;
تناسب اندام و تغذیهزندگی

کاهش وزن و از بین بردن چربی شکم با ۲۰ روش سالم و ساده تا عید نوروز!

کاهش وزن و از بین بردن چربی شکم: یکی از دغدغه‌های خانم‌ها و آقایانی که دوستدار تناسب اندام هستند، لاغری شکم و پهلو و سوزاندن چربی‌های آن است. تغذیه سالم و پرهیز از دریافت چربی‌ها و مواد غذایی چاق کننده و انجام برخی از ورزش‌ها به شما کمک می‌کند دچار چاقی موضعی به خصوص چاقی شکم نشوید.برای رسیدن به لاغری سریع شکم اصول و توصیه‌هایی وجود دارد که با رعایت کردن این اصول می‌توانید خیلی زود و راحت از چربی‌های شکم خلاص شوید و وزن کم کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین معجون لاغری: ۱۰ معجون شگفت انگیز چربی سوز برای لاغری سریع + دستور

۱.هدف خود را از کم کردن وزن بنویسید

کاهش وزن و از بین بردن چربی شکم، هدفتان از کاهش وزن چیست؟ آیا می‌خواهید به طور کلی وزن کم کنید یا تنها لاغر شدن شکمتان برای شما مهم است؟ به شما پیشنهاد می‌کنیم اهداف خود را در برگه‌ای بنویسید تا با دیدن هدف‌های خود انگیزه کافی برای کاهش وزن را داشته باشید.

بیشتر بخوانید: کدام نوع ماکارونی شما را چاق نمی کند + کالری انواع ماکارونی

۲.بیشتر از میزان مصرف خود کالری بسوزانید

برای لاغر شدن شما باید کالری مصرفی خود را کاهش داده و با انجام ورزش و پیاده روی کالری بسوزانید تا لاغر شوید. با دریافت کالری کمتر و استفاده بیشتر از انرژی، چربی‌های ذخیره شده را بسوزانید. یک ساعت پیاده روی در روز با سرعت ۵ کیلومتر در ساعت حدود ۱۴۵ کالری می‌سوزاند.

شاید بپسندید: متولدین این ماه ها عاشقان و دلباخته های زیادی دارند!

۳.مقدار مصرف غذایتان را کاهش دهید

برای اینکه لاغرتر شوید و از شر چربی‌های دور شکم خلاص شوید باید مقدار غذایتان را کاهش داده و در ظرف‌های کوچک غذا بخورید. روغن و چربی را از غذای خود حذف کرده و هنگام خوردن سالاد از سس استفاده نکنید.

کاهش وزن و از بین بردن چربی شکم، همچنین بهتر است به آهستگی غذا بخورید و تا ۲۰ دقیقه بعد از غذا خوردن صبر کنید تا مطمئن شوید سیر شدید. اگر در رستوران غذا می‌خورید نیمی از غذای خود را به خانه ببرید و هیچ گاه پرخوری نکنید.

بیشتر بخوانید: اینطوری هم شام بخور، هم لاغر شو + ۴ راز لاغری آسان!

۴.برای لاغری این کارهای ساده را انجام دهید

۱- برای لاغر شدن، از محل مورد نظرتان دورتر پارک کنید و پیاده‌روی کنید.

۲- برای تردد در سطح شهر از دوچرخه‌سواری بهره ببرید.

۳- از پله‌ها به جای آسانسور یا پله برقی استفاده کنید.

۴- پس از وعده‌های غذایی پیاده روی کنید.

۵- از پشت میز کارتان، از جا بلند شوید تا کمی فعالیت کنید.

۶- فعالیت‌های لذت بخش مانند پیاده روی در طبیعت، رقص و بازی با فرزندتان را انجام دهید.

شاید بپسندید: هالیودی ها واسه اینکه زودتر لاغر شن از این ۶ ترفند استفاده می کنند!

۵.فیبر بیشتری بخورید

کاهش وزن و از بین بردن چربی شکم، مصرف غذاهایی که فیبر بیشتری دارند، موجب خواهند شد که برای طولانی مدت احساس سیری داشته باشیم. این مواد غذایی سبب پاکسازی بدن، پایین آمدن سطح کلسترول خون می‌شود.

۶.آهسته غذا بخورید

هرگز با عجله غذا نخورید زیر آهسته غذا خوردن سبب می‌شود مغزتان پیام سیری را زودتر دریافت کند و تمایلی به خوردن بیش از حد غذا نداشته باشید.

شاید بپسندید:  بهترین برنامه شروع کاهش وزن و لاغری با ۲ مرحله برای همه چاق ها!

