;
خواص گیاهان دارویی

این دمنوش های گیاهی شفابخش برای هر آشپزخانه ای لازم است!

دمنوش های گیاهی معجزه گر: گیاهان قدیمی ترین داروی جهان هستند. دمنوش های گیاهی جایگاه خود را در زندگی روزمره امروزی ما حفظ کرده است. زیرا به لطف طبیعت ۱۰۰٪ طبیعی خود، بدون هیچ گونه عوارض جانبی هستند. مانند همه موجودات زنده، گیاهان دارای مکانیسم های دفاعی در برابر بیماری ها هستند. به علاوه دارای ترکیبات خاصی هستند که از بدن در برابر میکروب ها و عفونت ها محافظت می کنند.

بسیاری از گیاهان ضد عفونی کننده، ضد باکتری و ضد قارچ هستند. بنابراین در بخش سلامت مجله خبری چشمک در مجموعه خواص گیاهان دارویی به معرفی بهترین گیاهان دارویی و دمنوش های گیاهی معجزه گر پرداخته شده است که باید حتما در آشپزخانه خود داشته باشید.

بیشتر بخوانید:

دمنوش های گیاهی معجزه گر

دمنوش های گیاهی از قدیم الایام به عنوان یک منبع ارزشمند جهت جلوگیری و رفع انواع بیماری ها در طب سنتی ایران نقش ویژه ای داست. دمنوش ها به دلیل دارای بودن خواص سرشار آنتی اکسیدان ها، مواد مغذی، منابع طبیعی و ویتامین ها به عنوان یک گزینه ی عالی برای درمان بیماری ها و اختلالات بدن مورد استفاده قرار میگرفت. در ادامه قصد داریم تا به معرفی دمنوش های گیاهی معجزه گر بپردازیم.

گل شور

گیاهان دارویی، گل ساعتی دارای خواص ضد اضطراب است که علائم اضطراب و عصبی را کاهش می دهد. همچنین اغلب به خصوص در قرص های خواب آور استفاده می شود. می توانید از یک قاشق غذاخوری گیاه گل ساعتی برای ۵۰۰ میلی لیتر آب استفاده کنید. اجازه دهید ۱۰ دقیقه دم بکشد. می توانید مخلوطی را که تهیه کرده اید ۳ بار در روز بنوشید. نوشیدن یک لیوان اضافی ۱۵ دقیقه قبل از خواب نیز به خواب راحت کمک می کند.

لیندن

لیندن به دلیل خاصیت خواب آور خود شناخته شده است. می توانید آن را با ریختن یک قاشق غذاخوری برگ خشک شده آهک در هر لیتر آب تهیه کنید. فقط باید اجازه دهید چند دقیقه دم بکشد. روزی سه تا چهار لیوان قبل از ساعت ۱۸ بنوشید. همچنین می توانید کمی اسطوخودوس به آب اضافه کنید. اثر آرام بخش دارد، مانند لیندن، حملات پانیک را آرام می کند.

دمنوش های گیاهی معجزه گر

رزماری

گیاه رزماری عمدتا به دلیل خواص گوارشی و سم زدایی آن شناخته شده است. همچنین با فعال کردن ترشح و آزادسازی صفرا بر روی کبد اثر سم زدایی دارد. به هضم بهتر چربی ها کمک می کند. رزماری را می توان به صورت تازه یا خشک استفاده کرد. گیاهی است که از خواب آلودگی بعد از غذا جلوگیری می کند. بنابراین می توان آن را عصر قبل از خواب نوشید. در هر فنجان از نصف قاشق چایخوری رزماری استفاده کنید و اجازه دهید ۱۰ دقیقه دم بکشد.

جینسینگ

گیاهان دارویی، گیاه جینسنگ آداپتوژن است به این معنی که التیام و مقاومت در برابر استرس را بهبود می بخشد و به بدن اجازه می دهد تا عملکرد فیزیکی و توانایی های ذهنی را بازیابد. در صورت خستگی، نوشیدن دمنوش جنسینگ برای یک دوره ۱۰ تا ۲۱ روزه عالی است. یک قاشق چای خوری جینسینگ را در یک لیوان بریزید و روی آن آب داغ بریزید و بگذارید ۱۰ دقیقه دم بکشد. روزی ۲ لیوان بنوشید تا از فواید آن بهره مند شوید. از نوشیدن این دمنوش گیاهی بعد از ساعت ۵ بعدازظهر خودداری کنید. زیرا باعث اختلال در خواب می شود.

بادرنجبویه

گیاه بادرنجبویه، گیاهی عالی است که به مبارزه بهتر با استرس کمک می کند. آرام بخش است، با اختلالات خواب مبارزه می کند و هضم غذا را تسهیل می کند. در هر لیتر آب از یک مشت برگ تازه یا خشک استفاده کنید. می توانید ۳ یا ۴ لیوان در روز خارج از وعده های غذایی بنوشید تا از فواید آن بهره مند شوید. به دلیل اثر ادرار آور آن در شب ننوشید.

بومادران

گیاه بومادران یکی از بزرگترین یاوران زنان در بحث سلامت است. اثر ضد اسپاسم آن به تسکین درد قاعدگی کمک می کند. میگرن را که معمولاً در قسمت دوم چرخه قاعدگی اتفاق می افتد، تسکین می دهد. در قسمت دوم قاعدگی یک قاشق چای خوری بومادران را با ۱ لیوان آب مخلوط کنید و بگذارید ۱۰ دقیقه دم بکشد. می توانید ۲ تا ۳ لیوان در روز بنوشید.

دمنوش گل محمدی

دمنوش گل محمدی یک گیاه دارویی است که غنچه های آن دارای خواص ضد التهابی، ضد اضطرابی و ضد استرسی هستند. دمنوش گل محمدی معمولاً به عنوان یک گزینه طبیعی برای کاهش استرس و اضطراب و همچنین بهبود خواب استفاده می شود. علاوه بر این، برخی افراد از دمنوش گل محمدی به عنوان درمان طبیعی برای سردرد و درد عضلانی نیز استفاده می کنند.

دمنوش های گیاهی معجزه گر

خواص دمنوش گل محمدی شامل مواردی مانند: خواص ضد التهابی، خواب آور، ضد اضطراب، ضد درد، کاهش درد، تقویت کننده سیستم ایمنی ، تسکین دهنده ی درد و ضد دردهای مفصلی است. استفاده از دمنوش گل محمدی به طور منظم، باعث افزایش سوخت و ساز بدن و کاهش توده چربی بدن میشود.

هیبیسکوس

گیاه هیبیسکوس که به خاطر اثر طراوت بخشی خود شناخته شده است، سرشار از ویتامین C است. نشاط می بخشد و دفاع طبیعی ایمنی بدن را تقویت می کند. در هر لیتر آب یک قاشق غذاخوری گل خشک بریزید. بگذارید چند دقیقه دم بکشد. دمنوش گیاهی خود را بعد از ساعت ۱۶ ننوشید. زیرا خطر به خواب رفتن وجود دارد. توجه داشته باشید که مصرف آن برای زنان باردار و شیرده توصیه نمی شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + 19 =

دکمه بازگشت به بالا