;
ترفندهای زندگی

نکات مهم برای شستشوی لباس برای حفظ رنگ و ماندگاری آن!

نکات مهم برای شستشوی لباس: بوی نامطبوع لباس‌های شسته شده، از دست رفتن رنگ و همچنین کاهش عمر لباس ها پس از شست‌و‌شو سبب ناامیدی بسیاری از زنان خانه دار است. شما محصولات لباسشویی گران قیمت خریداری می کنید و انتظار یک نتیجه تازه و تمیز را دارید، اما گاهی اوقات از بوی نامطبوع مداومی که به لباس های شسته شده شما می چسبد ناامید می شوید. خوشبختانه، نکات ساده و مقرون به صرفه ای وجود دارد که به شما کمک می کند از این مشکل جلوگیری کنید و از لباس های شسته شده تازه و تمیز لذت ببرید. در این مقاله نکات مهم برای شستشوی لباس را به شما ارائه می‌کنیم.

شاید بپسندید: تمیز کردن ۱۷ قسمت خانه با مواد طبیعی: مواد طبیعی سالم, ارزان و موثر تر است، حتما امتحان کنید!

برای شستن لباس از نرم کننده پارچه استفاده کنید

از نکات مهم برای شستشوی لباس، استفاده از نرم کننده بسیار مهم است. زیرا لباس ها را نرم می کند و حالت نرمی بیشتری به آن ها می دهد. این یک گام اساسی در حفظ شرایط خوب پارچه و افزایش عمر آنها است. علاوه بر این، یک نرم کننده پارچه می تواند به کاهش چین و چروک کمک کند و لباس ها را راحت تر اتو کنید. مهم است که برای انتخاب نرم کننده، از مایعی استفاده کنید که حاوی مواد مضر نبوده و سازگار با محیط زیست باشد. علاوه بر این، اغلب توصیه می‌شود از نرم‌کننده‌هایی استفاده کنید که با جنس لباس شما سازگاری داشته باشند تا نتیجه بهتری به دست آورید.

شاید بپسندید: می دونی واقعاً چند ساله ای!؟| با این آزمون علمی،سن واقعی (بیولوژیکی) خودت رو تشخیص بده!

از محصولات شستشوی مناسب استفاده کنید

استفاده از محصولات لباسشویی مناسب برای مراقبت از دیگر نکات مهم برای شستشوی لباس و حفظ آن در شرایط خوب است. محصولات لباسشویی حاوی سورفکتانت هایی هستند که به از بین بردن لکه ها و حذف کثیفی از پارچه ها کمک می کنند. محصولات لباسشویی همچنین می توانند به محافظت از رنگ ها و جلوگیری از محو شدن پارچه ها کمک کنند. شستن محصولات متناسب با نوع لباسشویی شما نیز می تواند به کاهش چین و چروک ها کمک کند و لباس ها را شبیه نو نگه دارد. با انتخاب محصول شستشوی مناسب، می توانید از لباس های خود محافظت کرده و عمر آنها را افزایش دهید.

اختمالاً بپسندید: رنگ کردن تخم مرغ: چگونه تخم مرغ را با رنگ های خوراکی و طبیعی رنگ کنیم؟

نکات برای شستشوی لباس

شستن لباس ها در دمای مناسب

شستن در دمای مناسب روشی موثر برای تمیز شستن لباس‌ها و از بین بردن لک است. انتخاب دمای مناسب بسته به نوع پارچه و نوع کثیفی موجود در لباسشویی بسیار مهم است. برای پارچه های ظریف توصیه می کنیم از دمای 15 درجه سانتی گراد یا کمتر استفاده کنید. برای پارچه های مقاوم تر، دمای بالاتر توصیه می شود، تا 60 درجه سانتیگراد برای پارچه های بسیار کثیف. با این حال، همیشه بهتر است دستورالعمل های شستشو روی برچسب لباس را بررسی کنید و از کمترین دمای ممکن استفاده کنید، زیرا دمای بالا می تواند به پارچه آسیب برساند و عمر لباس را کاهش دهد.

