;
خانواده و زناشوییزندگی

نشانه های آمادگی برای ازدواج: ۱۴ نشانه که با شریک عاطفی تان ازدواج کنید

نشانه های آمادگی برای ازدواج: ازدواج و تشکیل زندگی مشترک نیاز به آمادگی و برنامه ریزی دارد. شما باید با فکر و برنامه برای ازدواج آماده شوید. به علاوه ممکن است نسبت به کسی علاقه مند شده باشید و تردید داشته باشید که با او ازدواج کنید یا نه. در بخش خانواده و زناشویی ۱۴ نشانه بررسی شده است که نشان می دهد شما می توانید با شریک عاطفی تان ازدواج کنید.

بیشتر بخوانید: فواید ازدواج: ۱۰ دلیل جالبی که چرا باید ازدواج کنید!

۱۴ نشانه که با شریک عاطفی تان ازدواج کنید

۱.به شریک عاطفی خود اعتماد دارید

توانایی اعتماد به یکدیگر پایه و اساس هر رابطه موفقی است. بدون آن، ممکن است عشق داشته باشید، اما ازدواج شما مملو از تنش خواهد بود. اعتماد داشتن به شریک عاطفی خیلی مهم است. به هر بخش رابطه سالمی در زندگی خود فکر کنید، از رابطه زناشویی تا یک شراکت تجاری. آیا شما به هم اعتماد دارید. اگر جواب مثبت است، شما می توانید با هم ازدواج کنید.

۲.اهداف شما همسو می شوند

نشانه های آمادگی برای ازدواج, زندگی ما به ندرت یک جاده مستقیم را دنبال می کند. آیا می دانید به کجا می روید؟ و مهمتر از آن، آیا با شریک زندگی خود صحبت کرده اید؟ وقتی در جهت‌های مختلف حرکت می‌کنید، سخت است که در یک صفحه با هم باشید. لازم نیست اهداف یکسانی داشته باشید، اما اگر بتوانید به نفع رابطه از یکدیگر حمایت کنید، در موقعیت خوبی هستید.

۳.با او احساس امنیت می کنید

احساس امنیت در رابطه شما را از سالها ناراحتی در زمان ازدواج نجات می دهد. پایه این کار با عدم قضاوت شروع می شود. آیا می توانید در کنار این فرد باشید؟ اگر تمام تلاش خود را می کنید که شخص دیگری باشید، تصور کنید که در سال های آینده چه حسی خواهید داشت. زیرا این امر می تواند بر عزت نفس و اضطراب شما تأثیر بگذارد.

بیشتر بخوانید: نشانه های عاشق شدن: اگر این ۱۰ نشانه را دارید، عاشق شده اید!

نشانه های آمادگی برای ازدواج

۴.روزهای سختی را دیده اید

نشانه های آمادگی برای ازدواج, به احتمال زیاد در زندگی با موانعی روبرو خواهید شد، بنابراین مهم است که در نظر داشته باشید که آیا شما و شریک عاطفی تان آماده مبارزه با آنها هستید یا خیر. عشق و لذت بدون مشکل در یک رابطه می تواند چیز زیبایی باشد. با این حال، مقابله با یک هدف دشوار با هم می تواند قدرت و اعتماد زیادی را در ازدواج ایجاد کند.

۵.شما ازدواج می خواهید نه عروسی

نشانه های آمادگی برای ازدواج، عروسی یک جشن است، با این حال، ازدواج شما باید آنقدر قوی باشد که یک عمر دوام بیاورد. آیا می توانید آینده ای را با این شخص از تاریخ عروسی خود ببینید؟ آیا تصور می کنی با او پیر شوی؟ در مورد کاملاً با خود صادق باشید.

بیشتر بخوانید: فواید ازدواج برای مردان: به این ۱۰ دلیل یک مرد باید ازدواج کند

۶.خانواده شما شریک عاطفی شما را دوست دارند

معرفی یک شریک جدید به خانواده گام بزرگی است. در حالی که نمی خواهید تصمیم خود را بر اساس نظر خانواده خود قرار دهید، ممکن است نظرات آنها در مورد ازدواج شما تأثیر بگذارد. اگرچه کنترلی روی این عامل نداریم، اما می تواند بسیار مهم باشد. پذیرفتن شریک عاطفی شما توسط خانواده می تواند به تسهیل سالم ترین نسخه ازدواج شما کمک کند. اغلب اوقات برای رسیدن به آن زمان نیاز است. صبور باشید، آنها نیز در حال ایجاد اعتماد هستند.

