;
تناسب اندام و تغذیه

7 نشانه که نشان می دهد رژیم غذایی شما ناسالم است

برنامه کاهش وزن شما چگونه به نظر می رسد؟ آیا برای نتایج سریع “رژیم های غذایی معجزه آسا”مصرف می کنید، اما شکست می خورید؟ در اینجا نشانه هایی وجود دارد که نشان می دهد رژیم غذایی شما ناسالم است. رژیم غذایی سالم پایه و اساس یک زندگی سالم است. با تغذیه خوب، مواد مغذی مورد نیاز بدن خود را تامین می کنید و در عین حال وضعیت بدنی و سلامت کلی خود را بهبود می بخشید. اتخاذ عادات غذایی سالم نیز به پیشگیری از بسیاری از بیماری ها کمک می کند. در این مطلب وب سایت چشمک از سری مطالب تناسب اندام و تغذیه به بررسی نشانه های رژیم غذایی ناسالم پرداخته می شود.

بیشتر بخوانید: رژیم تخم مرغ برای کاهش وزن و تناسب اندام+ دستور رژیم 14 روزه

رژیم غذایی

از آنجا که هر فرد متفاوت است و همه موجودات نیازهای تغذیه ای متفاوتی دارند، هیچ توصیه کلی برای تغذیه سالم وجود ندارد. با این حال، نشانه های زیادی وجود دارد که نشان می دهد رژیم غذایی شما ناسالم است.

تغذیه سالم به شما امکان می دهد سبک زندگی سالمی داشته باشید. انتخاب دقیق رژیم غذایی نه تنها سلامت جسمی شما را بهبود می بخشد، بلکه سلامت روان شما را نیز بهبود می بخشد. یک رژیم غذایی سالم باید بر اساس نیازهای بدن شما باشد. حتی اگر ممکن است یک برنامه غذایی سالم مشترک برای همه وجود نداشته باشد، همیشه لازم است برخی از اصول اولیه را دنبال کنید که تضمین کند شما همیشه غذای سالم می خورید.

بیشتر بخوانید: 10 سالم ترین و مفیدترین سبزیجات که باید در رژیم غذایی گنجاند!

رژیم غذایی و کاهش وزن

تعادل کالری در رژیم های کاهش وزن مهم است. بدون کسری کالری، کاهش وزن و بدون کالری مازاد، افزایش وزن وجود ندارد. برای کاهش وزن، کسری متوسط ​​کالری حداکثر 300 تا 500 کیلو کالری در روز توصیه می شود.

با پیروی از یک رژیم غذایی متعادل، می توانید به بدن خود اجازه دهید در شرایط کمبود کالری سالم بماند و تمام مواد مغذی مورد نیاز برای عملکرد صحیح را داشته باشد. مهم نیست که هدف شما چیست، تغذیه همیشه فردی است. یک برنامه غذایی آماده که با زندگی روزمره شما همخوانی ندارد در درازمدت کارساز نخواهد بود. قبل از شروع رژیم کاهش وزن، باید نوع بدن خود را تعیین کنید. اگر بدنی از نوع اندومورف دارید، تمایل به افزایش سریع و آسان چربی دارید. میزان متابولیسم شما پایین تر است و کالری را آهسته تر می سوزاند.

در صورتی که دارای تیپ بدنی مزومورف از گروههای بدنی هستید، تنها در صورتی وزنتان افزایش می یابد که به میزان قابل توجهی بیش از حد لازم کالری مصرف کنید. تنقلات فرآوری شده و تنقلات بسیار مکرر یا مصرف سریع شکر می تواند منجر به افزایش وزن شود. اگر بدنی اکتومورف دارید، ممکن است نیازی به پیروی از رژیم لاغری نداشته باشید زیرا متابولیسم سریع شما اجازه نمی دهد به راحتی چربی ذخیره کنید.

بیشتر بخوانید: لاغری شکم و پهلو مخصوص خانم ها + 8 بهترین روش ساده و علمی

7 برتربن نشانه های رژیم غذایی ناسالم

چگونه برنامه کاهش وزن شما ممکن است درست نباشد؟ بعضی از رژیم های غذایی می تواند ناسالم باشد. رژیم های غذایی ناسالم در دراز مدت پایدار نیستند و می توانند منجر به بسیاری از بیماری های مختلف شوند. لحظه ای که رژیم را متوقف می کنید، می توانید وزنی را که با اثر یویو از دست داده اید کم کنید و همچنین سلامت خود را از دست بدهید. در اینجا نشانه هایی وجود دارد که نشان می دهد رژیم غذایی شما ناسالم است.

نشانه های رژیم غذایی ناسالم

 از نشانه های رژیم غذایی ناسالم: شامل نشدن برخی از گروههای غذایی

اکثر متخصصان تغذیه می گویند که هیچ غذایی وجود ندارد که هرگز نباید مصرف شود. با این حال، برخی از گروه های غذایی را می توان با قیمت بسیار کمتری در منو یافت. با این حال، رژیم هایی که به طور کامل یک درشت مغذی، از جمله کربوهیدرات ها را ممنوع می کنند، اغلب در طولانی مدت پایدار نیستند. به عنوان مثال، کربوهیدرات ها برای انرژی ضروری هستند. البته می توانید برای یک یا دو هفته غذاهای خاصی را حذف کنید و احساس خوبی داشته باشید. با این حال، اگر این تنها چیزی است که باعث کاهش وزن شما می شود به غیر از کاهش کالری دریافتی یا اندازه سهم، پس از شروع مجدد مصرف آن گروه غذایی شروع به افزایش وزن خواهید کرد.

