;
زندگیکودک و مادر

۱۰ قانون والدین در گذشته که امروز برای ما عجیب و خنده دار است!

۲۰-۳۰ سال پیش، والدین ما به کتاب های مربوط به تربیت بچه ها یا سمینارهای آنلاین برای روانشناسان و معلمان دسترسی نداشتند. کودکان به طور شهودی و اغلب بر اساس تجربه والدین خود بزرگ می شدند. بسیاری از قانون ها و ارزش های که والدین ما از آن ها پیروی می کردند، آن ها را مفید و تغییر ناپذیر می دانستند. به همین دلیل تلاش می کردند آن باورها را به ما آموزش دهند. اما امروز برای ما اسباب تعجب و خنده است. در این مطلب به بررسی باورهای غلط والدین در گذشته پرداخته شده است.

بیشتر بخوانید: چگونه والدین خوبی باشیم: به فرزند خود کمک کنید شخصیت مستقل داشته باشد

۱.تحصیلات دانشگاهی تنها راه برای یافتن کار تلقی می شد

“شما نمی توانید بدون رفتن به دانشگاه یک کار خوب پیدا کنید!” بسیاری از افراد باید این را در دوران نوجوانی شنیده باشند. و بسیاری از ما این را باور داشتیم اما اکنون حتی نمی دانیم مدرک دانشگاهی ما کجاست. بیش از 41 درصد از افرادی که کالج را به پایان رسانده اند مشاغلی دارند که به این نوع تحصیلات نیاز ندارند. امروزه کارفرمایان بیشتر به مهارت های عملی کارکنان خود علاقه مند هستند تا صلاحیت های آنها.وقتی مدرسه را تمام کردید، ممکن است عاقلانه باشد که یک سال فاصله بگذارید تا بفهمید واقعاً چه کاری می خواهید انجام دهید و تصمیم بگیرید که آیا واقعاً به تحصیلات دانشگاهی نیاز دارید یا خیر.

۲.چاق بودن، نشانه سالم بودن بود

باورهای غلط والدین در گذشته، کودکانی که همیشه وعده های غذایی خود را تمام می کردند مورد ستایش قرار می گرفتند و معتقد بودند که چاقی نشانه سالم بودن است. اما عادات غذایی بدی که در دوران کودکی شکل گرفته است، اغلب منجر به مشکلات وزن و اختلالات خوردن می شود. به همین دلیل امروزه، چاقی و اضافه وزن هرگز ستایش نمی شود. نه تنها نه سلامت نیست بکله نشانه مشکل سلامتی است.

باورهای غلط والدین در گذشته

۳.کلاس ها برای رشد بچه ها ضروری محسوب می شد، هر چه بیشتر، بهتر!

یک برنامه بسیار فشرده می تواند کودکان را خسته کند، که بدیهی است که اصلا خوب نیست. معلم مشهور آمریکایی داگلاس حداد توصیه می کند که والدین سرعت خود را کاهش دهند و به فرزندان خود فرصت دهند تا استعدادهای خود را کشف کنند و سپس تصمیم بگیرند که آیا آنها به اشکال اضافی آموزش نیاز دارند یا خیر.

بیشتر بخوانید: 8 بهترین راههای افزایش آسان اعتماد به نفس!

۴.با پول نمی توان شادی را خرید

ما آرزو می‌کنیم که این شعار درست باشد. اما زندگی چیز دیگری می‌گوید، پول می‌تواند شما را خوشحال‌تر کند، مهم نیست دیگران چه می‌گویند. والدین باید اصول بودجه بندی را به فرزندان خود بیاموزند. این به بچه ها کمک می کند تا عادات درستی را در مدیریت پول ایجاد کنند و در زندگی بزرگسالی خود به موفقیت مالی برسند.

۵.فرزندان بزرگتر مسئول کوچکترها بودند

باورهای غلط والدین در گذشته، اغلب اوقات، بچه های بزرگتر مجبور بودند زمان زیادی را صرف مراقبت از بچه های کوچکتر کنند. والدین مجبور بودند زیاد کار کنند و چاره دیگری نبود. اما بچه‌های بزرگ‌تر مجبور بودند وقت خود را با دوستان و سرگرمی‌ها، فدای نیازهای خواهر و برادر کوچک‌ترشان کنند.

روانشناسان می گویند که گاهی اوقات وقتی بچه ها مجبورند وظایف والدین را انجام دهند، ممکن است منجر به مشکلات روانی شود. به نوعی که حتی فرزندان بزرگ در زندگی خود نخواهند فرزندان خود را داشته باشند. امروز هیچ خواهر و برادر بزرگ تر نباید مسئول خواهر و برادر کوچک تر خود باشد. هر کس مسئول أمور خود است.

۶.زنان خانه دار و مردان نان آور خانه تلقی می شدند

در دهه‌های اخیر، نقش‌های جنسیتی دیگر اهمیت چندانی ندارند. امروزه زنان می‌توانند مشاغل موفقی ایجاد کنند و مردان می‌توانند به مرخصی پدری بروند و امور خانه را مدیریت کنند.

باورهای غلط والدین در گذشته

۷.زنان باید بتوانند آشپزی و خیاطی کنند و مردان باید بدانند که چگونه کارها را درست کنند

برخی از مردم امروز قادر به دوختن یا ساخت صندلی نیستند و این کاملاً خوب است! امروزه کارشناسانی هستند که به راحتی می توانید آنها را استخدام کنید تا به صورت حرفه ای هر کاری را برای شما انجام دهند.

بیشتر بخوانید: ۷ نشانه که نشان می دهد خانواده شاد و خوشبختی دارید

۸.ابراز احساسات یک ضعف محسوب می شد

باورهای غلط والدین در گذشته، بنا به دلایلی، مردم بر این باور بودند که مثلاً بیان احساسات خود با در آغوش گرفتن کودک یا تمجید از او، می تواند آنها را خراب کند و نتیجه به هیچ وجه مثبت نیست. در حالی که نسل‌هایی از والدین که محبت کافی از والدین خود دریافت نکرده‌اند، نمی‌توانند به فرزندان خود محبت کنند.

۹.صرفه جو بودن مهم بود

در گذشته، زمانی که مردم پول کافی نداشتند، از فرزندان خود می خواستند که مراقب لباس های خود باشند. مردم قبل از این که زمان خاصی برای شان فرا نمی رسید، نمی توانستند از چیزهای خاصی استفاده کنند. مثلا پوشیدن لباس نو قبل از سال نو. اما امروز، حتی اگر میلیونر نیستید، می توانید ضروری ترین اقلام را خریداری کنید.

۱۰.لک لک ها بچه ها را به دنیا می آوردند

برخی از موضوعات هرگز مورد بحث قرار نمی گرفت. مانند زمانی که بچه‌ها می‌پرسیدند بچه‌ها از کجا آمده‌اند، والدین اغلب می‌گفتند که آنها توسط یک لک‌لک به دنیا آمده‌اند. به همین دلیل، جوانان اغلب بدون اطلاع از بدن خود وارد اولین رابطه خود می شدند. آن‌ها فقط بر اساس توصیه‌هایی که از دوستانشان دریافت می‌کردند و اطلاعاتی که از کتاب‌ها و فیلم‌ها می‌گرفتند، عمل می کردند.  همه این تجربیات می تواند منجر به عواقب بدی از جمله مشکلات سلامت جسمی و روانی شود.

بیشتر بخوانید: ضررهای تک فرزندی: تک فرزندی با دنیای کودک چه می کند؟

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا