;
سلامتبیماری ها

سردردها از بیماری های احتمالی شما خبر می دهند!

سردردهایی که کیفیت زندگی روزمره را کاهش می دهند و می توانند به دلایل مختلف ایجاد شوند، ممکن است نشان دهنده یک مشکل بزرگ باشند، حتی اگر مکرر و شدید نباشند. در اینجا 10 موقعیتی که باید مراقب آنها باشید آورده شده است. با مطلب بیماری های احتمالی ناشی از سردرد با بخش سلامت چشمک همراه باشید.

سردرد

سردرد ممکن است مداوم یا متناوب، نادر یا مکرر باشد که کل سر و یا بخشی از آن را درگیر کند. این یکی از شایع ترین مشکلاتی است که در زندگی روزمره با آن مواجه می شوید، اما اغلب علامتی است که با بسیاری از بیماری ها همراه است.

اکثر مردم قبول دارند که سردردهای گاه به گاه اجتناب ناپذیر هستند. اما سردرد ناگهانی یک علامت تهدید کننده است و می تواند نشانه ای از یک بیماری جدی باشد. به همین دلیل، مشکل اساسی سلامتی سردرد باید بررسی شود.

اغلب گفته می شود که درد یکی از طبیعی ترین و اولیه ترین نشانه های بیماری است و این گونه است که افراد وجود بیماری را تشخیص می دهند. صرف نظر از شکل، محل و علت درد، به دلیل درد، باید به پزشک متخصص مراجعه کرد.

سردرد بسیار شایع است و بیشتر آنها نشانه یک بیماری خطرناک نیستند، بلکه نشانه یک اختلال هستند. تصور می شود که 15 تا 20 درصد از همه افراد سردردهای مداوم یا گاه به گاه را تجربه می کنند.

بیشتر بخوانید: راهکارهای مقابله با آلرژی فصلی: در مقابله با آلرژی فصل چه باید کرد؟

 10 بیماری های احتمالی ناشی از سردرد

سردرد اگر 15 روز یا بیشتر در ماه، حداقل 3 ماه متوالی رخ دهد مزمن تلقی می شود. با این حال، حتی اگر برای مدت کوتاهی احساس سردرد می کنید، باز هم باید به متخصص مراجعه کنید. در اینجا 10 موقعیتی که سردرد شما می تواند در مورد خطرات سلامتی شما آشکار کند، آورده شده است.

بیشتر بخوانید: راهکارهای مقابله با آلرژی فصلی: در مقابله با آلرژی فصل چه باید کرد؟

استرس مزمن از بیماری های احتمالی ناشی از سردرد

استرس طولانی مدت می تواند باعث سردرد شود. عضلات گردن و پوست سر در موقعیت های استرس زا منقبض می شوند و این پاسخ فیزیکی بدن شما به استرس و اضطراب است. اگر مکرر سردرد دارید، به این فکر کنید که وقتی تحت استرس هستید چه اتفاقی می افتد. تکنیک های مدیریت استرس و درمان می تواند به شما کمک کند. مداخلات روان درمانی ممکن است مورد نیاز باشد. روش های مختلفی برای مدیریت استرس و اضطراب وجود دارد.

بیشتر بخوانید: فواید روغن میخک، از مسکن طبیعی ضد درد تا افزایش قوای جنسی در مردان

تشنگی

کم آبی یک مشکل جدی است که زمانی رخ می دهد که مایعات کافی در بدن باقی نمانده باشد.کنترل آن مهم است زیرا می تواند باعث سردرد شود. باید از مصرف آب کافی اطمینان حاصل شود. حجم کم خون به دلیل دریافت ناکافی آب به معنی دریافت اکسیژن کمتر به مغز است که باعث سردرد می شود.

مراقب علائم واضح کم آبی بدن، مانند ادرار زرد تیره، تشنگی و خشکی دهان باشید. برای آب بیشتر همچنین غذاهای غنی از آب مانند کرفس، هندوانه و گوجه فرنگی بخورید.

بیشتر بخوانید: خواص ترکیب زنجبیل، عسل و لیمو: از کاهش وزن تا افزایش قوای جنسی

کم خونی از بیماری های احتمالی ناشی از سردرد

کم خونی وضعیتی است که در آن کمبود گلبول های قرمز خون وجود دارد که اکسیژن را به بافت های بدن می رساند. می تواند علائمی مانند خستگی، ضعف و تنگی نفس ایجاد کند. همچنین می تواند باعث سردرد شدید شود. اگر علائم کم خونی دارید، حتما به یک متخصص مراجعه کنید تا تشخیص دهند که آیا واقعاً کم خونی است یا خیر. اگر به دلیل کمبود آهن یا ویتامین کم خونی دارید، می توانید با عادات غذایی سالم آن را معکوس کنید.

