;
آرایش و زیبایی

با این راهکارهای خانگی، موهای براق و زیبا داشته باشید!+نحوه تهیه و استفاده از مواد طبیعی

راهکارهای رفع کدر شدن موها : هزاران فولیکول مو در پوست سر وجود دارند و حاوی غدد آزاد کننده چربی هستند که به عنوان غدد چربی شناخته می شوند. روغن ترشح شده طبیعی مسئول ظاهر براق و سالم موها است. چندین عامل سبک زندگی می تواند باعث کدر شدن مو شود.

با این حال در بیشتر موارد، به سادگی می توانید از کدر شدن موهای تان جلوگیری کنید و برخی از درمان های خانگی را برای بازگرداندن درخشش به موهای خود دنبال کنید. موهای سالم درخشش طبیعی دارند، در حالی که موهای آسیب‌دیده کدر به نظر می‌رسند. مشکل کدر شدن مو زمانی ایجاد می‌شود که موها رطوبت کافی دریافت نمی‌کنند یا قادر به حفظ رطوبت خود نیستند. خوشبختانه، راهکارهای رفع کدر شدن موها وجود دارد که در مقاله‌ی امروز به تعدادی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

دلیل کدر شدن مو چیست؟

کدری مو دلایل مختلفی دارد، از جمله:

  1. تکنیک‌های نادرست مراقبت از مو
  2. کمبود مواد مغذی در رژیم غذایی
  3. مواجهه بیش از حد با نور خورشید
  4. استفاده‌ی زیاد از ابزارهای حرارتی
  5. استفاده از محصولاتی که حاوی مواد شیمیایی خشن هستند
  6. شرایط محیطی، مانند هوای خشک یا سرد
  7. تغییرات هورمونی در دوران بارداری (این مشکل معمولا موقتی است.)

راهکارهای رفع کدر شدن موها

برای براق شدن مو چکار کنیم؟ چند راهکار ساده و موثر برای بازگرداندن درخشش طبیعی موها وجود دارد، از جمله:

استفاده از نرم‌کننده

متخصصان مو توصیه می‌کنند بعد از هر بار شست‌وشوی موها به آن‌ها نرم‌کننده بزنید. نرم‌کننده مو در محافظت از لایه‌های بیرونی و درونی مو نقش دارد و از گره خوردن و شکستگی مو جلوگیری می‌کند.

آبرسانی را فراموش نکنید

موهای خشک خشن و کدر بوده و بیشتر مستعد آسیب‌دیدگی هستند، در حالی که موهای مرطوب کوتیکول‌های صاف و براق دارند. اگر می‌خواهید موها و پوست سر خود را هیدراته نگه دارید، سعی کنید حداقل هفته‌ای یک بار از ماسک موی مغذی استفاده کنید.

شستن منظم موها

موهای کدر اغلب خشک هستند. بنابراین، ممکن است شستن روزانه‌ی موها ایده‌ی خوبی نباشد، اما اکثر متخصصان توصیه می‌کنند موهای خود را هر ۲ تا ۳ روز یک‌بار بشویید. از یک شامپو مو شفاف‌کننده‌ی ملایم برای از بین بردن آلودگی‌ها استفاده کنید تا روغن طبیعی موهایتان از بین نرود.

استفاده صحیح از محصولات مختلف

شایع‌ترین دلیل کدر شدن مو، شست‌وشوی نادرست آن‌ با شامپو است که باعث تجمع محصول روی موها می‌شود. کارشناسان توصیه می‌کنند که موهای خود را به‌اندازه‌ای آبکشی کنید که آب شفاف و عاری از حباب‌های صابون باشد.

راهکارهای رفع کدر شدن موها

از مالیدن نرم‌کننده به ریشه‌ی موها خودداری کنید، چون این کار موهای شما را سنگین و در عین حال کدر می‌کند. از نرم‌کننده فقط در قسمت‌های میانی و انتهایی مو استفاده کنید.

