;
زندگیخانواده و زناشویی

بی میلی جنسی در زنان: چرا زنان از رابطه جنسی فراری اند؟

میل جنسی زنان به طور طبیعی همیشه در نوسان است. افزایش و کاهش آن معمولا با شروع یا پایان یک رابطه یا با تغییرات عمده زندگی مانند بارداری، یائسگی یا بیماری مرتبط است. برخی از داروهای مورد استفاده برای اختلالات روحی و روانی نیز می توانند باعث کاهش میل جنسی در زنان شوند. اگر بی علاقگی شما به رابطه جنسی ادامه یابد و باعث ناراحتی شما شود، ممکن است به بیماری به نام اختلال علاقه یا برانگیختگی جنسی مبتلا باشید. البته نباید در برابر این مشکل بی تفاوت باشید. زیرا هم شما را آزار می دهد و هم حتی باعث از هم پاشیدن زندگی مشترک تان خواهد شد. بنابراین اگر دچار بی میلی جنسی شده اید، تغییراتی در سبک زندگی و تکنیک های جنسی وجود دارد که می تواند به بهبود وضعیت شما کمک کند. در بخش خانواد و زناشویی چشمک به علت کاهش میل جنسی زنان پرداخته شده است.

بیشتر بخوانید: قاتل میل جنسی: با این ۱۴ مواد خوراکی میل جنسی تان را نابود می کنید!

علائم کاهش میل جنسی در زنان

۱.عدم علاقه به هر نوع فعالیت جنسی، از جمله خودارضایی

۲.هرگز یا به ندرت تخیلات جنسی نداشته باشید

۳.نگران نبودن فعالیت جنسی یا تخیلات خود باشید

۴.از برقراری رابطه جنسی با همسر خود اجتناب کنید

 دلایل کاهش میل جنسی در زنان

علت کاهش میل جنسی زنان، میل به رابطه جنسی مبتنی بر تعامل پیچیده بسیاری از چیزهایی است که بر صمیمیت تأثیر می گذارد، از جمله بهزیستی فیزیکی و عاطفی، تجربیات، باورها، سبک زندگی و رابطه فعلی شما. اگر در هر یک از این زمینه‌ها مشکلی دارید، می‌تواند بر تمایل شما به رابطه جنسی تأثیر بگذارد.

بیشتر بخوانید: ۲۰مواد خوراکی که میل جنسی زنان را افزایش می هد + سایر روش ها

علت کاهش میل جنسی زنان

علت های فیزیکی

طیف گسترده ای از بیماری ها، تغییرات فیزیکی و داروها می توانند باعث کاهش میل جنسی شوند که شامل موارد زیر می شوند.

۱.احساس درد

اگر در حین رابطه جنسی درد دارید یا نمی توانید به ارگاسم برسید، میل شما به رابطه جنسی را کاهش می دهد.

۲.بیماری ها

بیماری های بسیاری می‌توانند بر میل جنسی تأثیر بگذارند، از جمله آرتریت، سرطان، دیابت، فشار خون بالا، بیماری عروق کرونر و بیماری‌های عصبی.

۳.داروها

برخی از داروهای تجویزی، به ویژه داروهای ضد افسردگی به نام مهارکننده های انتخابی بازجذب سروتونین، میل جنسی را کاهش می دهند.

۴.سبک زندگی

عادت های سبک زندگی  مانند نوشیدن الکل ممکن است خلق و خوی شما را بهبود بخشد اما الکل بیش از حد می تواند بر میل جنسی شما تأثیر بگذارد. مواد مخدر هم همین اثر را دارد. همچنین، سیگار جریان خون را کاهش می دهد  که ممکن است برانگیختگی را کاهش دهد.

۵.عمل جراحي

علت کاهش میل جنسی زنان، هر گونه جراحی مربوط به سینه ها یا دستگاه تناسلی می تواند بر روی شکل بدن، عملکرد جنسی و تمایل به رابطه جنسی تأثیر بگذارد.

۶.خستگی

خستگی ناشی از مراقبت از کودکان خردسال یا والدین سالخورده می تواند به کاهش میل جنسی کمک کند. خستگی ناشی از بیماری یا جراحی نیز می تواند در کاهش میل جنسی نقش داشته باشد.

بیشتر بخوانید: بهبود زندگی جنسی با ۱۰ تکنیک موثر و کاربردی

۷.تغییرات هورمونی

تغییرات در سطح هورمون ممکن است تمایل شما را به رابطه جنسی تغییر دهد. این می تواند در طول یائستگی رخ دهد. زیرا یائسگی سطح استروژن در دوران گذار به یائسگی را کاهش می دهد. در نتیجه میل شما را به رابطه جنسی کاهش می دهد. ب علاوه باعث خشکی بافت های واژن و در نتیجه رابطه جنسی دردناک یا ناراحت کننده می شود. اگرچه بسیاری از زنان هنوز رابطه جنسی رضایت بخشی در دوران یائسگی و بعد از آن دارند. اما برخی از آنها در طول این تغییر هورمونی دچار تاخیر میل جنسی می شوند.

علت کاهش میل جنسی زنان

۸.بارداری و شیردهی

علت کاهش میل جنسی زنان، تغییرات هورمونی در دوران بارداری، درست بعد از بچه دار شدن و در دوران شیردهی میل جنسی را کاهش می دهد. خستگی، تغییرات در شکل بدن و فشارهای دوران بارداری یا مراقبت از نوزاد جدید نیز می تواند به تغییرات در میل جنسی شما کمک کند.

علت های روانی

وضعیت ذهنی شما بر میل جنسی تان تأثیر می گذارد. دلایل روانی زیادی برای کاهش میل جنسی وجود دارد که شامل موارد زیر می شود.

۱.مشکلات سلامت روان، مانند اضطراب یا افسردگی

۲.استرس، مانند استرس مالی یا استرس کاری

۳.تصور بدن ضعیف

۴.عزت نفس پایین

۵.سابقه سوء استفاده فیزیکی یا جنسی

۶.تجربیات جنسی منفی قبلی

۷.مسائل مربوط به رابطه فعلی

۸.برای بسیاری از زنان، نزدیکی عاطفی مقدمه ای ضروری برای صمیمیت جنسی است. بنابراین مشکلات در رابطه شما می تواند عامل اصلی کاهش میل جنسی تان باشد. کاهش علاقه به رابطه جنسی اغلب در نتیجه  چنین مسائل مداوم ایجاد می شود. مثالی مانند عدم ارتباط با شریک زندگی، درگیری ها یا دعواهای حل نشده، ارتباط ضعیف نیازها و ترجیحات جنسی و مسائل مربوط به اعتماد.

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد

اگر از تمایل کم خود به رابطه جنسی نگران هستید، بهتر است با پزشک خود صحبت کنید. گاهی با ساده ترین داروها و مشاوره پزشکی شرایط تان تغییر می کند و به زندگی نرمال جنسی تان برمی گردید.

بیشتر بخوانید: بارداری: آیا رابطه جنسی در دوران بارداری و پس از آن بی خطر است؟

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 3 =

دکمه بازگشت به بالا