;
درمان خانگیسلامت

از بین بردن کلسترول با ۱۰ داروی خانگی ساده و بدون عوارض جانبی!

قی: سطح بالای کلسترول می تواند باعث نگرانی شود و طبیعی است که در مورد آن احساس اضطراب کنید. بسیاری نگران خطرات مرتبط با کلسترول بالا، هزینه داروها و عوارض جانبی احتمالی هستند. در صورت بالا ماندن سطح کلسترول، پزشک ممکن است استاتین ها یا سایر داروها را برای کاهش کلسترول پیشنهاد کند.

تحقیقات نشان می‌دهد که افرادی که سطح کلسترول لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL) دارند ممکن است از استاتین‌ها سود ببرند، زیرا با کاهش خطر حمله قلبی و سکته مرتبط است. با این وجود، این داروها ممکن است با برخی عوارض جانبی ناخواسته همراه باشند. علاوه بر این، با انواع مختلف داروهای کلسترول موجود، دانستن اینکه از کجا شروع کنید می تواند چالش برانگیز باشد.

از بین بردن کلسترول، اما می توانید چند تغییر ساده در رژیم غذایی و سبک زندگی خود ایجاد کنید که می تواند مفید باشد. به عنوان مثال، استفاده از روش های طبیعی برای کاهش کلسترول ممکن است داروهای مورد نیاز مصرف را کاهش دهد. علاوه بر این، برخی از مواد موجود در اقلام روزمره آشپزخانه می تواند به کاهش سطح کلسترول بالا کمک کند. برای مدیریت کلسترول و سلامتی خود، درمان‌های خانگی سالم و عملی که در این مطلب سلامت آمده را بررسی کنید.

بیشتر بخوانید: جلوگیری از کلسترول بالا: ۱۰ نکته موثر برای جلوگیری از کلسترول بالا

۱.مصرف فیبر خود را افزایش دهید

یک رژیم غذایی سالم باید شامل فیبرهای غذایی محلول و نامحلول باشد تا خطر بیماری قلبی را کاهش دهد. مطالعات نشان داده‌اند که فیبر محلول می‌تواند به کاهش سطح کلسترول LDL (لیپوپروتئین با چگالی کم) کمک کند، که اغلب به دلیل افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی به آن «کلسترول بد» می‌گویند.

از بین بردن کلسترول، فیبر غذایی مانند یک اسفنج عمل می کند و به جذب چربی و کلسترول در هنگام خوردن غذاهای چرب یا غنی از کلسترول کمک می کند و در نتیجه سطح کلسترول خون را کاهش می دهد.

حتی زمانی که رژیم غذایی کم چرب و کم کلسترول مصرف می کنید، فیبر محلول همچنان می تواند به کاهش کلسترول کمک کند. منابع فیبر محلول عبارتند از جو دوسر، حبوبات، میوه ها (مانند پرتقال، گلابی و سیب)، نخود فرنگی و پسیلیوم. این فیبر محلول به تنظیم سطح قند خون شما کمک می کند و در نتیجه تولید کلسترول اضافی را کاهش می دهد.

بیشتر بخوانید: کاهش وزن بدون رژیم و ورزش: ۳ مرحله آسان و باورنکردنی برای کاهش وزن!

از بین بردن کلسترول

۲.زردچوبه کافی مصرف کنید

از بین بردن کلسترول، برای نتایج مطلوب، باید زردچوبه را به طور منظم در وعده های غذایی خود بگنجانید. تجمع پلاک در شریان ها را کاهش می دهد و خاصیت ضد باکتریایی دارد.

مطالعات نشان می دهد که خوردن کاری، غذاهای سبزیجات و سبزی حاوی زردچوبه می تواند به مدیریت سطح کلسترول کمک کند. علاوه بر این، نوشیدن یک لیوان شیر زردچوبه قبل از خواب می تواند مفید باشد.

احتمالاً بپسندید: تغذیه افطار تا سحر: ۱۰ مواد غذایی مهم و مفید افطار تا سحر!

۳.آملا خام بخورید یا آب آملا بنوشید

از بین بردن کلسترول، طبق یک مطالعه، مصرف روزانه یک یا دو میوه آملا می تواند سطح کلسترول بد را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. آملا، سرشار از ویتامین C، یکی از درمان های طبیعی عالی برای کاهش کلسترول است. علاوه بر این، به بازسازی و ترمیم بافت های بدن کمک می کند.

احتمالاً بپسندید: کم خوابی و خطر مرگ: ۹ بلایی که کم خوابی سرتان می آورد!

۴.چای سبز بنوشید

طبق تحقیقات، چای سبز حاوی کاتچین و سایر مواد آنتی اکسیدانی است که ممکن است به کاهش سطح کلسترول تام در بدن کمک کند و به شما احساس انرژی بدهد. بنابراین مصرف روزانه چای سبز می تواند به کاهش کلسترول بالا کمک کند.

شاید بپسندید: 10 مهترین فواید تخم مرغ آب پز که قطعاً سلامتی شما را تضمین می کند!؟

از بین بردن کلسترول

۵.مکمل های اسید چرب امگا 3 تولید شده از روغن ماهی

از بین بردن کلسترول، ماهی و روغن ماهی منابع عالی اسیدهای چرب امگا 3 هستند. به خصوص منابع فراوان شامل شاه ماهی، ساردین، قزل آلای دریاچه ای، سالمون، تن و سایر ماهی های چرب است.

