;
تناسب اندام و تغذیهزندگی

۱۴ دمنوش گیاهی که برای لاغری شکم و پهلو معجزه می کنند!

دمنوش گیاهی برای لاغری شکم و پهلو: این روزها اکثر افراد و به خصوص خانم‌ها به دنبال یک قرص جادویی برای کاهش وزن هستند. البته اگر چنین قرصی وجود نداشته باشد، باز هم چندین گیاه هستند که می‌توانند به بهبود متابولیسم و کاهش وزن شما کمک کنند.

برخی از گیاهان در افزایش متابولیسم و کاهش وزن تأثیر مستقیم دارند. با توجه به اینکه تبلیغات زیادی برای فروش قرص‌ها و داروهای لاغری وجود دارند، انتخاب راه سالم کار آسانی نیست. اما زمان آن رسیده با انتخاب بهترین داروی گیاهی برای لاغری شکم و پهلوی خود اقدام کنید. برای شناخت این دسته از داروها با این مطلب تناسب اندام و تغذیه همراه باشید.

بیشتر بخوانید: ۵ دمنوش مخصوص خانم ها برای لاغری شکم و پهلو + طرز تهیه و فواید

۱.زنجبیل

زنجبیل گیاهی از آسیای جنوب شرقی است که قرن‌ها در طب سنتی چینی استفاده می‌شود. ترکیب اصلی زنجبیل «جینجرول» است. جینجرول بسیاری از خواص دارویی موجود در این گیاه قوی و خوشمزه را ایجاد کرده است. این ادویه دارای اثرات ضد التهابی قوی است و استرس اکسیداتیو در بدن را کاهش می‌دهد.

مکمل‌های زنجبیل باعث کاهش وزن بدن شده و نسبت سایز دور کمر به باسن را کم می‌کند. تحقیقات نشان داده که خواص زنجبیل برای لاغری بسیار چشمگیر است زیرا باعث افزایش متابولیسم و کاهش التهاب سیستمیک می‌شود. اگر به دنبال بهترین داروی گیاهی برای لاغری شکم و پهلو هستید، پیشنهاد می‌کنیم مصرف زنجبیل را فراموش نکنید.

بیشتر بخوانید: جورجینا همسر رونالدو راز تناسب اندامش را فاش کرد + برنامه غذایی

جالب خواهد بود: با کمک این نوشیدنی معجزه گر، در 10 روز شکم شل و افتاده را سفت کن+نحوه تهیه و مصرف

۲.  شنبلیله

شنبلیله سال‌هاست که در طب سنتی استفاده می‌شود و گیاهی است که در انبوهی از غذاهای هندی به کار می‌رود. این ادویه خانگی، طعمی شیرین و آجیلی به غذاهای شما می‌دهد.

دمنوش گیاهی برای لاغری شکم و پهلو، یک قاشق غذاخوری دانه شنبلیله، آهن، منیزیم و منگنز لازم را برای سلامتی شما تأمین می‌کند. ممکن است شنبلیله روی برخی از شرایط متابولیک بدن انسان مانند دیابت تأثیر بگذارد.

یک مطالعه نشان می‌دهد که مصرف ۵۰ میلی گرم پودر شنبلیله همراه با وعده‌های غذایی می‌تواند سطح گلوکز را بهبود ببخشد، عملکرد انسولین را بهتر کند و سطح کلسترول بد را کاهش دهد. شنبلیله به دلیل داشتن فیبر به کنترل اشتها کمک می‌کند. کاهش گرسنگی و مصرف غذا نقش مستقیمی بر کاهش وزن دارد.

۳. زردچوبه

زردچوبه یک ادویه زرد روشن است که به دلیل طعم، رنگ و خواص دارویی خود بسیار مورد علاقه همگان است. ترکیب فعال زردچوبه «کورکومین» است. قرص زردچوبه برای لاغری و کاهش چربی شکم بسیار موثر است.

دمنوش گیاهی برای لاغری شکم و پهلو، این داروی لاغری دارای خاصیت ضد التهابی است و التهاب سیستمیک را کاهش می‌دهد. همچنین می‌تواند رشد بافت چربی را سرکوب کند. زردچوبه نه تنها با کاهش مقاومت بدن نسبت به انسولین، سطح گلوکز را تنظیم می‌کند، بلکه تولید صفرا را افزایش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: ۱۶ دلیل اصلی آب نشدن شکم و پهلوی شما

جالب خواهد بود: لاغری در ماه رمضان: ۱۰ پیشنهاد ساده برای کسایی که می خواهند ماه رمضان لاغر بشن!

