;
زندگی

6 بهترین اسموتی و دمنوش کاهش دهنده اشتها جهت کاهش وزن

هنگامی که یک رژیم غذایی جدید شروع می شود، سرکوب اشتها، هوس غذایی و شیرینی با وجود اراده زیاد، می تواند بسیار دشوار باشد. با این حال، می توانید این وضعیت را با داروهای سرکوب کننده اشتها طبیعی معکوس کنید. رژیم غذایی مناسب و متعادل برای کاهش وزن موثر ضروری است. میل به خوردن اغلب وقتی افزایش می یابد که یک رژیم غذایی سالم به طور ناگهانی تغییر کند. مقاومت در برابر این اصرارها اغلب دشوار است. اما می توان از غذاهای سرکوب کننده اشتها در برابر این هوس های غذایی استفاده کرد که از دستیابی به اهداف کاهش وزن جلوگیری می کند. در این مطلب از سری مطالب تناسب اندام و تغذیه به بررسی 6 بهترین اسموتی و دمنوش کاهش دهنده اشتها جهت کاهش وزن پرداخته شده است.

بیشتر بخوانید: رژیم تخم مرغ برای کاهش وزن و تناسب اندام+ دستور رژیم 14 روزه

رژیم غذایی و کاهش وزن

اغلب سازگاری سریع با تغییرات رژیم غذایی برای دستیابی به اهداف کاهش وزن دشوار است. به همین دلیل، فردی که از رژیم غذایی پیروی می کند، در سازگاری با عادات غذایی جدید مشکل دارد. این فرآیند سازگاری ممکن است با احساس میل و احساس گرسنگی در ساعات مختلف روز همراه باشد. لذا داروهای سرکوب کننده اشتها برای تنظیم این احساسات در اختیار ما هستند. آنها روی معده برای سرکوب این هوس ها که منبع اصلی انحرافات غذایی هستند، عمل می کنند. در این میان استفاده از مواد غذایی و 6 بهترین اسموتی و دمنوش کاهش دهنده اشتها جهت کاهش وزن اهمیت پیدا می کنند.

مصرف غذاهای کاهش دهنده اشتها در طول وعده غذایی باعث ایجاد احساس سیری و مبارزه با احساس کمبود مواد مغذی می شود. هدف از سرکوب کننده های اشتها، محدود کردن هوس و سرکوب احساس گرسنگی است.

اسموتی و دمنوش کاهش دهنده اشتها جهت کاهش وزن

مواد غذایی برای کاهش اشتها

با مصرف غذاهای کاهش دهنده اشتها در حالت طبیعی می توان گرسنگی را کنترل کرد. بسیاری از میوه‌ها، سبزیجات و آجیل‌ها با خواص بسیار عالی سرکوب‌کننده اشتها باید اساس رژیم غذایی ما را تشکیل دهند.

طیف گسترده ای از سرکوب کننده های طبیعی اشتها مانند سیب، موز، خربزه، زردآلو خشک، آناناس و بادام هندی وجود دارد. انتخاب محصولات طبیعی غیر اعتیادآور یک گزینه عالی است که خطرات سلامتی کمتری را به همراه دارد و به شما امکان می دهد به روشی سالم وزن کم کنید.

به عنوان بخشی از رژیم غذایی، معمولاً توصیه می شود که غذاهای خود را بپزید. این برنامه با بازگرداندن لذت آشپزی و غذا خوردن به برقراری ارتباط خوب با غذا کمک می کند. غذاهای کاهش دهنده اشتها را می توانید به عنوان میان وعده یا حتی وعده های غذایی کاهش وزن استفاده کنید. مهمترین یا 6 بهترین اسموتی و دمنوش کاهش دهنده اشتها برای کاهش وزن عبارتند از:

بیشتر بخوانید: لاغری شکم و پهلو مخصوص خانم ها + 8 بهترین روش ساده و علمی

6 بهترین اسموتی و دمنوش کاهش دهنده اشتها جهت کاهش وزن

تهیه و مصرف داروهای سرکوب‌کننده اشتها به شما کمک می‌کند دوباره با غذا ارتباط برقرار کنید و همچنین خستگی را از بین ببرید. دستور العمل های پیش غذای خانگی زیادی وجود دارد که می توان آن ها را در چند دقیقه و به راحتی تهیه کرد.

پودینگ چیا

دانه های چیا به داشتن خواص سرکوب کننده اشتها شناخته شده اند. خواص سرکوب کننده اشتها دانه چیا به این دلیل است که در تماس با مایع به راحتی متورم می شود و معده را پر می کند. دانه چیا همچنین سرشار از فیبر است و تاثیر مثبتی بر هضم غذا دارد. این دانه ها که کمک کننده لاغری واقعی هستند، اثر سیری سریع ایجاد می کنند و عملکرد روده را تسهیل می کنند.

برای تهیه پودینگ چیا فقط به دو ماده نیاز دارید: 200 میلی لیتر شیر برای 2 قاشق غذاخوری چیا. به غیر از شیر معمولی، می توانید از شیرهای گیاهی مانند شیر نارگیل، شیر جو دوسر و شیر سویا نیز استفاده کنید. نسبت ها باید با مقدار مورد نظر پودینگ تطبیق داده شود. تهیه آن بسیار ساده است. به سادگی شیر را در ظرفی روی دانه ها بریزید و بگذارید چند ساعت یا یک شب قبل از مصرف در یخچال بماند. این دستور غذا را می توان با افزودن مواد دیگری مانند عسل، میوه و ادویه ها به ذائقه شخصی تغییر داد.