کاهش وزن و از بین بردن چربی شکم

بیشتر بخوانید: رژیم لاغری کانادایی: با این رژیم لاغری پرطرف دار در ۱۵ روز لاغر و خوش هیکل می شوید!

۷.غذایتان را خوب بجوید

کاهش وزن و از بین بردن چربی شکم، جویدن بیشتر غذاها سبب بهبود فرایند هضم و جذب مواد مغذی در بدنتان می‌شود. سبب خواهد شد طعم و مزه غذا را بهتر درک کنید.

شاید بپسندید: آب کردن شکم بدون ورزش با ۸ روش جادویی!

۸.غذاهای تند بخورید

مصرف غذاهای تند سبب افزایش سوخت و ساز بدن شده و موجب می‌شود چربی و کالری بیشتری سوزانده و لاغرتر شوید.

۹.گرسنگی نکشید

کاهش وزن و از بین بردن چربی شکم، یک رژیم غذایی اصولی رژیمی است که در آن فرد گرسنه نمی‌ماند. اگر شما برنامه غذایی داشته باشید که در آن مدت زمان طولانی چیزی نخورید و گرسنه بمانید، بدنتان فکر می‌کند در زمان قحطی است بنابراین کالری‌ها را ذخیره کرده و نمی‌سوزاند.

شاید بپسندید: کاهش وزن بدون احساس گرسنگی با ۷ روش آسان و موثر!

۱۰.غذایتان را تا ساعت ۷:۳۰ شب بخورید

ساعات غذا خوردن در تناسب اندام نقش فراوانی دارد. اگر شامتان را دیر وقت بخورید و بلافاصله پس از آن بخوابید، دچار مشکلات گوارشی شده و غذایتان هضم نمی‌شود، بنابراین در برنامه‌ کاهش وزنتان اختلال ایجاد خواهد شد.

شاید بپسندید: فراموش کردن خاطرات بد با ۱۱ روش عملی و ساده!

۱۱.استرس خود را کاهش دهید

کاهش وزن و از بین بردن چربی شکم، استرس باعث افزایش ترشح هورمون‌هایی در بدن می‌شود که سبب برهم خوردن عادات غذایی و افزایش میل به غذاهای شیرین یا شور خواهد شد.

شاید بپسندید: کاهش وزن مخصوص آقایان: موثر ترین برنامه کاهش وزن آقایان که به آسانی شما را لاغر می کند!

کاهش استرس

۱۲.خواب کافی داشته باشید

کم خوابی سبب افزایش هورمون استرس در بدن و تجمع چربی شکم و کاهش میزان هورمون لپتین (کنترل اشتها) می‌شود و موجب خواهد شد فرد به مصرف مواد غذایی ناسالم مثل کیک، شیرینی، چیپس و… تمایل پیدا کند.

۱۳.قند مصرف نکنید

برای کنترل دیابت و کاهش قند خون خود به جای قند از شکر برگ استفاده کنید، این مواد طبیعی که کالریشان صفر است در همه فروشگاه‌ها وجود دارند.

بیشتر بخوانید: لاغری سریع با روش چینی ها: ۲۳ روش ساده که چینی ها برای تناسب اندام و کاهش وزن استفاده می کنند!

۱۴.از مصرف غذاهای سرخ‌کردنی اجتناب کنید

کاهش وزن و از بین بردن چربی شکم، به جای خوردن غذاهای سرخ کردنی که کالری و چربی فراوانی دارند و بسیار چاق‌کننده هستند از غذاهای آب‌پز شده و یا بخارپز استفاده کنید تا به کاهش وزن چشمگیری دست یابید.

۱۵.الکل مصرف نکنید

مصرف الکل به دلیل قند بالای آن باعث اضافه شدن کالری‌های غیرضروری به بدن و مختل شدن برنامه‌ ورزشی شما بعد از مصرف می‌شود.

کاهش وزن و از بین بردن چربی شکم

۱۶.میوه و سبزیجات به اندازه کافی بخورید

یک برنامه غذایی اصولی برای کاهش وزن برنامه‌ای است که در آن میوه و سبزیجات وجود داشته باشند. میوه و سبزیجات علاوه بر ویتامین‌ها فراوانی که دارند، فیبر فراوانی دارند و کم کالری هستند بنابراین برای کاهش وزن بسیار مفیدند.

کاهش وزن و از بین بردن چربی شکم، سعی کنید قبل از ناهار یا شام سالاد بخورید تا گرسنگی شما برطرف شده و کمتر غذا بخورید. شب‌ها برای شام یک ظرف بزرگ سالاد سبزیجات با یک غذای کم کالری میل کنید و در طول روز حتما میوه مصرف کنید.

