;
بیماری هاسلامت

علائم آب مروارید چشم: این ۷ علامت را جدی بگیرید + درمان

علائم آب مروارید چشم: آب مروارید به این معنا است که عدسی چشم به اندازه کافی کدر و خاکستری می شود تا از ایجاد تصویر واضح روی شبکیه جلوگیری کند. مانند نگاه کردن به شیشه های مه آلود در مراحل اولیه بیماری و سپس از شیشه های کثیف فزاینده است. تاری دید، تغییر درک تن رنگ ها و درک حالات چهره اطرافیان را دشوار می کند. عدسی چشم در داخل کره چشم و دقیقاً پشت عنبیه قرار دارد. وظیفه آن جمع آوری، تمرکز نوری است که از مردمک به شبکیه در پشت کره چشم می گذرد.

عدسی چشم از وسط ضخیم و در لبه ها باریک است و در یک جوان سالم کاملا شفاف است. عدسی چشم در درجه اول از آب و فیبرهای پروتئینی تشکیل شده است. فیبرهای پروتئینی به ترتیب دقیقی چیده شده‌اند و به لنز اجازه می‌دهند نور را بدون اثرات مخدوش منتقل کنند. در بخش سلامت ۷ علامت آب مروارید چشم بررسی شده است.

بیشتر بخوانید: چشم های جذاب و جادویی با آرایش چشم دودی + عکس

تنها درمان موثر جراحی است

علائم آب مروارید چشم، عدسی چشم با افزایش سن به تدریج فرسوده می شود. از حدود ۴۰ سالگی، همه افراد ممکن است بعدا به عینک مطالعه نیاز داشته باشند، در حالی که قبلاً می توانند دور و نزدیک را بدون عینک ببینند. استفاده کم و بیش از لنز بخشی طبیعی از افزایش سن است.

تغییرات لنز معمولا به کندی ایجاد می شود. در ابتدا، بینایی را خیلی کم تحت تأثیر قرار می دهد، اما زمانی که بیماری به طور کامل رشد کرد، بینایی تحت تأثیر قرار می گیرد. در صورت عدم درمان، چشم ممکن است دردناک شود و بیش از حد تحت تاثیر نور قرار گیرد. در نتیجه عدسی خاکستری و فرسوده، فشار چشم ممکن است افزایش یابد و چشم آسیب جبران ناپذیری را متحمل شود. اگر اختلال بینایی بر زندگی عادی تأثیر می گذارد، باید راه حل جراحی در نظر گرفته شود. تنها درمان موثر برای آب مروارید جراحی است.

۷ نشانه آب مروارید

آب مروارید معمولاً به آرامی و بدون درد ایجاد می شود، مگر این که ناشی از یک تصادف چشمی یا بیماری عمومی دیگری باشد که بر چشم یا بدن تأثیر می گذارد (مثلاً دیابت). در ابتدا، کدر شدن عدسی فقط به صورت نقاط کوچک ظاهر می شود و معمولاً شکایتی ایجاد نمی کند، اما به مرور زمان بر ناحیه بزرگ تری تأثیر می گذارد و بینایی شروع به بدتر شدن می کند. علائم آب مروارید به شرح زیر است.

علائم آب مروارید چشم

۱.دید ابری

علائم آب مروارید چشم، آب مروارید در مراحل اولیه تأثیر قابل توجهی بر بینایی ندارد. در شروع بیماری، دید در ابتدا تا حدودی تار می شود. همه چیز تار به نظر می رسد، به خصوص در نور کم. با این حال، اختلال بینایی معمولاً با گذشت زمان افزایش می یابد. جهان ممکن است ابری و تاریک به نظر برسد.

بیشتر بخوانید: تست بینایی حرف A: در عرض 10 ثانیه A را در این تصویر پیدا کنید؟

۲.اختلال دید در شب

آب مروارید دید در شب را تحت تأثیر قرار می دهد و برخی از فعالیت ها مانند رانندگی در شب را دشوار می کند. مطالعه ای در این زمینه نشان داد که درمان آب مروارید خطر تصادفات رانندگی را تا حد زیادی کاهش می دهد. بنابراین اگر مشکوک هستید که اختلال دید در شب به دلیل یک آب مروارید تشخیص داده نشده است، پشت فرمان ننشینید و در اسرع وقت به چشم پزشک مراجعه کنید.

۳.خیره کننده نورهای درخشان

علائم آب مروارید چشم، حساسیت به نور نیز یکی از علائم رایج آب مروارید است. این نوع حساسیت به نور، منادی آب مروارید است و اگر هنگام قرار گرفتن در معرض نور شدید، درخشش را تجربه کنید، ممکن است نشانه آب مروارید باشد. نور شدید خورشید نیز می تواند چشمان شما را بسیار بیشتر از قبل تحریک کند.

۴.هاله و حلقه

علائم آب مروارید چشم، کدر شدن عدسی چشم در اثر آب مروارید می تواند باعث انحراف نور در چشم شود. در نتیجه، ممکن است هاله ها و حلقه هایی را در اطراف منابع نور ببینید. چراغ های خیابان و چراغ های جلو می توانند عجیب به نظر برسند. باز هم، این امر دید در شب را دشوار می کند و می تواند برای رانندگی خطرناک باشد.

بیشتر بخوانید: وازلین: بهترین پاک کننده آرایش چشم +جلوگیری از چین و چروک

علائم آب مروارید چشم

۵.تعویض مکرر عینک یا لنز

علائم آب مروارید چشم، اگر بعد از یک سال فقط به لنزهای تماسی یا عینک قوی تری نیاز دارید، احتمالاً پشت آن آب مروارید دارید. پس از یک سن خاص، اختلال بینایی ناشی از استفاده از لنز را نمی توان با عینک اصلاح کرد، در این مرحله جراحی آب مروارید کاملاً ضروری است.

۶.رنگ ها را کم رنگ تر ببینید

با پیشرفت آب مروارید، عدسی ممکن است زرد یا قهوه ای شود. در نتیجه تمام نوری که به چشم می‌آید دارای رنگ زرد است، بنابراین تصویری که در مغز ایجاد می‌شود مانند عینک آفتابی است. رنگ ها به طور فزاینده ای کدر و کم رنگ می شوند. پس از جراحی آب مروارید، نه تنها می توانید قدرت بینایی خود را بازیابید، بلکه می توانید دوباره جهان را رنگی ببینید.

۷.تحریف و دوبینی

علائم آب مروارید چشم، این دو علامت زمانی تجربه می شوند که آب مروارید در حالت پیشرفته باشد. در این حالت ممکن است شکل اجسام مخدوش به نظر برسد. با این حال، ممکن است دوبینی را نیز تجربه کنید که حتی با بستن یک چشم از بین نمی رود.

بیشتر بخوانید: آموزش ساده آرایش چشم دودی جذاب و متفاوت  

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − 2 =

دکمه بازگشت به بالا