;
سلامتدرمان خانگی

۶ نوشیدنی که فورا سوزش سر دل را تسکین می دهد!

سوزش سر دل یا احساس سوزش از شایع ترین بیماری های معده هستند. تقریبا نیمی از مردم از سوزش سر دل شکایت دارند. تجربه سوزش معده گاه به گاه معمولاً نشان دهنده وجود مشکل نیست. با این حال، اگر سوزش سر دل به طور منظم بعد از هر وعده غذایی تجربه شود، باید با یک متخصص مشورت شود. به علاووه شما می توانید از داروهای طبیعی برای سوزش سر دل استفاده کنید. زیرا داروهای طبیعی دارای عوارض کم تر و تاثیر بیشتر هستند. در این مطلب از سری مطالب سلامت به رفع سوزش معده با گیاهان دارویی می پردازیم. با استفاده از این نوشیدنی ها فورا سوزش سر دل تان تسکین می یابد.

بیشتر بخوانید: اگر دچار رفلاکس و سوءهاضمه هستید، این ۱۳ مواد غذایی را نخورید!

سوزش معده یا سر دل

سوزش و ترش کردن، احساس دردناکی در ناحیه معده بعد از خوردن غذا ایجاد می کند. این دردها می توانند به گلو سرایت کنند. سوزش سر دل اغلب با رفلاکس اسید یا سرفه همراه است، به خصوص در شب. در برخی موارد، درد هنگام خم شدن به جلو، دراز کشیدن یا در حین فعالیت بدنی غیرقابل تحمل می شود. در افرادی که ایمنی ضعیفی دارند، ریفلاکس می تواند وارد دستگاه تنفسی شود و باعث عفونت ریه شود.از علائم سوزش سر دل می توان به احساس سوزش در قفسه سینه در شب و بعد از غذا، مشکل در تنفس در وضعیت خوابیده به پشت، احساس توده در گلو و سرفه طولانی مدت به خصوص در صبح اشاره کرد.سوزش سر دل گاهی آنقدر شدید می شود که می تواند شبیه یک مشکل قلبی باشد، زیرا مری و قلب توسط اعصاب یکسانی اداره می شوند.

به علاوه بیماری ریفلاکس معده (GERD) زمانی رخ می دهد که شیره معده به طور مداوم به مری برمی گردد. شیره معده باعث التهاب می شود که بلع را دشوار و دردناک می کند. این التهاب در برخی موارد می تواند مری را باریک کند. با گذشت زمان، زخم ها ممکن است روی دیواره مری ظاهر شوند. در افرادی که ایمنی ضعیفی دارند، ریفلاکس می تواند وارد دستگاه تنفسی شود و باعث عفونت ریه شود.

رفع سوزش معده با گیاهان دارویی

شرایط مختلف می توانند باعث سوزش سر دل شوند

۱.از دست دادن عملکرد عناصر اتصال دهنده دیافراگم که کف مری را می پوشاند، باعث بالا آمدن بخشی از معده در قفسه سینه می شود و در نهایت باعث سوزش سر دل می شود.

۲.تولید بیش از حد شیره اسیدی معده.

۳.افزایش فشار روی معده مثلاً به دلیل اضافه وزن یا بارداری.

۴.وعده های غذایی نامنظم، وعده های غذایی بسیار چرب یا بسیار زیاد.

۵. ادویه های تند، غذاهای اسیدی، نوشیدنی های الکلی، قهوه.

۶.مصرف برخی مواد غذایی.

۷.مصرف برخی داروها به ویژه در برابر التهاب.

۸.سیگار کشیدن.

۹.فشار.

بیشتر بخوانید: ۱۰ روش خانگی ساده و موثر برای درمان مسمومیت غذایی در تابستان

افرادی که بیشتر تحت تاثیر سوزش سر دل هستند

هر کسی بدون در نظر گرفتن سن ممکن است سوزش سر دل را تجربه کند. این وضعیت در نوزادان نیز بسیار شایع است. زیرا دستگاه گوارش آنها هنوز بالغ نشده است اما پس از مدتی در نوزادان از بین می رود. در بزرگسالان، این بیماری عمدتاً مزمن است، اما با شدت های متفاوت ظاهر می شود.

سایر افراد:

۱.افرادی که اضافه وزن دارند، به خصوص آنهایی که چربی شکمی متراکم دارند.

۲.افراد ۵۰ سال به بالا.

۳.خانم های باردار، چون جنین به معده فشار می آورد. در این مورد خاص، سوزش سر دل مزمن نیست و پس از زایمان از بین می رود.

۴.سیگاری ها

۵.کسانی که آسم دارند.

۶.افرادی که از داروهای خاصی مانند داروهای ضد افسردگی و کورتیکواستروئیدها استفاده می کنند.

۷.همچنین چند غذا می تواند باعث دل درد در افراد حساس شود. آب پرتقال، گوجه فرنگی، لیمو و غیره. غذاهای پر اسید، غذاهای پرچرب، غذاهای سرخ شده، الکل، قهوه، چای، شکلات، کولا، سیر، پیاز، غذاهای تند و نعناع.

رفع سوزش معده با گیاهان دارویی

۶ نوشیدنی شگفت انگیز که سوزش سر دل را متوقف می کند

می توانید با نوشیدنی هایی که به راحتی در خانه با محصولات طبیعی تهیه کنید، با سوزش معده مبارزه کنید.

