;
تازه هاارز دیجیتال

بزرگترین سرقت ارز دیجیتال در تاریخ ثبت شد!

شرکت بلاک چین Ronin Bridge اعلام کرد که ارزهای دیجیتال به ارزش 625 میلیون دلار به سرقت رفته است. این شرکت اعلان نمود که هکرها حدود 625 میلیون دلار ارزهای دیجیتال را از سیستم های شرکت سرقت کرده اند. به این ترتیب بزرگترین سرقت ارز دیجیتال در تاریخ رقم خورده است.

اخیراً به دلیل محبوبیت ارزهای دیجیتال، تعداد افرادی که در صدد سرقت این ارزها هستند، افزایش یافته است. پیش از این، نیز حملات مشابه سایبری برای سرقت ارزهای دیجیتال از شرکت های مختلف انجام شده بود.

بزرگترین سرقت ارز دیجیتال در تاریخ

اکنون Ronin Bridge نیز در بین این شرکت ها اضافه شده است. Ronin Bridge، یک زنجیره جانبی محبوب اتریوم که به دلیل ارتباطش با Axie Infinity معروف است، هک شده است.

بزرگترین سرقت ارز دیجیتال در تاریخ،  625 میلیون دلار دزدیده شد

در این بیانیه آمده است که هکرها در 23 مارس تقریباً 173600 سکه اتر و 25.5 میلیون دلار سکه را سرقت کردند. ارزش کل پول های مسروقه تقریباً 625 میلیون دلار است.

در گزارش آمده است که این حمله امروز مورد توجه قرار گرفت: ما مستقیماً با نهادهای مختلف دولتی کار می کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که جنایتکاران به دست عدالت سپرده می شوند.”

بزرگترین سرقت ارز دیجیتال در تاریخ

بزرگترین ROI پول کریپتو

هک رونین بریج به بزرگترین سرقت رمزارز در تاریخ تبدیل شد. در ماه آگوست، پلتفرم مالی غیرمتمرکز Poly Network هدف یک حمله سایبری قرار گرفت و 611 میلیون دلار ارزهای دیجیتال به سرقت رفت.

ارزهای دیجیتالی در حقیقت ارزهایی هستند که با پروتکل‌های رمزگذاری‌شده طراحی می‌شوند و هدف‌شان کاهش تقلب و ممانعت از جعل و کلاه‌برداری ارزی است.مهم‌ترین ویژگی ارز دیجیتال در غیرمتمرکز بودن آن است. یعنی هیچ نهاد، سازمان یا دولت خاصی، آن را تحت نظارت و کنترل خود ندارد.در نتیجه، دیگر خبری از دخالت دولت‌ها در مدیریت و پیشبرد پروژه‌های موجود در شبکه بلاک‌چین نیست. شبکه بلاک چین، شبکه‌ای وسیع و گسترده است که ارزهای دیجیتالی در بستر آن تبادل می‌شوند.

استفاده از انواع ارز دیجیتال برای تراکنش‌های مالی مختلف از نقاط گوناگون دنیا مقدور است. برای انجام هرگونه تراکنش با ارز دیجیتالی در بستری گسترده نیاز به کلید‌های عمومی و خصوصی وجود دارد. این کلیدها، امنیت فعالیت با رمزارزهای دیجیتالی را بالا می‌برند. در واقع، عملیات تراکنش با کریپتوکارنسی ها به کمک فرایندهای رمزگذاری مسیر تراکنش انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: مهمترین ارزهای دیجیتال در کنار بیت کوین که باید به آن ها توجه داشت!

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × دو =

دکمه بازگشت به بالا