;
تازه ها

تمیز کردن سریع خانه: ۱۳ کاربرد لیمو ترش برای تمیزی و برق انداختن خانه!

تمیز کردن سریع خانه: در سال های گذشته که مواد پاک کننده شیمیایی وجود نداشت، از روش های طبیعی برای پاک کردن انواع سطوح و شست و شو استفاده می کردند. برای مثال از سرکه به عنوان ضد عفونی کننده، از خاک برای شست و شوی ظروف و یا جوهر لیمو، برای پاک کردن لکه های سطوح.با گذشت زمان مواد شیمیایی و پاک کننده ها، جایگزین این روش های سنتی شدند.

البته که این مواد شیمیایی در حین راحتی کار و بالابردن سطح کیفیت بدون عارضه هم نبوده! و استفاده مداوم از این مواد بدون رعایت کردن نکات ایمنی بسیار برای سلامتی خطرناک است.

برای جلوگیری از عوارض این مواد شیمیایی می توانید از برخی روش های سنتی استفاده کنید. برای مثال استفاده از لیموترش  بجای مواد شوینده و لکه بر ها. در ادامه این مطلب چندین روش مهم برای پاکیزه کردن محیط و از بین بردن لکه ها با استفاده از لیمو ترش را به شما می گوییم.

بیشتر بخوانید:  تمیز کردن سریع و آسان مایکروفر با ۸ روش خانگی عالی!

آب لیمو

تمیز کردن سریع خانه, لیمو به دلیل خاصیت اسیدی که دارد از گذشته تا حالا به عنوان یک پاک کننده و ضدعفونی کننده بسیار قوی مورد استفاده است. برای استفاده کامل از قطره های لیمو، یک سطح صاف را انتخاب کرده لیمو را بر روی آن قرار داده و با کف دست خود آن را بچرخانید تا کاملا نرم شود.با این روش به راحتی می توانید آب لیمو را در آورده و آماده ی مصرف کنید.

شاید بپسندید: کاشت سبزه عید فوری: کدام دانه ها خیلی سریع سبز می شوند + طرز تهیه سبزه پرپشت و زیبا!

تمیز کردن سریع خانه

۱.تمام قابلمه ها را براق کنید

استفاده مداوم از قابلمه ها و پخت و پز انواع خوراکی ها باعث سیاهی و کدر شدن رنگ آنها می شود. برای جلوگیری و رفع این سیاهی ها می توانید یک لیمو را از وسط برش داده و به سطح قابلمه بکشید ، بعد از گذشت چند دقیقه آن را آبکشی کنید.تکرار این کار به صورت مداوم باعث می شود قابلمه های شما براق شده و تمام لکه های آن از بین برود . همچنین خاصیت اسیدی لیمو از ایجاد لکه های جدید جلوگیری می کند.

احتمالاً بپسندید: آشنایی با ویتامین B6 : همه چیز درباره ویتامین B6 و ضرورت آن برای حفظ سلامت جسمی و روانی!

۲.ظرف های مسی و استیل ها

تمیز کردن سریع خانه، با آبلیمو می توانید ظرف مسی و استیل هم تمیز و براق کنید. برای رفع لکه های موجود در این ظروف کافیه یک برش از لیمو را به نمک آغشته کنید و سپس آن را بر ، روی سطح ظرف بکشید. چند دقیقه صبر کنید و سپس کامل آبکشی کنید تا متوجه تاثیر فوق العاده این کار شوید.

۳.ظرف پلاستیکی

بعضی از مواد غذایی خاصیت چسبندگی بالایی دارند و وقتی برای مصرف آن ها از ظرف های پلاستیکی استفاده می کنید ، خاصیت چسبندگی آن دوبرابر می شود.برای حل این مشکل ، سینک ظرف شویی را ، با آب جوش پر کنید چند قطره آبلیمو در آن بریزید و ظرف های کثیف را در آن قرار دهید ، بعد از چند دقیقه ظرف ها کاملا تمیز و بدون لک می شود.

نکات مهم برای شستشوی لباس برای حفظ رنگ و ماندگاری آن!

۴.شیرآلات را تمیز و ضد عفونی کنید

تمیز کردن سریع خانه، پوست لیموی تازه بهترین گزینه برای ضدعفونی کردن شیرآلات خانه و همچنین تمیز کردن آن هاست.بعد از کشیدن پوست لیمو بر روی شیرآلات حدود ۱۰ دقیقه صبر کنید و سپس با یک دستمال نمدار آن را پاک کنید.با این کار هم تمیز می کنید و هم ضد عفونی.

