;
تناسب اندام و تغذیهزندگی

کاهش وزن سالم و بی خطر با ۸ روش موثر و ساده!

کاهش وزن سالم و بی خطر: همه ما می دانیم که توصیه های کاهش وزن می تواند بسیار گیج کننده و عجیب غریب باشد. از رژیم های عجیب مد روز گرفته تا محصولات لاغری جادویی! این مسئله مهم است که محتاط باشید و به دنبال راه حل های خیلی سریع نباشید. با این حال، در میان این همه سر و صدا، راه و روش های واقعی و مؤثری وجود دارد که توسط متخصصین و کارشناسان تائید می‌شوند که می‌توانند به شما در رسیدن به اهداف کاهش وزن کمک کنند.

مهمترین مسئله این است که شما باید بر بهبود کیفیت رژیم غذایی و تمرین های بدنی خود تمرکز کنید. از همه مهمتر این مسئله است همه راه ها برای همه افراد جواب نمی دهد و شما باید با توجه به شرایط و هدف خودتان آن ها را انتخاب کنید. در ادامه این مطلب تناسب اندام و تغذیه این روش ها را معرفی می کنیم و مورد بررسی قرار می دهیم.

بیشتر بخوانید: اگر جو دوسر را به این روش مصرف کنید برای کاهش وزن و لاغری معجزه می کند!

 راه های کاهش وزن اصولی و سالم

۱.مصرف پروتئین

برای کسانی که قصد کاهش وزن دارند، پروتئین در صدر فهرست راههای کاهش وزن قرار می‌گیرد. بدن شما برای هضم و جذب پروتئین کالری می‌سوزاند.

برای همین داشتن یک رژیم لاغری با پروتئین کافی می‌تواند بین 80 تا 100 کالری به کالری سوزانده شده در طول روز اضافه کند. پروتئین باعث می‌شود که زودتر سیر شوید و دیرتر احساس گرسنگی کنید.

پروتئین باعث می‌شود که زودتر سیر شوید و دیرتر احساس گرسنگی کنید. مطالعات نشان می‌دهد که با افزایش مقدار پروتئین با همان حجم غذا، افراد تا 400 کالری کم‌تر در طول روز مصرف می‌کنند. یک صبحانه پرپروتئین مثل تخم‌مرغ تاثیر چشمگیری دارد.

احتمالا بپسندید: مرد دوزنه و کلاهبرداری از نامزد پولدارش + جشنی که به جهنم تبدیل شد

۲.مصرف غذای کامل

یکی از راههای کاهش وزن این است که مواد اولیه، از محصولات منفرد انتخاب شوند. یعنی موقع درست کردن غذا از مواد اولیه واقعی مثل مرغ، گوجه، سبزیجات و حبوبات استفاده کنید.

در مقابل محصولات مرکب مثل پاستای آماده، کنسرو سبزیجات، ناگت منجمد و سس آماده مقدار زیادی کالری پنهان (عموما به صورت شکر) دارند.

بیشتر بخوانید: وظیفه زن نسبت به شوهر: هر زنی باید این کارها را برای شوهرش انجام دهد!

۳.خداحافظ غذای آماده

غذاهای آماده مقدار زیادی شکر، روغن و کالری اضافی دارند. بجای خریدن کنسرو تن ماهی، ماهی بخرید. گوجه را جایگزین رب کنید. بجای بستنی، ماست یونانی و میوه‌های یخ‌زده را منجمد کنید.

کاهش وزن سالم و بی خطر، در بین راههای کاهش وزن، هیچ نصیحتی بهتر از «درست کردن غذای واقعی» بجای خریدن غذای آماده نیست.

انگلیسی‌ها می‌گویند برای داشتن تغذیه سالم، از خریدن هر خوراکی که در تلویزیون تبلیغ می‌شود خودداری کنید.

محصولاتی مثل چیپس، پفک، بیسکویت و نوشابه. آیا تا به حال در تلویزیون تبلیغ سیب و کلم دیده‌اید؟!

