;
خانواده و زناشوییزندگی

۸ رفتاری که نشان می ده شوهرت ازت سوءاستفاده می کنه!

نشانه های سوءاستفاده از همسر: در هر زندگی مشترکی، دو طرف معمولا از هم انتظاراتی دارند. مشکل اینجاست که گاهی اوقات و به طور ناخواسته، شریک زندگی می خواهد طرفِ مقابل آنطور که او تمایل دارد؛ رفتار و عمل کند. دانستن رفتار هایی که معمولا توسط افراد بیش از حد حساس سر می زند تا حرفِ خود را به کرسی بنشانند؛ کمک تان می کند تا در چنین شرایطی بر خود مسلط شوید و حربه شان را خنثی کنید. در این قسمت از خانواده و زناشویی با ما همراه باشید تا این رفتارها و شیوه خنثی کردنِ آن ها را با هم شناسایی کنیم.

بیشتر بخوانید: هیچ وقت به خاطر این ۶ دلیل ازدواج نکنید!

۱.اوضاع را وارونه جلوه می دهد

اگر از همسرتان انتقادی می کنید و نوک پیکان (انگشت اتهام) را به سمت خودتان می گیرد و به نوعی تقصیر را گردن شما می اندازد، احتمالا این کار را از روی احساس گناه و عصبانیت انجام می دهد. توصیه می شود که آرامش خود را حفظ کنید و با آرامش به همسرتان یادآوری کنید چیز هایی که مطرح می کنید؛ کارهایی هستند که خودتان هم انجامشان نمی دهید و نیت شما انتقاد سازنده برای زندگی بهتر بوده است.

بیشتر بخوانید: 7 مهمترین عامل که باعث می شود کسی عاشق تان شود!

نشانه های سوءاستفاده از همسر

بیشتر بخوانید: فراری دادن مردان: این رفتارهای زنانه هر مردی را فراری می دهد!

۲.نقش قربانی را بازی می کند

نشانه های سوءاستفاده از همسر، بعضی از افراد تصور می کنند که با مظلوم نمایی و نقش قربانی را بازی کردن می توانند به خواسته شان برسند؛ اما وقتی همسرِ شما سعی می کند با این ترفند از زیر بار مسئولیت شانه خالی کند، با لحنی آرام به او یادآوری کنید که از او چه انتظاری دارید؛ البته به این هم توجه کنید که نباید این حالت را با ابراز احساسات صادقانه ای که نیاز به حمایت دارند، اشتباه گرفت.

بیشتر بخوانید: شوهر وفادار و بی عیب و نقص: ۲۸ نشانه که شوهر شما وفادار و کامل است!

۳.شما را تحت فشار قرار می دهد

وقتی شخصی از شما سوالی می پرسد و جواب خاصی مدنظرش است؛ معمولا بدون اینکه به شما فرصتی بدهد انتظار پاسخ دارد. توصیه می شود در چنین شرایطی تصمیم نگیرید، بلکه برای فکر کردن به خواسته یا سؤال او زمان بخواهید. اگر همسرتان هم چنان از شما می خواهد که حتما جواب بدهید، به او بگویید که بعدا در مورد این مساله فکر خواهید کرد و قول می دهید که جوابش را بدهید.

احتمالا بپسندید: ازدواج با مرد زیبا: زیبایی مرد چه تاثیری در طول رابطه و ازدواج داره؟

۴.موقع بحث و مشاجره به خشم متوسل می شود

نشانه های سوءاستفاده از همسر، معمولا بعضی از افراد وقتی حرفی را می زنند و می ترسند که نتیجه نگیرند، صدایِ خود را بلند می کنند تا حرفشان را به کرسی بنشانند. گاهی اوقات چنین موقعیتی به داد و فریاد ختم می شود. زمانی که این اتفاق می افتد؛ توصیه می شود با آرامش به طرف مقابل بگویید که حرف های او غیر منطقی است. خیلی مهم است که این کار را با آرامش انجام دهید تا همسرتان بیشتر عصبانی نشود. اگر فکر می کنید که گوش نمی دهد؛ بحث را تمام کنید و ادامه اش را برای فرصت مناسب تری بگذارید.