۱.رفع سوزش معده با گیاهان دارویی، چای هیبیسکوس

چای هیبیسکوس فواید زیادی برای سلامتی دارد. زیرا آنتی اسید برای معده است. به دلیل اثرات ضد التهابی و تسکین دهنده آن شناخته شده است. همچنین با ترویج تشکیل مخاط محافظ به بهبودی کمک می کند. می توان آن را به شکل چای مصرف کرد. یک پیمانه ترش خشک شده را در یک لیوان آب جوش بریزید و بگذارید ۳ تا ۵ دقیقه دم بکشد. می توانید ۲ تا ۳ بار در روز چای را به صورت گرم بنوشید. به علاوه می توانید به محض بروز سوزش معده آن را مصرف کنید.

بیشتر بخوانید: ۱۴ معجزه بامیه: اگر دچار این بیماری ها هستید، حتما بامیه بخورید!

۲.آب کلم

مصرف کلم در صورت سوزش سر دل توصیه می شود. زیرا تولید مخاط محافظ را تحریک می کند و توسعه التهاب بالقوه را متوقف می کند. می توانید آب کلم را خودتان با استفاده از آبمیوه گیری تهیه کنید. همچنین می توانید آب را با جوشاندن کلم گرم تهیه کنید و بنوشید. یک لیوان آب کلم در روز بنوشید تا زمانی که علائم از بین بروند.

۳.رفع سوزش معده با گیاهان دارویی، آب سیب زمینی

سیب زمینی یک غذای قلیایی اساسی عالی است. اسید معده را متعادل می کند. همچنین حاوی مواد تسکین دهنده است که به آرامش معده کمک می کند. آب  سیب زمینی را انتخاب کنید تا بهتر از مزایای آن در برابر سوزش سر دل بهره مند شوید. آب سیب زمینی را مستقیماً بگیرید و نصف لیوان را ۳ تا ۴ بار در روز بنوشید.

۴.آلوئه ورا

خواص مرطوب کنندگی و درمانی آلوئه ورا می تواند سوزش سر دل را تسکین دهد. همچنین سطح pH معده را متعادل می کند. ۲-۳ قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا تازه را به یک لیوان آب اضافه کنید، آن را مخلوط کنید و سپس ۲-۳ لیوان در روز بنوشید تا احساس سوزش تسکین یابد.

رفع سوزش معده با گیاهان دارویی

۵.رفع سوزش معده با گیاهان دارویی، زنجبیل

زنجبیل مقوی قوی، برای معده درد و به خصوص سوختگی قابل استفاده است. همچنین هضم غذا را تسهیل می کند و نفخ را از بین می برد. به علاوه یک ضد تهوع بسیار موثر است. در صورت تمایل می توانید آن را به صورت تازه و رنده شده یا به صورت چای گیاهی مصرف کنید. در هر فنجان چای از ۰.۵ گرم پودر زنجبیل استفاده کنید. ۲-۳ بار در روز بعد از وعده های غذایی اصلی بنوشید. همچنین می‌توانید زنجبیل را مستقیماً با یک لیوان بزرگ آب در وعده‌های غذایی، صبح و ظهر مصرف کنید.

۶.مخلوط کاهو و هویج

این دستور العمل به طور قابل توجهی به شما کمک می کند تا از شر هرگونه احساس سوزش بعد از غذا خلاص شوید. می توانید آن را بعد از وعده های غذایی سنگین مصرف کنید. ۲برگ کاهو و ۴ عدد هویج پوست گرفته را بردارید و همه را در مخلوط کن بریزید و یک لیوان آب اضافه کنید. ۳ تا ۵ دقیقه هم بزنید و قبل از نوشیدن صاف کنید. برای بهترین نتیجه، مخلوط را صبح ناشتا بنوشید.

نکته مهم دیگر

رفع سوزش معده با گیاهان دارویی، مصرف منیزیم را افزایش دهید

استرس یکی از عواملی است که باعث سوزش سر دل می شود. برای درمان سوزش سر دل، مبارزه با استرس ضروری است. مصرف منظم منیزیم می تواند به شما کمک کند.

منیزیم برای عملکرد صحیح بدن ضروری است. در بیش از ۳۰۰ فرآیند، از عملکرد طبیعی سیستم عصبی و عضلات گرفته تا رشد استخوان، ثبات عاطفی و کاهش خستگی نقش دارد. اما ذخایر منیزیم بدن کم است و استرس می تواند تا 50 درصد ذخایر آن را از بین ببرد. اولین نشانه های دریافت ناکافی منیزیم عبارتند از: خستگی، کاهش اشتها، حالت تهوع و استفراغ. اگر کمبود افزایش یابد، علائم دیگری مانند بی حسی، گرفتگی عضلات، لرزش یا ضربان قلب نامنظم ممکن است رخ دهد.

عدس، اسفناج و نان سبوس دار حاوی مقدار زیادی منیزیم هستند. همچنین مقادیر خوبی از منیزیم در دانه‌های کدو تنبل، دانه‌های کتان، بادام، بادام‌زمینی، بادام‌زمینی، چاشنی، کدو حلوایی، کلم بروکلی، خیار، لوبیا، نخود، کشمش، موز و بلغور جو دوسر یافت می‌شود.

بیشتر بخوانید: داروی آرام بخش طبیعی: فواید شگفت انگیر گل درخت نمدار

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − 9 =

دکمه بازگشت به بالا