۱۷.غذاهای نمکی را کم کنید

نمک سبب می‌شود آب در بدن حفظ شود و شکمتان نفخ کند، بنابراین در رژیم لاغری خود مصرف نمک و مواد غذایی پرنمک مانند خیارشور، نان‌های عدسی و اسنک و… را کنار بگذارید.

۱۸.برنج قهوه‌ای مصرف کنید

کاهش وزن و از بین بردن چربی شکم، برنج قهوه‌ای دارای فیبر بیشتر و کالری کمتری است که با خوردن آن طولانی مدت احساس سیری و اشباع بودن می‌کنید. برنج قهوه‌ای سرشار از سبوس است و سبب کاهش میزان کلسترول خواهد شد.

۱۹.ورزش کنید

برای لاغری شکم حداقل ۳ بار در هفته باید ورزش کنید. ورزش‌های هوازی مانند شنا، دوچرخه سواری، دو، پیاده روی، طناب زدن و… تاثیر زیادی در کاهش وزن دارند. برای کاهش موثر چربی شکم، سه تا پنج بار در هفته، هر بار ۳۰ دقیقه فعالیت‌های هوازی نسبتا شدید صبح‌ها قبل از خوردن صبحانه انجام دهید.

۲۰.این خوراکی‌های را بیشتر مصرف کنید

جودوسر

مصرف جوی دوسر در صبحانه سبب می‌شود انرژی تان تا زمان ناهار تامین شود و تمایلی به خوردن مواد غذایی پر کالری نداشته باشید. در نتیجه سرعت سوخت و ساز بدن افزایش یابد و شما لاغر شوید.

بادام

پروتئین‌ها و چربی‌های اشباع نشده موجود در بادام با گرسنگی مبارزه می‌کنند و خاصیت سیرکنندگی دارند بنابراین با مصرف بادام بسیاری از افراد وزنشان کاهش می‌یابد و چربی‌های شکمی خود را از دست می‌دهند.

کاهو

کاهو حاوی فیبر و آب فراوانی است که مصرف آن سبب احساس سیری بیشتر خواهد شد.

کاهش وزن و از بین بردن چربی شکم

لوبیا

لوبیا به دلیل فیبر و پروتئین بالا موجب احساس سیری بیشتر می‌شود به طوری که شما نیازی به خوردن غذاهای دیگر نخواهید داشت.

چای یخی

به جای نوشیدنی‌های پرکالری مانند نوشابه و دلستر، چای یخی مصرف کنید تا کالری مصرفی شما و چربی‌هایتان در طولانی مدت کاهش یابد.

سرکه سیب

سرکه سیب با تحریک آنزیم چربی‌سوزی سبب تنظیم سطح قند خون و کاهش احساس گرسنگی و سیری می‌شود.

بیشتر بخوانید: رژیم شوک، رژیمی ۱۴ روزه برای کاهش وزن و آب شدن سریع پهلوها!

دارچین

دارچین دارای طبع گرمی است و برای لاغر شدن افراد سرد مزاج مفید است، زیرا سوخت و ساز بدن و چربی سوزی را افزایش می‌دهد. از دارچین می‌توانید به جای شکر استفاده کنید.

آب

برای لاغر شدن همیشه آب بنوشید چرا که آب اشتها را کم و سرعت سوخت و ساز بدن را افزایش و بدن را پاکسازی می‌کند پس همیشه ۸ لیوان آب در روز بنوشید و حتما قبل از غذا آب خنک بخورید تا بدن برای گرم کردن آن کالری بیشتری بسوزاند و وزن کاهش یابد.

آجیل

آجیل میزان زیادی فیبر و اسیدهای چرب امگا ۳ دارد که باعث کاهش میزان کلسترول و لاغری شما می‌شود.

کنجد

کنجد دارای طبع گرم است و موجب چربی سوزی در می‌شود.

کاهش وزن و از بین بردن چربی شکم

هل

هل سبب لاغری و کاهش وزن می‌شود، زیرا خاصیت چربی سوزی دارد.

چوب میخک

چوب میخک در لاغری اثر مثبتی داردپس آن را جایگزین مواد غذایی مضر کنید.

زردچوبه

برای بالا بردن سلامتی و افزایش جذب و هضم چربی‌ها از زرد چوبه استفاده کنید.

سیاه دانه

سیاه دانه خواص زیادی برای سوزاندن چربی‌های شکم و پهلو دارد پس از آن غافل نشوید.

بیشتر بخوانید: رژیم شوک برای کاهش وزن: رژیمی ۱۴ روزه برای لاغری سریع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + نوزده =

دکمه بازگشت به بالا