احتمالاً بپسندید: علاقه مند کردن زن به مرد: ۵ ترفند باحال برای دوباره علاقه مند کردن همسر!

نشانه های سوءاستفاده از همسر

شاید بپسندید: متولدین این ماه ها عاشقان و دلباخته های زیادی دارند!

۵.نمی تواند خود را جای شما بگذارد

افراد معمولا در مواجهه با مشکلات دو نوع هستند؛ یا درک مشکل تان و همدردی با شما برایشان سخت است یا مشکلی که در موردش صحبت می شود را به مشکلاتی که خودشان تجربه کرده اند؛ ربط می دهند و در نتیجه گفتگو را به صحبت در مورد مشکلات خود منحرف می کنند. متأسفانه، کار خاصی برای کنترل این وضعیت وجود ندارد، اگر همسرتان شما را درک کرد که عالی است اما اگر نکرد، باید شخص دیگری را پیدا کنید که بتواند از شما حمایت کند و حرفتان را بزند.

بیشتر بخوانید: دختران و زنانی با این ۹ ویژگی مناسب ازدواج نیستند!

۶.تهدید می کند که به خود آسیب می رساند

نشانه های سوءاستفاده از همسر، معمولا این طور افراد با تهدید به خودکشی یا این که یک کاری دست خودشان می دهند، از شما باج گیری عاطفی می کنند. خیلی راحت هم نمی شود از کنار این تهدید ها رد شد؛ زیرا همیشه این ترس وجود دارد که طرف واقعا به خودش صدمه می زند. به هر حال بهتر است به خودتان یادآوری کنید که شما مسئول سلامتی و مرگ او در چنین شرایطی نیستید. اگر وضعیت بغرنج شد و احتمال عملی شدن تهدید وجود داشت؛ بهتر است با یک روانشناس مشورت کنید.

بیشتر بخوانید: ازدواج با دختر پولدار + مزایا و معایب

نشانه های سوءاستفاده از همسر

شاید بپسندید: ۱۱ راز زنی که شوهرش واسش میمیره!

۷.حقایق را تحریف می کند

نشانه های سوءاستفاده از همسر، اگر از او چیزی خواسته اید که انجام نداده و شما هم شک دارید، ممکن است شرایط را به نفع خودش تحریف کند؛ البته در چنین شرایطی ممکن است به حافظه خودتان هم شک کنید، اما اگر از خود مطمئن هستید، تسلیم نشوید. حتی اگر لازم شد جزئیات را برای او یادآوری کنید تا بفهمد شما حواس تان هست. در اینجا هم توصیه می شود با آرامش کارتان را انجام بدهید.

بیشتر بخوانید: ۵ ویژگی مهم زوج های خوشبخت

۸.تظاهر به نفهمیدن می کند

نشانه های سوءاستفاده از همسر، تظاهر به نفهمیدن، ترفند افرادی است که نمی خواهند کاری که از آن ها خواسته می شود را انجام بدهند. اول سعی کنید موقع پرسیدن یا توضیح چیزی، جمله بندی تان را عوض کنید و ببینید آیا باز هم نمی فهمد. دوم این که توپ را در زمین او بیندازید و بگویید که متوجه نمی شوید چه چیزی را متوجه نمی شود و دوباره سؤال تان را با آرامش تکرار کنید.

بیشتر بخوانید: ازدواج رمانتیک بهتر و موفق تره یا ازدواج توافقی؟

 

 

 

 

 

برایتان جالب خواهد بود

شاید جالب باشد: چرا مردان نمی توانند ابراز عشق کنند + ۱۰ دلیل جالب که نمی دانستید!

احتمالا بپسندید: جذب شوهر با ارسال پیامک به این ۱۰ روش خاص!

شاید بپسندید: دلسردی همسر: این ۶ رفتار باعث دلسرد شدن و دوری همسرتان می شود!

این مطلب هم جالب خواهد بود: جذب شدن مرد به زن: هر مردی جذب این ۵ ویژگی یک زن می شود!

بیشتر بخوانید: ازدواج با زن زیبا دوام داره یا نه + معایب و مزایا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × سه =

دکمه بازگشت به بالا