;
تازه هادانش

ریزمغذی ها و حقایق مربوط به آن | اهمیت ریز مغذی ها

ریز مغذی ها که به عنوان ویتامین ها و مواد معدنی نیز شناخته می شوند، قهرمانان کوچک عملکرد روزانه بدن ما هستند. در حالی که ما به آنها به اندازه درشت مغذی هایی مانند کربوهیدرات، پروتئین یا چربی نیاز نداریم، اما نقش بسیار مهمی در سلامت ما دارند. به عنوان مثال، آنها باعث تقویت سیستم ایمنی در پیشگیری از بیماری های مزمن می شوند. در واقع، کمبود ریز مغذی ها می تواند منجر به بسیاری از بیماری ها شود.طیف گسترده‌ای از ریزمغذی‌ها در غذاها و مکمل‌ها در دسترس هستند. در این مطلب از سری مطالب تازه ها به بررسی ریزمغذی ها و حقایق مربوط به آن پرداخته شده است. با چشمک همراه باشید.

بیشتر بخوانید: برای کاهش وزن صبحانه را حذف نکنید + ۷ غذایی که باید در صبحانه بخورید

ریزمغذی ها و حقایق مربوط به آن

آنچه در مورد ریزمغذی ها می دانید و نمی دانید می تواند بر نحوه مصرف آنها تأثیر بگذارد. در این بخش، نگاهی به برخی از مهم ترین حقایق در مورد آنها به طور کلی خواهیم انداخت.

بسیاری از مردم به مولتی ویتامین نیاز ندارند

بسیاری از افراد می توانند ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز خود را از غذاهایی با الگوی رژیم غذایی سالم دریافت کنند. احتمالاً نیازی به مصرف روزانه مولتی ویتامین نخواهید داشت، مگر اینکه پزشکتان توصیه کند.

بسیاری از مردم به مولتی ویتامین نیاز ندارند

علاوه بر این، بیان شده است که استفاده از مولتی ویتامین ها منجر به کاهش خطر بیماری های قلبی یا سرطان نمی شود، زوال ذهنی را کاهش نمی دهد و از مرگ زودرس جلوگیری نمی کند.

ریزمغذی ها به شکل مولتی ویتامین صنعت بزرگی هستند. گفته شده است که تقریبا نیمی از مردم در ایالات متحده از مولتی ویتامین یا سایر مکمل های روزانه استفاده می کنند. اما در افرادی که مشکلات سلامتی خاص یا کمبودهای تغذیه ای دارند، مولتی ویتامین ها می توانند به پر کردن این شکاف کمک کنند.

ریزمغذی ها و حقایق مربوط به آن : بهتر است ریزمغذی های خود را از غذا دریافت کنید

به گفته متخصصان، دریافت ریزمغذی ها از غذا به جای قرص ها اهمیت بیشتری دارد. مولتی ویتامین ها نمی توانند جایگزین مواد مغذی از انواع مختلف وعده های غذایی شوند.

مکمل های غذایی نمی توانند جایگزین فیبر و چربی غذا شوند. بنابراین، مگر اینکه پزشک شما غیر از این را توصیه کند، به جای استفاده از مکمل های ویتامین و مواد معدنی، روی افزایش مصرف غذاهای سالم و کامل تمرکز کنید.

آنچه می بینید همیشه همان چیزی نیست که به دست می آورید

وقتی مکمل ویتامین یا مواد معدنی مصرف می کنید، احتمالاً فکر می کنید آنچه را که برای آن پرداخت می کنید، دریافت می کنید. متأسفانه، طبق تحقیقات اخیر، این مکمل ها همیشه آن چیزی را که ادعا می کنند ندارند.

ریزمغذی ها و حقایق مربوط به آن : شما می توانید ویتامین D را از برخی غذاها دریافت کنید

طبق یک مطالعه در سال 2018، بسیاری از مشتریان بیشتر از آنچه فکر می کنند از مکمل ها استفاده می کنند. این به این دلیل است که بررسی نزدیک به 800 مکمل ویتامین و مواد معدنی نشان داد که بیش از 20٪ حاوی یک یا چند ماده دارویی نامعلوم است. بنابراین، قبل از مصرف هر گونه ریزمغذی یا مکمل، با پزشک خود مشورت کنید و مجوزهای محصولات را بررسی کنید.

ریزمغذی ها و حقایق مربوط به آن : بیشتر همیشه به معنای بهتر نیست

وقتی صحبت از ویتامین ها و مواد معدنی می شود، همیشه بیشتر به معنای بهتر نیست. بسیاری از ریزمغذی ها در دوزهای بالا سمی می شوند.

برخی از آنها، مانند ویتامین های B و C محلول در آب، با مصرف بیش از حد به سادگی دور ریخته می شوند. با این حال، مهم است که در مصرف آن افراط نکنید و آنها را در حد اعتدال مصرف کنید.

