;
دانشسلامت

فواید قارچ خوراکی: 6 مهمترین دلیل برای مصرف بیشتر قارچ و  قرار دادن آن در منوی غذای هفتگی!

فواید قارچ خوراکی: ما اطمینان داریم که شما بعد از خواندن این مقاله، منوی عصرانه خود را قارچ قرار خواهید داد. چرا که در این مطلب از سری مطالب سلامت به بررسی مهمترین خواص و فواید قارچ خوراکی پرداخته شده است. با مجله خبری چشمک همراه باشید.

شاید بپسندید: تهیه خوراک قارچ به شیوه ای متفاوت که با یک بار تهیه این خوراک، مشتری دائمی اش می شوید!

فواید قارچ خوراکی، 6 مهمترین برای مصرف بیشتر قارچ

آیا کسانی که عاشق قارچ خوردن هستند می توانند دست خود را بالا ببرند؟ احتمالاً خیلی از ما نیستیم. بنابراین وظیفه خود دانستیم که به شما یادآوری کنیم که دلایل زیادی برای مصرف قارچ دارید. غذایی که اغلب حتی در سخنرانی های «عصر چه کنم» به آن اشاره نمی شود و مصرف آن فراموش می شود و در برنامه دوم، سوم یا حتی دهم ریخته می شود، حتی ممکن است خیلی کم از آن مصرف کنیم. در این مطلب به بررسی مهمترین دلایل مصرف و فواید قارچ خوراکی پرداخته ایم. این موارد عبارتند از:

نکات مهم برای شستشوی لباس برای حفظ رنگ و ماندگاری آن!

فواید قارچ خوراکی

منبع ویتامین D و ویتامین B

از جمله فواید قارچ خوراکی، وجود مقادیر زیاد ویتامین B  در قارچ است. ویتامین ب موجود در قارچ به عملکرد سالم سیستم عصبی و سلامت پوست کمک می کند. همچنین یک ماده مغذی حاوی ویتامین D است که در بسیاری از غذاها به راحتی در دسترس نیست، زیرا قارچ ها در معرض نور UV می توانند ویتامین D بسازند. به عنوان مثال، قارچ پورتابلا که با اشعه ماوراء بنفش درمان شده است، حاوی بیش از 100 درصد ارزش روزانه ویتامین D است. تعجب کردید؟ ادامه مطلب را بخوانید تا بیشتر تعجب کنید.

احتمالاً بپسندید: آشنایی با ویتامین B6 : همه چیز درباره ویتامین B6 و ضرورت آن برای حفظ سلامت جسمی و روانی!

حاوی کالری و چربی کم است

آیا فکر می کنید که قارچ یک غذای پر کالری است و آن را مصرف نمی کنید ؟ آسوده خاطر آن را مصرف کنید. قارچ غذایی است که می توانید با چشمان بسته آن را در منوهای رژیم غذایی مصرف کنید، در 100 گرم آن تنها 22 کالری وجود دارد. دارای محتوای پروتئین بالا و همچنین محتوای چربی کم است.

شاید بپسندید: قارچ در رژیم غذایی نوزادان: آیا نوزادان می توانند قارچ بخورند؟

فواید قارچ خوراکی

طعم گوشتی دارد

مزه قارچ را “اومامی” توصیف کرده اند، یک کلمه ژاپنی به معنی “طعم نمکی مطبوع” که از آن به عنوان حس پنجم چشایی یاد می شود. وقتی غذا می خورید طعم کاملی در دهان شما باقی می گذارد، احساس می کنید که در حال جویدن هستید، می توانید برای مدت طولانی بجوید که به شما کمک می کند آهسته تر غذا بخورید و با جویدن بیشتر به هضم غذا کمک کنید.

شاید بپسندید: سلامت دستگاه گوارش با فیبر: ۱۴ مواد غذایی دارای فیبر بالا که باید به رژیم غذایی خود اضافه کنید!

حاوی سلنیوم بالا است

قارچ ها یکی از غنی ترین منابع سلنیوم در میان محصولات غذایی هستند. این ماده معدنی است که مانند یک آنتی اکسیدان در بدن شما عمل می کند و از سلول ها در برابر آسیب هایی که می تواند منجر به بیماری شود محافظت می کند. سلنیوم همچنین در سیستم ایمنی نقش دارد.

شاید بپیندید: طرز تهیه خوراک قارچ برای علاقمندان خوراکی های غیرگوشتی!

مصرف کمتر گوشت را فراهم می کند

به خصوص اگر کلسترول یا چربی خون شما بالا باشد، تاکتیکی که اکنون به شما می دهیم بسیار مفید خواهد بود. هنگام درست کردن غذاهای گوشتی، حجم گوشت را کم کنید و به جای آن قارچ اضافه کنید، طعم گوشتی قارچ به شما این حس را می دهد که گویی فقط گوشت می خورید. بسته به غذایی که قرار است درست کنید، مثلاً اگر با گوشت چرخ کرده غذا درست می کنید، می توانید قارچ ها را در قطعات کوچکتر اضافه کنید و در ظرف محو کنید. سس پاستا، همبرگر، ساندویچ، شیرینی… شما می توانید این تاکتیک را در تمام وعده های غذایی خود اعمال کنید.

اختمالاً بپسندید: رنگ کردن تخم مرغ: چگونه تخم مرغ را با رنگ های خوراکی و طبیعی رنگ کنیم؟

قارچ خوراکی

غذای پایدار است

کنجکاوی و تمایل به مصرف محصولات پایدار، احترام به طبیعت و جهان در سال‌های اخیر افزایش یافته است، قارچ‌هایی که به نور خورشید، زمین کشاورزی یا آب زیادی نیاز ندارند نیز از این امر حمایت می‌کنند. هنگامی که آنها را به جای گوشت می خورید، یا آنها را مخلوط می کنید تا گوشت کمتری بخورید. همچنین ردپای کربن کلی وعده های غذایی خود را کاهش می دهید. ما فکر می کنیم ارزش امتحان کردن را دارد.

شاید بپسندید: می دونی واقعاً چند ساله ای!؟| با این آزمون علمی،سن واقعی (بیولوژیکی) خودت رو تشخیص بده!

سخن آخر

فواید قارچ خوراکی  که در بالا به آن اشاره کردیم، در واقع یکی از بهترین نمونه‌های عبارت «هیچ کتابی را از روی جلدش قضاوت نکنید» است. قارچ ها غذاهایی نیستند که از پیتزا جدا شوند و وقتی در غذا دیده می شوند، برخی ممکن است اخم کنند. اما اگر خواص آن را بدانید قطعا آن را در سبد خرید خود اضافه خواهید کرد.

شاید بپسندید: طرز تهیه مرغ با قارچ یک غذای مقوی و خوشمزه که حتما می پسندید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + دو =

دکمه بازگشت به بالا