;
دنیای مدآرایش و زیبایی

چشم های حساس: ۷ نکته مهم برای آرایش چشم های حساس

داشتن چشم های حساس به این معنی نیست که باید برای همیشه با آرایش چشم خداحافظی کنید. درعوض، می‌توانید با رعایت چند نکته ساده همواره به زیباترین شکل چشم های تان را آرایش کنید. با استفاده از نکات و ترفندهای صحیح، می‌توانید از آبریزش و خارش چشم‌ها جلوگیری کنید و در عین حال یک آرایش چشم زیبایی را انجام دهید. در بخش آرایش و زیبایی چشمک به نکات مهمی برای آرایش چشم های حساس پرداخته شده است.

بیشتر بخوانید: ترفندها و نکات آرایش چشم: چگونه آرایش چشم بی‌نقص داشته باشیم؟

چرا وقتی آرایش می کنم چشمانم تحریک می شود؟

افرادی که چشم‌های حساس دارند می‌دانند که اگر مواد آرایشی اطراف چشم‌هایشان را لمس کند، چشم‌های شان تحریک می‌شود. با این حال، افراد زیادی نیز هستند که به مرور زمان نسبت به آرایش چشم حساسیت پیدا می کنند. این نوع واکنش به آرایش چشم را می توان در درماتیت تماسی مقصر دانست. درماتیت تماسی یک بیماری پوستی است که در آن ماده ای سیستم ایمنی بدن شما را تحریک می کند و در نتیجه پوست شما خارش و تحریک می شود. درماتیت تماسی ناشی از آرایش چشم دو نوع است. درماتیت تماسی آلرژیک یا درماتیت تماسی تحریک کننده.

درماتیت تماسی آلرژیک

آرایش چشم های حساس، درماتیت تماسی آلرژیک ممکن است به یک یا چند ماده استفاده شده در محصولات آرایشی حساسیت داشته باشید. این سیستم ایمنی بدن شما را تحریک می کند و در نتیجه چشمان شما دچار خارش و قرمز می شود. علائم دیگر درماتیت تماسی آلرژیک کهیر و تورم است.

درماتیت تماسی تحریک کننده

این بیماری در طول زمان با قرار گرفتن مداوم و بیش از حد در معرض محصولات آرایشی ایجاد می شود. به همین دلیل است که ممکن است متوجه شوید که پوست تان به برخی از محصولات آرایشی که در گذشته بدون هیچ مشکلی استفاده می‌کردید واکنش نشان می‌دهد. علائم شایع درماتیت تماسی تحریک کننده خارش، سوزش و سوزش چشم است. وقتی شدید باشد، ممکن است به دلیل درماتیت تحریک‌کننده، تاول‌هایی ایجاد شود.

مواد تشکیل دهنده خاصی در محصولات آرایش چشم وجود دارد که می تواند باعث واکنش های آلرژیک در چشم شما شود. بیایید این مواد را در زیر بررسی کنیم.

چه موادی در محصولات آرایش چشم باعث ایجاد واکنش های آلرژیک می شود؟

۱.تالک

اگر به لیست مواد تشکیل دهنده هر سایه چشم دقت کنید، می بینید که ماده اصلی پودر تالک است. استفاده بیش از حد از تالک در اطراف چشم ممکن است باعث تحریک شود.

بیشتر بخوانید: چشم های جذاب و جادویی با آرایش چشم دودی + عکس

آرایش چشم های حساس

۲.مواد نگهدارنده

آرایش چشم های حساس، تقریباً تمام محصولات آرایش چشم حاوی نوعی مواد نگهدارنده مانند برونوپول یا دایمتیکون هستند که ممکن است باعث تحریک پوست و چشم شود.

۳.رنگ ها

رنگ های استفاده شده در سایه چشم نیز ممکن است باعث واکنش های آلرژیک شوند.

۴.عطرها

بیشتر اوقات، عطرهایی که در محصولات آرایشی استفاده می شوند، دلیل اصلی واکنش آلرژیک هستند. بنابراین، وقتی عاشق آرایش هستید اما چشمان حساسی دارید، چه کاری می توانید انجام دهید؟ خوب، چند نکته آرایشی وجود دارد که می توانید آنها را دنبال کنید.

نکات آرایشی چشم برای چشم های حساس

۱.مواد آرایشی ضد حساسیت را انتخاب کنید

اولین قانون خرید لوازم آرایش برای چشمان حساس این است که به سراغ محصولاتی بروید که ضد حساسیت هستند. محصولات ضد حساسیت حاوی هیچ ماده ای نیستند که ممکن است باعث ایجاد واکنش آلرژیک در داخل و اطراف چشم شما شود. علاوه بر این، می‌توانید به سراغ محصولات آرایشی بدون عطر بروید تا احتمال ایجاد هرگونه سوزش دیگر برای چشم‌هایتان را کاهش دهید.