شاید بپسندید: قاتل خاموش زندگی مشترک: زندگی مشترک امروزی این طوری متلاشی میشه!

کاهش وزن سالم و بی خطر

۴.مصرف آب

این که مصرف بیشتر آب می‌تواند به کاهش وزن شما کمک کند، موضوعی اثبات شده است. بیشتر افراد در حال حاضر آب کافی مصرف نمی‌کنند.

کاهش وزن سالم و بی خطر، مصرف نیم لیتر آب باعث می‌شود که به مدت یک ساعت، کالری مصرفی شما بین 25 تا 30 درصد افزایش پیدا کند.

مصرف آب کافی همچنین می‌تواند مقدار غذای مصرفی به خصوص در افراد بالای 30 سال را کاهش دهد. جایگزین کردن آب بجای نوشابه نیز باعث کاهش کالری دریافتی خواهد شد.

شاید بپسندید: عشق مردان مغرور: ۱۰ نشانه عاشق شدن مردان مغرور!

۵.مصرف قهوه تلخ

قهوه یک نوشیدنی سالم با مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان است که روند پیری را کند می‌کند. قهوه باعث افزایش سطح انرژی و سوزاندن بیشتر کالری در طول روز می‌شود.

مصرف مقدار مناسب قهوه علاوه‌بر کاهش وزن، از خطر ابتلا به دیابت نوع دوم هم می‌کاهد. قهوه باعث می‌شود که بدون دریافت کالری، احساس سیری کنید و غذای کم‌تری بخورید.

کاهش وزن سالم و بی خطر، بهتر است قهوه را با شکم خالی نخورید. چرا که ممکن است پس از آن احساس کنید دلتان یک‌چیز شیرین می‌خواهد. برای رفع تلخی قهوه، یک لیوان آب بنوشید.

شاید بپسندید: مادر مهربان و دانا کودک عصبانی و پرخاشگر خود را با این روش آرام می کند!

۶.آرد سفید را محدود کنید

آرد سفید محصولی با ارزش غذایی کم‌تر است که فیبر هم ندارد. هضم این محصول بسیار ساده است و به سرعت باعث چاقی می‌شود. وضعیت آرد سفید در غذاهای پرکالری مثل پیتزا بدتر هم می‌شود.

کاهش وزن سالم و بی خطر، نان سفید، برنج سفید، شیرینی، اسنک‌ها و بسیاری از صبحانه‌های آماده از کربوهیدرات‌های تصفیه‌شده ساخته می‌شوند.

۷.چای سبز

کاهش وزن سالم و بی خطر، درست مثل قهوه، چای سبز هم یک نوشیدنی سالم با مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان است. چای سبز می‌تواند سرعت چربی‌سوزی در بدن شما را بالا ببرد.

یک‌بار دیگر تاکید می‌کنیم که بجای چای آماده یا کیسه‌ای، چای سبز طبیعی بخرید و خودتان آن را دم کنید.  طبیعی است که تنها با نوشیدن چای سبز وزن کم نمی‌کنید اما این نوشیدنی به روند کاهش وزن شما کمک می‌کند.

۸.میوه و سبزی بیشتری بخورید

میوه و سبزی از غذاهایی با ارزش غذایی بالا و کالری کم هستند. این خوراکی‌ها علاوه‌بر فیبر، مقدار زیادی ویتامین و مواد معدنی دارند.

مطالعات نشان می‌دهد که مصرف کافی میوه و سبزی یکی از ساده‌ترین راههای کاهش وزن است. میوه و سبزیجات تازه انتخاب مناسبی برای یک میان وعده سالم هستند.

کاهش وزن سالم و بی خطر، شما را کم‌تر می‌کند بدون آن که به مصرف کم‌تر غذا فکر کنید.

بیشتر بخوانید: لاغری آسان با رژیم تخم مرغ: ۳ کیلو کاهش وزن در ۳ روز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + سیزده =

دکمه بازگشت به بالا