;
تناسب اندام و تغذیهزندگی

لاغری سریع با رژیم آب: با رژیم آب در ۷ روز لاغر شوید + مزایا و معایب آن

لاغری سریع با رژیم آب: آیا تا به حال چیزی دربازه Water diet یا همان رژیم لاغری آب درمان هفت روزه شنیده‌اید؟ در واقع باید بگوییم رژیم آب درمانی ۷ روزه شبیه روزه گرفتن در ماه رمضان می‌ماند و شما برای چند ساعت در روز نباید چیز جز آب تناول کنید. البته در نوع پیشرفته‌تر این رژیم شما در طول شبانه روز نمی‌‍‌توانید چیزی جز آب بنوشید.

رژیم آب درمانی ۷ روزه دارای قواعد خاصی است و انجام آن برای هر کسی مناسب نخواهد بود. به همین دلیل ما این مطلب را به طور کامل به این رژیم اختصاص داده‌ایم و قصد داریم درباره خود رژیم و فواید و معایب آب بیشتر صحبت کنیم. پس اگر قصد کاهش وزن بدن و لاغری اندام‌های تان را دارید، حتما تا انتها این مقاله با ما همراه باشید تا به طور کامل با این رژیم آشنا شوید.

بیشتر بخوانیید: رژیم شوک برای کاهش وزن: رژیمی ۱۴ روزه برای لاغری سریع

معرفی رژیم آب هفت روزه

خب همان طور که پیش‌تر اشاره کردیم در این رژیم غذایی که به رژیم آب درمانی ۷ روزه معروف است، تنها ماده غذایی مجاز آب خواهد بود و شما باید به مدت ۷ روز این رژیم را ادامه دهید. انجام این رژیم در سم زدایی بدن تاثیر فوق العاده‌ای داشته و به همین دلیل خیلی از افراد نه برای لاغری که برای دفع سموم بدنشان این رژیم را استفاده می‌کنند.

از آنجایی که این رژیم متعلقات خاصی ندارد، کافی است که یک لیوان آب ولرم در دسترس داشته باشید تا بتوانید این رژیم را آغاز کنید. همچنین باید به این نکته اشاره کرد که در اصل آب درمانی هفت روزه برای لاغری نمی‌باشد و بیشتر جنبه سم‌زدایی و پاکسازی بدن را دارد اما با توجه به این ‌که کالری دریافتی شما از این رژیم در طول روز صفر خواهد بود، در کاهش وزن و لاغری تاثیر خوبی خواهد داشت. بنابراین شما با انجام این رژیم در کنار پاکسازی بدن، کاهش وزن را هم تجربه خواهید کرد.

لاغری سریع با رژیم آب، به دلیل آن که در این بازه زمانی بدن چیزی جز آب را دریافت نمی‌کند و خوردن باقی مواد غذایی ممنوع می‌باشد، این رژیم از ریسک بالایی برخوردار بوده و برای تمامی افراد مناسب نمی‌باشد.

شاید بپسندید: اگر بدونی این سبزی چقدر خاصیت داره، هر روز استفاده اش می کنی!

لاغری سریع با رژیم آب

شاید بپسندید: 10 مهترین فواید تخم مرغ آب پز که قطعاً سلامتی شما را تضمین می کند!؟

میزان کاهش وزن با رژیم آب درمانی هفت روزه چقدر است؟

لاغری سریع با رژیم آب، شاید در وهله اول این سوال در ذهن شما به وجود بیاید که با پیری از این رژیم چه مقدار از وزنشان را از دست خواهید دارد؟ قبل از آن که بخواهیم به این سوال پاسخ بدهیم، لازم است تا نکته مهمی را درباره این رژیم بازگو کنیم.

همان طور که ذکر شد این رژیم در لاغری شما و کاهش وزن شما موثر است اما نکته این‌ جا است که شما در این رژیم دائما گرسنه هستید و پس از اتمام دوره مورد نظر رژیم غذایی سابق خود را در پی خواهید گرفت به همین دلیل وزنی را که در این هفت روز از دست داده‌اید بازگشت خواهد داشت.

