;
تازه هادانش

هالووین چیست: ۹ حقیقت جالب، خنده دار و ترسناک درباره هالووین که قطعا نمی دانستید!

هالووین چیست: هالووین جشنی برای همه چیزهای شبح آور است و در ایالات متحده و کشورهای غربی با سنت های عجیب و غریب برگزار می شود. این کلمه از مفهوم All Hallow’s Eve عصر پیش از روز همه مقدسین، شکل گرفته است. هالووین برای اولین بار به عنوان یک جشن بت پرستی، توسط ایرلندی‌ها، اسکاتلندی‌ها و ولزی‌ها جشن گرفته شد.

این جشن در ۳۱ اکتبر هر سال برگزار می شود و در واقع یک جشن مذهبی است. این روز به عنوان تاریخ پایان تابستان و آغاز زمستان در میان بت پرستان نمادین بوده است. روز بعد از شب هالووین، روز تمام مقدسین نامگذاری شده است و مسیحیان این روز را جشن می گیرند. تصور می‌شود که هالووین تحت تأثیر فرهنگ سلت‌ها و جشن ساماهین بوجود آمده باشد. در این مطلب ۹ واقعیت جالب و خنده دار در مورد هالووین و سنت های عجیب آن آورده شده است. با چشمک همراه باشید.

بیشتر بخوانید: 10 قدرت باور نکردنی ملکه انگلستان که احتمالا نمی دانستید!

۱۰ حقیقت جالب، خنده دار و ترسناک درباره هالووین

۱.از افسانه ایرلندی جک خسیس می آید

افسانه ها حاکی از آن است که جک خسیس شیطان را دعوت کرد تا با او نوشیدنی بنوشد، اما جک نمی خواست هزینه نوشیدنی را بپردازد، بنابراین او شیطان را متقاعد کرد که خود را به یک سکه تبدیل کند. او به جای خرید نوشیدنی، سکه را به جیب زد و آن را نزدیک یک صلیب نقره ای در خانه اش نگه داشت و مانع از شکل گیری دوباره شیطان شد. او قول داد تا زمانی که جک را به مدت یک سال تنها بگذارد، شیطان را رها کند، و اگر جک بمیرد، شیطان روح او را نخواهد گرفت.

هالووین چیست، پس از یک سال، جک دوباره شیطان را فریب داد تا او را تنها بگذارد و روحش را نگیرد. وقتی جک مرد، خدا نمی‌خواست چنین آدمی در بهشت ​​باشد و شیطان، وفادار به قولش نیز او را به جهنم راه ندهد. جک تنها با یک ذغال سوزان برای روشن کردن مسیرش به شب فرستاده شد. او زغال سنگ را درون شلغم کنده کاری شده قرار داد و از آن زمان تاکنون در زمین پرسه می زند.

بر أساس این افسانه، مردم در ایرلند و اسکاتلند شروع به خلق آثار خود از فانوس های جک از شلغم، چغندر و سیب زمینی کردند. این سنت همراه با مهاجران به ایالات متحده آمد و مردم بومی آمریکای شمالی  برای ساختن فانوس از کدو تنبل استفاده می کردند.

 

 

هالووین چیست

۲.لباس های ترسناک برای “روح” طراحی می شود

لباس های امروزی جای لباس هایی را گرفته اند که برای نشان دادن ارواح طراحی شده اند. به علاوه این که بچه‌ها لباس بپوشند و مثل گداهای کوچک خانه به خانه بروند، عجیب است. مانند چندین فعالیت دیگر هالووین، این سنت را می توان به قرون وسطی و آیین های Samhain ربط داد. اعتقاد بر این بود که شبح ها در شب سامهین روی زمین راه می رفتند، بنابراین مردم برای دفع ارواح لباس ترسناک می پوشیدند.

از آنجایی که کلیسای کاتولیک شروع به جایگزینی جشن های بت پرستان با تعطیلات خاص خود کرد (مانند روز همه روح)، عمل روح سازی رایج شد و کودکان و بزرگسالان فقیر با لباس ارواح که غذا را در ازای دعا می پذیرند، خانه به خانه می رفتند.

بیشتر بخوانید: گیاهانی که خوش شانسی می آورند: ۱۰ گیاهی که ثروت، سلامتی و عشق را به خانه می آورد

۳.روشن ترین جک لنترن یا جشنواره کدو تنبل ۳۰۵۸۱ فانوس است

هالووین چیست، طبق رکوردهای جهانی گینس، بالاترین تعداد فانوس های روشن به نمایش گذاشته شده توسط شهر کین، نیوهمپشایر در سال ۲۰۱۳، ۳۰۵۸۱ عدد بود. کین، به نمایندگی از Let it Shine، رکورد ۸ بار از زمان تلاش اولیه را شکسته است.

۴.ذرت آب نبات در ابتدا خوراک مرغ نامیده می شد

اگرچه بسیاری استدلال می کنند که ذرت آب نبات طعمی شبیه خوراک مرغ دارد، اما نام اصلی آن این گونه نیست. در دهه ۱۸۸۰ توسط جورج رنینگر ایجاد شد و توسط شرکت شیرینی سازی گولیتز (شرکت ژله شکمی کنونی) در آغاز قرن به توده ها فروخته شد.