۲.سایه چشم کرم

آرایش چشم های حساس، انتخاب سایه چشم کرم به جای سایه چشم پودری می تواند انتخاب خوبی برای جلوگیری از هرگونه واکنش آلرژیک باشد. اساساً سایه چشم پودری حاوی تالک است که یک محرک شناخته شده است. سایه چشم پودری نیز می تواند در اطراف چشم پخش شده و بیفتد و باعث واکنش آلرژیک شود.

۳.روش آرایش چشم را تغییر دهید

به غیر از محصولات آرایشی، نحوه آرایش شما نیز می تواند باعث سوزش چشم شود. استفاده از ضربه های سخت برای آرایش روی پلک ها می تواند باعث تحریک شود. بنابراین، ملایمت در هنگام استفاده از سایه چشم باید هدف اصلی شما باشد. بهترین راه برای آرایش روی چشم‌های حساس، استفاده از حرکت نوازش و ترکیب کردن آن‌ها بدون اعمال فشار زیاد است.

بیشتر بخوانید: ۶ نوع آرایش چشم فوق العاده زیبا و جذاب که هر کسی می تواند انجام دهد

۴.برس های با کیفیت بالا را انتخاب کنید

نکته دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که استفاده از برس های نجس یا برس هایی با موهای زبر نیز می تواند باعث سوزش چشم شود. در عوض، از برس هایی استفاده کنید که موهای نرم دارند و مرتبا برس های خود را بشویید تا هرگونه سوزش چشم را به حداقل برسانید.

۵.از خط آبی خود اجتناب کنید

استفاده از خط چشم روی خط آب ظاهری مشخص به شما می دهد و در عین حال زیبایی چشم های شما را افزایش می دهد. اما اگر چشمان حساسی دارید بهتر است خط چشم خود را با هیچ خط چشمی دیگر مخلوط نکنید..

آرایش چشم های حساس

۶.آن را ساده نگه دارید

اگر چشمان حساسی دارید، بهتر است از استفاده بیش از حد از محصولات آرایش چشم خودداری کنید. به عنوان مثال، اگر از خط چشم استفاده کنید، می توانید بدون سایه چشم استفاده کنید. استفاده همزمان از چندین محصول آرایش چشم ممکن است باعث تحریک چشم و ایجاد واکنش آلرژیک شود.

۷.آرایش خود را به طور کامل پاک کنید

پاک کردن صحیح آرایش چشم در پایان روز یکی از مهم ترین کارهایی است که باید برای ایمن نگه داشتن چشم های حساس خود انجام دهید. از خوابیدن با آرایش خودداری کنید. از یک پاک کننده آرایش یا مومیایی کننده خوب استفاده کنید تا به آرامی تمام آرایش چشم خود را پاک کنید.

وقتی چشمان حساس هستند و به راحتی دچارحساسیت می شوند، انجام هر کاری با چشمان تان می تواند ترسناک باشد. با این حال با استفاده از ترفندهای آرایشی مناسب و محصولات مناسب می توانید از آرایش چشم استفاده کنید بدون این که حساسیت چشم های تان را تحریک کند.

بیشتر بخوانید: چرا و چه زمانی باید کرم دور چشم استفاده کنیم؟

سوالات متداول

۱.بهترین آرایش چشم برای چشم های بسیار حساس چیست؟

اگر پوست حساسی دارید، حداقل آرایش را انتخاب کنید. اگر می خواهید آرایشی سنگین داشته باشید، به جای چندین برند، از محصولات یک برند استفاده کنید. برندهای مختلف ممکن است حاوی مواد مختلفی باشند که با هم خوب نیستند.

۲.آیا سایه چشم می تواند باعث واکنش آلرژیک شود؟

بله، سایه چشم ممکن است حاوی رنگ های مصنوعی و مواد خشن باشد که می تواند پوست شما را تحریک کند.

۳.چرا هنگام استفاده از خط چشم چشمانم می سوزد؟

خط چشم ممکن است حاوی موادی باشد که مناسب پوست شما نباشد.

۴.چرا چشمان من ناگهان به ریمل حساسیت دارند؟

ممکن است از برند جدیدی از ریمل استفاده کنید یا فرمول ریمل معمولی شما تغییر کرده باشد. ریمل ممکن است حاوی موادی باشد که پوست ظریف اطراف چشم شما را تحریک می کند.

بیشتر بخوانید: دلایل سیاهی دور چشم و روش های درمان خانگی و پزشکی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار − یک =

دکمه بازگشت به بالا