بیشتر بخوانید: کاهش وزن سریع و سوزاندن چربی: با این ۵ نکته طلایی در رژیم غذایی

موز و کاکائو از جمله بهترین اسموتی و دمنوش کاهش دهنده اشتها برای کاهش وزن

موز به عنوان یک سرکوب کننده قوی اشتها شناخته شده است. اگرچه موز یک میوه پر کالری محسوب می شود، اما با تامین انرژی کافی برای سرکوب احساس گرسنگی به تنظیم گرسنگی کمک می کند. کاکائو یک ماده غذایی ناتوان کننده و یک سرکوب کننده قوی اشتها است. مصرف کاکائو در رژیم غذایی میل به چربی و شکر را کاهش می دهد و به شما کمک می کند برای مدت طولانی تری احساس سیری کنید.

برای تهیه یک کرم موز و کاکائو به عنوان دسر یا میان وعده، 4 قاشق غذاخوری پودر کاکائو را به 4 عدد موز اضافه کنید و مخلوط کنید.

اسموتی سبوس جو دوسر

جو دوسر سرشار از فیبر محلول است و یک سرکوب کننده موثر اشتها است. فیبرهای موجود در آن در معده متورم می شوند و احساس سیری سریع و طولانی مدتی را ایجاد می کنند. سبوس جو را اغلب می توان به عنوان میان وعده در طول رژیم مصرف کرد یا از آن برای تهیه اسموتی میوه استفاده کرد.

400  گرم تمشک، توت فرنگی، شاه توت یا زغال اخته را با 900 میلی لیتر شیر مخلوط کرده و 3 قاشق غذاخوری سبوس جو دوسر را اضافه کنید. برای شیرین کردن مخلوط می توانید از عسل استفاده کنید. جهت تهیه اسموتی بلغور جو دوسر، 4 عدد موز، 900 میلی لیتر شیر، 4 قاشق غذاخوری ماست و 3 قاشق غذاخوری جو را با هم مخلوط کنید. برای شیرین کردن نوشیدنی می توانید از شربت عسل یا آگاوه استفاده کنید.

اسموتی و دمنوش کاهش دهنده اشتها جهت کاهش وزن

بیشتر بخوانید: اضافه وزن داری؟ با تغذیه آگاهانه سریع لاغر و خوش هیکل شو!

اسموتی سیب و لیمو از جمله بهترین اسموتی و دمنوش کاهش دهنده اشتها برای کاهش وزن

سیب یکی از میوه هایی است که بیشتر به دلیل خواص سرکوب کننده اشتها شناخته شده است. این یک کمک واقعی برای کاهش وزن است، به لطف پکتین موجود در آن بسیار سیر کننده است. سیب علاوه بر تنظیم گرسنگی، عملکرد روده را تسهیل می کند و میوه ای بسیار کم کالری است.

لیمو به دلیل داشتن چربی سوزی، انرژی زا و کاهش اشتها برای کاهش وزن نیز توصیه می شود. برای تهیه اسموتی سیب و لیمو، یک عدد سیب را با یک دسته جعفری و 300 میلی لیتر آب مخلوط کنید، سپس آب لیمو را اضافه کنید.

املت سفید

املت سفید املتی است که با سفیده تخم مرغ تهیه می شود. بیشتر کالری موجود در تخم مرغ در زرده ذخیره می شود. بنابراین، سفیده تخم مرغ کالری کمی دارد. سفیده تخم مرغ خاصیت سیر کنندگی دارد و یک اشتها آور موثر است. سرشار از پروتئین و اسیدهای آمینه است.

یک املت سفید برای صبحانه انرژی کافی برای جلوگیری از خوردن میان وعده بین وعده های غذایی را فراهم می کند. برای تهیه املت سفید به 2 عدد سفیده تخم مرغ، 50 گرم قارچ، گیاهان معطر، نمک و فلفل نیاز دارید.

بیشتر بخوانید: کاهش وزن: با این ۱۴ دمنوش گیاهی شگفت انگیز به سرعت لاغر شوید!

دمنوش های گیاهی سرکوب کننده اشتها

بسیاری از چای‌های گیاهی سرکوب‌کننده اشتها وجود دارند که اثر سیرکننده‌ای را در کنار رژیم غذایی ایجاد می‌کنند.

دمنوش گیاهی با لیمو: 3 برش لیمو را با چای سبز یا سیاه مخلوط کنید.

چای گیاهی دارچین: یک قاشق غذاخوری پودر دارچین را در 400 میلی لیتر آب دم کنید.

دمنوش زنجبیل: یک قاشق غذاخوری زنجبیل رنده شده یا پودر شده را دم کرده و سپس لیموترش را اضافه کنید.

چای گیاهی نعناع و گوارانا: یک قاشق چایخوری نعناع تازه و 2 قاشق چایخوری گوارانا را در 400 میلی لیتر آب بجوشانید.

بیشتر بخوانید: بدن سالم و خوش فرم: ۱۰ روش خانگی ساده برای کاهش وزن سریع و آسان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + 9 =

دکمه بازگشت به بالا