بیشتر بخوانید: کاهش وزن با خوردن سبزیجات:با این ۱۷ روش برای همیشه لاغر می شوید

رژیم غذایی غذاهای آماده

اگر هر یک از وعده های غذایی در رژیم غذایی شما شامل وعده های غذایی آماده باشد، می تواند ناسالم باشد. برخی از افراد ممکن است چنین غذاهای آماده ای را مصرف کنند و احساس سلامتی کنند، اما این در دراز مدت درست نیست. هنگامی که به وعده های غذایی آماده عادت کردید، ایجاد انگیزه برای شروع دوباره آماده کردن وعده های غذایی می تواند سخت تر شود.

مطالعات نشان می دهد که فعالیت های بدنی بدون ورزش اغلب در افرادی که غذاهای آماده مصرف می کنند ناکافی است. اینها کالری هایی هستند که روزانه در طی فعالیت هایی مانند شستن ظروف یا خرد کردن سبزیجات سوزانده می شوند. هر چه غذاهای بسته بندی شده در رژیم غذایی بیشتر باشد، فعالیت بدنی کمتری انجام می شود. این حرکات کوچک به طور متوسط ​​390 کالری در روز می سوزاند.

از نشانه های رژیم غذایی ناسالم : رژیم غذایی با توصیه های ورزشی همراه نیست

ورزش برای کاهش وزن ضروری است. به تنهایی می تواند 3 درصد توده بدن را به شما بدهد. برنامه تغذیه ای که ادعا می کند ورزش غیرضروری یا حتی مضر است، مشکوک تلقی می شود.

فعالیت های بدنی علاوه بر کاهش وزن، فواید بسیاری نیز دارد. ورزش فواید زیادی دارد، از جمله مشکلات مقاومت به انسولین، جلوگیری از بی خوابی، بهبود عملکرد ریه، تقویت استخوان ها و جلوگیری از دردهای مزمن.

بیشتر بخوانید: کاهش وزن سریع و سوزاندن چربی: با این ۵ نکته طلایی در رژیم غذایی

هیچ مزیت دیگری به شما نمی دهد

اگر مشکلات دیگری مانند دور کمر بزرگ، سطح کلسترول یا گلوکز بالا، فشار خون بالا یا علائم درد مزمن دارید، ممکن است بخواهید در اسرع وقت وزن خود را کاهش دهید. در صورتی که برای از دست دادن وزن به رژیم های غذایی ناسالم تکیه کنید، ممکن است سلامتی شما بدتر شود.

اگر رژیم شما تنها چند ماه پس از شروع، منجر به کاهش وزن قابل توجه شما شده باشد، رژیم غذایی شما احتمالاً ناسالم است. ممکن است کالری کمتری بخورید و وزن کم کنید، اما رژیم غذایی شما ممکن است به اندازه رژیم غذایی سرشار از سبزیجات تازه، غلات کامل و پروتئین بدون چربی دوستدار قلب نباشد.

از نشانه های رژیم غذایی ناسالم :کاهش وزن بسیار کند است

بعد روانی و حس موفقیت انگیزه های قدرتمندی هستند. اگر نشانگر ترازو برای مدت طولانی تغییر نکند، ممکن است دلسرد شوید و از ادامه رژیم منصرف شوید. مطالعات نشان می‌دهد افرادی که بلافاصله پس از شروع رژیم غذایی به نتیجه می‌رسند، می‌توانند با انگیزه وزن بیشتری از دست بدهند و خطر کمتری برای به دست آوردن مجدد آن وزن‌ها دارند.

کاهش وزن بسیار سریع نیز مضر است، اما حتی، حذف ساده آب اضافی باقی مانده در بدن می تواند انگیزه شما را برای پیروی از رژیم غذایی ایجاد کند که به شما امکان می دهد بعداً چربی های اضافی را بسوزانید.

بیشتر بخوانید: اضافه وزن داری؟ با تغذیه آگاهانه سریع لاغر و خوش هیکل شو!

باعث شود که تنها غذا بخورید

اگر رژیم غذایی شما بسیار محدود است، به شما اجازه نمی دهد با دوستان در محل کار ناهار بخورید، یا نمی توانید عصرانه با اعضای خانواده شام ​​بخورید، لذا ممکن است در رعایت رژیم دچار مشکل شوید. در حالی که رژیم های بسیار محدود کننده نیاز به اراده فوق العاده ای دارند، اما در صورت رها شدن، باعث افزایش مجدد وزن می شوند.

نشانه های رژیم غذایی ناسالم

از نشانه های رژیم غذایی ناسالم : سبب بدخلقی شود

کاهش وزن آسان نیست، اما نباید به شکنجه تبدیل شود. در صورتی که دائماً گرسنه هستید، احتمالاً به این دلیل است که کالری شما تمام می شود یا کالری هایی که می خورید اشتهای شما را برآورده نمی کند. اگر بدخلق هستید، ممکن است به این دلیل باشد که مصرف کربوهیدرات شما ناکافی است یا رژیم غذایی شما خیلی محدود است. بدین ترتیب اگر رژیم غذایی شما بر خلق و خوی شما تأثیر منفی می گذارد، احتمالاً ناسالم است و باید فوراً آن را ترک کنید.

بیشتر بخوانید: کاهش وزن: با این ۱۴ دمنوش گیاهی شگفت انگیز به سرعت لاغر شوید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 4 =

دکمه بازگشت به بالا