;
زندگیکودک و مادر

مادر مهربان و دانا کودک عصبانی و پرخاشگر خود را با این روش آرام می کند!

روش های آرام کردن کودک پرخاشگر: کودک عصبی شما آنقدرها هم غیرقابل کنترل نیست چراکه خشم یک احساس عادی و طبیعی است و گاهی اوقات عصبانیت بخشی طبیعی از فرایند رشد یک کودک محسوب می شود. رفتار پرخاشگرانه بیش از حد در کودکان و کنترل خشم در آنها یک مسئله بسیار مهم برای والدین است. اگر شما نیز راه برخورد با کودک عصبانی و روش های آرام کردن کودک پرخاشگر را نمی دانید، با این بخش از کودک و مادر همراه شوید تا بدانید که مادران عاقل و موفق در تربیت فرزند، برای آرام کردن کودک عصبانی و پرخاشگر خود چه می کنند.

بیشتر بخوانید: اگه دختر داری، باید این ۹ مساله مهم رو بدونی!

۱.قصه گویی

برای آرام کردن کودک به داستان سرایی و قصه گویی بپردازید. قصه گویی شما باید در مورد پرخاشگری و عصبانیت کودک باشد، اینگونه کودک خیلی زود خودش را جای شخصیت داستان می گذارد. دقت کنید در داستان گویی او را از رفتن به جهنم و حیوانات، لولو و کتک و… نترسانید.

شاید بپسندید: متولدین این ماه ها عاشقان و دلباخته های زیادی دارند!

روش های آرام کردن کودک پرخاشگر

شاید بپسندید: مجرد ماندن: ۴ مهم ترین آسیب و تاثیر منفی مجرد ماندن که نمی دانستید!

۲.حمام و دوش گرفتن

روش های آرام کردن کودک پرخاشگر، در موقعیتی که کودکتان عصبانی است او را به بردن به حمام و آب بازی ترغیب کنید. دوش گرفتن با آب گرم و یا فرو رفتن در وانی مملو از آب گرم به آرامش اعصاب کمک می‌کند و موجب تنظیم ساعت بیولوژیک بدن برای خواب نیز موثر عمل می‌کند.

شاید بپسندید: مردا و زنای شکم بزرگ: اگه شکم بزرگی داری، این بیماری تهدیدت میکنه!

۳.ماساژ دادن

زمان عصبانیت کودک، پیش او بنشینید و آرام دست او را بگیرید و به ماساژ دست و بدنش بپردازید. ماساژ و لمس کردن احساس امنیت و اعتماد به کودک و احساس آرامش بیشتری به او می بخشد.

برایتان جالب خواهد بود: ۷ راز پنهان افراد خوش شانس

۴.بغل و در آغوش گرفتن

روش های آرام کردن کودک پرخاشگر، هنگام عصبانیت کودک بدون اینکه با او صحبت کنید،کودک عصبانی و بهانه گیرتان را بغل کنید و گرم و محکم در آغوش بگیرید، اینکار واقعاً به آرام تر شدن او کمک کرده و به بچه حس امنیت می‌دهد.

شاید بپسندید: این مواد غذایی خوشمزه رو اگه شب مصرف کنید مانع خواب راحت شما میشه!

۵.پرت کردن حواس کودک

روش های آرام کردن کودک پرخاشگر، ظرفیت توجه کودکان محدود است و خیلی راحت ذهن آنها از روی موضوعات مختلف منحرف می‌شود. هنگامی که کودکتان عصبی است، حواس او را به کار دیگری که به آن علاقه دارد، پرت کنید مثلا اسباب بازی، کتاب یا خوراکی مورد علاقه اش را به او بدهید و توجه او را به موضوع دیگر و جالبتری جلب نمایید.

بیشتر بخوانید: این ۶ رفتار همسرت رو هرگز تحمل نکن!

۶.نادیده گرفتن

زمانی کودکتان عصبی و در حال داد زدن است، هیچ واکنشی نشان ندهید و او را نادیده بگیرید و به او بگویید تا زمانی که داد بزنی من نمی توانم به صحبت های شما گوش دهم. در این روش کودک یاد می گیرد که با داد زدن به خواسته هایش نمی رسد و باید خشمش را کنترل کند البته این راهکار برای بچه هایی است که به سنی رسیده اند که قدرت درک و فهم مسائل را دارند.

