;
سلامتسلامت روانی

درمان افسردگی با گیاهان دارویی: ۵ گیاه شگفت انگیز برای درمان افسردگی که معجزه می کنند!

درمان افسردگی با گیاهان دارویی: افسردگی یک اختلال خلقی جدی با علائمی است که از خفیف تا شدید و به طور بالقوه تهدید کننده زندگی است. برخی افراد به جای داروهای تجویز شده توسط پزشک، به دنبال درمان افسردگی با داروهای گیاهی هستند.

جدیدترین داده‌های موسسه ملی سلامت روان آمریکا نشان می‌دهد که در ایالات متحده، ۶.۷ درصد از مردم یک دوره افسردگی جدی را تجربه می کنند.

داروها و مشاوره راه های مرسوم برای کاهش علائم افسردگی هستند. با این حال، برخی از گیاهان و مکمل ها نیز ممکن است کمک کننده باشند. در این مطلب بخش سلامت به گیاهان دارویی پرداخته می شود که برای درمان و کنترل افسردگی بسیار موثر هستند.

بیشتر بخوانید: درمان افسردگی با روش های خانگی: بادام هندی بهترین داروی ضد افسردگی

درمان افسردگی با گیاهان دارویی

مهم ترین علائم افسردگی

۱.احساس غم و اندوه یا ناامیدی

۲.ناامیدی و تحریک پذیری

۳.از دست دادن علاقه به سرگرمی ها یا فعالیت هایی که معمولاً باعث لذت می شوند

۴.مشکلات خواب، چه خواب زیاد یا بی خوابی

۵.خستگی

۶.تغییرات در اشتها

۷.مشکل در تمرکز

۸.افکار مرگ یا خودکشی

۹.علائم فیزیکی، از جمله سردرد و کمردرد

درمان افسردگی با گیاهان دارویی، پزشکان معتقدند که فرد باید حداقل۵ مورد از این علائم را تا حدی جدی به مدت حداقل ۲ هفته تجربه کند تا معیارهای تشخیص افسردگی را برآورده کند.

احتمالاً بپسندید: درمان بیماری های کبد با این ۸ مواد غذایی شگفت انگیز!

۵ بهترین گیاه دارویی برای درمان افسردگی

۱.بابونه

درمان افسردگی با گیاهان دارویی، مطالعه ای در سال ۲۰۱۲ داده های مربوط به بابونه را که از گیاه Matricaria recutita می آید و نقش آن در کمک به بهبود افسردگی و اضطراب بررسی کرد.

نتایج نشان داد که بابونه تسکین قابل توجهی از علائم افسردگی نسبت به دارونما ایجاد می کند. با این حال، مطالعات بیشتری برای تایید فواید سلامتی بابونه در درمان علائم افسردگی ضروری است.

درمان افسردگی با گیاهان دارویی

۲.جینسینگ

درمان افسردگی با گیاهان دارویی، این مکمل از ریشه گیاه جینسنگ آمریکایی یا آسیایی می آید. جینسینگ سیبری، آسیایی و Eleuthero گیاهان مختلف با مواد فعال متفاوت هستند.

پزشکان طب چینی هزاران سال است که از جینسینگ برای کمک به مردم برای بهبود وضعیت ذهنی و انرژی و کاهش اثرات استرس استفاده می کنند. برخی از افراد این خواص جینسینگ را با راه حل های بالقوه برای انرژی و انگیزه کم که می تواند در افسردگی رخ دهد مرتبط می دانند.

۳.اسطوخودوس

درمان افسردگی با گیاهان دارویی، روغن اسطوخودوس یک اسانس محبوب است. مردم معمولا از روغن اسطوخودوس برای آرامش و کاهش اضطراب و اختلالات خلقی استفاده می کنند.

یک بررسی در سال ۲۰۱۳ از مطالعات مختلف نشان داد که اسطوخودوس ممکن است پتانسیل قابل توجهی در کاهش اضطراب و بهبود خواب داشته باشد.

اسطوخودوس در مطالعاتی که تأثیر آن بر اضطراب را ارزیابی می کند، نتایج متفاوتی دارد. با این حال، اثربخشی آن به عنوان درمانی برای افسردگی مداوم شواهدی معتبر در پشتیبانی در زمان کنونی دارد.

درمان افسردگی با گیاهان دارویی

۴.زعفران

درمان افسردگی با گیاهان دارویی، برخی از مطالعات استفاده از زعفران را به عنوان یک اقدام ایمن و مؤثر برای کنترل علائم افسردگی توصیه می کنند.

با این حال، تحقیقات بیشتر به تایید فواید احتمالی زعفران برای افراد مبتلا به افسردگی کمک می کند. دانشمندان همچنین باید هر گونه عوارض جانبی احتمالی را بیشتر بررسی کنند.

درمان افسردگی با گیاهان دارویی

۵.اسیدهای چرب امگا 3

درمان افسردگی با گیاهان دارویی، در یک بررسی سیستماتیک در سال ۲۰۱۵، محققان به این نتیجه رسیدند که مکمل‌های اسید چرب امگا 3 به عنوان یک درمان افسردگی مفید هستند.

در حالی که نویسندگان مطالعه هیچ عارضه جانبی جدی را از این مکمل گزارش نکردند، آنها همچنین توصیه کردند که این مکمل تنها یک اقدام موثر در درمان افسردگی ناشی از کمبود امگا 3 است.

بیشتر بخوانید: علائم افسردگی در کودکان: والدین این ۱۵ علائم را جدی بگیرید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × چهار =

دکمه بازگشت به بالا