هالووین چیست، از آنجایی که ذرت همان چیزی است که برای غذا دادن به جوجه ها استفاده می شد، این شیرینی “خوراک مرغ” نامیده شد و جعبه با یک خروس رنگارنگ مشخص شد.

هالووین چیست

۵.فولکلور هالووین پر از فال و جادو است

فولکلور قدیمی انگلیسی در مورد هالووین مملو از خرافات و فال گیری است که هنوز هم باقی مانده است. مانند خوردن سیب یا اجتناب از گربه های سیاه. یکی از فولکلورها می گوید که اگر یک جوان مجرد در نیمه شب در حالی که آینه ای در دست دارد از پله ها به سمت عقب پایین بیاید، چهره ای که در آینه ظاهر می شود، معشوق بعدی او خواهد بود.

۶.روز مردگان

روز مردگان یا Dia de los Muertos از ۳۱ اکتبر تا ۲ نوامبر در مکزیک و چند کشور اسپانیایی دیگر برگزار می شود. ۱ نوامبر، Dia de los Inocentes، از کودکانی که مرده‌اند، تجلیل می‌شود و اعضای خانواده قبرها را با نفس نوزاد و ارکیده‌های سفید تزئین می‌کنند. در ۲ نوامبر، Dia de los Muertos، خانواده‌ها از بزرگسالانی که مرده‌اند قدردانی می‌کنند و گل همیشه بهار نارنجی را در مکان‌های قبر قرار می‌دهند.

هالووین چیست، جشن اصلی آزتک در واقع یک ماه به طول انجامید، اما زمانی که فاتحان اسپانیایی در قرن شانزدهم به مکزیک آمدند، این جشن ها با هم ادغام شد. این جشنواره را با روز کاتولیک تمام قدیسین برگزار کرد. جشن امروز ترکیبی از آیین‌های آزتک‌ها از جمجمه، محراب مردگان، غذا و نیایش است.

۷.ماسک مایکل مایرز در واقع ماسک ویلیام شاتنر است

فیلم کلاسیک ترسناک “هالووین” محصول ۱۹۷۸ را می توان به راحتی تنها در یک تصویر تشخیص داد: مایکل مایرز روان پریش در نقاب نمادین چهره رنگ پریده اش. بدون شک، این یک نگاه مهیج است که در فیلم‌های اسلشر، وحشت را در دل نوجوانان مهمان‌دار ایجاد کرده است.

هالووین چیست، این فیلم در واقع با بودجه محدودی فیلم‌برداری شد که خدمه از ارزان‌ترین ماسکی که می‌توانستند استفاده کردند: ماسک کاپیتان جیمز کرک کاپیتان سفر ستاره‌ای ۲ دلاری. آنها آن را با اسپری سفید رنگ کردند و سوراخ های چشم را تغییر دادند و ویلیام شاتنر را فوق العاده ترسناک نشان دادند.

بیشتر بخوانید: معرفی 5 معروفترین گلادیاتورها در روم باستان

هالووین چیست

۸.هالووین از یک جشن باستانی سلتیک سرچشمه گرفته است

به گزارش History.com، هالووینی که امروزه می شناسیم می توان ریشه های ان را در جشنواره پایان برداشت باستانی سلتی در Samhain ردیابی کرد. در طول سامهین، مردم برای دفع ارواح شیطانی آتش روشن می کردند و لباس می پوشیدند.

در قرن هشتم، پاپ گرگوری سوم، در تلاش برای گسترش مسیحیت، اول نوامبر را به عنوان روز تمام قدیسین اعلام کرد و برخی از آداب و رسوم سامهین را در آن گنجاند. روز همه مقدسین را همه مقدسات نیز می‌نامیدند و شب قبل، زمانی که جشنواره سنتی سامهین در مناطق سلتیک برگزار می‌شد، شب یادگاران نامیده می‌شد.

۹.یک سنت خنده دار به نام شب گدایان

شب قبل از هالووین، کودکان خردسال در Des Moines برای شب گدایان به خیابان ها آمدند. بر اساس مقاله ای در Des Moines Register، این رویداد در حدود سال ۱۹۳۸ به عنوان راهی برای جلوگیری از خرابکاری و ارائه راهی امن تر برای لذت بردن از هالووین به کودکان کوچکتر آغاز شد.

هالووین چیست، شب گداها شباهت زیادی به ترفندهای معمولی دارد، با این تفاوت که بچه‌ها مجبورند یک جوک، شعر یا یک «ترفند» برای یک غذا بگویند. بهترین قسمت؟ این جوک‌ها به شدت ناله‌آور هستند، مانند: “اگر باران‌های آوریل گل‌های اردیبهشت می‌آورند، گل‌های اردیبهشت چه می‌آورند؟”

بیشتر بخوانید: 10 ثروتمندترین کشورهای جهان بر اساس تولید ناخالص داخلی

هالووین چیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + 7 =

دکمه بازگشت به بالا