نشانه های آمادگی برای ازدواج

۷.شما شریک عاطفی خود را دوست دارید

نشانه های آمادگی برای ازدواج، این ممکن است یک نکته بدیهی به نظر برسد، پس بیایید توضیح دهیم. دوست داشتن و عشق یکسان نیست. شما می توانید به طور کامل شیفته کسی باشید، اما اگر او را دوست نداشته باشید و به او احترام نگذارید، معنایی ندارد. آیا او را تحسین می کنید؟ آیا از همراهی او لذت می برید؟ یک قدم به عقب بردارید و واقعاً به این سؤالات فکر کنید.

۸.شما می توانید ازدواج کنید

عروسی به احتمال زیاد اولین تلاش مهم شما به عنوان یک زوج است. اگر نمی توانید در حال حاضر هزینه عروسی رویاهای خود را بپردازید، برای این کار کمی وقت بگذارید و از فشار مالی بلافاصله جلوگیری کنید.

بیشتر بخوانید: جلب توجه مردان: با این ۱۰ ترفند، توجه مرد مورد علاقه خود را جلب کنید!

۹.شما آشکارا در مورد آینده صحبت می کنید

نشانه های آمادگی برای ازدواج، صادقانه می بینید که اوضاع به کجا می رود؟  آیا آماده گفتگو با شریک زندگی خود در مورد آینده هستید؟ اگر شما هستید، به این معنی است که او را بخشی از آینده می بینید. همچنین نشان می دهد که نمی ترسید زندگی خود را با او بگذرانید و آماده ازدواج هستید.

۱۰.شما دوست دارید که در اطراف او باشید

به رفتار و احساس خود در زمانی که در کنار همسرتان هستید توجه کنید. آیا نسخه ای از خودتان است که دوست دارید؟ یک شریک سازگار می تواند بهترین ها را در شما به نمایش بگذارد. او شما را تشویق می کنند تا نسخه بهتری از خودتان شوید.

نشانه های آمادگی برای ازدواج

۱۱.هر دوی شما برای رابطه تان تلاش می کنید

نشانه های آمادگی برای ازدواج، آیا شما یک بازی یک طرفه تنیس روی میز انجام می دهید؟ اگر همه کارها را انجام می دهید و در ازای آن کم می گیرید، ممکن است بخواهید زنگ های عروسی را نگه دارید. ازدواج موفق هرگز یک طرفه نیست. وقتی هر دو طرف مایل به انجام کار هستند، نشانه خوبی است که شما برای ازدواج آماده هستید.

بیشتر بخوانید: رازهای ازدواج موفق: ۱۰ راز کلیدی یک ازدواج موفق که نمی دانستید!

۱۲.تو زندگی خودت را داری

ازدواج به معنای از دست دادن فردیت نیست. شما می توانید علایق خود را دنبال کنید، سرگرمی های خود را داشته باشید، دوستان خود را داشته باشید. در این صورت می توانید ازدواج سالمی داشته باشید.

۱۳.می توانید در مورد مسائل مالی صحبت کنید

نشانه های آمادگی برای ازدواج، پول همیشه یک مسئله بزرگ است. هم شما و هم شریک عاطفی تان باید راحت در مورد مسائل مالی بحث کنید و بودجه مناسبی تهیه کنید، نه فقط برای عروسی بلکه برای زندگی خود. اگر شما با هم چنین تصمیمی گرفتید و با هم  روی مسائل مالی به توافق رسیدید، نشان می دهد که شما آماده مدیریت یک خانواده و زندگی مشترک هستید.

۱۴.شما این کار را به دلایل درست انجام می دهید

نشانه های آمادگی برای ازدواج، قبل از این که سؤال را مطرح کنید، با خودتان بررسی کنید. انگیزه این تصمیم چیست؟ متاسفانه، واضح‌ترین و رایج‌ترین دلایل دقیقاً با انگیزه‌ترین چیزها نیست. کسب ثروت، حاملگی های بدون برنامه، مهاجرت یا حتی توجیه تعهد خود پس از یک اشتباه بزرگ.

بیشتر بخوانید: ۸ کلید طلایی برای یک ازدواج موفق و سالم

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × سه =

دکمه بازگشت به بالا