;
سلامتخواص گیاهان دارویی

بهترین نوشیدنی برای رفع تشنگی در ماه رمضان براساس توصیه های ابن سینا!

ماه رمضان همواره برای مسلمانان اهمیت داشته است. بر همین اساس پزشکان و اطبای اسلامی نیز در برداشت ها و مطالعات خود مسائل سلامت روزه و روزه داری را مورد مطالعه قرار می دادند. ابن سینا از جمله حکیمان مسلمانی است که در این زمینه تحقیقات و پژوهش های فراوان به انجام رسانیده است. ابن سینا، قرن ها پیش توصیه کرده است که برای تشنگی در ماه رمضان چه بخورید؟ بخش سلامت چشمک به بررسی بهترین نوشیدنی برای رفع تشنگی در ماه رمضان براساس توصیه های ابن سینا پرداخته است. همه آنچه که باید در مورد شربت تمر هندی بدانید، معجونی که از احساس تشنگی جلوگیری می کند، در این مقاله آورده شده است.

بیشتر بخوانید: خواص درمانی کلم: 6 دلیل مهم که باعث می شود کلم را دوست داشته باشید!

ابن سینا و توصیه های سلامت

ابن سینا یکی از نام‌هایی است که در حوزه پزشکی و سلامتهمواره یاد می شود. توصیه های زیادی لز ایشان برای بشریت به یادگار مانده است. او همچنین درباره غذاهایی که در ماه رمضان از احساس تشنگی جلوگیری می کند نیز صحبت کرده است. توصیه های ابن سینا که حتی قرن ها پیش توانسته بود پیشگام دنیای پزشکی مدرن باشد، در حال بررسی است.

او معتقد بود که برای اینکه در ماه مبارک رمضان، دچار مشکلاتی مانند خستگی، ضعف، فشار خون و قند نشوید، لازم است قبل از اینکه بدن برای ساعات طولانی مایعات مصرف نکند، یک لیست تغذیه مناسب تهیه کنید. وی برای این امر، یک نوشیدنی ویژه برای  رفع خستگی توصیه کرده است که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید: کمبود این 3 ماده مغذی باعث سفید شدن موها می شود

شربت تمرهندی بهترین نوشیدنی برای رفع تشنگی در ماه رمضان

شربت تمر هندی که خاصیت نشاط آور و مغذی دارد با میوه تمر هندی که شبیه خرما است، تهیه می شود. این میوه از جمله میوه‌های باارزش در جهان است، زیرا سرشار از ویتامین‌های C، E و B، کلسیم، آهن، فسفر، پتاسیم، منگنز و فیبر غذایی است. شربت تهیه شده از تمر هندی برای کسانی که در روزه داری دچار تشنگی می شوند، توصیه می شود.

شربت تمر هندی غنی شده و طعم دار شده با 40 ادویه دارویی مانند دارچین، زنجبیل، زردچوبه، هل، بادیان، رازیانه، جوز هندی، میخک، نه تنها انرژی می دهد، بلکه از سیستم ایمنی بدن نیز حمایت می کند.

از طرفی برای معده درد، دل درد، سرماخوردگی، آنفولانزا، انگل های روده، مشکلات روحی، روماتیسم و ​​دردهای عضلانی مفید است.

بیشتر بخوانید: سردردها از بیماری های احتمالی شما خبر می دهند!

نحوه مصرف

برای تهیه تمر هندی بیست گرم تمر هندی را درون یک لیوان آب ولرم قرار دهید. بگذارید آرام آرام محتویات آن درون آب ذوب شود. شما می توانید این شربت را به هنگام افطار و سحر میل نماید و از فواید شگغت انگیز آن برای رفع تشنگی بهره مند شوید.

بیشتر بخوانید: 10 بهترین مواد غذایی سرشار از آهن که می توانند جایگزین گوشت شوند!

فواید شگفت انگیز ترکیب سیر و عسل برای سلامت جسمی و جنسی مردان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + 17 =

دکمه بازگشت به بالا