;
درمان خانگیسلامت

پیشگیری از سرماخوردگی: اگر از این ۶ نوشیدنی استفاده کنید، هرگز سرما نمی خورید!

پیشگیری از سرماخوردگی: هیدراته بودن برای مبارزه با سرماخوردگی یا آنفولانزا بسیار مهم است اما گاهی اوقات نوشیدنی هایی را انتخاب می کنیم که الکترولیت های زیادی و حتی قند بیشتری دارند. یا یک لیوان آب لوله کشی می گیریم، که نمی تواند هیدراتاسیون خالص و طبیعی مورد نیاز بدن ما را فراهم کند. بنابراین هنگامی که سیستم ایمنی ما ضعیف است، یکی از بهترین کارهایی که می توانیم انجام دهیم مصرف مایعات و غذاهایی است که ایمنی را تقویت می کنند. در بخش سلامت ۶ موثر ترین نوشیدنی برای جلوگیری از سرماخوردگی معرفی شده است.

بیشتر بخوانید: از بین بردن سرفه: ۵ دمنوش معجزه گر با اثر فوری برای رفع سرفه

اگر از این ۶ نوشیدنی استفاده کنید، هرگز سرما نمی خورید!

۱.آب

پیشگیری از سرماخوردگی، آب بهترین چیزی است که می توانید بنوشید، به ویژه اگر بیمار هستید. اما همان طور که قبلا ذکر کردیم، نوع آبی که می نوشید بسیار مهم است. ترکیباتی مانند کلر و فلوراید به آب لوله کشی اضافه می شود تا آلوده نشود، این بدان معنا نیست که آب شهری خالص یا سالم است و آب مقطر فاقد مواد معدنی مورد نیاز بدن شما است. به همین دلیل است که آب چشمه برای بهبودی و ایمنی قوی شما ضروری است. زیرا طبیعی، تمیز و دارای تعادل ذاتی مواد مغذی است.

۲.چای سبز

این یک نوشیدنی فوق العاده برای سلامتی است. چای سبز به دلیل داشتن مواد مغذی شناخته شده است و برای مبارزه با باکتری ها و ویروس ها توصیه می شود. چای سبز همچنین به تسریع متابولیسم کمک می کند، خطر ابتلا به بیماری ها را کاهش می دهد و به طور کلی به عنوان یک نوشیدنی فوق العاده برای بدن محسوب می شود.

پیشگیری از سرماخوردگی،  در فروشگاه‌ها و مغازه‌ها با طعم‌های مختلف (برخی با ویتامین‌های اضافه شده مانند B6 یا ویتامین C عرضه می‌شود و در چای کیسه‌ای یا به صورت برگ‌ها عرضه می‌شود. هر روز حداقل دو سه تا فنجان چای سبز بنوشید.

پیشگیری از سرماخوردگی

۳.آب لیمو

پیشگیری از سرماخوردگی، آب لیمو را می توانید سرد یا گرم بنوشید. آب گرم چشمه با آب لیمو و عسل برای علائمی مانند احتقان و گلو درد عالی است. از طرف دیگر، آب چشمه آغشته به تکه های لیمو یک قهرمان هیدراتاسیون است. لیمو به خودی خود مغذی است، سرشار از ویتامین C است، طعم خوبی دارد و ایمنی بدن را تقویت می کند. اگر به هر دلیلی می‌خواهید سالم‌تر باشید، نوشیدن آب لیمو یک ایده عالی است!

بیشتر بخوانید: درمان طبیعی آنفولانزا: ۸ بهترین دمنوش برای درمان آنفولانزا!

۴.چای زنجبیل و زردچوبه

اغلب هنگام درمان بیماری ها این مواد با هم ترکیب می شوند. زنجبیل و زردچوبه هر دو به عنوان داروی طبیعی برای سال‌ها استفاده می‌شوند و به کاهش التهاب، کاهش درد و تقویت ایمنی کمک می‌کنند. چای زنجبیل زردچوبه را می توان به صورت بسته بندی شده در فروشگاه ها و چایخانه ها خریداری کرد، اما در خانه نیز می توانید تهیه کرد.

پودر زردچوبه را با زنجبیل رنده شده و مقداری لیمو در یک فنجان آب گرم چشمه مخلوط کنید. دارچین یا عسل را نیز به دلخواه به آن اضافه کنید. این نوشیدنی فوق العاده قوی برای جلوگیری از سرماخوردگی و درمان آن است.

پیشگیری از سرماخوردگی

۵.آب پرتقال

پیشگیری از سرماخوردگی، این نوشیدنی کلاسیک سرشار از ویتامین C اضافی است و همچنین دارای مقدار زیادی پتاسیم و کاروتنوئید است. اگر طعم آب پرتقال را دوست دارید، بهتر است خودتان آب پرتقال را تهیه کنید یا از یک برند طبیعی و سالم بخرید که قندهای اضافه شده را در محصولات آنها محدود می کند. آب پرتقال عالی است، اما خوردن آن در کنار سایر نوشیدنی هایی که ویتامین C دارند مانند آب لیمو که در بالا ذکر شد بهتر است!

۶.آب سبزیجات خانگی

پیشگیری از سرماخوردگی، این یک دستور العمل آزمایش شده و واقعی است، اگرچه معمولاً به عنوان سوپ توصیه می شود. در یک تابه یا قابلمه بزرگ، مقدار زیادی آب چشمه را با سبزیجاتی مانند اسفناج، گوجه فرنگی، هویج و کمی روغن زیتون یا نارگیل بجوشانید. سبزیجات پخته و نرم می شوند و آب آن را با آب چشمه مخلوط کنید تا غلیظ شود. شما می توانید آن را با کمی آب لیمو یا ماست میل کنید.

بیشتر بخوانید: دمنوش برای رفع خستگی: ۶ گیاه شگفت انگیز برای رفع خستگی پاییزی

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + چهار =

دکمه بازگشت به بالا