;
دنیای مد

این ویتامین سیاهی دور چشم را رفع می کنه!

رفع سیاهی دور چشم با ویتامین: سیاهی دور چشم یا زیر چشم از مشکلات شایعی است که همه‌ی افراد را در هر سنی تحت تاثیر قرار می دهد. تیرگی اطراف چشم به دلایل گوناگونی ایجاد می شود و اگر چه ممکن است یک مشکل جدی برای سلامتی نباشد اما می‌تواند شفافیت صورت را بگیرد و چهره را همیشه خسته و بیمار نشان دهد. با این مطلب دنیای مد همراه باشید.

بیشتر بخوانید: رفع سیاهی دور چشم با روش های خانگی: این ۷ روش عالی فورا سیاهی دور چشم را از بین می برد!

رفع سیاهی دور چشم

اگر می پرسید برای سیاهی زیر چشم چی خوبه؟ باید بگوییم راهکارهای زیادی برای بهبود سیاهی زیر چشم معرفی شده که یکی از آنها مصرف برخی ویتامین ها است زیرا کمبود ویتامینها می‌تواند به بروز مشکلات مختلفی از جمله سیاهی دور چشم منجر شود. در ادامه این بخش از نمناک به معرفی ویتامین هایی می پردازیم که برای درمان کبودی زیر چشم و گودی مناسب هستند.

ویتامین E

ویتامینE یکی از معروف‌ترین و البته مهم‌ترین ویتامین‌ها در زیبایی پوست به شمار می‌رود. کمبود ویتامین E سبب تیره شدن زیر چشم خواهد شد، مصرف مواد غذایی غنی از ویتامین E چون آجیل‌ها، دانه‌ها، اسفناج و آووکادو و استفاده از کرم‌ها و محصولات مراقبتی حاوی ویتامین سبب بهبود کبودی و تیرگی زیر چشم می شود زیرا ویتامین E یک آنتی‌اکسیدان قوی است که به حفظ رطوبت پوست و کاهش التهاب‌ها کمک می‌کند.

رفع سیاهی دور چشم با ویتامین

ویتامین A

ویتامین A یکی از مواد مفید برای سلامت پوست شناخته شده است. کمبود ویتامین A می‌تواند باعث خشکی و تیرگی پوست به خصوص تیره شدن زیر چشم شود.استفاده مداوم و مناسب از این ویتامین و مصرف مواد غذایی سرشار از ویتامین A چون هویج، سیب‌زمینی شیرین و سبزیجات برگ‌دار می‌تواند به بهبود سلامت و زیبایی پوست کمک کند.

ویتامین‌های گروه B

ویتامین B یک گروه از هشت ویتامین مختلف است، این ویتامین‌ها از جمله ویتامین B1 (تیامین)، B2 (ریبوفلاوین)، B3 (نیاسین)، B5 (پانتوتنیک اسید)، B6 (پیریدوکسین)، B7 (بیوتین)، B9 (اسید فولیک) و B12 (کبالامین) هستند. کمبود ویتامین‌های گروه B موجب سیاهی دور چشم می شود. مصرف منظم این ویتامین‌ها که در مواد غذایی چون گوشت، تخم‌مرغ، لبنیات و حبوبات و…وجود دارند، می‌تواند به بهبود وضعیت پوست و کاهش سیاهی دور چشم کمک کند.

ویتامین K

ویتامین K یک ویتامین محلول در چربی است که در انواع غذاها وجود دارد و نقش مهمی در بسیاری از عملکردهای بدن دارد. کمبود ویتامین K شما را با مشکلات فراوانی روبرو می کند که یکی از آنها سیاهی دور چشم است. ویتامین K به دلیل خواص ضد التهابی و کاهش دهنده تورم سبب بهبود کبودی و تیرگی زیر چشم می شود. سبزیجاتی مانند کلم بروکلی، اسفناج و کاهو برای افزایش مصرف ویتامین K مفید هستند. در صورت کمبود این ویتامین با تجویز پزشک مصرف مکمل‌های ویتامین K توصیه می شود.

رفع سیاهی دور چشم با ویتامین

ویتامین C

ویتامین سی یکی از مهمترین ویتامین‌ها در بدن بوده و برای سلامت پوست بسیار حائز اهمیت است. این ویتامین به روشن شدن پوست کمک می کند و سبب بهبود کبودی و تیرگی زیر چشم می شود.ویتامین C با داشتن خواص آنتی‌اکسیدانی و کمک به تولید کلاژن به پوست استحکام و انعطاف می‌بخشد و به کاهش آسیب‌های پوستی کمک می‌کند. ویتامین C در میوه‌ها و سبزیجاتی مانند پرتقال، کیوی، توت فرنگی و فلفل دلمه‌ای وجود دارد.

بیشتر بخوانید: دلایل سیاهی دور چشم و روش های درمان خانگی و پزشکی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − پنج =

دکمه بازگشت به بالا