به این حال گفته می‌شود که شما پس از پایان دوره کاهش وزن را تجربه خواهید کرد. همچنین باید دقت داشته باشید که وزن کاهش یافته مربوط به آب، توده عضلانی و ذخیره کربوهیدارتی بدن شما می‌باشد و چربی‌های اضافه بدن شما تغییر نخواهد کرد. در واقع  شما برای از دست دادن چربی‌های تجمع پیدا کرده در اندام‌های خود، به رژیم‌های تخصصی‌تر و تمرینات ورزشی موثر نیازمند خواهید بود.

لاغری سریع با رژیم آب، بنابراین زمانی این رژیم برای شما کارساز خواهد بود که بخواهید برای هدف مهمی کاهش وزن فوری داشته باشید. البته در چنین شرایطی نیز توصیه می‌شود که از رژیم روزه داری و ورزش‌های هوازی کمک بگیرید.

در ادامه قصد داریم فواید، مضرات و نکات مهم برای انجام این رژیم را به شما عزیزان یادآور شویم. چرا که شما باید حتما قبل از انجام این رژیم ۷ روزه آگاهی کامل داشته باشید تا در صورت احساس بیماری و یا حالت تهوع و … رژیم را متوقف کرده و به پزشک مراجعه کنید.

شاید بپسندید: مصرف برنج به روش چینی ها: چینی ها برنج رو چطوری میخورن که چاق نمیشن؟

فواید رژیم آب

لاغری سریع با رژیم آب، در ابتدای کار قصد داریم درباره فواید رژیم آب درمانی ۷ روزه با شما عزیزان صحبت کنیم. در نظر داشته باشید که این رژیم زمانی می‌تواند برای شما فایده داشته باشد که شرایط بدنی شما در لیست ممنوعات این رژیم وجود نداشته باشد.

۱.سم‌زدایی و پاکسازی بدن

۲.آماده‌ شدن بدن افراد برای استفاده از یک رویه پزشکی

۳.کاهش وزن فوری اما نوع ناسالم و برگشت پذیر

۴.کمک به کاهش فشار خون و کلسترول بالا

۵.اتوفاژی(اتوفاژی به تجزیه و بازیافت بخش‌های قدیمی و خطرناک سلول‌ها اطلاق می‌گردد) موثر بدن

اجتمالاً بپسندید: ۳۰ سالگی: اگر سن‌تان از ۳۰ عبور کرده، دور این ۷ غذا و خوراکی‌ را مطلقا خط بکشید!

لاغری سریع با رژیم آب

شرایط ممنوعه برای رژیم آب

لاغری سریع با رژیم آب، همانطور که چندین بار در طور مقاله اشاره شد، پیروی از رژیم هفت روزه آب درمانی برای همه افراد مناسب نمی‌باشد و در صورت انجام آن با مشکلات متعددی مواجه خواهند شد. در واقع این رژیم یک سری ممنوعات دارد که در صورت مشاهده آن‌ها باید از انجام این رژیم خودداری فرمایدی. افرادی که نباید رژیم آب درمانی را تجربه کنند عبارتند از:

۱.افرادی که به تازگی خون و یا پلاسما آن را اهدا کرده‌اند.

۲.افرادی که به صورت مداوم الکل مصرف می‌کنند.

۳.خانم‌های که در دوره بارداری یا شیردهی هستند.

۴.افراد دارای کمبود وزن

۵.افراد دارای مشکلات قلبی

۶.مبتلایان به اختلالات تیروئیدی

۷.افراد زیر 20 سال

۸.افراد مبتلا به به دیابت نوع اول

۹.افراد دارای میگرن غیرقابل کنترل

۱۰.افراد مبتلا به بیماری‌های مربوط به کبد و یا کلیه‌

۱۱.افراد مبتلا به لوپوس

۱۲.افراد مبتلا به انواع سرطان

۱۳.افراد مبتلا به ایدز و یا بیماری‌های عفونی

۱۴.افراد دارای بی‌اشتهایی عصبی و یا پرخوری عصبی

۱۵.مبتلایان به مشکلات عروقی و یا جریان خون ضعیف

بیشتر بخوانیید: کاهش وزن بدون رژیم و ورزش: ۳ مرحله آسان و باورنکردنی برای کاهش وزن!