علاوه بر ریزمغذی ها و مکمل ها به طور کلی، برخی از اطلاعات اولیه برای دانستن در مورد ریز مغذی های خاص وجود دارد.

کلسیم بیشتر از طریق محصولات لبنی بدست می آید

تبلیغات دروغ نمی گویند، شیر کلسیم زیادی دارد و یک لیوان شیر به تنهایی می تواند ۲۵ درصد نیاز روزانه شما به کلسیم را تامین کند. اما باید دانست که لبنیات تنها منبع تامین کننده این ماده معدنی مهم نیستند. جالب اینجاست که ساردین ماهی است حاوی 400 میلی گرم کلسیم در هر 100 گرم و یک کاسه سبزیجات برگ سبز نیز 15 درصد نیاز روزانه را تامین می کند. وگان ها همچنین می توانند با استفاده از محصولات غنی شده مانند شیر بادام و سویا که اغلب کلسیم بیشتری نسبت به شیر گاو دارند، کلسیم دریافت کنند.

ریزمغذی ها و حقایق مربوط به آن : گوشت تنها منبع آهن نیست

در حالی که گوشت قرمز یک انبار کامل آهن است، اما تنها ماده برای دریافت کافی از این ماده معدنی نیست. بسیاری از غذاهای دیگر وجود دارد که می توانید برای تامین نیاز روزانه خود به آهن مصرف کنید.

ریزمغذی ها و حقایق مربوط به آن : گوشت تنها منبع آهن نیست

به عنوان مثال، غذاهای دریایی، حبوبات و سبزیجات منابع خوبی از آهن هستند و می توانند به شما در مبارزه با کم خونی ناشی از فقر آهن و تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کنند.

پتاسیم در بسیاری از غذاهای گیاهی موجود است

پتاسیم در تنظیم فشار خون، انقباض عضلات و توزیع مواد مغذی در بدن مهم است. بنابراین کدام غذاها سرشار از این ریزمغذی هستند؟ اگر مانند اکثر مردم هستید، وقتی به پتاسیم فکر می کنید، به موز فکر می کنید.

اما با توجه به وزن آن، بسیاری از مواد غذایی دیگر نسبت به موز دارای پتاسیم بیشتری هستند. یک وعده آووکادو، هندوانه و لوبیای خشک بیشتر از یک موز پتاسیم دارد.

بیشتر بخوانید: این ۵ دمنوش قاتل فشار خون بالا است!

ریزمغذی ها و حقایق مربوط به آن : شما می توانید ویتامین D را از برخی غذاها دریافت کنید

آیا می دانستید که می توانید ویتامین D را از غذا نیز دریافت کنید؟ شاید شنیده باشید که ویتامین D ویتامین آفتاب است. قرار گرفتن در معرض نور خورشید می تواند اندکی ذخایر ویتامین D را افزایش دهد که سطح کلسیم و فسفات را تنظیم می کند و در نتیجه استخوان ها را تقویت می کند.

ریزمغذی ها و حقایق مربوط به آن : شما می توانید ویتامین D را از برخی غذاها دریافت کنید

با این حال، امروزه یافتن محصولاتی مانند شیر غنی شده با ویتامین D بسیار آسان است. علاوه بر این، بسیاری از محصولات مانند سالمون، قارچ، زرده تخم مرغ و ماهی تن به طور طبیعی حاوی ویتامین D هستند. طبق یک مطالعه منتشر شده در سال 2019، افراد 20 تا 39 ساله بیشتر در معرض خطر کمبود ویتامین D هستند، اما افراد در هر سنی باید به اندازه کافی از خورشید و غذا دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: آفتاب گرفتن کافی است!| این 4 بیماری با نور آفتاب قابل درمان هستند!

نمک همیشه بد نیست

نمک نقش مهمی در حفظ تعادل مایعات سلولی و حفظ عملکرد عضلانی و عصبی دارد. با این حال، گفته می شود که از هر 10 نفر 9 نفر، نمک بیش از حد مصرف می کنند. بنابراین توجه به مصرف نمک ضروری است. مانند اکثر غذاها، مصرف نمک حد وسط دارد. مصرف بیش از 2300 میلی گرم در روز توصیه نمی شود.

سخن پایانی

ریزمغذی ها فواید زیادی برای سلامتی دارند و بسیاری از افراد می توانند نیازهای روزانه خود را با داشتن رژیم غذایی متنوع تامین کنند. اگر همچنان به مصرف مکمل های ویتامین و مواد معدنی فکر می کنید، همیشه ابتدا با پزشک خود مشورت کنید.

بیشتر بخوانید: غذاهای سرشار از ویتامین B12

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × چهار =

دکمه بازگشت به بالا