انقضای محصولات آرایشی + نشانه های فاسد شدن آن ها

۴. قوی ترین ماسک ضد پیری پوست، موز

موز یک منبع عالی پتاسیم است. به دلیل همین خاصیت موز، در سفت کردن پوست بسیار موثر است . به علاوه برای درمان آکنه و مرطوب نمودن پوست عالی عمل می کند. برای بهره مندی از فواید زیبایی موز، موز رسیده را له کرده و با روغن زیتون مخلوط کنید، سپس به عنوان ماسک روی صورت خود بمالید و اجازه دهید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بماند. البته کسانی که با استفاده از روغن زیتون جوش می زنند، بهتر است فقط خود موز را استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: ۷ درمان خانگی موثر برای داشتن پوستی جوان و بدون چین و چروک

۵.خمیر زردچوبه با آب نیشکر

این یک درمان خانگی موثر است که مردم قرن ها از آن استفاده می کنند. این ماسک واقعا معجزه می کند. زردچوبه به افزایش تولید کلاژن پوست کمک می کند و یک ضد التهاب عالی است. برای استفاده، پودر زردچوبه را با آب نیشکر مخلوط کرده و روی صورت بمالید. بگذارید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی صورت تان بماند. این ماسک برای از بین بردن چین و چروک فوق العاده است. به علاوه یک لایه بردار طبیعی نیز محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اسرار زیبایی طبیعی مونیکا بلوچی در ۵۷ سالگی + رژیم غذایی او

۶.قوی ترین ماسک ضد پیری پوست، پاپایا

آنزیم های میوه موجود در پاپایا همان چیزی است که آن را به یک لایه بردار فوق العاده برای مبارزه با چین و چروک تبدیل می کند. برای استفاده، یک پاپایای رسیده تهیه کنید، آن را له کنید و روی تمام صورت خود بمالید. همچنین می توانید پالپ را با کرم شب خود مخلوط کنید تا پوست شما بتواند در هنگام خواب، زیبایی طبیعی خود را بازیابی کند.

بیشتر بخوانید: فواید کپسول ویتامین E برای داشتن موهای پرپشت + جلوگیری از ریزش مو

۷.شیر نارگیل

آیا می دانستید نارگیل می تواند با علائم پیری مبارزه کند و پوست شما را صاف و جوان کند؟ نارگیل یک میوه فوق العاده با فواید بی شماری برای سلامت مو و پوست است. برای استفاده از آن روی پوست، شیر نارگیل را مستقیماً روی صورت خود بمالید و اجازه دهید چند دقیقه بماند. سپس با یک پارچه نخی صورت تان را تمیز کنید.

بیشتر بخوانید: 6 استفاده نادرست از محصولات آرایشی که احتمالاً تاکنون نمی دانستید!

۸.قوی ترین ماسک ضد پیری پوست، آب لیمو

لیمو یک داروی کاملا طبیعی و بسیار موثر است. با لیمو همه کار را انجام بدهید. آب لیمو برای محو شدن اسکارهای آکنه، لکه های پیری، چین و چروک و رنگدانه های پوستی عالی است. در واقع پوست شما را سفت و یکدست می کند. هنگام استفاده از آب لیمو، بهتر است قبل از استفاده، یک تکه از پوست آن را روی صورت خود آزمایش کنید. زیرا آب لیمو می تواند برای پوست های حساس ساینده باشد. هرگز آب لیمو را یک شب کامل روی صورت خود نگذارید، بلکه بعد از ۱۵ تا ۳۰ دقیقه آن را بشویید.

بیشتر بخوانید: ۴ نکته مهم برای مراقبت از موهای نازک + جلوگیری از ریزش مو

۹.شیر

همه می دانند که کلئوپاترا عاشق حمام های شیر خود بود و حالا دلیل آن را می دانیم. اسید لاکتیک موجود در شیر سلول های مرده پوست را از بین می برد و به تشکیل سلول های جدید کمک می کند. برای استفاده، به سادگی شیر را قبل از خواب روی صورت خود ماساژ دهید و بگذارید یک شب بماند. صبح ها صورت خود را با یک شوینده مناسب صورت خود را بشویید. درخشندگی پوست تان را احساس می کنید.

بیشتر بخوانید: فواید روشور برای سلامت پوست و زیبایی، بدون لایه بردار و ماسک شیمیایی

۱۰. آووکادو

چربی های طبیعی موجود در آووکادو، این ماسک خانگی را به یک مرطوب کننده عالی برای پوست های خشک و کدر تبدیل می کند. برای استفاده، به سادگی یک آووکادو را له کنید و پالپ آن را روی صورت خود ماساژ دهید. این ماسک برای پوست های پر استرس  و خسته بهترین گزینه است.

بیشتر بخوانید: 5 بهترین فواید روغن آووکادو برای سلامتی+روش تهیه روغن آووکادو در منزل

۱۱.قوی ترین ماسک ضد پیری پوست، چای سبز و آب

هیچ چیز بهتر از اثرات ضد پیری آب نیست. برای این که پوست مرطوب به نظر برسد، مهم است که هیدراته باشید. علاوه بر نوشیدن آب زیاد، چای سبز یک نوشیدنی عالی و همیشه در دسترس است. زیرا سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که برای سلامت کلی و پوست شما مفید است.

بیشتر بخوانید: رفع چین و چروک پوست با روش های خانگی و پزشکی 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − 5 =

دکمه بازگشت به بالا