دستورالعمل های خانگی: راهکارهای رفع کدر شدن موها

برای افزایش درخشندگی موها و رفع کدری آن‌ها موارد زیر را امتحان کنید:

ماسک تخم مرغ

زرده تخم مرغ می تواند به بهبود سلامت کلی موهای شما کمک کند. به همین علت ماسک های تخم مرغ یکی از پرمصرف ترین درمان های خانگی هستند و استفاده از آنها برای دستیابی به موهایی براق و صاف توسط مطالعات علمی تایید شده است.

براق شدن موها، زرده تخم مرغ حاوی پپتیدهای رشد مو است و به بهبود سلامت کلی مو کمک می کند. علاوه بر این، محتوای اسید چرب تخم مرغ به تغذیه و مرطوب کردن مو کمک می کند و آن را براق می کند.

۲ قاشق غذاخوری روغن نارگیل، زیتون یا ویتامین E را با ۲ تخم مرغ و نیم فنجان ماست یا عسل مخلوط کنید. اگر تخم مرغ تمام شده است، می توانید از سس مایونز بر پایه تخم مرغ نیز استفاده کنید. موهای خود را خیس کنید و این مخلوط را روی پوست سر و مو ماساژ دهید. بعد از ۳۰ دقیقه موهای خود را با آب سرد و یک شامپوی ملایم بشویید.

از جوش شیرین کمک بگیرید

تجمع محصولات مختلف روی مو باعث ضعیف و کدر شدن آن می‌شود. مواد شفاف‌کننده به شما کمک می‌کنند که از شر محصولات به جا مانده روی مو و هر گونه آلودگی که روی مو و پوست سر شما وجود دارد خلاص شوید. شما می‌توانید از شامپوی شفاف‌کننده برای رفع کدری مو استفاده کنید، اما برای این کار راهکار خانگی هم وجود دارد و آن هم استفاده از جوش شیرین است.

راهکارهای رفع کدر شدن موها

نحوه‌ استفاده

  • جوش شیرین را داخل یک کاسه بریزید (از ۲ قاشق غذاخوری برای موهای کوتاه تا ۴ قاشق غذاخوری برای موهای بلند). به آن آب اضافه کنید تا تبدیل به خمیر شود.
  • خمیر جوش شیرین را به ریشه و پوست سر خود ماساژ دهید و سپس به سمت ساقه‌ی موها بروید. در حین حرکت، خمیر را روی ساقه‌ی موهای خود ماساژ دهید.
  • از یک شانه با دندانه‌ی پهن برای پخش کردن خمیر در بین موهایتان استفاده کنید.
  • اجازه دهید خمیر ۴ تا ۵ دقیقه روی موها بماند. سپس آن‌ را کاملا آبکشی و از نرم‌کننده‌ی مورد علاقه‌ی خود استفاده کنید.

اگر موهای ضخیمی دارید، ۲ تا ۳ بار در ماه از جوش شیرین استفاده کنید. در صورتی که موهایتان نازک است، این کار را با فواصل زمانی طولانی‌تر انجام دهید.

موهای خود را چرب کنید

استفاده منظم از روغن برای بازگرداندن درخشندگی و سلامت موها بسیار مفید است.  چندین روغن برای براق کردن موها بسیار مفید است. از جمله نارگیل، آرگان مراکشی، روغن زیتون، جوجوبا، آفتابگردان، بادام، و آووکادو. این روغن ها دارای محتوای اسید چرب بالایی هستند که می تواند به مرطوب کردن موهای خشک کمک کند.

راهکارهای رفع کدر شدن موها

براق شدن موها، هر یک از روغن ها را کمی گرم کنید و روی موها و پوست سر خود ماساژ دهید. بگذارید یک شب بماند یا بعد از ۳۰ دقیقه موهای خود را با یک شامپوی ملایم بشویید.

موهای خود را با قهوه آبکشی کنید

قهوه می تواند موهای شما را صاف تر و درخشان تر کند. در واقع استفاده از قهوه می تواند سلامت و رشد مو را تقویت کند. تصور می شود پلی فنول ها و بیوفلاونوئیدهای موجود در قهوه به صاف، براق و نرم شدن موهای شما کمک می کنند. علاوه بر این، قهوه می تواند به مرطوب کردن مو و بهبود گردش خون در فولیکول های مو کمک کند.