نکات ضروری درباره رژیم آب برای لاغری

لاغری سریع با رژیم آب، در این بخش از مقاله نکاتی را یاد آور خواهیم شد که رعایت آن به شما کمک خواهد کرد این رژیم را راحت‌تر پشت سر بگذارید و آسیبی به بدنتان وارد نکنید.

علی رقم آن که رژیم آب درمانی هفت روزه می‌باشد، توصیه می‌شود که این رژیم را بیشتر از سه روز طولانی نفرمایید.

لاغری سریع با رژیم آب، حتما پیش از آن که به طور جدی این رژیم را آغاز کنید، از چند روز قبل این رژیم را به طور چند روز در روز انجام دهید تا بدنتان به این شرایط عادت کرده و انجام آن برایتان قابل تحمل‌تر بشود.

فراموش نکنید که این رژیم نیاز به آمادگی بالای ذهن و بدن دارد بنابراین باید در طول دوره رژیم از انجام ورزش‌های سخت و طاقت فرسا اجتناب کنید و حتما استراحت کافی را برای خود لحاظ بفرمایید. داشتن خواب کافی در این رژیم اهمیت زیادی خواهد داشت.

لاغری سریع با رژیم آب، در صورت تمایل می‌توانید رژیم آب درمانی را به آرامی پیش ببرید و در ابتدا با کاهش حجم وعده‌های غذایی‌تان آن را آغاز کنید.

حتما قبل از شروع رژیم از مواد غذایی مقوی و دارای کالری بالا استفادهکنید تا در طول روز انرژی داشته باشید و قند خون تان کاهش پیدا نکند.

لاغری سریع با رژیم آب

عوارض رژیم آب درمانی ۷ روزه

لاغری سریع با رژیم آب، رژیم آب درمانی دارای معایب متعددی می‌باشد و با توجه با آن که شرایط بدنی شما به چه صورت باشد، عوارض این رژیم به صورت خفیف و یا شدید بروز خواهد کرد. به همین دلیل توصیه می‌شود که پیش از شروع این رژیم با کارشناس و یا پزشک مختصص مشورت کرده و طبق نظر او اقدام به پیری از رژیم آب درمانی فرمایید. برخی از معایب آب درمانی عبارت است از:

۱.خستگی و بی حالی

۲.داشتن ولع و پرخوری پس از اتمام رژیم

۳.افزایش استرس

۴.تغییرات خطرناک فشار خون

۵.احساس سرگیجه و عدم توانایی در تمرکز

۶.کاهش وزن کاذب، ناسالم و عضله‌ سوزی

۷.بازگشت وزن از دست رفته و حتی افزایش وزن پس از اتمام دوره

۸.به هم خوردن تعادل انسولین و تیروئید و همچنین الکترولیت بدن

۹.وخیم ‌شدن بیماری‌های زمینه‌ای افراد

۱۰.نازک شدن و ریزش شدید موها

۱۱.کاهش سدیم موجود در خون

سخن آخر

لاغری سریع با رژیم آب، اگر رژیم آب درمانی هفت روزه را برای کاهش وزن خود در نظر دارید، زمانی این رژیم برای شما سومند خواهد بود که در وهله اول شرایط جسمانی آن را داشته باشید و بخواهید در دوره‌ای کوتاه کاهش وزن فوری را تجربه کنید. در غیر این صورت شما نه تنها به کاهش وزنتان کمک نکرده‌اید که آسیب‌های متعددی را به بدنتان تحمیل کرده‌اید.

در واقع برای آن که بتوانید کاهش وزن سالم و پایداری را تجربه کنید، لازم است از رژیم غذایی اصولی و تمرینات ورزشی متناسب با شرایط بدنی را دنبال کنید. دقت داشته باشید که رژیم غذایی و تمرینات ورزشی زمانی تاثیر فوق العاده‌ای خواهد داشت که به صورت کارشناسی شده و اصولی برنامه ریزی شود. در چنین مواقعی شما باید با کارشناسان تغذیه و تمرینات ورزشی مشورت کنید و بهترین برنامه لاغری را متناسب با بدنتان دریافت نمایید.

بیشتر بخوانیید: کاهش وزن در ۲۰ روز: با این برنامه ۵ مرحله ای در ۲۰ روز می توانید لاغر و خوش اندام شوید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک − یک =

دکمه بازگشت به بالا