;
تازه ها

با این ۷ روش هوشمند هر کسی می تواند پول پس انداز کند!

عادت داشتن به پس انداز پول یکی از بهترین عادت ها در زندگی است. زیرا شما از هر مقدار پولی که داشته باشید می توانید مقداری را پس انداز کنید و در آخر ماه یا آخر سال کلی پول دارید. اما برخی ممکن است نتواند پول پس انداز کند. هر مقداری که به دست می اورد را از دست می دهد و در پایان ماه چیزی به عنوان پس انداز باقی نمی ماند. بهتر است برای هر هدفی که دارید کوچک یا بزرگ از پول روزانه تان پس انداز کنید. تا در آخر بتوانید به هدفی که تعیین کرده اید برسید. بنابراین هر چه زودتر پس انداز را شروع کنید زیرا زودتر به اهداف مالی خود می رسید. در این مطلب ۷ نکته هوشمندانه برای پس انداز پول آورده شده است که به شما در این راه بسیار کمک می کند.

بیشتر بخوانید: مهمترین ارزهای دیجیتال در کنار بیت کوین که باید به آن ها توجه داشت!

۱.اهداف پس انداز را تعیین کنید

وقتی چیزی برای هدف ندارید، پس انداز کردن سخت است. بنابراین اهداف پس‌اندازی را برای آینده تعیین کنید. چه کوتاه و چه بلند مدت تا به شما کمک کند تمرکز کنید و انگیزه داشته باشید. اهداف کوتاه مدت کوچکتر هستند و می توانند شامل صرفه جویی در خودرو، تعطیلات یا حتی تلویزیون بزرگتر باشند. اهداف بلند مدت بزرگتر هستند و می توانند پس انداز برای سپرده خانه یا بازنشستگی باشند.

برای کمک به شما برای رسیدن به اهداف خود، ممکن است بخواهید بودجه ای ایجاد کنید تا بتوانید وضعیت مالی خود را پیگیری کنید و میزان هزینه های پس انداز خود را محاسبه کنید. سپس هنگامی که برای پس انداز آماده شدید، طیف وسیعی از حساب های پس انداز و سپرده های مدت دار را بررسی کنید و یک حساب پس انداز باز کنید.

۲.پس انداز را به صورت خودکار انجام دهید

پس انداز پول، وقتی لازم نیست به آن فکر کنید، پس انداز کردن آسان تر است. بنابراین یک پرداخت خودکار تنظیم کنید که هر روز به حساب پس انداز شما مبلغی اضافه شود. این یک راه عالی برای تبدیل پس انداز به بخشی عادی از مدیریت پول شما است. همچنین می‌توانید حساب پس‌انداز خود را با هر هدفی که باشد نامگذاری کنید. مثلا رفتن به تعطیلات یا خریدن خانه تا هدف تان واقعی‌تر باشد.

پس انداز پول

۳.صورت حساب های خود را به موقع پرداخت کنید

برخی از شرکت ها به مشتریان خود تخفیف پرداخت زودهنگام می دهند که فقط با پرداخت به موقع صورت حساب در هزینه شما صرفه جویی می کند. دیگران ممکن است هزینه تأخیر در پرداخت داشته باشند که برای پرداخت دیرکرد قبض از شما هزینه بیشتری می گیرد.

فقط با پرداخت به موقع صورت حساب می توانید در پول خود صرفه جویی کنید. به سادگی یک پرداخت خودکار (برای مبالغ پرداخت معمولی) یا بدهی مستقیم (برای مبالغ نامنظم) تنظیم کنید و صورتحساب های شما هر بار در سررسید به طور خودکار پرداخت می شود. اگر با پرداخت خودکار پرداخت می‌کنید، مطمئن شوید که صورت حساب‌های خود را هر ماه بررسی می‌کنید تا در صورت نیاز به شارژ یا افزایش مبلغ پرداخت معمولی خود، صورت حساب‌های خود را بررسی کنید.

بیشتر بخوانید: بزرگترین سرقت ارز دیجیتال در تاریخ ثبت شد!

۴.از هزينه هاي ناخواسته خودداري كنيد

پس انداز پول، شما این ژاکت جالب یا یک گوشی جدید را دیده اید و فقط باید آن را داشته باشید. یا شاید این آخرین و بهترین اسباب‌بازی است که فرزندان تان به خاطر آن شما را آزار می‌دهند. انجام خرید بدون فکر زیاد در مورد آن آسان است، اما صرف کمی زمان اضافی همیشه ایده خوبی است.

اجتناب از خریدهای ناگهانی یکی از اولین قدم ها برای مدیریت خوب پول است. این ایده خوبی است که قبل از خرج کردن، ۳۰ روز صبر کنید. پس از گذشت یک ماه، ممکن است تمایل شما به ولخرجی نیز از بین رفته باشد و فقط با صبر کردن، در پول خود صرفه جویی کرده اید. یا در عوض، چرا هزینه کالا را در حساب پس انداز قرار نمی دهید؟ همانطور که می بینید پس انداز شما رشد می کند، به زودی متوجه خواهید شد که واقعاً چقدر پول می تواند برای خریدهای فوری خرج شود.

۵.لغو عضویت و اشتراک

آیا عضویت در باشگاه ورزشی یا اشتراک مجله دارید؟ اگر از آن عضویت یا اشتراک استفاده نمی‌کنید، ممکن است ایده خوبی باشد که آن را لغو کنید یا طرح ارزان‌تری پیدا کنید که مناسب‌تر باشد. حتی اگر گهگاه از آن استفاده کنید، ممکن است همچنان بهتر باشد که آن را لغو کنید و مبلغ را به حساب پس انداز تان اضافه کنید.

پس انداز پول

۶.برای کمک به پس انداز، انتخاب های سالمی داشته باشید

پس انداز پول، ترک سیگار، پرهیز از خوردن غذای آماده، یا نخوردن شیرینی و شکلات می‌تواند برای شما و هدف پس‌اندازتان مفید باشد. یک قهوه کمتر در روز می تواند حدود ۲۵ دلار در هفته برای شما صرفه جویی کند. اگر یک بسته در روز سیگار بکشید و آن را ترک کنید، تقریباً ۷۴۰۰ دلار در سال پس انداز خواهید کرد! دیدن پس‌اندازهای شما به این شکل می‌تواند به شما انگیزه دهد تا به اهداف سلامتی خود پایبند باشید. در واقع این هدف برای شما یک نتیجه برد-برد دارد.

۷.هرگز تسلیم نشوید

ما می دانیم که پس انداز پول، قدرت، اراده، فداکاری و تمرکز زیادی را لازم دارد. اما به محض این که از آن استفاده کنید، کار آسان‌تر می‌شود و در آینده، از خودتان سپاسگزار خواهید بود که پس انداز کرده اید. برای دنبال کردن وبلاگ های مدیریت پول و مطالعه زیاد وقت بگذارید. اگر متوجه شدید که پس انداز را متوقف کرده اید یا آنطور که برنامه ریزی کرده اید به طور منظم پس انداز نمی کنید، یک نفس عمیق بکشید، بفهمید که مشکل از کجا است و دوباره شروع کنید. شما به آنچه می خواهید، می رسید. در یک سال می بنید که کلی پول پس انداز کرده اید. بنابراین هرگز تسلیم نشوید.

بیشتر بخوانید: ریزمغذی ها و حقایق مربوط به آن | اهمیت ریز مغذی ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 − 5 =

دکمه بازگشت به بالا