براق شدن موها، موهای مرطوب را با قهوه دم کرده و خنک شده ماساژ دهید و اجازه دهید ۱۵ دقیقه بماند و سپس آبکشی کنید. یا قهوه دم کرده را با نرم کننده خود مخلوط کرده و استفاده کنید.

از آووکادو استفاده کنید

براق شدن موها، شواهد حکایتی قابل توجهی از اثربخشی آووکادو در بهبود سلامت مو وجود دارد. اعتقاد بر این است که ویتامین و اسید چرب موجود در آووکادو به موها درخشندگی می بخشد و آن را سالم جلوه می دهد.

یک آووکادو را له کنید و با ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون یا بادام مخلوط کنید. همچنین می توانید یک موز رسیده و له شده را نیز به آن اضافه کنید. مخلوط را روی موهای کمی مرطوب از ریشه تا انتها بمالید. بعد از ۳۰ دقیقه موهای خود را بشویید.

با سرکه سیب بشویید

براق شدن موها، شستن مو با سرکه سیب (ACV) برای بهبود صافی و درخشندگی مو بسیار موثر است. پروتئین رازک موجود در سرکه سیب باعث تقویت رشد مو می شود. می شود. به علاوه به حالت بخشیدن به مو و براق شدن آن کمک می کنند. مقداری سرکه سیب را با آب سرد مخلوط کنید. مخلوط را روی موهای شامپو شده و پوست سر بمالید. بعد از چند دقیقه آبکشی کنید.

راهکارهای رفع کدر شدن موها

ماست

براق شدن موها، ماست به حالت بخشیدن به موهای شما کمک می کند. ماست یک درمان حکایتی محبوب است که به حالت بخشیدن به مو کمک می کند و آن را صاف و نرم می کند. مقداری کافی ماست را روی موهای خود ماساژ دهید. بعد از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه آن را با آب بشویید. موهای تان را طبق معمول شامپو بزنید و حالت دهید.

ژل آلوئه ورا

ژل آلوئه ورا به دلیل داشتن پلی ساکارید یک عامل مرطوب کننده کارآمد است که می تواند به صاف و براق شدن مو کمک کند. ۴ قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا را با ۳ قاشق غذاخوری ماست و ۲ قاشق غذاخوری روغن نارگیل مخلوط کنید و آن را روی موهای مرطوب بمالید. پس از ۳۰ دقیقه موهای خود را آبکشی کنید.

ژل آلوئه ورا برای رفع کدری موها

از عسل استفاده کنید

براق شدن موها، عسل یک مرطوب کننده طبیعی است که می تواند به آبرسانی و حفظ رطوبت مو کمک کند. موهایی که به خوبی هیدراته شده اند، نرم و براق به نظر می رسند. ۱ تا ۲ قاشق چایخوری روغن بادام یا زیتون را با عسل ارگانیک مخلوط کنید. مخلوط را به موهای خود بمالید. پس از ۱۵ دقیقه موهای خود را آبکشی کنید.

نکات مهم برای پیشگیری از کدر شدن مو

رعایت نکات زیر به حفظ درخشش و زیبایی موها کمک می‌کند:

  • از روبالشی ساتن استفاده کنید؛ این کار از ایجاد اصطکاک در حین خواب جلوگیری می‌کند.
  • از برس مناسب استفاده کنید؛ برس‌ مو گرد یا مسطح که فاصله زیادی بین دندانه‌های آن وجود دارد برای موهای کدر ایدئال است.
  • روغن آفتابگردان را امتحان کنید؛ روغن آفتابگردان سرشار از ویتامین، اسید چرب امگا ۳ و اسید چرب امگا ۶ است و به‌سرعت جذب پوست سر می‌شود. بنابراین، می‌توانید قبل از استفاده از شامپو، موها و پوست سر خود را با آن مرطوب کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + 4 =

دکمه بازگشت به بالا