۴.پونه کوهی

پونه کوهی گیاهی است که در آشپزی ایتالیایی جایگاه ویژه‌ای دارد. این گیاه خوشمزه دارای ترکیبات و آنتی‌اکسیدان‌های قوی است که می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. پونه کوهی حاوی ترپنوئیدها، ترپن‌ها و فنل‌ها از جمله کارواکرول، تیمول و رزمارینیک اسید است.

کارواکرول کمک زیادی به کاهش وزن شما می‌کند. این ماده روی پروتئین‌ها و ژن‌های خاصی در بدن که مسئول کنترل سنتز چربی هستند، تأثیر می‌گذارد. پونه کوهی نه تنها بهترین داروی گیاهی برای لاغری شکم و پهلو است، بلکه باعث کاهش التهاب سیستمیک و کاهش درد هم می‌شود.

شاید بپسندید: با قرار دادن این خوراکی ها در وعده صبحانه، کاهش وزن موثر داشته باشید!

دمنوش گیاهی برای لاغری شکم و پهلو

۵.هل

یکی از بهترین داروی گیاهی برای لاغری شکم و پهلو  هل است  که عملکردهای زیادی مانند کاهش نفخ پس از مصرف غذا، جلوگیری از سوء هاضمه و دفع وزن اضافی آب ذخیره شده در معده را بر عهده می‌گیرد.

هل تمایل بدن را برای مبارزه با پاتوژن‌های مضر افزایش می‌دهد و می‌تواند باعث کاهش قابل توجه التهاباتی شود که برای کاهش وزن بدن مفید است. یک راه خوب برای قرار دادن این داروی لاغری در رژیم غذایی، خرد کردن چند غلاف آن و خیس کردنش در یک لیوان آب در طول شب است تا برای مصرف صبح زود آماده شود.

دمنوش گیاهی برای لاغری شکم و پهلو، این مخلوط، داروی عالی برای کاهش وزن است و به تنظیم اشتهای شما در طول روز و خلاص شدن از شر چربی‌های ذخیره شده بدن، با ایجاد تغییراتی در ناحیه شکم کمک می‌کند.

جالب خواهد بود: مصرف روزانه دو قاشق غذاخوری از این روغن گیاهی سبب کاهش وزن و لاغری تان می شود+نحوه مصرف

بیشتر بخوانید: با رعایت این نکات ساده، وزن خود را به آسانی کاهش دهید!

احتمالا بپسندید: لاغری فقط با دو قاشق سرکه سیب + روش استفاده

۶.جینسینگ

جینسینگ داروی لاغری دیگری است که دانشمندان به طور گسترده روی آن مطالعه کرده‌اند. تحقیقات بارها و بارها ثابت کرده، جینسینگ می‌تواند به افزایش متابولیسم و کاهش وزن کمک کند.

وقتی جینسینگ با ورزش روزانه و رژیم غذایی سالم ترکیب شود، چربی و وزن بیشتری نسبت به افرادی که آن را مصرف نمی‌کنند، می‌سوزاند. جینسینگ از طریق اثراتی که روی آدیپونکتین، لپتین و انسولین دارد بر متابولیسم چربی و کلسترول نیز تأثیر می‌گذارد.

ترکیبات فعال موجود در جینسینگ باعث کاهش چربی در سطح مولکولی می‌شود. در نتیجه گرسنگی و حفظ سطح انسولین را کاهش می‌دهد.

جینسینگ سطح انرژی شما را افزایش و خستگی را کم می‌کند. خوب است بدانید، هنگامی که به طور منظم جینسینگ مصرف می‌کنید، سیستم سم زدایی بدنتان در پاک‌سازی رادیکال‌های آزاد از بدن و کاهش استرس اکسیداتیو بدن کارآمدتر عمل می‌کند.

شاید بپسندید: راز لاغری گروه بلک پینک: راز تناسب اندام اعضای گروه بلک پینک فاش شد!

احتمالا بپسندید: این خوراکی های خوشمزه به چربی‌ سوزهای قوی برای لاغری معروف شده اند!

جالب خواهد بود: معجزه دانه چیا برای لاغری شکم و پهلو + روش استفاده 

۷.دارچین

دمنوش گیاهی برای لاغری شکم و پهلو، دارچین هم از آن دسته ادویه‌هایی است که در بسیاری از غذاها به‌خصوص غذاهای هندی استفاده می‌شود. این گیاه علاوه بر طعمی محشر، می‌تواند برای کاهش وزن هم مفید باشد. دارچین عمدتاً بر تنظیم و تحریک ترشح قند خون در بدن تمرکز دارد و برای تقویت فعالیت متابولیک طبیعی نیز مفید است.