اختمالاً بپسندید: رنگ کردن تخم مرغ: چگونه تخم مرغ را با رنگ های خوراکی و طبیعی رنگ کنیم؟

تمیز کردن سریع خانه

۵.از بین بردن رسوبات چای ساز و قهوه جوش

تمیز کردن سریع خانه، استفاده مداوم از دستگاه های چای ساز و قهوه جوش ها ، باعث می شودکه منافذ این دستگاه ها به مرور زمان با رسوبات و جرم ها بسته شود و طمع بدی هم به نوشیدنی ها انتقال دهد.اما جای نگرانی نیست آبلیمو حتی می تونه این مشکل رو هم حل کنه!یک سوم فنجان ، آبلیمو همراه با مقداری از آب را به داخل قهوه جوش و چای ساز ریخته و اجازه دهید برای حداقل ۱۰ دقیقه بجوشد. تکرار این کار به صورت مداوم در ماه می تواند از تجمع رسوبات و جرم ها جلوگیری کند و علاوه بر آن نوشیدنی های شما تغییر مزه نمی دهد.

۶.کشتن باکتری ها

تمیز کردن سریع خانه، آبلیمو دارای خاصیت ضد باکتری بالایی بوده و به از بین بردن باکتری ها کمک می کند.برای از بین بردن باکتری ها در کنار تخته های چوبی و یا کمد دیواری ها می توانید از این محلول جادویی استفاده کنید.چند قطره از آبلیمو را با مقداری آب جوش قاطی کرده و در محل های مورد نظر اسپری کنید سپس با یک دستمال تمیز محل را پاک کنید. به همین راحتی از شر باکتری ها خلاص می شوید.

بیشتر بخوانید: تمیز کردن سریع و آسان مایکروفر با ۸ روش خانگی عالی!

۷.بوی بد یخچال و ماکروویو

یخچال به دلیل نگهداری از مواد غذایی مختلف در طول شبانه روز این قابلیت را دارد که به سرعت بوی نامطبوعی بگیرد!شما می توانید برای جلوگیری از این کار مقداری آبلیموی تازه در آب حل کنید و در طبقه ی بالای یخچال بگذارید.

تمیز کردن سریع خانه، همین طور برای از بین بردن بوی ماکروویو می توانید،آبلیمو به همراه مقداری از آب را در ماکروویو به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه بجوشانید.از این روش در طول هفته 2 تا 3 بار استفاده کنید تا برای همیشه از شر بو های نامطبوع خلاص شوید.

۸.نابود کننده علف های هرز

تمیز کردن سریع خانه، آبلیمو می تواند علف های هرز کوچک را سریعا از بین ببرد ! اگر به فکر پاکسازی باغچه یا گلدان های خود هستید ، ترکیب آبلیمو با آب را بر روی علف های هرز اسپری کنید.فقط برای اینکار توجه کنید که  حتما آبلیمو به شاخه و برگ ها برخورد نکنه.

۱۰.مرطوب کننده محیط داخل خانه

تکه های لیمو به همراه آب می تونه روش خوبی برای مرطوب نگهداشتن محیط داخلی خانه ، مخصوصا در فصل پاییز و زمستون باشد.در یک ظرف فلزی مقداری آب ریخته و تکه های از لیمو تازه را به آن اضافه کنید و اجازه دهید کم کم آب ، بخار شود.

تمیز کردن سریع خانه

۱۱.با لکه های زرد لباس خداحافظی کنید

بعضی از ضد عرق ها و اسپری های بدن، وقتی با نمک بدن قاطی می شود ، باعث ایجاد لکه های زرد روی لباس می شود.این لکه ها معمولا سخت پاک شده و در اثر تکرار این اتفاق معمولا هاله هایی از خود را بجا می گذارد.

تمیز کردن سریع خانه، با آبلیمو ، جوش شیرین و آب جوش می توانید این مشکل را برای همیشه حل کنید.مقداری از جوش شیرین را در آب جوش و آبلیمو حل کرده و لباس لک دار ، را در آن قرار دهید بعد از گذشت ۳۰ دقیقه می توانید لباس را آبکشی کنید.

۱۲.لباس ها را بدون استفاده از مواد شیمیایی سفید کنید

تمیز کردن سریع خانه، وقتی لباس های سفید رو برای شست و شو به داخل لباس شویی گذاشتید ،می توانید به جای استفاده از وایتکس ، از یک فنجان آبلیمو استفاده کنید ! آبلیمو به روشن کردن لباس های نخی و پارچه های سفید کمک زیادی می کند.

۱۳.نرم کردن برس های سفت

حتما اگر با برس های رنگ سر و کار داشتید بعد از یک مدت مشخصی ، متوجه سفت شدن آن شده اید در این جور مواقع معمولا دیگر استفاده ای از برس نمی توانید کنید ! و چاره ای جز دور انداختن آن ندارید ! اما از این به بعد با روشی که مطرح می کنیم ، دیگر نیازی به انجام این کار نیست.

تمیز کردن سریع خانه، یک لیوان آبلیمو خالص را حدود ۵ دقیقه گرم کنید و سپس قلموی رنگ را در آن قرار دهید .بعد از ۱۵ دقیقه مکث ، قلمو رو با صابون بشورید.حالا یک قلمو تازه و کاملا نو دارید.

بیشتر بخوانید: ۱۰ جالب ترین کاربرد آب لیمو برای تمیز کردن آشپزخانه و از بین بردن بوی بد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 2 =

دکمه بازگشت به بالا