;
تناسب اندام و تغذیهسلامت

10 مهترین فواید تخم مرغ آب پز که قطعاً سلامتی شما را تضمین می کند!؟

فواید تخم مرغ آب پز: تخم مرغ حاوی مواد مفید بسیاری است، از اسیدهای آمینه گرفته تا اسید فولیک، از پروتئین گرفته تا مواد معدنی مانند آهن، روی و فسفر. به این ترتیب تخم مرغ، منبع غذایی مهمی است که تقریباً در هر وعده غذایی به خصوص در صبحانه ضروری است، چرا که به دلیل دارا بودن پروتئین، ویتامین ها و مواد معدنی موجود جزء ضروری یک برنامه تغذیه سالم محسوب می شود.

همچنین تخم مرغ یک غذای مفید برای کسانی است که به دنبال کاهش وزن هستند، چرا که این ماده غذایی سیری طولانی مدتی را فراهم می کند، به خصوص زمانی که آن را به صورت آب پز مصرف می کنیم. اما فواید تخم مرغ آب پز البته به این موارد محدود نمی شود. بیایید فواید تخم مرغ آب پز را که به لطف تمام مواد مفید و ارزش غذایی موجود در محتوای آن به بدن کمک می کند، یکی یکی و با جزئیات در بخش تناسب اندام و تغذیه مجله خبری چشمک بررسی کنیم.

شاید بپسندید: بوی بد تخم مرغ: چرا تخم مرغ در دسرها و غذاها بوی ضخم می دهد؟| چگونه بوی آن را کاهش دهیم؟

فواید تخم مرغ آب پز چیست؟

همه می دانیم که تخم مرغ ارزش غذایی بالایی دارد، اما ممکن است اطلاعات دقیقی در مورد فواید تخم مرغ آب پز نداشته باشید. پس همانطور که اشاره شده بیایید فواید تخم مرغ آب پز را یکی یکی بررسی کنیم:

احتمالاً بپسندید: کم خوابی و خطر مرگ: ۹ بلایی که کم خوابی سرتان می آورد!

سلامت استخوان ها را تضمین می کند

تخم مرغ آب پز به لطف مواد معدنی مانند ویتامین D، کلسیم و فسفر موجود در آن از سلامت استخوان ها پشتیبانی می کند. به همین دلیل مصرف تخم مرغ آب پز برای کسانی که در سن رشد و نمو هستند توصیه می شود.

احتمالاً بپسندید:  دلیل عمر طولانی ژاپنی ها کشف شد + ۹ غذایی که عمر ژاپنی ها را طولانی می کند!

فواید تخم مرغ آب پز

سلامت عضلات را تضمین می کند

از آنجایی که تخم مرغ آب پز یک منبع پروتئینی با کیفیت است، از سلامت ماهیچه ها پشتیبانی می کند. همچنین به بهبود سریع تر جراحات در عضلات کمک می کند.

احتمالاً بپسندید: اگر هر صبح ناشتا یک لیوان آبلیمو گرم بنوشید چه اتفاقی می افتد!؟ | فواید نوشیدن آبلیمو در ناشتا

سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند

تخم مرغ آب پز با تاثیر تمام مواد مفید موجود در آن، سیستم ایمنی بدن را در دراز مدت قوی تر می کند. خوردن 1 یا 2 تخم مرغ آب پز در روز توصیه می شود تا بدن در برابر بیماری ها مقاومت بیشتری داشته باشد. البته، باید با مشورت پزشک خود بفهمید که چه مقدار می توانید در روز بخورید و سپس مصرف منظم آن را شروع کنید.

احتمالاً بپسندید: درمان تپش قلب با داروی گیاهی + دلایل تپش قلب

قند خون را تثبیت می کند

تخم مرغ آب پز دارای شاخص گلیسمی پایینی است. به لطف این اثر، می تواند از افزایش و نوسانات ناگهانی قند خون جلوگیری کند.

احتمالاً بپسندید: ورزش مخصوص ژاپنی ها برای پیر نشدن و جلوگیری از میگیرن و آلزایمر!

احساس سیری طولانی مدت را فراهم می کند

تخم مرغ آب پز که قند خون را تثبیت می کند، می تواند راه حلی برای احساس گرسنگی باشد. در عین حال تخم مرغ، به دلیل ارزش غذایی بالایی که دارد،می تواند برای مدت طولانی در طول روز به شما احساس سیری دهد. در واقع می توان گفت یکی از پرمصرف ترین غذاها در سحرهای ماه رمضان تخم مرغ به دلیل همین اثرات است.

شاید بپسندید: منابع سرشار از پروتئین: ۱۵ ماده غذایی با بیشترین پروتئین

تخم مرغ آب پز

برای چشم مفید است

اگرچه ممکن است جالب به نظر برسد، اما تخم مرغ آب پز نیز می تواند اثرات مثبتی بر سلامت چشم داشته باشد. مواد مختلفی مانند یوتین و زآگزانتین موجود در تخم مرغ آب پز به عملکرد سالم چشم کمک می کند.

شاید بپسندید: خبر بد برای دوست داران گوجه سبز: کسانی که گوجه سبز با نمک می خورند در خطر بزرگی هستند!

برای سلامت قلب مفید است

اگرچه هر از گاهی بحث های زیادی در مورد اینکه آیا تخم مرغ باعث افزایش کلسترول می شود یا خیر وجود دارد، اما به طور کلی گفته می شود که تخم مرغ آب پز اثرات مثبتی بر کلسترول خوب دارد. تخم مرغ آب پز، که کلسترول خوب را افزایش می دهد، همچنین به عنوان HDL شناخته می شود.

شاید بپسندید: از بین بردن کلسترول با ۱۰ داروی خانگی ساده و بدون عوارض جانبی!

به کاهش وزن کمک می کند

تخم مرغ آب پز یکی از منابع غذایی است که اغلب در لیست های رژیم غذایی توصیه می شود، زیرا ارزش غذایی بالایی دارد و احساس سیری طولانی مدتی را ایجاد می کند.

شاید بپسندید: فواید نوشیدن آب لیمو: ۲۴ معجزه نوشیدن آب لیمو با شکم خالی که نمی دانستید!

فواید تخم مرغ آب پز

احتمالا بپسندید: صورت پر، شکم لاغر با یه نسخه ارزون گیاهی!

از عملکرد سالم مغز پشتیبانی می کند

تخم مرغ آب پز به لطف مواد مفید موجود در آن از عملکرد سالم مغز حمایت می کند و اثرات مثبتی به ویژه بر حافظه دارد. در حالی که حافظه را تقویت می کند، خطر ابتلا به ضعف های حافظه را که در سنین بعدی دیده می شود را نیز کاهش می دهد.

شاید بپسندید: با مصرف منظم و روزانه این نوشیدنی، مغز خود را سم‌زدایی کنید!

به بدن انرژی می دهد

تخم مرغ آب پز حاوی مقادیر زیادی پروتئین، ویتامین و مواد معدنی است و به بدن انرژی می دهد. به تناسب اندام در تمام طول روز کمک می کند، به خصوص وقتی که در صبحانه مصرف شود.

شاید بپسندید: عوارض مصرف پنیر: هشدار به کسانی که هر روز پنیر میخورن!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + 1 =

دکمه بازگشت به بالا