نکته جالب این است که این ادویه، به‌تنهایی منجر به کاهش وزن طولانی مدت نمی‌شود. برای شروع می‌توانید یک فنجان آب گرم، آب لیمو، مقداری عسل و پودر دارچین را با هم ترکیب کنید تا یک ترکیب مؤثر برای چربی شکم باشد.

هر روز صبح، بلافاصله بعد از بیدار شدن از خواب این معجون را بنوشید. برای تنوع از ترکیبات دیگری مانند هل، زنجبیل و فلفل هم می‌توانید استفاده کنید. این ادویه‌ها هم طعم بهتری دارند و هم تأثیر نوشیدنی لاغری شما را بیشتر می‌کنند.

۸.فلفل سیاه

دمنوش گیاهی برای لاغری شکم و پهلو، فلفل سیاه بهترین داروی گیاهی برای لاغری شکم و پهلو است. زیرا مواد مغذی مانند ویتامین C، ویتامین A، منیزیم و پتاسیم دارد. این مواد مغذی باعث بهبود جریان خون در بدن، تنظیم غلظت اکسیژن و تقویت عملکرد کلیه می‌شوند.

این اقدامات به نوبه خود فعالیت متابولیک را افزایش می‌دهند و تمام واحدهای چربی ذخیره شده در بدن را به انرژی تبدیل می‌کنند. فلفل سیاه سرشار از ترکیبی به نام «پیپرین» است که به پیشگیری از بیماری‌های مزمن مانند چاقی و بیماری‌های قلبی کمک می‌کند.

ساده‌ترین راه استفاده از این داروی گیاهی برای از بین بردن چربی شکم، افزایش غلظت فلفل سیاه در غذاها یا حتی مصرف چند دانه فلفل به‌صورت خام است. علاوه بر این می‌توانید مقداری فلفل تازه را خرد کرده و به فنجان چای صبحگاهی خود اضافه و روزتان را شروع کنید.

شاید بپسندید: ترفند صاف کردن شکم: اگر این نکات را رعایت کنید در کمتر از 1 ماه شکم صافی خواهید داشت!

احتمالا بپسندید: بدون رفتن به باشگاه و با رعایت این نکات ساده، کاهش وزن را تجربه کنید!

بیشتر بخوانید: راهکارهای کاهش وزن هنگام خواب | با انجام این کارها، هنگام خواب هم وزن خود را کاهش دهید!

۹.زیره

زیره از دانه‌های گیاه گلدار “Cuminum cyminum” که بخشی از خانواده جعفری است به دست می‌آید. این داروی گیاهی فواید زیادی برای سلامتی از جمله تسریع کاهش وزن و چربی سوزی دارد.

بر اساس مطالعه‌ای که اخیراً روی زنان دارای اضافه وزن انجام شد، محققان دریافتند اضافه کردن یک قاشق چای‌خوری زیره به یکی از وعده‌های غذایی در روز، به سوزاندن چربی‌های بدن تا سه برابر کمک می‌کند. برای مصرف، می‌توانید آن را در سوپ‌ها، خورش‌ها، سس‌ها، نان‌ها و … اضافه کنید.

شاید بپسندید: با این راهکارها مانع از افزایش وزن در ماه رمضان شوید+عوامل افزایش وزن در ماه رمضان

جالب خواهد بود: راز اصلی لاغری زنان ژاپنی و تناسب اندام مردان ژاپنی!

دمنوش گیاهی برای لاغری شکم و پهلو

۱۰.سیر

آلیسین، ماده فعال در سیر است که به درمان بیماری‌های قلبی عروقی، اختلالات متابولیک و قند خون بالا کمک می‌کند. همچنین دارای خواص ضد توموری است و سیستم ایمنی را بهبود می‌بخشد. یک مطالعه علمی تأیید می‌کند که سیر با افزایش متابولیسم بدن و کاهش رسوب چربی، باعث کاهش وزن بدن می‌شود.

برای اینکه از مصرف سیر بهترین نتیجه را بگیرید، هر روز یک حبه بخورید یا آن را در دستورالعمل‌های روزانه خود قرار دهید. یادتان باشد آب لیموترش بوی تند سیر را کاهش می‌دهد. لیمو سرشار از ویتامین C است و می‌تواند باعث کاهش وزن شود.

اگرچه تحقیقات بیشتری در این زمینه مورد نیاز است. سیر در کنار کاهش کلسترول و خواص ضد سرطانی خود، به بهبود سلامت قلب و جلوگیری از گرسنگی کاذب هم کمک می‌کند.