همچنین ذکر این نکته ضروری است که تحت شرایط خاصی، برخی از باکتری ها و میکروب ها را نمی توان در دمای کمتر از 60 درجه سانتی گراد از بین برد. در واقع ممکن است برای از بین بردن این میکروب ها به دمای بالاتری نیاز باشد. برای این کار می توانید از یک ضد عفونی کننده برای شستشو استفاده کنید، مانند پراکسید هیدروژن که می تواند باکتری ها و سایر عوامل بیماری زا را در دمای کمتر از 60 درجه سانتی گراد از بین ببرد.

  • در اینجا به علاوه چند نکته اضافی برای شستن لباس ها در دمای مناسب وجود دارد:
  • همیشه قبل از شستشو برچسب روی لباس را بررسی کنید.
  • پارچه های ظریف را با پارچه های سنگین مخلوط نکنید.
  • از دماهای بالا استفاده نکنید.
  • دستورالعمل های شستشوی ارائه شده توسط سازنده لباس را بررسی کنید.
  • برای نرم کردن لباس ها از نرم کننده استفاده کنید.
  • از محصولات لباسشویی مناسب استفاده کنید.

شاید بپسندید:  7 بهترین کاربرد سرکه سفید برای پاکیزگی منزل!+ با کمک سرکه سفید در هزینه ها صرفه جویی کنید!

برای شستشو از مواد ضد عفونی کننده استفاده کنید.

استفاده از مواد ضدعفونی کننده برای شستشو از دیگر نکات مهم برای شستشوی لباس است.این مواد به از بین بردن باکتری های روی لباس ها و جلوگیری از گسترش عفونت کمک می کند. این ضد عفونی کننده ها در از بین بردن بوهای نامطبوع، باکتری ها و مواد حساسیت زا نیز بسیار موثر هستند. علاوه بر این، استفاده از آنها به حفظ یک محیط بهداشتی و ایمن در خانه کمک می کند. توصیه می شود محصولات با کیفیت را انتخاب کرده و طبق دستورالعمل روی بسته بندی استفاده کنید.

همان طور که اشاره شد هنگام شستن لباس، می توان یک ماده ضد عفونی کننده به آب اضافه کرد. رعایت دستورالعمل های روی بسته بندی و استفاده از دوز توصیه شده بسیار مهم است. همچنین توصیه می‌شود که لباس‌ها به‌خوبی آبکشی شوند تا باقی‌مانده مواد ضد عفونی کننده از بین برود. پس از شستشو، لباس ها باید در هوا خشک شوند یا در دمای مناسب خشک شوند. این امر از آلودگی جلوگیری می کند و سلامت و ایمنی افراد را تضمین می کند.

شاید بپسندید: کاشت سبزه عید فوری: کدام دانه ها خیلی سریع سبز می شوند + طرز تهیه سبزه پرپشت و زیبا!

نکات مهم برای شستشوی لباس

در پایان، ذکر این نکته ضروری است که استفاده از مواد ضدعفونی کننده برای شستشو برای هر شستشو ضروری نیست. توصیه می شود از این محصولات فقط در صورتی استفاده کنید که لباس ها به وضوح کثیف هستند یا اگر می خواهید باکتری های موجود را از بین ببرید. محصولات ضد عفونی یک راه عالی برای حفظ یک محیط بهداشتی و ایمن و محافظت از سلامت اعضای خانواده است.

نکات مهم برای شستشوی لباس را می توان به راحتی در خانه اجرا کرد و به تازگی و تمیزی لباس کمک کرد. با رعایت این نکات می توانید با اجتناب از نیاز به شستشوی چندباره لباس در زمان و هزینه خود صرفه جویی کنید. بنابراین، از امتحان این نکات خانگی برای جلوگیری از بوی بد لباس‌های شسته شده پس از شستشو نترسید!

شاید بپسندید: تمیز کردن سریع خانه: ۱۳ کاربرد لیمو ترش برای تمیزی و برق انداختن خانه!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + چهارده =

دکمه بازگشت به بالا