;
زندگیکودک و مادر

مراقبت از چند قلو: ۵ نکته کلیدی برای بزرگ کردن همزمان چند کودک!

مراقبت از چند قلو: هر زن و شوهری دوست دارد صاحب فرزند شود، اگر زنی یا مردی نتواند به هر دلیلی فرزند داشته باشد، تا آخر عمر قلبش برای داشتن بچه می تپد. این حرف را زنان و مردانی به خوبی درک می کنند که از نعمت فرزند محروم هستند. بنابراین داشتن فرزند در زندگی یک موهبت الهی است.

به خصوص در زندگی های دشوار و پر مشغله امروزی که بسیاری از افراد به نحوی تنها و افسرده زندگی می کنند، آمدن بچه در زندگی آن ها شادی و سر و صدا می آورد. در واقع صدای بچه ها در خانه زندگی و شادی می آورد. اما دغدغه بزرگ مادران و پدران شاغل بزرگ کردن بچه ها است. به خصوص اگر صاحب فرزند دو قلو و سه قلو شوند، همواره دچار دغدغه و اضطراب می شوند.

زیرا بزرگ کردن بچه ها بازی کودکانه نیست و اگر همزمان چند کودک دارید، بزرگ کردن آن ها زحمت زیادی دارد. در واقع بزرگ کردن چند  فرزند برای یک مادر شاغل می تواند چالش برانگیز باشد. اما می توانید با کمی تلاش بیشتر، برنامه ریزی و ایمان داشتن به خودتان، از عهده بزرگ کردن همزمان چند کودک بربیایید. در این مطلب به چند تکنیک برای بزرگ کردن همزمان چند کودک پرداخته شده است.

بیشتر بخوانید: چگونه والدین خوبی باشیم: به فرزند خود کمک کنید شخصیت مستقل داشته باشد

چگونه چند فرزند را بزرگ کنیم؟

۱.یک برنامه تنظیم کنید

مراقبت از چند قلو، اگر می‌خواهید بچه‌ها را خوب بزرگ کنید و به آن ها رسیدگی کنید، تنظیم یک برنامه بسیار مهم است. زمان غذا خوردن، زمان مطالعه و زمان خواب آن ها را تعیین کنید و مطمئن شوید که به برنامه شما پایبند هستند. درست است، در ابتدا سخت خواهد بود که آنها را به یک روال عادی و منظم عادت بدهید، اما صبور باشید و تسلیم نشوید. از شوهر خود بخواهید تا به شما کمک کند و قسمتی از مسئولیت ها را به عهده بگیرد. مثلا او می تواند داستان قبل از خواب را در زمان مشخصی برای بچه ها بخواند. یا در زمان مشخصی با آن ها بازی کند.

مراقبت از چند قلو

۲.یک سرویس مراقبت از کودکان مورد اعتماد پیدا کنید

مراقبت از چند قلو، اگر کار می کنید و نمی توانید در بیشتر ساعات روز در خانه باشید، می توانید به دنبال خدمات مراقبت از کودک باشید. تحقیقات کاملی انجام دهید تا جایی را پیدا کنید تا به آن اعتماد کامل داشته باشید. با این حال، داشتن چند بچه هزینه زیادی را روی دست والدین می گذارد. اگر امکان ندارد همزمان همه فرزندان را در مراکز مراقبت از کودکان بگذارید، بهتر است دنبال یک پرستار خوب و قابل اعتماد باشید تا در ساعاتی که شما سر کار هستید از کودکان مراقبت کنند.

بیشتر بخوانید: علائم افسردگی در کودکان: والدین این ۱۵ علائم را جدی بگیرید!

۳.اهداف حرفه ای تعیین کنید

مراقبت از چند قلو، وقتی مسئولیت بزرگ کردن چند فرزند را در یک زمان به عهده دارید، دنبال کردن اهداف شغلی و شخصی تان بسیار دشوار است. زیرا بزرگ کردن چند فرزند وقت زیادی را از شما می گیرد. ممکن است در طول زمان احساس ناامیدی و حتی احساس شکست کنید. اما اگر هنوز نمی توانید کار کنید، یا برنامه های زندگی شخصی تان را دنبال کنید، حتما اهداف شغلی خود را برای آینده تعیین کنید. زمانی که فرزندان تان کمی بزرگ شدند به سراغ اهداف شخصی و شغلی تان بروید.

۴.هر روز یکسان نیست

مراقبت از چند قلو، حتی وقتی برنامه‌ای تهیه می‌کنید و کارهای زیادی برای کمک به فرزندان تان انجام می‌دهید، این واقعیت را بپذیرید که هر روز یکسان نخواهد بود. ممکن است روزهایی باشد که بچه ها مریض شوند و بسیار سروصدا کنند. با این حال ناامید نشوید این حالت ها طبیعی است و برای همه والدین و مادران اتفاق می افتد. همان طور که بیشتر روزها از خنده ها و شیرین زبانی های بچه های تان شاد می شوید و لذت می برید.

بیشتر بخوانید: عباراتی که هرگز نباید به کودکان بگویید + ۶ عبارت ممنوع

مراقبت از چند قلو

۵.ایجاد یک ارتباط عاطفی قوی بین فرزندان

مراقبت از چند قلو، مطمئن شوید که فرزندان شما به خوبی با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند. آنها را در فعالیت هایی شرکت دهید که می تواند به آنها کمک کند تا به یکدیگر نزدیک شوند. برای ایجاد یک ارتباط عاطفی قوی بین آنها و با آنها تلاش کنید تا زمانی که شما دور هستید مراقب یکدیگر باشند.

سخن آخر

چالش های بزرگ کردن چند فرزند می تواند دلهره آور باشد، اما شما زنی قوی هستید که می توانید این کار را انجام دهید! اجازه ندهید که پستی های زندگی شما را پایین بیاورد، بلکه خود را آماده کنید و پیش بروید. بچه ها قبل از این که شما متوجه شوید بزرگ می شوند و چه کسی می داند، شاید حتی چند سال دیگر دل تان برای مراقبت از آنها تنگ شود!

بیشتر بخوانید: ۹ روش خانگی برای درمان دل درد در کودکان + راه های جلوگیری از درد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 2 =

دکمه بازگشت به بالا