۱۱. چای سبز

دمنوش گیاهی برای لاغری شکم و پهلو، از خواص چای سبز می‌توان به آنتی‌اکسیدان‌هایی به نام «کاتچین» اشاره کرد. یکی از کاتچین‌ها به نام «اپی گالوکاتچین گالات» متابولیسم بدن را تقویت می‌کند. چای سبز مقداری کافئین هم دارد، به همین علت باعث تحریک چربی سوزی و عملکرد بهتر عضلات می‌شود.

از نظر علمی ثابت شده این نوشیدنی، اشتها را سرکوب می‌کند و باعث تحریک هورمون‌هایی می‌شود که به سوزاندن چربی‌ها کمک می‌کنند. بهتر است همین حالا از این گیاه برای تهیه یک فنجان چای خوشمزه استفاده کنید. شما می‌توانید روزانه ۳ فنجان چای سبز بنوشید. متخصصان معتقدند ۲۰ تا ۳۰ دقیقه قبل از غذا، زمان مناسبی برای خوردن یک فنجان چای سبز است.

چای سبز و دارچین، بهترین داروی گیاهی برای لاغری شکم و پهلو هستند. زیرا چای سبز متابولیسم را افزایش می‌دهد و به آب شدن چربی‌ها کمک می‌کند. از طرفی دیگر، دارچین هم با تنظیم سطح قند خون و سطح انسولین، منجر به کاهش کلسترول، سرکوب اشتها و در نهایت کاهش وزن می‌شود.

۱۲. رزماری

رزماری علاوه بر اینکه دارای خواص آنتی‌اکسیدانی و ضد میکروبی است، با افزایش گلیکولیز کبد (تجزیه واحدهای گلوکز ذخیره شده در کبد) و اکسیداسیون چربی به کاهش سطح گلوکز خون و کلسترول هم کمک می‌کند.

شما می‌توانید ۴۰۰ میلی گرم از قرص رزماری را سه بار در روز بخورید یا رزماری تازه یا خشک شده را در غذا استفاده کنید. این گیاه به کاهش قند و کلسترول خون کمک می‌کند، سموم را از روده بزرگ دفع کرده و نفخ معده را از بین می‌برد.

۱۳. آلوئه ورا

آلوئه ورا خاصیت ملین کننده دارد؛ به همین علت هم معروف شده است. این گیاه به کاهش التهاب، درمان مشکلات روده و دیابت نوع ۲ کمک می‌کند. آلوئه ورا در کاهش وزن بدن، توده چربی بدن و مقاومت به انسولین در افراد مبتلا به پیش دیابت، تأثیرگذار است.

دمنوش گیاهی برای لاغری شکم و پهلو، شما می‌توانید هر روز ۱-۲ قاشق چای خوری عصاره آلوئه ورا مصرف کنید یا ژل آلوئه ورا را از برگ جدا کرده و با آب میوه یا اسموتی صبحگاهی خود مخلوط کنید. مصرف هر روز این نوشیدنی در صبح، باعث حفظ سلامت پوست و مو می‌شود، سیستم گوارش را سالم نگه می‌دارد و می‌تواند باعث کاهش وزن سریع‌تر شما شود.

۱۴. بابونه

بابونه گیاهی است که به طور سنتی برای کمک به کاهش استرس و ایجاد آرامش مورد استفاده قرار گرفته، اما به طور غیرمستقیم به کاهش وزن هم کمک کند. چای بابونه اغلب به دلیل خواص ضد میکروبی‌اش مورد ستایش متخصصان طب سنتی قرار می‌گیرد.

این دم‌نوش به درمان سرفه، سرماخوردگی و تب کمک می‌کند. دم کردن چای بابونه استرس روانی، افسردگی و اضطراب را کاهش می‌دهد. نوشیدنی بابونه دارای اثرات ضد التهابی و ضد درد است. جوشانده بابونه برای دردهای قاعدگی و التهابات مربوط به ناحیه تناسلی زنان مؤثر است.

مصرف این گیاه برای کسانی که با اضافه وزن دست و پنجه نرم می‌کنند، بسیار مفید است. چای بابونه به کاهش گرسنگی کمک می‌کند و شما را فعال نگه می‌دارد؛ همچنین متابولیسم را عادی کرده و به درمان چاقی کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: لاغری شکم و پهلو در طب سنتی با ۱۴ روش ساده و عملی!

 

 

برایتان جالب خواهد بود

شاید بپسندید: کاهش وزن 7 کیلویی در ۷ روز با رژیم معروف به جنرال موتورز + واقعی یا کیک!؟

احتمالا بپسندید: با پوست آناناس تمام چربی های بدن را سریع بسوزانید + روش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − سه =

دکمه بازگشت به بالا