احتمالاً بپسندید: چگونه عشق به همسرم را با تغییر شرایط زندگی حفظ کنم؟

۷.صحبت با کودک

روش های آرام کردن کودک پرخاشگر، وقتی عصبانیت فرزندتان فروکش کرد و او تا حدودی آرام شد، با او صحبت کنید و علت عصبانیتش را بپرسید و بگویید که عصبانیت گاهی کاملاً طبیعی است اما داد زدن و هل دادن، ضربه زدن، لگد زدن یا گاز گرفتن اشکال و ایراد دارد. به او بگویید هنگام عصبانیت خواسته اش را بگوید و صحبت کند و احساس خود را با حرف زدن بیان نماید.

شاید بپسندید: بی محبتی شوهر: شوهرم اصلا به من محبت نداره، با بی محبتی او چه کنم؟

۸.دور کردن کودک از موقعیت

برخی مواقع کودکان در موقعیتی قرار می گیرند که آنها را عصبانی می کند، در این مواقع او را از آن موقعیت دور کنید. ترک کردن موقعیت باعث آرام شدن کودکتان می شود.

بیشتر بخوانید: کودک درس خوان و نمونه: چگونه کودکان را بدون احساس خستگی به درس خواندن علاقه مند کنیم؟

۹.پیشنهاد غذا و خوراکی

گاهی کودک به علت گرسنگی پرخاشگر و عصبی می شود، در این مواقع حتما به کودک غذا و خوراکی مورد علاقه اش را بدهید تا آرام تر گردد.

شاید بپسندید: کودک و دیدن برخی صحنه ها: این ۶ صحنه نامناسب را هرگز نباید کودک تان ببیند!

۱۰.خواب

روش های آرام کردن کودک پرخاشگر، به خواب کودک توجه کنید، کمبود خواب از علت های عصبانیت کودکان است. اگر فرزند شما صبح زود از خواب بیدارشده برای بهبود خلق و خوی کودک حتما او را بعد از ظهر بخوابانید.

بیشتر بخوانید: جذب شدن مرد به زن: ۱۰ رفتار زنانه که دل هر مردی رو می بره!

روش های آرام کردن کودک پرخاشگر

شاید بپسندید: متولدین این ماه ها عاشقان و دلباخته های زیادی دارند!

۱۱.خرد کردن کاغذ

خرد کردن کاغذ، ترکاندن بادکنک و… از روش های کنترل خشم است. زمانی که کودکتان عصبانی است می توانید به او کاغذ بدهید تا خرد کند یا یک بادکنک به او بدهید تا باد کند و آن را بترکاند، این روش ها سبب می شود تا کودک خشمش را بتواند کنترل کند.

احتمالاً بپسندید: دختران مجرد: هرگز این جملات را به دختران مجرد نگویید!

۱۲.موسیقی

روش های آرام کردن کودک پرخاشگر، اگر کودکتان عصبی است، پخش یک موسیقی آرام بخش می تواند موثر باشد، موسیقی روحیه کودک را تغییر می‌دهد و موجب کاهش ضربان قلب و تنفس کودک خواهد شد و عصبانیت کودک را به شادی مبدل می‌کند.

بیشتر بخوانید: اگه با موی خیس می خوابی منتظر این ۹ اتفاق وحشتناک باش!

۱۳.کمک از مشاوره کودک

روش های آرام کردن کودک پرخاشگر، گاهی اوقات والدین نمی توانند خشم و عصبانیت کودک را برطرف کنند و علت یابی نمایند، بهتر است در این مواقع از مشاوره کودک کمک بگیرند،مشاور کودک به شما کمک می کند که چگونه رفتار کنید و از چه تکنیک هایی برای تربیت فرزند خود و کنترل خشم او استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: جنین از این چیزا متنفره و مادر هرگز این کارها رو انجام نده!

 

 

 

برایتان جالب خواهد بود

شاید بپسندید: بختک بیشتر سراغ این افراد می رود + خطرات و راه های رهایی از شر آن!

بیشتر بخوانید: روش ختم مجرب سوره کوثر برای کسب ثروت و پول !

احتمالا بپسندید: کاهش وزن و از بین بردن چربی شکم با ۲۰ روش سالم و ساده تا عید نوروز!

بیشتر بخوانید: ۸ رفتاری که نشان می ده شوهرت ازت سوءاستفاده می کنه!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × پنج =

دکمه بازگشت به بالا