طبق یک مطالعه، اسیدهای چرب امگا 3 موجود در ماهی احتمال ابتلا به بیماری قلبی را کاهش می دهد. بنابراین، مواد مغذی اضافی موجود در ماهی می تواند از سلامت قلب شما محافظت کند. علاوه بر این، ترکیب این مواد مغذی به همراه اسیدهای چرب امگا 3 می تواند آن را موثرتر کند.

از بین بردن کلسترول، خوردن یک یا دو وعده ماهی چرب در هفته ممکن است خطر حمله قلبی را کاهش دهد. مکمل های اسید چرب امگا 3 و سایر وعده های غذایی سرشار از این اسیدهای چرب ممکن است در صورت ابتلا به بیماری قلبی مفید باشند. گردو، روغن کانولا و سویا چند نمونه از منابع خوب هستند.

بیشتر بخوانید: مواد غذایی کاهش دهنده کلسترول:  ۱۱ غذای شگفت انگیز برای نابودی کلسترول!

۶.سیر

سیر به دلیل فواید سلامتی اش مشهور است و به یکی از اصلی ترین غذاهای هندی تبدیل شده است. از اسیدهای آمینه، ویتامین ها، مواد معدنی و مولکول هایی با اکسیژن حاوی گوگرد تشکیل شده است که همگی اجزای فعالی هستند که به سیر خواص دارویی می بخشند.

از بین بردن کلسترول، مطالعات علمی مختلف نشان داده اند که مصرف سیر می تواند به میزان قابل توجهی سطح کلسترول تام و LDL را کاهش دهد.

۷.بذر گشنیز

آیورودا از دانه های دانیا برای درمان بیماری های مختلف استفاده می کند که یکی از آنها کاهش سطح کلسترول مضر است. تخم گشنیز حاوی ویتامین های ضروری مانند ویتامین C، اسید فولیک، ویتامین A و بتاکاروتن است.

از بین بردن کلسترول، مصرف این دانه ها در اول صبح می تواند به افزایش سطح کلسترول خوب (HDL) بدن و کاهش سطح کلسترول بد (LDL) کمک کند.

۸.دانه شنبلیله

از بین بردن کلسترول، دانه های متی که به نام شنبلیله نیز شناخته می شود، از دوران باستان به عنوان ادویه، طعم دهنده و گیاه دارویی استفاده می شده است. آنها سرشار از ویتامین E هستند و خواص ضد دیابتی، ضد التهابی و آنتی اکسیدانی دارند.

تحقیقات نشان داده است که ساپونین ها و فیبر موجود در شنبلیله می تواند سطح کلسترول را کاهش داده و از تولید آن در کبد جلوگیری کند. بنابراین مصرف روزانه ½ تا 1 قاشق چایخوری دانه شنبلیله توصیه می شود.

شاید بپسندید: دلیل مبتلا شدن به دیابت: ۵ اشتباهی که باعث می شود به دیابت مبتلا شوید!

از بین بردن کلسترول

برخی از اصلاحات سبک زندگی برای کاهش کلسترول

از بین بردن کلسترول، داشتن یک سبک زندگی سالم به طور قابل توجهی بر تعادل کلسترول شما تأثیر می گذارد. بنابراین، آگاهی از عواملی که می‌توانند تأثیر پایداری بر سطوح لیپوپروتئین با چگالی بالا (HDL) داشته باشند، بسیار مهم است. برای تأثیر مثبت بر کلسترول خود، باید فعالیت بدنی و تغذیه سالم را در برنامه روزانه خود بگنجانید.

۹.تمرین منظم

ورزش منظم می تواند به طور قابل توجهی برای سلامت فرد مفید باشد و باعث افزایش کلسترول خوب و کاهش کلسترول بد شود. متأسفانه، سبک زندگی کم تحرک بسیاری از افراد بالای 40 سال می تواند برای سلامتی آنها مضر باشد و منجر به افزایش سطح کلسترول شود.

از بین بردن کلسترول، برای جلوگیری از این امر، بهتر است هر روز را با چند دقیقه تمرینات کششی ملایم مانند کشش کبرا، زانو تا سینه، حالت کودک و کشش پهلو به همراه یک برنامه منظم پیاده روی سریع به مدت 20 تا 30 دقیقه شروع کنید. .

۱۰ط.سیگار نکشیدن

ترک سیگار می تواند چالش برانگیز باشد، اما سیگار سطح کلسترول را تا حد زیادی افزایش می دهد، از این رو اصلاح سبک زندگی برای سلامتی بهتر ضروری است.

از بین بردن کلسترول، بسیار محتمل است که با ترک سیگار، این اثرات از بین برود. در واقع، پس از ترک سیگار، سطح HDL می تواند به محض سه هفته شروع به افزایش کند.

نتیجه

با توجه به این که افراد زیادی در سراسر جهان با مسائل مربوط به کلسترول سر و کار دارند، باید برای پیشگیری از آنها اقدام کنید. اتخاذ یک سبک زندگی سالم که شامل تغذیه مغذی و فعالیت بدنی منظم باشد، کلیدی برای جلوگیری از عوارض طولانی مدت و بالقوه کشنده است.

با این حال، به خودتان اجازه ندهید که از خود راضی باشید. اکنون زمان آن فرا رسیده است که از یک سبک زندگی غیرفعال و ناسالم به سبکی که شادابی و تندرستی را ارتقا می دهد تغییر دهید. انجام این کار به شما کمک می کند تا از مشکلات مربوط به کلسترول خلاص شوید و زندگی طولانی و سالمی داشته باشید.

بیشتر بخوانید: روش های خانگی درمان کلسترول: با خوردن این ۸ غذا کلسترول را درمان کنید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا