;
خواص گیاهان دارویی

10 بهترین مواد غذایی برای مقابله با پیری زودرس!

مواد غذایی برای مقابله با پیری زودرس: رژیم غذایی سالم برای داشتن بدنی سالم و ظاهری زیبا ضروری است. بنابراین مصرف روزانه مواد غذایی حاوی مواد مغذی مانند ویتامین ها، مواد معدنی، چربی های سالم و آنتی اکسیدان ها بسیار مهم است. برای تقویت سیستم ایمنی و داشتن پوست زیبا، سالم و جوان، باید غذاهای غنی از ویتامین C، بتاکاروتن و آنتی اکسیدان ها را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

متخصصان سلامت و زیبایی خاطرنشان می کنند که مواد غذایی متعددی وجود دارد که با پیری پوست مبارزه می کنند. زیرا این مواد غذایی از پوست در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کنند، تولید کلاژن را تحریک می کنند و التهاب را کاهش می دهند. بنابراین در بخش آرایش و زیبایی، ۱۰ مواد غذایی شگفت انگیز برای مبارزه با پیری زودرس و حفظ جوانی پوست معرفی شده است.

۱۰ مواد غذایی برای مقابله با پیری زودرس

مقابله با پیری زودرس

۱.بلوبری

مواد غذایی ضد پیری، زغال اخته یک گنج واقعی برای سلامتی است. زغال اخته سرشار از آنتی اکسیدان های قوی است که با رادیکال های آزاد مضر مبارزه می کند، برای پوست عالی است. بنابراین، این میوه خوشمزه باید در رژیم غذایی گنجانده شوند.

احتمالاً بپسندید: اگه می دونستی نوشیدن روزانه یک لیوان دمنوش میخک اینقدر فاید داره، ترکش نمی کردی!

۲.شکلات تلخ

شکلات تلخ سرشار از آنتی اکسیدان است، بنابراین مصرف در حد اعتدال برای سلامتی مفید است. این نوع شکلات برای کاهش التهاب در بدن و کاهش چین و چروک شناخته شده است. زیرا می تواند جریان خون و گردش خون را در پوست افزایش دهد. با این حال، شکلات های تلخ حاوی حداقل ۷۰ درصد کاکائو باید ترجیح داده شوند.

شاید بپسندید: علیرغم دانستن فواید لیمو، احتمالاً از عوارض جانبی مصرف لیمو بی خبرید!

مواد غذایی برای مقابله با پیری زودرس

۳.دانه کتان

دانه کتان مرطوب کننده است. از این رو برای جلوگیری از ایجاد چین و چروک و جوان نگه داشتن پوست کلیدی است. مکمل روغن بذر کتان تاثیر مثبتی بر رطوبت پوست دارد و همچنین پوست را صاف و نرم می کند. علاوه بر این، بذر کتان منبع غنی امگا 3 است که برای سلامت پوست ضروری است.

شاید بپسندید: ۵ چیزی که در مورد پریود به دخترتان نباید بگویید!

۴.اسفناج

مواد غذایی ضد پیری، اسفناج که یک منبع واقعی سلامتی است، حاوی ویتامین های زیادی است که به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کنند. علاوه بر این، اسفناج منبع خوبی از فیبر است که برای سلامت قلب و سلامت دستگاه گوارش مهم است. مواد مغذی موجود در آن با پیری سلولی مبارزه می کند و پوست را جوان نگه می دارد.

شاید بپسندید: عوارض جانبی مصرف سیر: در مصرف سیر احتیاط را فراموش نکنید!

۵.هویج

هویج علاوه بر این که برای سلامت چشم مفید است، به حفظ پوستی زیبا و صاف نیز کمک می کند. کاروتنوئیدهای موجود در هویج از پوست در برابر سموم محافظت می کند و از ایجاد چین و چروک جلوگیری می کند. بتاکاروتن که به مقدار مناسب در هویج یافت می شود، در بدن به ویتامین A تبدیل می شود و از پوست در برابر آسیب محافظت می کند.

شاید بپسندید: اگه زانو درد میشی، احتمالا این ویتامین رو کم داری!

۶.چای سبز

مواد غذایی ضد پیری، چای سبز حاوی ترکیبات مفید متعددی مانند آنتی اکسیدان ها و فیتوکمیکال ها است که می تواند التهاب را در بدن کاهش دهد. پیری زودرس اغلب به دلیل التهاب ایجاد می شود و ترکیبات موجود در چای سبز با رادیکال های آزاد که باعث آسیب سلولی می شوند، مبارزه می کند.

شاید بپسندید: گیاه جادوی سلامت:این گیاه شگفت‌انگیز هر آنچه را که برای سلامتی نیاز دارید،داراست!

۷.آووکادو

آووکادو سرشار از چربی های سالم است که برای سلامت پوست مفید است. مطالعات نشان می دهد افرادی که به طور منظم غذاهای غنی از چنین چربی های سالم مصرف می کنند، خطر پیری پوست کمتری دارند. علاوه بر این، آووکادو حاوی ترکیبات مهمی مانند لوتئین است که برای سلامت چشم مفید است و خطر ابتلا به دژنراسیون ماکولا مرتبط با افزایش سن را کاهش می دهد.

احتمالاً بپسندید:  ۷ فایده باورنکردنی خوردن غذای تند 

۸.لیمو

مواد غذایی ضد پیری، خوب است روز را با یک لیوان آب گرم همراه با لیمو شروع کنید. زیرا لیمو سرشار از ویتامین C است که در حفظ جوانی پوست نقش بسیار مهم دارد. مطالعات نشان داده است که مصرف غذاهای سرشار از ویتامین C خطر چین و چروک و خشکی پوست را کاهش می دهد.

احتمالاً بپسندید: مژه های بلند و پرپشت: ۹ خوردنی که مژه ها را دوبرابر می کند!

مواد غذایی برای مقابله با پیری

۹.زردچوبه

زردچوبه حاوی بسیاری از ترکیبات آنتی اکسیدانی طبیعی است. بنابراین، ادویه ای است که باید به رژیم غذایی اضافه شود. زردچوبه همچنین التهاب را در بدن کاهش می دهد و به درمان مشکلات مختلف پوستی کمک می کند.

احتمالاً بپسندید: نقش خیار در لاغری: دستورالعمل استفاده از خیار برای کاهش وزن

۱۰.فلفل

مواد غذایی ضد پیری، فلفل منبع بسیار خوبی از کاروتنوئیدها است که اثرات آنتی اکسیدانی دارد و از پوست در برابر آسیب محافظت می کند. آنها همچنین حاوی ویتامین C هستند که برای تولید کلاژن مهم است. با افزایش سن، تولید کلاژن در بدن کاهش می یابد، بنابراین افزایش میزان مصرف ویتامین C بسیار مهم است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + 8 =

دکمه بازگشت به بالا