بیشتر بخوانید: خواص لیمو ترش: ۶ خاصیت بی نظیر لیمو برای سلامتی + کاهش وزن

بیماری های مزمن

سردرد یکی از علائم رایج بسیاری از بیماری های مزمن مانند فیبرومیالژیا، لوپوس و دیابت است. اگر سردرد مزمن دارید، حتما به یک متخصص مراجعه کنید تا مشخص شود در بدن شما چه می گذرد. حتی اگر مطمئن نیستید، مراجعه به پزشک را به تعویق نیندازید.

بیشتر بخوانید: ۲۰مواد خوراکی که میل جنسی زنان را افزایش می هد + سایر روش ها

مشکلات هورمونی

بیماری های احتمالی ناشی از سردرد

سطح استروژن درست قبل از قاعدگی کاهش می یابد، بنابراین بسیاری از زنان سردردهای مرتبط با PMS را تجربه می کنند. قاعدگی یکی از بزرگترین محرک های سردرد و میگرن برای زنان است. اما این تنها موقعیتی نیست که تغییر سطح استروژن می تواند باعث سردرد شود. هم دوره قبل از یائسگی و هم دوره پس از زایمان باعث کاهش قابل توجه استروژن می شود و اغلب با سردرد همراه است. هر تغییر هورمونی مهم می تواند باعث سردرد شود.

اگر متوجه شدید که سردردهای شما دوره ای و همزمان با تغییرات هورمونی است، با پزشک متخصص در این زمینه مشورت کنید. داروهای هورمونی مختلف می توانند دفعات و شدت سردردهای شما را کاهش دهند. اگر در دوران بارداری سردرد دارید به پزشک مراجعه کنید زیرا برخی از داروها برای زنان باردار بی خطر نیستند.

بیشتر بخوانید: فواید ترکیب شیر و دارچین برای سلامت جنسی مردان

مشکلات سینوسی از بیماری های احتمالی ناشی از سردرد

سردردهای ناشی از سینوس ها نیز بسیار شایع هستند. با این حال، بیشتر سردردهایی که تصور می شود سینوزیت هستند، بعداً به میگرن تبدیل می شوند. بنابراین اگر سردردهای مکرر در ناحیه سینوس یا صورت دارید، احتمالاً میگرن است. مطالعات نشان داده است که حدود 90 درصد از افرادی که برای سردردهای سینوسی به پزشک مراجعه می کنند، در واقع میگرن دارند. اگر سینوزیت باکتریایی دارید، سردرد باید پس از درمان التهاب برطرف شود.

اختلال در ریتم بیولوژیکی

آیا تا به حال متوجه شده اید که وقتی خیلی زود از خواب بیدار می شوید سردرد دارید؟ اختلالات بیولوژیکی ریتم می تواند باعث سردرد شود. زودتر یا دیرتر از حد معمول بیدار شدن می تواند شما را از ریتم بیولوژیکی خود خارج کند. همچنین، سفر اغلب محرک است. در حالی که گاهی اوقات نمی توان یک برنامه خواب را تعریف کرد، اما سعی کنید تا حد امکان یک برنامه خواب را حفظ کنید. با این کار از تکرار سردرد پیشگیری یا حداقل جلوگیری می شود.

بیشتر بخوانید: معجون شگفت انگیز ابن سینا برای تقویت حافظه و افزایش قدرت جنسی!

مصرف بیش از حد کافئین

کافئین اثر منقبض کننده روی رگ ها دارد. اگر هر روز قهوه یا سایر نوشیدنی های کافئین دار بنوشید، بدن شما به آن عادت می کند. بنابراین وقتی یک روز را حذف می کنید، رگ های خونی شما منقبض نمی شوند و ممکن است دچار سردرد شوید. این به یک دور باطل تبدیل می شود.

برای جلوگیری از سردردهای ناشی از کمبود کافئین و کافئین بیش از حد، توصیه می شود بیش از دو نوشیدنی کافئین دار در روز ننوشید.

استفاده بیش از حد از داروهای سردرد

درمان سردرد یک اثر بالقوه برگشت پذیر دارد. گاهی اوقات داروهایی که برای سردرد مصرف می کنید می توانند اثر معکوس داشته باشند. استفاده بیش از حد از مسکن ها می تواند درد را بدتر کند و کافئین موجود در برخی داروها می تواند باعث سردرد شود.

اگر داروهای بدون نسخه زیادی مصرف می کنید، سعی کنید آنها را برای یک روز کنار بگذارید یا مصرف خود را به شدت محدود کنید. البته در مورد راه های جایگزین با پزشک خود صحبت کنید.

بیشتر بخوانید: 10 بهترین مواد غذایی سرشار از آهن که می توانند جایگزین گوشت شوند!

گلیوما

تومورهای مغزی معمولاً تا زمانی که خیلی پیشرفته نشده باشند هیچ علامتی نشان نمی دهند. اگر متوجه شدید که سردرد جزئی از برنامه روزانه شما شده است، حتما به پزشک مراجعه کنید. سردردهای مکرر و شدید ممکن است نشانه تومور مغزی باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × دو =

دکمه بازگشت به بالا